bu topgear cncturk te çıkacaktı noldu reklamını görmüştüm yakında top gear bütün bölümleriyle diyordu
Yaklaşık 10 yıldır otomobil dergilerinde çalışıyorum. İşim yeni otomobilleri kullanmak bunlar hakkında yorum yapmak.
Bİr otomobil geldiğinde birçok farklı açıdan değerlendiriliyor. Fiyat, kalite, sürüş, tüketim vs.
Türk insanı hepsinde en iyi olsun istiyor. Kusura bakmayın böyle bir dünya yok. Optimum seviye ile yetineceksiniz.
Örnek vermek gerekirse, X 50 bin TL'ye Dacia Duster almış. Orası öyle burası böyle, konuşup duruyor. Abi 100 bine Tiguan var diyorsun e pahalı diyor. Ama işte kaliteli senin şikayet ettiğin hiçbir şey onda yok. Git onu al o zaman.
Veya gayet konforlu bir otomobil almış içinde yok yok. Ama motor 1.6 lt. Gitmiyor diyor. Esasında gidiyor ama yetmiyor. E 2.0 alsaydın. Vergisi yüksek.
'Eleştirmiyorsunuz' şikayetlerine gelince. Okuyucu genelde otomobili alalım yerden yere vuralım istiyor. Sizin gördüğünüz olumsuzluklardan daha fazlasını görüyoruz biz. Ama sizlere olduğu kadar markaya da sorumluyuz. Ayrıca birçok şikayetin hatalı kullanımdan kaynaklandığını da söyleyebilirim.
Golf 7'yi kullandın mı? Veya daha önce kaç tane Golf kullandın? MQB'yi inceledin mi?Kaç tane kompakt sınıf hatchback kullandın? Aradaki farkı biliyor musun? Saffet Üçüncü'yü bu üslup ile eleştirebilmek için birkaç ülkeye yetecek kadar ekmek yemen lazım
Bu işler test otomobili almak kadar basit değil. Eleştirmek yerinde olursa güzel olur. Hiç eleştirmediğimiz bir otomobil nasıl tepki alıyorsa eleştirdiğimiz bir otomobilde aynı şekilde kullanıcılarından tepki alıyor. Mesela bir markanın kullanıcısı o marka karşılaştırmada sonuncu çıktı diye bizi iş bilmemezlikle suçlayıp dergiyi geri yolladı. Siz bir otomobili beğenmiyor olabilirsiniz fakat bu otomobili kötü yapmaz. Sadece size hitap etmiyordur o kadar. Evet kötü otomobiller yok mu? Var. Ama her otomobilin iyi yönleride var. Siz istiyorsunuz ki bu otomobili almayın diyelim. Ama böyle birşey söylemek hiçbir şekilde etik değil.
Kanal 24'te devam ediyor.
Golfe mukemmel yol tutuyor dedikten sonra megabe gtlinein yol tutusunu begenmeyen bir dergiye teste ve bu testi gerceklestiren insana saygi duyamam ve soyledigi her sey ile dalga gecerim. Evet kimseye yalakalik yapmadan bir arac icin bu cok kotu bir arac bunu almayin diyebilirsiniz ayrica. Ama tabi ferit reis ve dogus grubu king olmak durumunda yoksa isinizden olursunuz. Boyle bir yurek de kimsede yok.
Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var)
Altın Elbiseli Adam diye bir motosiklet programı vardı.Skytürk kanalında yayın yaparken program kaldırıldı.Şu anda internet üzerinden yayın hayatına devam ediyor.Youtube ve dailymotiondan her hafta canlı yayınlarla bu işi sürdürüyorlar.Test motorlarını takipçilerinden,eş dosttan tedarik ediyorlar.Dolayısı ile eleştiri yaparken patron , distribütör vb faktörleri düşünmeden neyse eğrisi doğrusu söylüyor adam.Motosikletle hiç alakam olmadığı halde adamı yakından takip ediyorum.İzlerkende hep bu program gibi birşey çıkmaz mı acaba forumdaki abilerimizden diye düşünüyorum![]()
yani 21 yaşında dergide yazı yazıyordun ve test yapıp sonuçlarını yazıyordun. Veya sürüş izlenimlerini yazıyordun. Zaten durumun acıklı olması buradan başlıyor. otomobil konusunda bu tipte yorum yapabilmek tecrübe gerektirir. Veya meslekdaşınız olan biri .... ustadan çok şey öğrendim onun dükkanından çıkmazdım lafları ile otomobilciliğe adım atan tiplerde vardı. şimdi ne mi yapıyorlar. Evlerinde dedikodu yazarlığı. Yada yılın otomobil gazetecisi vs vs lerden birileri derki: ben ekonomi servisine geçsem daha iyi olur. Bütün bunların arasında Ehliyeti olmadan otomobil dergisi çıkartmış editör mü ararsın. Yada coupe, sedan ve hatcback terimlerini bilmeyenini mi?. Yemek programı yapan, siyaset konusunda yazılar yazanlar yada gezi programı yapanlar çok otomobil programı hazırladılar. Hatta ne iddialı isimlerle. Bu adamlar zamanında istanbul parkın yapımı için bile yorum yapıp fikirlerini gazetelerin baş sayfalarına koymuşlardı. Oysaki hayatında hiç bir motorsporları aktivitesine gelmemiş görmemiş tiplerdendi bunlar. Şimdi ne mi yapıyorlar? Medyada dalga konusu olup duruyorlar.
saffete gelince tofaşta çalıştığı günleri ve neyi bilip bilmediğini bildiğimden o konuda fazla yorum yapmayacağım..
ne yapıp neyi yapamadığını biraz dikkatle bakarsanız hemen görürsünüz. polo cup ve azimut desem yetermi? tofaştan bahsetmiyorum bile.
1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???
ülkemizdekileri geçiniz...
top gear şu an en iyisi gibi görünmekte. elbette olumsuz yanları var. çok lakayıtlar, havalılar, m3'ü dahi yerden yere vurabilirler. bu durumlar kimi için önemli, kimi için önemsiz tabi. aslında top gear'ın forumdan farkı yok. üç beş editör, hangi araç kendisine zevkli geliyorsa, hengi aracı beğeniyorsa ona göre kral. kişisel yargılarından, beğenilerinden hareketle bakıyorlar araçlara ve bu görüşlerini edebi söylemlerle süslemeye çalışıyorlar. bir de top gear %90 sürüş ve kullanım keyfiyle ilgili değerlendirmelere vakıf. araçların diğer yönleri umurlarında değil. pist de pist!
yalnız auto car bildiğiniz ingiliz. fiesta, mondeo, c-max, range rover hep sınıf liderleri bu yayında. bi araç iyi yol tutuyor ve sürüşü zevkliyse; kalitesine, konforuna, genişliğine gerek yok onlar için. adamlar doblo'da bile sürüş zevki arıyorlar. yalnız üst sınıfta s klasse'yi nasıl baş tacı ettiler anladım. bentley'in, range'in önüne koydular; 5 yıldız verdiler. ayrıca testleri de boş. araçları fabrika verileriyle ve test editörünün gözünden yorumlarla değerlendiriyorlar. (her sayıdaki geniş çaplı 1 büyük test hariç)
bu konuda ise auto motor&sport devreye giriyor. biraz alman yanlısı ama testler çok dolu. frenajdan tutun da slalom limitlerine kadar, gürültü seviyesinden yakıt sonuçlarına kadar testlerinde ölçümlere dayalı bilgiler var. ingilizlerin aksine araçları bagaj kullanımından arka diz mesafesine kadar inceleyip puanlandırıyorlar. (türkiye'de yayınlanmıyor artık.)
. . . audi . . .
Vorsprung durch Technik
Yok hocam, Alman otomobil testleri saçmalığın daniskası. Yağ yakan mekatronik bozup duran tam gazlayacakken dizel araçla vites düşürüp yüksek devirde kalan DSG adamlara göre kral. Zaten otomotivin en büyük firmaları toyota falan gerizekalı olduğu için yapamıyor öyle şanzıman çünkü. Dandik vw'ın 5 katı mühendis çalışıyor oradaAdamlar utanmasa Golf ile Toyota Camry karşılaştırıp golfü birinci seçecekler. Hayır kötü golf yani, binip kullanmamış olsak neyse ama insanın komiğine gidiyor
![]()
Bir örnek sadece: Clio3'ün fren mesafesi 35 metre. o dönemde polonunki ise 38 metre. İkisi de iyi tabi ama clio daha iyi. Puanlama yapılırken demişler ki: Clio başarılı fren mesafesine sahip ama polonun pedal hissiyatı daha fazla o yüzden poloya daha yüksek puan. Mal mısınız arkadaşım dedikten sonra almanların hiç bir testine güvenmemeye başladım. Hala da takip etmem. Çok da mutluyum.
Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var)
abi siz hala top gear arabların iyi yanlarını veya kötü yanlarınımı ön plana çıkardığınızı sölüyosunuz belki taslak bu şekilde oluşmuş ama bence artık eylence programına dönmüş durumda hem kendileri eyleniyor hemde izliyenleri tv açınca ilk önce 183 ten başlıyorum ben denk gelirsek ne ala gerçi bu ara çok tekrar veriyolar
ayrıca OTO-PARK programı bu konuda ayrım yapmadan tarafsızca sunum yapıyolar
dier programları izlediğimde aklımda ya LASTİK markası kalıyor yada motor yağı ( :
O programı babamla izledik bizde abla arka koltukdaki aradaki kolluğu indirdi burdada bi sürü düğme gibisinden anlattı ne ısıtma ne sogutma ne bagımsız streo hiç bişey söylemedi mal gibi kaldım amk![]()
#RenaultSport Clio-R
Bahsettiginiz bölümü buldum;
http://tvarsivi.com/audi-a8-l-modeli...050336175.html
@Octane; adamlar şanzumanın ömrünü ya da sağlamlığını test etmiyorlar. şanzumanın vites geçişlerindeki hızını ve zamanlamasını test ediyorlar. dolayısıyla dsg bu konuda kral. ben 8 ay kadar s-tronic kullandım. (dsg) vites geçişlerindeki hızı ve vites değişim zamanlaması muhteşem. arıza olayı aracın normal yol testinde ya da diğer markaların da yer aldığı karşılaştırmalı testlerde incelenemez. uzun dönem yol testlerinde ortaya çıkar. bu yüzden test yazısında editörler şanzumana ya da başka bir mekanik parçaya arızası çok diye laf edemezler, puan kıramazlar.
fren olayına gelirsek hem **&s'de hem de auto bild'de fren mesafesi ve pedal hissi kriterleri ayrı ayrı değerlendirilir. tıpkı gürültü ölçüm değerleri gibi. bilirsiniz gürültü seviyesi ve gürültü hissi diye ikiye ayırırlar onda da. 35 metrede duran clio'ya 38 metrede duran polo'dan daha fazla fren mesafesi puanı vermemişlerdir. pedal hissinde ise polo daha iyidir, orada da ona fazla puan verirler. ayrıca aynı yayının clio'yu polo'un ve fiesta'nın önünde karşılaştırmalı test birincisi seçtiğini de hatırlıyorum. (1.2'lik motorlu versiyonlardı yanlış hatırlamıyorsam.)
diğer yandan okuyucu da aklını kullanacak canım. eğer puanlamaya güvenmiyorsa objektif test verilerine güvenecek. baktı clio daha iyi duruyor, onu seçecek.bir de birçok markanın bazı modellerinin 34 metrede, bazı modellerinin ise 41 metrede durduğunu az çok görmüşsünüzdür testlerde. ben çok gördüm ve şaşırtıcı buluyorum açıkçası. golf'ün 34 metrelik mesafeye imza attığını, diğer yandan passat'ın 39 metrede durabildiğini gördüm testlerde. laguna'nın 40 metresine karşın clio'nun 35 metrede durması şaşırtıcı değil bence.
bu arada golf'e pek çok laf eden olmuş ama ben golf'ün fiyatı haricinde göze çarpan bi olumsuz yanını göremiyorum. belki bagajı biraz dardır ya da arkada diz mesafesi az biraz kısadır. yol tutuşu, frenajı, direksiyonu, ergonomisi, işçilik ve malzeme kalitesi çok ama çok iyi. tsi ve dsg ile birlikte de yakıtı ve performansı uç noktada. yani birçoklarının gıcık kaptığı (nedendir bilmem) golf optimum bi araç. dsg'nin arıza sendromu başka bir olay. bunu yol testlerinde tespit edemezler dediğim gibi.
auto bild'in 2006'da hemen hemen tüm kompakt modelleri kapsayan (mazda 3'ten fiat bravo'ya kadar vardı.) testinde civic'i golf'ün önünde 1. yapması da aklımda. lexus'u mercedes'in önünde, hatta ve hatta 607'yi e klasse'nin önünde bitirdikleri karşılaştırmalı testler biliyorum. elbette taraflılar ama ingilizler kadar da değil bence. zaten ingilizlerin kibiri dünyadan büyük. kim ya da hangimiz onlardan daha iyi olabiliriz ki?
. . . audi . . .
Vorsprung durch Technik
Bahsettiğiniz kadın Rahşan Gülşan (tombik gözlüklü) uzun zamandır otomobiller üzerine yazılar yazan ve haberler yapan bir gazeteci bildiğim kadarıyla..
Asıl sancı uyandığında..
Ben sizi tanımam siz beni.. ben sizin adınıza yada sizin programınıza yada derginize ithafen hiç bir şey yazmadım.. istisnalar her zaman vardır elbet ben görmedim gerçi ama olabilir..
yıllardır türkiyedeki hiç bir test araba programını doğru düzgün takip etmiyorum .. ara sıra zap yaparken baktıklarımdada yeterince gülüyorum geçiyorum..
"Siz bir otomobili beğenmiyor olabilirsiniz fakat bu otomobili kötü yapmaz." bu yanlış bir mantık işte eleştirdiğimizde zaten bu mantık.. beğenmemek diye bir şey yoktur bu kişisel egoların öne çıkmasıdır.. iyi araba ve kötü araba vardır..
fiyat performans eşiğinde aynı değerde kaliteyi sunmayan bir araç kötüdür. 2+2=4 kalitesi seviyesi düşük bir araç yüksek donanım paralelinde uygun bir fiyat sunuyorsa gayet idealdir iyidir.. bunları çözmemişseniz beğenme beğenmemedesiniz.. beğenmek beğenmemek çocukların yapıcağı işdir..
bu işin ilimini bilimini yapıyorsanız bunları aşmanız lazım.. eleştiriyede göğüs germeniz lazım.. yoksa aynı kapıya çıkıyoruz her aracı göklere çıkaralım kimse bizi eleştirmesin ne şiş yansın ne kebab..
"Siz istiyorsunuz ki bu otomobili almayın diyelim ?? " buda talihsiz ve anlamsız bir yazı olmuş.. böyle bir şey olabilirmi.. benim dediğim açık ve net .. anlayanda anlıyor..
siz yazdıklarımdan bunu anlamışsanız ön yargılarınızı yıkın ve biraz yabancı programları izleyin.. şimdi diyiceksinizki ben hepsini izliyorum falan bende bir ön yargıda bulınıyım hiç sanmıyorum..
size başarılar dilerim.
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)