92-93 arasında fark çok varmı bilmem ama belki yardımcı olur.
Geçenlerde arkadaşımın 3.20d 'sini kullandım coupe araç. 2 gün boyunca bendeydi.
S2000'e kıyaslayacak ve genel bir izlenim yazacak olursam;
Genel olarak sevdiğim bir araç değildi. İlk aldığımda fark ettiğim direksiyon inanılmaz sert. Muhtemelen S2000'den daha sert. Döndürürken falan baya uğraşıyorsunuz, arkadaşın arabada mı sıkıntı var bilemem ama ciddi sert. Hızlandıkça da yumuşamaya başlıyor
Aracın iç mekanı oldukça konforlu ve geniş. W204 C kasa kullanıyorum, genişlik olarak ondan da geniş. Bir çok eşya gözü var,pratiklik açısından kullanışlı. Bardaklıkların falan konsoldan çıkması çok iyi olmuş. C ve S2000'de suyu vitesin arkasına koyuyorsunuz ve kol dayama iptal oluyor. Malzeme kalitesi müthiş değil ancak birçok yerde yumuşak plastik kullanılmış. S2000'den mutlaka kalitelidir ancak çok da ahım şahım bir fark yok diye düşünüyorum. Vites konumlandırılması fena değil ancak otomatik olmasına rağmen çok az bir itme gücü ile vites N'ye geçiyor ve araba yolda giderken bir anda bağırmaya başlıyor.. Çok garibime gitti.. Yani yandaki biri yanlışlıkla çarpsa falan tak diye N'ye geçiyor. Vitesin P-R-N-D hareketi yağ gibi; kilit mekanizması da N den sonra başlıyor gerçekten saçma.
Araç 2007 model 140.000'de idi. Aldığı kişi yan komşusu, araçta ağır kaza yok, değişen bir parçası var sanıyorum, fakat iç mekanda kemer uzatıcılar çalışmıyor. Daha dogrusu çalışıyor fakat sürücü tarafı kemeri getiremiyor, yolcu tarafı bazen getiriyor, bazen getirmemekle kalmayıp siz çekerken geri götürüyorAraçta su alma problemi vardı,giderildi sanırım (camlardan); BMW Profesyonel sistemin (teyp kısmı) ekranının pixelleri gitmiş. Kronik sorunmuş sanıyorum. bir de geçenlerde kasnak kırmıştı, takriben 1000 TL civarına mal oldu. Kullanan arkadaş otomobil camiasından değil, anlamaz etmez ve öyle çok da gazlayan biri değil.
Arka taraf oldukça geniş yine, baş mesafesi uzun, diz mesafesi idare eder. Koltuklar 2+2 şeklinde , ortada bardaklık var malesef yani 2+3 zor.
BMW Profesyonel müzik sistemi vardı üzerinde,bence vasat. Bir yerden sonra acayip bozuluyor ses kalitesi volume açtıkça. Mercedes'te buna mani olan bir sistem var, en azından sesi dibine kadar açıp sesi bozmanıza izin vermediği için her zaman mecburen düşük ses te olsa kaliteli müzik dinliyorsunuz. Fakat bu araçta durum böyle değil. Klima ayarı biraz daha zor. Varsa bilmiyorum fakat ben bulamadım; sürücü ve yolcu derecesini aynı anda ayarlayamadım. (Birini 21.5 yapınca,diğerini de manuel olarak ayarlamam gerekti. Mercedes'te bunun için "mono" tuşu var ve basıldığında sürücü tarafı ile yolcu tarafını aynı sıcaklığa getiriyor.) Çok gerekli birşey gibi görünmese de, dereceler buçuklu ilerlediği için zaman alıyor ayarlamak. Klima off tuşu yok, bunu da fan ayarını minimuma alarak kapatıyoruz. Klimanın yeşil ledleri de kesinlikle araç iç atmosferi ile uyumsuz. Ancak genel olarak aydınlatma gözü yormuyor ve başarılı.
Performansa gelirsek oldukça tatminkar diyebilirim. 8.0 litre ortalama gördüm karışık hatta biraz agresif kullanım ile. Gidişi güzel, tork ben burdayım diyor ve hızlanma hissiyatı S2000'den iyi. O kadar gitmese bile his olarak eksik kaldığını düşünmüyorum. Kullandığım araç bu arada, 184 hp. Hiçbir sollamada geçemeyeceğim hissine kapılmadım, vites geçişleri hızlı sayılır.
S2000 mi E92 mi derseniz, ikinci bir aracım yoksa E92 derdim.