aynen haklısın bende o yüzden merakediyorum ne kadar gidiyor diye düzgün yapılmıs
bir mrs hybrit turbo bile var ılanlarda :) sanırım alper abide varmıydı yokmuydu bilemiyorum :)
Printable View
Kelalperin aracı o ağırlığıyla o şekilde yürümese düz yol arabası değil derdim bende ama tutunacak dal o da değil :) ki standart vs standart zaten rs hızlı yani anlamadım bu düz yol muhabbetini sadece biraz diyete ihtiyacı var cam tavanlısı 1420kg çünkü.Downpipe yapıp arka koltuklar ve stepneyi sökerseniz 70kg a yakın hafifliyor ki anca 1350 kg civarına geliyor bu ağırlığıyla bile düzde yeterince iyi yani.
stock sıkıştırmalı type R ı Megane ile geçersin. Önemli olan doğru parçaları almak. Her parça her arabada aynı sonucu verecek diye bişey yok. Ben çok parça söktüm denedim. Sürekli optimum u yakalamak için. Turbo araba soğuk hava çekse ne farkeder diyenlerde oldu ama koyduğum boru bile afr yi etkiliodu. Mantar filtre de denedim ama verim alamadım. AEM Dryflow daha iyi yanıt verdi. Ama arabanında etkisi var. Düzgün araba aldım şanslıydım. Yıkık bi araba olsaydı illallah der bırakırdım da. Megane alacaksan parasına kıyıp düzgün olanını alacaksın. Haa fiyatı düşük ben bunu adam ederim dersen ohooo uğraş dur. Stage 1 sciroccoya geçilip arabasını öven bana buraya gel o rocco seni de geçer diyen arkadaşlarda oldu. Arabaları satıldıktan sonra alan arkadaşlar arkalarından sağlam beddua ettiler arabanın halini görünce.
Stok megane rs ile stok leon fr veya golf gti deneyen oldu mu ?
Stock arabalarda megane ı bi tek leon cupra geçebilio. O da atla deve değil. Aça aça gitmio.
O sınıfta hepsi stok leon cupra 2.0 harici geçecek araç aklıma gelmiyor şu an.Deneyen varsa daha net sonuç yazar.Sonuç olarak her disiplinde rakiplerinden üstün istisnalar dışında bu da onu totalde o sınıfın en iyi aracı yapması gerekirken en tutulmayan aracı yapması ilginç.Tabi bunda bazı kronik saçma sıkıntılar çıkmasıda etken olabilir en basidinden direksiyon sarmalı diye başlarım listeye :)
alper abi senın araba sanırım en hızlısıydı bu ep3 lerle hangısı ıle yuruyebılırdın pekı? dbn nasıldı desem farklı olabılır sanırım duruma gore dımı ? :)
tr'de benim kadar uğraşanı yok. bi yiğitin mrs3'ü var bide bendeki mrs2 var.
aracına herşeyi yaparsın en son iş yazılıma geldimmi bir yurt dışı kadar verim alamazsın. kıstas alabilceğin 2. mrs yok çünkü.
alper abi yaptı, ne zaman yürütse aracını hep kısık yazılım vardı ve bende hep bunu merak ettim. madem 298hp'lik yazılım var neden her zaman kısıktaydı.
stock internal ve 14T ile alıcağın max güç 275~280hp'dir.
Şuanda ben forged intenal, stock enjektör ve 15T turbo ile 295hp alıyorum. Yazılımı yapanda yunanlı Nikos Papadakis. Ülkemizde mrs'e yazılım yapabilen yok, yapsada sağlıklı yürütebilen yok.çünkü mrs çok yok. olanda ya stg1 yüklüyor yada hiç yüklemiyor.
mugen veya kpro lu type R ile stg1 yazılım varken kafa kafaya yürüyordüm, şuanda hedefim egzantrikli bir type r ile yürüyüp sonucu görmek.
götü başı ellenmemiş mrs yok. daha toprak altına gömülüpte seneler sonra çıkaranı görmedim. 100.000'den sonra sorunlar başlar gerek mekanik gerek motorla ilgili sorunlar gerekse trim sesleri gelir. sonuçta 1.4 şehir arabası kullanmıyosun. spor bir araç kullanıyorsun. şehir arabası 250-300bin yaparken bu tip araçların ömrü ortalama 100bin oluyor.
aracın genel yapısı pist için ama koşturursan rollde üzmez. ben severek rollere çıkıyorum. :)
abuk sabuk parçalara ihtiyacın oluyor, 1-2 haftada fransadan gelmesini beklemek zorunda kalabiliyorsun. en ucuz parçası 200 liradan başlıyor :D 4 tane fren pimi 300 lira mesela.
benim hedefim gt28 yada gt30 la 400-450hp bandını zorlamak. bu yaz sonuna kısmetse yapıcam.
Kesinlikle Hocam siz demiştiniz o zaman satma dursun diye hem askerlik dolayısıyla hemde 3 senede binmenin verdiği sıkılmadan sebep sattım hemde yok paraya servis kayıtlarına bakılsın benim kadar ıvır zıvır sensör vs değiştiren azdır herşeyi yepyeniydi.Açıkçası içten içe pişmanım :) ve bakıyorum en az benim aracım ayarımda araç 35.000TL vermem lazım ki sonradan birşey bozulur mu piyango.Kıymeti ülkemizde geç anlaşıldı ve artık temiz kalanların dikkatlice saklanması gerek ;)
Simdi big turbolu 207 ler 100-200 kac gidiyor hep bir kiyas var ama veri yok ?
Megane ici biraz zevksiz odun gibi ama buyuk arac surusu var ve yol tutusu muazzam hakikatten
Ronay kızma bana ama senin gibi bilgisiz bilgisiz yazanlara çok gülüyorum.
3 tane ep3 toplasan 1 tane megane rs etmez,bahsettiğin araba hakkında birazcık bilgin olsa bu şekilde yazılar yazmazsın.
Megane rs ile ep3 arasında İstanbuldan Ankaraya kadar fark var,bana ep3 tercih etmenin sebebini yazarmısın arkadaşım?
Vutututu etmesimi? Vtec açmasımı? Kesiciye girmesi mi? Honda hayat onda mı?
Nedir?
Sebeplerini söyle bizde satalım arabamızı alalım bi ep3.
Ep3 herzaman bir tartisma konusudur :)
Merthan sana şöyle anlatıyım kardeşim ep3'ün bu araçlara olan üstünlüğünü,
ülkemizde honda'nın kabul görmüşlüğü
ülkemizde 20bin tl'ye aldığın bomboş arabayı karla satabilmen (1.6ies'ler vs.)
parça ucuzluğu
usta bolluğu
tutması
kolay bozulmaması
gidişi duruşu
abartmalarımız
her türlü para harcatması(modifiye adı altında)
vtec oluşu( 5500den sonra hayat durur unutmayalım)
bla bla bla
:D yeterince açık oldu galiba.
ülkemizde typer > mrs - leon cupra - vs. vs.
bir gerçekte var ki typerın zevki kesinlikle üst düzey. ama mokununda mokunu çıkardılar honda'nın aşırı sıktı.
Istanbulda olsa idin seni evinden alip beraber otobana cikarip sadece sesi disinda daha ne ozellikleri oldugunu gostermek isterdim
Kprolu egzantirikli citir atmosferik bir typer im var aracima her bindigimde sanki ilk deda biniyorum hissi bir tutkuyla baglanmak cok farkli hisler
Allah herkese bu duyguyu yasatsin isterim
Hondanin bu ozel motoru inanin insana muthis zevk veriyor
Yani soyle bisey var kisinin arabaya bindigi zaman aldigi haz onemli aslinda gic ve tork ta onemli degil benim icin sende farkli bir aractan cok buyuk bir keyif ve haz alabilirsin saygi duyarim bizimde bu secimimize saygi duyulmasi lazim yerin dibine batirilmaktansa
:) konuyu saptırmayalım ki kilitlenmesin.Hondayı başka konuda tartışırsınız arkadaşlar konu sahibine yardımcı olmuyor yazılanlar.
Megane da motoriçi girmeden turbo büyütmek sıkıntı anladıgım kadarıyla. Büyük turbolu rcler ozaman daha hızlı araçlar mrs den. Antalyada e46 m3 le videosu olan rc vardı. M3übaya geçen. Rc trde daha kolay yüklenebilen bir araç. Çıkan sonuçlara göre. Kaç yıldır piyasada ama hala sağlam yürüyenini göremedik mrs nin.
Renault üzerindeki turbonun limiti kadar dayanıklı yapmış motor içini.O limit bence 280 avrupalılar 300 civarı diyor.Neden 280hp 400 nm diyorum ha kırıldı ha kırılcak korkusu olmasın diye.Rc de standart turbosuyla çıkan gücü çıkarsın rs muhtemelen yine hızlı olacaktır.Olay sadece düz yol performansıysa evet diğer disiplinler kadar kusursuz değil ama tatminkar.1420kg 280 hp önden çeker bir araç yeterince keyifli.Şu an redsun nickli arkadaş yapıyor zaten bitirdiğinde Türkiye de çok ciddi yürüyen mrs göreceğiz umarım.Renaultun parçası ülkemizde Avrupadaki kadar kolay bulunmuyor ne yazıkki.
inanç seninle denerken bana söylesene neden stage 2 yazılımı atiim. Yok yapılamıyor demişsin. Ahanda dynodynamix üzerindeki hp değerim belli oem turbo ile. Yaw arkadaş adamı geçersin neden stage 2 yazılımı kullanmazsın diye sorarlar. Denediğim arabanın ayarına göre basınç açıyordum da ondan. Sürekli motoru yoracak fazla yakacak yazılımla gezmeye ne gerek var. RS tuner elimin altında istediğim zaman açıodum. Denerken yanından uçup gitmenin ne gereği var. Bi de taksi gibi sürekli yol yapıyorum evden işe işten eve gitmiyorum. Hadımköy merter bayrampaşa çorlu geziorum bütün gün iş gereği. sen stock sıkıştırmalı type r ile yan yana yürüyebiliosun ben herşeyi yapılmış type r larla deniodum. Kısık ayarda bursada kprolu ep3 ü geçen semii nin arabayı da geçtim herşey takılı bagaj dolu halde hem de ben kendim kullanarak. Benim arabamı senin araba ile denediğim zamanlardaki ayarı ile kıyaslıosan çok yanılıosun. Demek ki kısık ayarla çıkmamak gerekiomuş. ben onu anlıorum. Araya vilayet sokmak gerekiomuş ki aradaki farkı anlasınlar.
buyrun aynı araba kprolu ep3 ile denedi semii. Kullanan ergül.
semii-rocco vs. ep3 Type-R K-Pro part2 - YouTube
aynı akşam benimle denemesi. Ozgunun stage 1 yazılımı ve bagaj full dolu.
vol2 - YouTube
ramazandan sonra bayramda bitane 207 ile istanbula gelicez
en hızlı atmosferik ep3 ile deneriz en hızlı megane ilede deneriz olmaz mı böylece en iyi yolda belirlemiş oluruz :)
Honda'dan bir kez daha soğudum.
kanka al bi megan RS :)
300 hp ye kadar sıkıntı yok. sonrasında evet kırarsın. Yanlış yazılımla evet kırarsın. Dikkat etmen gereken şeyler onlar.