Facebooka yazdim. Ankara isleri icin, lazim olursa kosturacagim sayin Emre Serter.
Facebooka yazdim. Ankara isleri icin, lazim olursa kosturacagim sayin Emre Serter.
Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var)
bende paylaştım facebookta![]()
Youtube kanalım: www.youtube.com/@ardaguven
Ayın 16 sında ki toplantıya Türkiyenin heryerinden firmaları ve katılmak isteyen arkadaşları bekliyoruz. Yeri bildireceğim.
Risksiz bir Sürüş düşünemiyorum, her pilot kendini geliştirmeli, her pilotun kendi limitleri var benim ki diğerlerinin biraz üstünde !
A.Senna
http://instagram.com/emresetre
istanbulda olursa katılırım benmotorsporları camiasından destek istense bir faydası olurmu tosfed vs gibi ?
Youtube kanalım: www.youtube.com/@ardaguven
Facebookta da duyurduk, tanıdıklarımıza da imzalattık umarım faydası dokunur.
"Mazda Eibach yay satıyor polis ceza yazıyor olmaz böyle iş" diye yola çıkılmış ama bırakın orjinal aksesuar parçasını stock Sti bağlayan polise şahit oldum kanat eksoz var bunda diye.Sahibi kendini yırtıp derdini anlatamamıştı.Hatta hatırlayanlarınız vardır bir dönem seri şekilde Evo X ler bağlanmaya başlanmıştı,Mitsubishi sahiplerine imzalı belge vermişti üstünde bu araç standart bir aile otomobili değildir,özel bir araçtır filan yazan.Polisler bu belgeyi görmelerine rağmen bağlıyorlardı stock evoları.O yüzden bu uğraşlar bence tamamen boşuna...
Arkadaşlar,
Yanlış düşünüyorsunuz. Dediğiniz şekilde polisler kafasına göre bağlıyorlar çünki bugüne kadar bu parçaları takanlar, satanlar resmi hiçbir şey denememişler .
Bunu içine girince çok güzel gördüm. Alan mutlu satan mutlu ... Ancak polis bağlayınca bağrınıyor insanlar.
Bu toplantıda çok ciddi adamlar vardı .TSE, TÜV, Borusan, Tosfed, Makine Mühendisleri odasından önemli kişiler, daha bir çok firma sahibi ve önemli kişiler .
DERNEK kurulduktan sonra, bizlerin belirli parçaları RUHSAT'a yazdırma şansımız olucak. Ondan sonra polis HAKSIZ yere hiçbir şey yapamayacak ...
16 Ağustos'taki toplantıya özellikle Türkiye çapında firmaları bekliyoruz. Mümkün olduğunca Havaalanına yakın bir yer seçeceğiz.
Yeri kesinleşince bildireceğim.
Risksiz bir Sürüş düşünemiyorum, her pilot kendini geliştirmeli, her pilotun kendi limitleri var benim ki diğerlerinin biraz üstünde !
A.Senna
http://instagram.com/emresetre
Bakanlıklar yasal bir dernek başvurusunu ciddiye alıyorlar. Beraber yürüdüğümüz insanlar zaten bu şekilde bir oluşum olacağından bahsetmişler ve Eylül'deki kurul toplantısında ciddi şekilde konuşulucak. Eylül'e kadar bu şekilde bir yol izleyeceğiz.
16 ağustosta ne kadar çok firma olursaki şu anda 4 5 büyük firma bu işe olur gözü ile bakıyorlar, bir an önce Dernek kurulucak ve başvurular yapılıcak.
Risksiz bir Sürüş düşünemiyorum, her pilot kendini geliştirmeli, her pilotun kendi limitleri var benim ki diğerlerinin biraz üstünde !
A.Senna
http://instagram.com/emresetre
Ki yasal düzenlemeye tam olarak gerek yok aslında ... Yasa bazında özellikle Egzoz emisyonunu geçmemesinden bahsediyor genel olarak . O yüzden çok zor bir durum olduğunu düşünmüyorum . Yeterki firmalar bu yola girsin.
Risksiz bir Sürüş düşünemiyorum, her pilot kendini geliştirmeli, her pilotun kendi limitleri var benim ki diğerlerinin biraz üstünde !
A.Senna
http://instagram.com/emresetre
otomobillerle yada motor sporlarıyla ilgilenen bir bakan veya milletvekilinin fikri ve desteği alınsa daha rahat olur yasallaştırma işi. Mesela eski devlet bakanı Kürşat Tüzmen bir motosiklet tutkunu.
https://www.facebook.com/events/2661..._t=plan_edited
Arkadaşlar merhaba,
16 Ağustos'taki toplantı ile ilgili bilgileri ve etkinliği buradan'da yada benim kendi Facebook adresimden'de takip edebilirsiniz . Sürekli güncelleme ve bilgilendirme yapmaktayım.
Risksiz bir Sürüş düşünemiyorum, her pilot kendini geliştirmeli, her pilotun kendi limitleri var benim ki diğerlerinin biraz üstünde !
A.Senna
http://instagram.com/emresetre
16 Ağustos Cumartesi günü saat 10-12 (arası daha uzun olabilir) Beyoğlu Makine Mühendisleri Odasında toplanacağız.
Risksiz bir Sürüş düşünemiyorum, her pilot kendini geliştirmeli, her pilotun kendi limitleri var benim ki diğerlerinin biraz üstünde !
A.Senna
http://instagram.com/emresetre
Ayrıca ilk toplantı katılımı şu şekildeydi ve kararlar ;
“Modifiye onaylanır mı” TOPLANTI TUTANAĞI
TOPLANTI TARİHİ: 19 Temmuz 2014
TOPLANTI YERİ : MMO İstanbul Şubesi
DÜZENLEYİCİ : “Modifiye Etiği” Facebook Grubu / Alpay Lök / FRENTEKNİK KATILIMCILAR :
1) Alpay Lök…………. Mak.Y.Müh……. “Modifiye Etiği” / MMO AİTM Komisyonu Başkanı
2) Metin Ergeneman…Prof.Dr……………İTÜ / OTAM
3) Nihat Kölük…………Mak. Müh.
4) Hacı Çiçek………… Mak. Müh……….. MMO İstanbul Şubesi AİTM Komisyonu üyesi
5) Doruk Kotan……….Satış / Pazarlama………………………………….Modifiyeli araç kullanıcısı
6) Emre Setrelioğlu….Bilgisayar Mühendisi……………………………….Modifiyeli araç kullanıcısı
7) Aydın Boyar……….Satış Müdürü / ZIEBART / Cam filmi…………….Tadilatçı
8) Mehmet Tamer….. Mak.Y.Müh. ……………… TOSFED Teknik Komite Başkanı
9) Halit Bolkan……… OTOHABER Dergisi Genel Yayın Yönetmeni
10) Savaş Bozdemir…. Sigorta Eksperi / Sigorta Eksperleri Derneği
11) Adem İren……......Sigorta Eksperi / Sigorta Eksperleri Derneği
12) Mehmet Becce…... DEM-ART………………………………………….Tadilatçı
13) Levent Uysal………İstanbul Off-Road Klubü…………………….……Modifiyeli araç kullanıcısı
14) Mustafa Orduluoğlu TeamART Karbon ……………………………...Tadilatçı
15) Oktay Kabaktaş……TeamART Karbon ……………………………….Tadilatçı
16) Bigen Şimşek Akman Mak. Müh. MMO İstanbul Şubesi Y.K. üyesi / AİTM kom.
17) Mehmet Pank……….Mak.Müh. / MMO İstanbul AİTM Komisyonu üyesi
18) Timuçin Özsöyler….. Mak.Müh. / MMO İstanbul AİTM Komisyonu üyesi
19) Cengiz Tanrılı……... Borusan / BMW M Power …………………….. OES
Katılımcılar “Modifiye” diye anılan tadilatlı otomobiller ve kullanıcılarının sorunlarını detaylı bir şekilde konuşmuş, bu sorunların hızlı bir şekilde çözülmesi için işbirliğinin geliştirilmesi konusunda mutabık kalmışlar ve aşağıdaki kararları almışlardır:
TOPLANTI KARARLARI
1) Modifiyeli araç kullanıcıları;
SORUNLAR: Araç sahipleri sürekli tarfik cezası yemekten çok şikayetçidir. Araçlarında yapılan tadilatların tescil edilmesini istemektedirler, ancak başaramamışlardır, yetkililerle görüşmeleri de sorunu çözmemiştir. Tadilatlarını tescil eetirerek ceza yemekten kurtulmak, sigorta konusunda risksiz olmak isterken yetkililerden destek beklemektedirler.
KARARLAR: Modifiyeli araç kullanıcıları; Türkiye çapında bir dernek kurarak;
- Sorunlarına çözüm aramalıdır,
- Kamuoyunda yarattıkları olumsuz izlenimleri düzeltmelidir,
- Trafik kurallarına uygun araç kullanmalıdır,
Otomobillerinde yaptırdıkları tadilatları onaylatmalıdır,
2) Modifiye yapan tadilatçılar;
SORUNLAR: Kaç tane tadilatçı firma olduğu tam olarak bilinmiyor, ancak merdivenaltı CHİP-tuning yapan yüzlerce firma olduğu tahmin ediliyor. Kimse onay ve garanti vermiyor. OES’ler bu tür araçların motorlarındaki (özellikle Diesel) yazılım değişikliğini kolaylıkla farkediyor ve garantiyi iptal ediyor. Bazı OES’ler fabrika onaylı kitler (süspansiyon alçaltma, Chip-tuning, Spoiler vs) takıyorlar. Bazı tadilatçıların ürettikleri tadilat kitlerini yurtdışına sattıkları biliniyor. Bunun önemli bir potansiyel olduğu, ancak bu kitlerin yurtiçinde tescilli olarak takılamadığı bildiriliyor.
KARARLAR: Tadilatçılar;
Türkiye çapında bir dernek kurarak;
- Örgütlenmeli ve üyelelerinin sorunlarını çözmeye çalışmalı,
- BSTB ve TSE ile temasa geçmeli,
Yaptıkları tadilatlara onay almalı ve Garanti vermelidir,
3) İkinci toplantı: 16 Ağustos 2014 tarihinde yapılmasına karar verilmiştir.
Bu toplantıya;
- Otomobil tadilatçıları çok daha geniş katılım yapmalıdır,
- Lastik firmalarının temsilcileri de katılmalıdır,
- Modifiyeli araç kullananların Türkiye çapında temsilcileri katılmalıdır,
- BSTB, TSE, OSD, TOSFED, Sigorta Eksperleri Derneği, TSB yetkilileri davet edilmelidir.Toplantı yeri daha sonra bildirilecektir.
https://www.facebook.com/events/2661...ilter=upcoming
Risksiz bir Sürüş düşünemiyorum, her pilot kendini geliştirmeli, her pilotun kendi limitleri var benim ki diğerlerinin biraz üstünde !
A.Senna
http://instagram.com/emresetre
inş biseyler olur ya
Emlakçılar birliği gibi olmuş..
şimdi ben bmw otomobilim için bütün parçaları hartgeden ve pejo içinde peugeot sport tan alsam. Yani tüm homologasyonu olan parçalardan bahsediyorum. kendi imkanlarımla otomobilime takdırsam. (genelde yerinde yaptırıyorum ama TR de taktırsam.) Gitsem bu onay veren yere desemki bunları onayla. Bir çok parçayı ilk defa göreceğine eminim. (Tecrübe ile sabit. ) onaylamazsa şimdi ben yanlış bir iş mi yaparım. Tamamen rant kapısı olur bu iş. Satıcı kendini düşünüyor. bunun yerine bilinçli yapılması için girişimde bulunulsa daha faydalı olur.
Şimdi adam çinden mal getirmiş modifiye malzemesi diye satıyor. Bunu sattırmayacakmısınız yoksa derneğe üye olunca satmasına izin mi verilecek. Zor ve karmaşık bir durum.
Zaten amaç farkı sen istediğin kadar dernek kur, kural koy garanti ver. Ceza işi ayrı. Yazar cezayı, ya ödersin yada itiraz eder uğraşırsın.
Etrafta yapılan toplantılardan birini dinledim. Toplantıda adam diyor ki. Bize ön yargı ile yaklaşıyorlar. Aracımız kurallara uygun görünse bile gene kusur aramak için altına bile yatıyorlar diyor. Öbür tarafta adam modifiyeye özgürlükten bahsedip, sokakta her istediğini yapsın ama kimse ellemesin istiyor.
1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???
Şöyle özetleyebilirim aslında, çinde parça üretilmiş alınmış peki. Bu parçanın test leri varmı ? Avrupada, amerikada onayları verilmişmi ? Street legal olarak belgesi varmı ?
Haa evet varsa, aynen bu parçayı yazdırabilicek. Şu anki benim düşüncem bu şekilde ... Ha yokmu kusura bakmasın 10 takla atsa polis bağlayacak bu aracı.
Evet ön yargı var modifiyecilere karşı ama bu önyargının tek sorumlusu biziz arkadaşlar ... Sabaha kadar egzoz bağırttıp elalemi rahatsız eden, S virajına bağlanacağını bile bile gidip abuk subuk hareketler yapan biziz ...
Bu ön yargıyı atmak için düzgün davranmak gerekiyor. Abuk subuk bağrınmakla, modifiye özgürlüktür demekle olmuo bunun özgür olması için kendimize çeki düzen vermemiz ve düzgün hareket etmemiz doğru yolları izlememiz gerekiyor ...
Böyle devam ederse modifiye parça almak, satmak, takmak kullanmak tamamen yasaklanacak. O zaman kafamızı duvara vuracağız.
Risksiz bir Sürüş düşünemiyorum, her pilot kendini geliştirmeli, her pilotun kendi limitleri var benim ki diğerlerinin biraz üstünde !
A.Senna
http://instagram.com/emresetre
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)