User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
43 sonuçtan 39 ile 43 arası

Konu: Klasik nedir?

  1. #39
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bütün yorumları tek tek okudum.Alıntı yapmadan biraz yorum yapacağım.Bir arkadaşım S2000 klasiktir demiş.Bence değil.Ama 20-30 yıl sonra klasik olacaktır.Ama S500 klasiktir.Olsada binsek
    Şimdi klasikle ilgili genel kanıyı ben yanlış buldum.Bence (ya da olması gereken) bir aracın klasik olması için bir değeri olması gerekir.Bir de az üretilmiş olması şart.Mesela : 70 lerin mercedes 230.4-230.6 ları klasik olmamaz.Ama aynı yılların 350-450 SL'leri kesinlikle klasiktir.Ülke önemli değil.Saklamaya değer olması gerekiyor.30-35 yaşında bir renault 12 ya da murat 124 klasik olamaz bence.Ama bir mirafiori ya da alpine kesinlikle klasik olacaktır.Mesela mitsubishi galant 80 ler itibariyle klasik olamaz ama beni vr4 olacaktır.Civic olamayacak ama typer olacaktır.Yine BMW 2002 klasiktir.Çünkü nadidedir ve rallylerde koşmuştur.Ama E28 kasa 3.16 olamaz.Aynı yıllara ait 6.30 vs klasik olabilir.Amerikanlardada örnekler var.Chevrolet impalanın bir çok modeli klasik olmaz.Ama 57-59 tek kapılıları klasiktir.
    Uzun lafın kısası aynı markanın değerli modelleri yani az üretilen ve az satılan, bir özelliği olan modelleri klasik olur ama herkesin alabileceği en alt modelleri klasik olamaz ya da olmamalı.
    Tabi bir de dünyada fanları olan çok sevilmiş aşırı çok satılmış modeller istisnadır ve kaideyi bozmaz.İlk postumdada yazmıştım vw beettle ve citroen 2cv(çirkin ördek yavrusu).İnanılmaz fanları var ve inanılmaz seviyor bu model.Ancak bu ikisinden başka var mı onuda bilmiyorum.
    Bunun dışında bence her markanın klasik modeli mevcut.Değerleri değişebiliyor ama var.Citroen ds bir klasiktir mesela.Sebebide yanılmıyorsam ilk pnömatik süspansiyona sahip olması.
    Sözün özü sahibinden.com daki turşusu çıkmış ve absürt meblağlar istenen hurdaların tahminimce % 90'ı klasikliğe yaklaşamaz bile.Tabi bu benim fikrim.
    e28 5 kasadır ve de M535'ler klasiktir, 6 serisi dediğiniz e24 kasalar da neredeyse doğuştan klasiktir haklısınız...

    benim maserati ghibli 2.000 tane üretildi şu anda 400 civarı pert durumda, kayıtlar çok sıkı tutuluyor dünya genelinde, 10-15 sene sonra güzel bir klasik olacak diye tahmin ediyorum...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  2. #40
    cabrioleter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.736
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Almanın hakkını yemedim sadece almandan ciddi anlamda bir koleksiyoner değerinde araç fazla çıkmaz dedimki öyledir.. bunun nedenide ingilizlerin alayı iflas etti yada yıllar sonra tekrar birisi markayı satın aldı ama kel alaka üretimler yapdı falan..
    iflas eden yolda sayısı azalan parçası bile çok çok altın değerine binen araçlar nadideleşdikçe her zaman değerleri koleksiyonerlerin gözünde artar.. donör denilen parça amaçlı satılan araçların fiyatları bile astronomik olabiliyor aracın nadideliğine göre..

    Almanlarda pek bu yok adamlar dimdik ayakta.. bmw den çıkmazmı çıkar 10-12 tane koleksiyoner değerinde model ama bu 10-12 modelin 7-8 tanesini gerçek araba düşkünü meraklısı dışında şurda yazsam kimse duymamıştır büyük ihtimal.. yani öyle bilindik fiks modeller değil.. mercedes'de öyle.. porchenin zaten eski krom tamponlu 70 li yıllarda üretilenleri heleki özel ara üretimleri falan bugün sıfır porscheden pahalı fiyatlara satılıyor..

    abi sapasağlam ayakta duramayıp da deli para eden almanlarda var. hatta micro car olup 350bin dolar edenleri de. araçlar nadideleştikçe artar ki almanların nadide araçları çok fazla heleki 1940 yılı öncesi mercedesin. bu firmanın ara ara müzayedelerini izlerim sattıkları en pahaı ingiliz benim gördüğüm kadarıyla mclaren f1 idi 7.7milyon dolar gibi bir fiyata satıldı. 1928 bentley ise 2.5 milyona. aşağıdaki mercedes ise tam tamına 10.700.000 dolara satıldı. kimsenin adlarını bilmemesi onları değersiz kılmaz. tek iflas etmiş eski amerikan fransız markalarıda çok rahat 4-5 milyon dolarları görebiliyor ama almanlardaki durum çok tek tük olarak kalmıyor. bmw nin ikinci dünya savaşından önce ürettiği hemen her araba oldukça değerlidir hele özel bir versiyonsa deli paralar edebilir. ki bmw o dönemlerde ne ingilizler kadar ne de bir mercedes kadar özel araçlar üretti..

    BORKED
    Yüksek Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. İşte parola budur.

    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

    https://www.instagram.com/biramemuru/

  3. #41
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    dediklerin çok doğru harfiyen katılırımda sanırım sen klasik ile antikayı karıştırıyorsun..
    klasik araç 30 ila 50 yaş arasıdır .. 50 yaş ve üstü artık antika sınıfına giriyor..
    senin dediğin araçlar antika sınıfına giriyor yoksa haklısın..
    benim bahsettiğim araçlar o kadar eski değil yani antika sınıfına giricek kadar eski değil

    bu arada alfa çöp diyen abim 57'den 70 kadar üretilen spiderların bir fiyatına baksın derim sanırım hiç haberi yok.. o kadar geriyede gitmeye gerek yok alfanın es-30'u araç yeni araçdır 89-94 yılları arasında sayılı üretildi japonyadaki 1 tanesi amerikaya 600 bin dolara satıldı.. japonyaya'da sadece 100 tane ithal edildi.. şu anda her koleksiyonerin garajında bulunmasını istediği bir araç..

    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    e28 5 kasadır ve de M535'ler klasiktir, 6 serisi dediğiniz e24 kasalar da neredeyse doğuştan klasiktir haklısınız...

    benim maserati ghibli 2.000 tane üretildi şu anda 400 civarı pert durumda, kayıtlar çok sıkı tutuluyor dünya genelinde, 10-15 sene sonra güzel bir klasik olacak diye tahmin ediyorum...
    bunu sanırım başka konudada konuşmuşduk e24 kesinlikle klasikdir yenisi için aynı şeyi diyemem ama o araç tam bir klasikdir.. sizin maserati de klasiktir sizin açdığınız konudada bir kaç sene önce yazmışdım aracı op orjinal tutmaya özen gösterin falan die zira araç klasik olucak ço değere binicek falan diye..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  4. #42
    cabrioleter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.736
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dediklerin çok doğru harfiyen katılırımda sanırım sen klasik ile antikayı karıştırıyorsun..
    klasik araç 30 ila 50 yaş arasıdır .. 50 yaş ve üstü artık antika sınıfına giriyor..
    senin dediğin araçlar antika sınıfına giriyor yoksa haklısın..
    benim bahsettiğim araçlar o kadar eski değil yani antika sınıfına giricek kadar eski değil

    bu arada alfa çöp diyen abim 57'den 70 kadar üretilen spiderların bir fiyatına baksın derim sanırım hiç haberi yok.. o kadar geriyede gitmeye gerek yok alfanın es-30'u araç yeni araçdır 89-94 yılları arasında sayılı üretildi japonyadaki 1 tanesi amerikaya 600 bin dolara satıldı.. japonyaya'da sadece 100 tane ithal edildi.. şu anda her koleksiyonerin garajında bulunmasını istediği bir araç..


    o yaşlarda da biri diğerine üstündür diyemeyiz aralarında uçurum olmasa da o 50 yıllık serüvende porsche saolsun almanlar yine uçuşta. jaguarın dünya literatürüne geçmiş e-type ı mesela iyi bi sl-se ya da sc kadar değerli olamıyor. belki döneminde çok daha pahalıya satılan ultra lüks rolls roycelar bile bu araçlardan daha ucuza gidiyor.

    alfa hurda mı ?
    milyon dolarlık alfalar bugün koleksiyonerler tarafından alınıyor. bir klasik martı kanadın ortalama 400bin dolar ettiğini düşünürsek milyon doların ne demek olacağı anlaşılıyordur umarım.
    Yüksek Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. İşte parola budur.

    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

    https://www.instagram.com/biramemuru/

  5. #43
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dediklerin çok doğru harfiyen katılırımda sanırım sen klasik ile antikayı karıştırıyorsun..
    klasik araç 30 ila 50 yaş arasıdır .. 50 yaş ve üstü artık antika sınıfına giriyor..
    senin dediğin araçlar antika sınıfına giriyor yoksa haklısın..
    benim bahsettiğim araçlar o kadar eski değil yani antika sınıfına giricek kadar eski değil

    bu arada alfa çöp diyen abim 57'den 70 kadar üretilen spiderların bir fiyatına baksın derim sanırım hiç haberi yok.. o kadar geriyede gitmeye gerek yok alfanın es-30'u araç yeni araçdır 89-94 yılları arasında sayılı üretildi japonyadaki 1 tanesi amerikaya 600 bin dolara satıldı.. japonyaya'da sadece 100 tane ithal edildi.. şu anda her koleksiyonerin garajında bulunmasını istediği bir araç..



    bunu sanırım başka konudada konuşmuşduk e24 kesinlikle klasikdir yenisi için aynı şeyi diyemem ama o araç tam bir klasikdir.. sizin maserati de klasiktir sizin açdığınız konudada bir kaç sene önce yazmışdım aracı op orjinal tutmaya özen gösterin falan die zira araç klasik olucak ço değere binicek falan diye..
    Alıntı cabrioleter Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o yaşlarda da biri diğerine üstündür diyemeyiz aralarında uçurum olmasa da o 50 yıllık serüvende porsche saolsun almanlar yine uçuşta. jaguarın dünya literatürüne geçmiş e-type ı mesela iyi bi sl-se ya da sc kadar değerli olamıyor. belki döneminde çok daha pahalıya satılan ultra lüks rolls roycelar bile bu araçlardan daha ucuza gidiyor.

    alfa hurda mı ?
    milyon dolarlık alfalar bugün koleksiyonerler tarafından alınıyor. bir klasik martı kanadın ortalama 400bin dolar ettiğini düşünürsek milyon doların ne demek olacağı anlaşılıyordur umarım.
    Bu hurda konusunu biraz açayım bari. Alınan Alfacılar var.
    Adama sormuşlar ne iş yapıyorsun diye, Adamda Alfa Romeom var demiş.
    Bu tipteki araçların çoğu paslı ve darmadağın bir şekilde etraftaki atölyelerde toplanacakları günü bekliyorlar. Bazı tipler arkadaşlarının arasında öne çıkmak için antika yada benim tabirimle eski otomobil edinerek hava atmaya başladılar. Eskiden bir kask koyarlardı evin veya ofisin en görünen yerine. bu tipler etraftan duydukları ile sahip olunarak hava atılabilecek ve her kesimden birinin anlayabileceği en uygun otomobil Alfa. Bu yüzden hurda dedim. Adam alıyor ve terk ediyor.
    Adam arkadaşları ile rahat otursun diye garaj yapmış.(urfalı aşiret reiside kebapçı yapıyor arkadaşlarına özel) İçeriye antika diye eski dolmuş bozması amerikanları doldurmuş sonrada koleksiyoncuyum diye ortada. Biride çıkıp bunların yanına birde Alfa koysan tam olur demesi ile onuda alan tipler bu arabaları hurdaya çeviriyor. Alfayı muhafaza etmek için otomobil kültürü gerekiyor. Zamanında bu koleksiyonculuğa başlayanlar eski ne varsa toplayarak bir yerlere dizdiler. Sonradan öğrendiler ki isuzu motoru takılmış dolmuşlar değerli değil.yeni yeni değeri olabilen arabaları edinmeye başladılar. gidip sorsan o arabalar nerede diye kimbilir ne cevap verecek.
    Alfacılara : Sprint diye bir modeli vardı hatırlarmısınız. Ben iyi hatırlarım. altı ay içinde paslanan 10.000 km sonra yatak sesi gelen ama kapıda durması bile hava atmana yarayan bir araba. içinde oturması bile zevkli idi. yada 33 modelini satan adam bu modelde artık paslanma sorunu çözüldü diye lafa başlarsa....
    gelde alfa sahibi olmak iste.
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •