yaklaşık 1 aydır zeytinburnu'ndaki togg deneyim merkezi önüne her gün 2-3 tırla yeni araçlar iniyor , ertesi gün de çoğu teslim edilmiş oluyor , tek tük kalıyor
bir zamanlar bu teslimat araçlarını yola bakacak şekilde tek sıra dizerlerdi , üstelik 8-10 tane anca gelmiş olurdu , şimdi tek sıra yetmiyor önlerine de yanlarına da çekiyorlar teslim araçlarını nereyi boş bulurlarsa
her gün doldur-boşalt halindeler yani
eskiye nazaran hızlanmış durumdalar
ama genel açıdan bakarsak halen bekleyenler sinirdeler maalesef
36 ayda 105 bin lira ek maliyet oluşturmuş vah vah. Çiftçiye işçiye kaynak yaratamayan kamu bankaları 2 milyonluk araç alanlara enflasyon altında kredilendirme yapacak, aradaki farkı gerekirse soğan ekmek yiyenlerden tahsil edecekler heralde![]()
DÜNYADA İKİ BİLİNMEYEN VARDIR.BİRİ KUTUPLAR , DİĞERİ TÜRKLER.. Albert Sorel
bu hafta Togg ile test sürüşü yaptım
hemen izlenimlerimi iletiyorum ;
-yağmurlu havada tekerleklerden fazlaca ses geliyor , izolasyon çok kuvvetli değil
-arka tarafta öne göre bir tık fazla yol uğultusu var
-cam tavan fazla kalın değil , yağmur damlaları çarpma sesi ince camlardaki gibi geliyor
-motor tam sessiz değil , karakteristik elektrik motoru sesi , piyasadaki diğer 1,6milyon ve üzeri araca kıyasla daha fazla geliyor kabine
-araç normal modda hantal , spor modda ilk gazda atlıyor , sonrasında da geliyor ama öyle kopa kopa değil , kilosunu hissettiriyor
-normal moddan spor moda geçmek basit-pratik değil , birkaç tuş işlemi + kombine tuş basma işlemi gerektiriyor
-regen ayarı vites konsolunun önünde , yani sağ el direksiyondan ayrı durmak zorunda regen ayarlamak için , kullanım esnasında risk yaratır
-regen devredeyken gaza basmak istediğinizde regen devrede kalmaya devam ediyor , kendini kapatmıyor , elle regen-off yapmadıktan sonra araç bir yandan fren yapmaya çalışıyor siz bir yandan gaz basıp ilerlemeye çalışıyorsunuz
-aracı bekleme modu , aksesuar modu , hazır modu gibi modlar var , bunlar fonksiyonel olarak kafa karıştırıcı , kullanıcı eğitimi gerekiyor , aksi halde mesela en basit örnekle , aracın standart-klasik aküsü bitebiliyor , bunun olmaması için ne yapmak lazım konusu bile eğitim gerektiriyor
-araç genel olarak sezgisel kullanıma uygun değil , ciddi şekilde fonksiyonlar konusunda eğitim verilmesi gereken bir araç , kullanım klavuzlarının didik didik okunması gereken bir araç.
izolasyon konusu günümüz otomobillerinin birçoğunda var maalesef, sonradan yapması da kullanıcı isteğine bağlı olarak zor değil.
ben gib Hyundai'den Togg'a geçen olursa muhtemelen duacı olur![]()
Rejenerasyon konusunda da Tesla'da öyle olmalı. tek pedal kullanma muhabbeti, Tesla'cılar gelir birazdan![]()
Mod tuşu keşke tek tuşla geçseydi, ani durumlarda önemli olabiliyor![]()
yok , regen konusunda bir problem var
tesla tek pedal sürüşte gaza dokunduğunuz anca araba akışa geçiyor , regen devreden çıkıyor , ama azıcık bile gazdan ayağı çekseniz devreye giriyor
bu öyle birşey değil
regen 1.kademede iken gaza basıyorsun , araba kendini sıkıyor
denemek için gazdan ayağımı çekmeden elle regen-off yaptım araba kasmayı bıraktı
sistemsel bir çakışma var bana göre
mod geçişi için regenlerin ikisine birden basılı tut ayarlara gir spor mod seç sonra regenlerin ikisine birden tekrar basılı tut
ooo hooooo anam babam , kalk sabah oldu![]()
ilk teslimatlardan beri aylardır milyon tane geri bildirim topladılar
her anlamda bir versiyon geliştirmesi yapmaları gerekiyor
şimdilik sadece yazılım geliştirmeyle uğraşıyorlar , teknik tarafta bir ilerleme yok
elektrikli araçta en önemli şey olan ısı pompası yok. soğukta ciddi oranda menzil düşüşü olacaktır. gerçi soğukta ilerlerse bir de o var. soğuk olunca sanzıman kendisini ısıtmaya çalışıyormuş 10-15dk bekledikleri oluyormuş.
Kısacası testleri çok salla pati yapmışlar gibi geldi bana yada bu işi yalnızca izmir otobanında git gel ile çözmemeleri gerekiyordu.
dün gece gelişen son durumla birlikte togg'a ciddi bir zam daha geldi , teslimat ve ödeme sırası bekleyenler dün geceden beri ciddi tepkili , çok kişi sipariş iptali yapıyor
hemen acil tüm markalar da sitelerindeki fiyat sayfalarını kapattılar
herkes fiyat güncelliyor
bu vesile ile 1,6m bandına sıralanmış tüm araçlar hooop 1,9 bandına geçecekler
veee BYD ters köşe yaptı
1590'dan 1690'a çıkardı
iç pazara bence bir mesaj verdi
şimdi sırada mg-renault-hyundai gibi 1600'e sıralanmış diğerleri var
Elektrik araç için yeni yasa çıkmış daha tam okuyamadım ama bana söylenen Çin menşeili araçlara %40 ötv farkı konmuş ve bütün araçların bayisi servis ağı Tüm Türkiye de olma zorunluluğu getirilmiş diye duydum ..
yani normal eski kemikleşmiş markalar gibi… servis bayi işi doğru olmuş görmeden binmeden dokunmadan direk internet ten direk araba almak bence çok mantıklı değil .. insanlar gidip görmeli binmeli bakmalı biri aracı anlatmalı tanıtmalı gerekirse varsa bir demo car o araçla test sürüşüne çıkılmalı bu konuda doğru olmuş bence ..
birazda togg sanki koruma altına almışlar gibime geldi .. özellikle çinli gelicek markalardan korumak için öyle anladım en azından..
bu duyduğum yasayı tam okuyım ona göre daha detaylı yazarım .. şimdi yanlış kısımlarda olabilir bana denen bunlar ..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)