Seçim yatırımı konusuna bende katılıyorum.
Ayrıca başında bir terör belası bulunan 3. dünya ülkesi bir ülke için çok fazla riski bulunan bir iş bence.
Elektrik üretiminde getirisi az olur, yatırımı pahalı olur ama bence güneş enerjisinden elektrik üretimi yapılabilen tesisler düşünülmeli. Özellikle Almanya bu işe çok önem veriyor ki adamların kaç katı daha fazla güneş alıyoruz. Coğrafi konumumuz bu işe çok uygun.
offf koptum buna
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...95&oe=56C85AB6
Yani şu yerli araba işini şaşmazda 3-4 garj bi araya gelse 2 ayda test aracı yapacak hale getirir.
Bu kadar para yatırmaya ne gerek vardı anlamadım.
Artı gereksiz rezillik
Biz daha iyisini alana kadar en iyisi bu
http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2015...iparis-yagiyor
sadece şu haber bile, bu prototiplerin amacını çok iyi anlatıyor, tabii ki anlayana
Yanlış anlattım sanırım. Netleştireyim. Google 2,2 milyar yatırımla. 392mw kapasiteli tesis yaptırdı.Yüzbinlerce ayna güneş ışığını bi noktada toplayıp, suyu ısıtıp türbünlerden geçirip elektrik üretiyor. Bu arada ısınan su gece boyunca üretime devam ediyor.
Üretim maliyeti olarak: 25milyar dolara 4.800mw nükleer enerji tesisi kuruluyor. fiyat olarak ele alırsak 11 kat fark var arada. 2.2*11kat= 24,2milyar dolar. üretilen enerji olarak baktığımızda 392*11 = 4.312mw.
Özetleyecek olursak: Ülkemize yapılan nükleer santral kurulum bedeline 11 adet bu büyüklükte güneş santrali yapılabilir. Aynı kapasite için ise 1 tane fazla dan yapmak lazım. Aradaki fark %8.
Diğer konu işletim maliyeti olarak: elimde güneş santralinin planı yok ama nüklerin 15 yıllık işletim maliyeti 50 milyar dolar seviyesinde.
Başka bir diğer konu: Akkuyunun bulunduğu arazi, bedelsiz rus şirketine verildi. Akkuyu Elektrik Üretim Tesisinin sahibi rus şirketleridir. Türk sahibi yok. Yarın satın almak istesek bile %51 rus olmak zorunda. Yıllık gerekli uranyum rusyadan gelmek zorunda.
http://nukleersiz.blogspot.com.tr
http://www.akkunpp.com/mersin-turkiy...enerji-katacak
Yerli Otomobil Konusuna dönecek olursakta,
Otomobil yapmak çok zor bi şey değil. Zaten binlerce parçayı yüzlerce tedarikçiden toplayıp. Bi montaj hattında birleştiriyorsun. Çok çok kötü bi fiat albea, ford connect kaliesinde olur. Daha ne olsun. Kimse S klas beklemiyor zaten.
En önemli konu; Bu araca konulacak markanın hangi ülkeyi çağrıştıracagı. wv, bmw, mercedes dedin mi ? ne geliyor aklına Almanya. Citroen, pug, Fransa, Aston Martin, Range Rover, Jaguar, İngiliz. Ford Cadillac Amerikan. Hyundai, Kia, Kore. Honda, Toyata Japon değil mi ? Üretim bantının hangi ülkede olduğu sadece detay.
Atmosferik araç piyasasına girmek artık çok gereksiz. Artık ilerisi alternatif enerjili araçlar. Özellikle ülkemizin içinde Polis, Jandarma, Maliye, Taksilerin bile elektrikliye dönüşmesi, ve bu elektriği kendimiz üretmesi bile ne kadar büyük bir para kazandırırı.
patent alt yapı alındı.. güya geliştiriliyor hadi geliştirildi diyelim . üretim için fabrika vs kuruldu ondan sonra aha babayiğit bulduk diye üstüne bide teşvikle bi yandaş a peşkeş çekerlerse yine sevinemeyecez kısmen yerli aracımız var diye. hatta daha çok içime oturur. elektirikli veya yakıtlı yerli marka olur olabilrr ama kimin olacak bu çok daha önemli. bu ülke işte bu hale geldi . babayiğt reza olsa veya gemileri cebimizden yürüten bilal oğlan olsa. çok mu milli olacak içinize sinecek mi ?
bence kesinlikle elektirikli olmalı ve sedan, binek, aile tipi değil başlangıç olarak twizy bmw i3 gibi küçük tipte tamamen kendimizin tasarlayacağı platformu ile olabildiği kadar yerli üretim olmalı.ve tamamen devlet projesi olmalı ki zararına bile olsa gelişmeye devam edebilsin. aldğımız araba nın parası hangi babayiğitin cebine girecek düşünmeyelim.
Çok güzel söylüyorsun ancak o tesisin kurulduğu düz alana ve olduğu bölgenin sürekli güneşli olmasına bakarsan aynı verimi bizim ülkede alabilirmisin o tartışılır. Zaten yapılan hesaplarda nekadar yeşil enerjiye yönelsende ilerde bu ülke için şart nükleer enerji. Biz yapamadığımıza göre başka bir ülkenin yapması gayet doğal. Bir amerikan askeri ruslar araba üretemezken nükleer deniz altı üretiyordu diye anlatıyordu bir belgeselde. Sonra Lada markası doğdu, işte enteresan kısım tam burda, adamlar 66 da Fiat ile teknoloji ve lisans anlaşması yapıp üretime başlıyorlar
‘Saab’ markasının sahibi olan İsveçli havacılık ve savunma devi Saab Grubu’ndan Türkiye’nin yerli otomobil projesine ilişkin cevap geldi. Saab’ın sözcüsü Sebastian Carlsson, “NEVS firması Saab markasını temsil etmiyor, sadece otomobil tesisini aldı. Bizim Türkiye’de otomobil konusunda herhangi bir çalışmamız veya anlaşmamız yok. Dolayısıyla Türk bakanın ısrarla Saab adını telaffuz etmesini anlayamıyoruz” diye konuştu.
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Saab'ın ceosu Türkiye ile çalıştıklarını yalanlamış
- https://eksisozluk.com/saabin-turkiy...5107?a=popular
hocam ülke coğrafyasının ne kadarına hakimsin? Konya ovası, İç Anadolu ve de Akdeniz, Ege bölgeleri en fazla güneş alan yerler, Almanya'da bizden daha mı çok alan ve güneşli iklim mevcut? 1 günlük deneme yaptılar ülkenin yarısına güneş panelleri ile elektrik verecek duruma geldiler...
Saab sert çıktı: Markamızı artık telaffuz etmeyin! - Saab sert çıktı: Markamızı artık telaffuz etmeyin!
Resmen dünyanın tinercisi olduk ya. Millet bizden yaka silker hale geldi.
yerli diye cadillac bls getirdiler ses etmediler
gitmişler 15 yıllık platformu almışlar onada ses etmiyorlar
saab ile ortağız saab şöyle böyle dendi firma yeter artık bizim ismimizi zikretmeyin bizim hiç bir ilişiğimiz yok dedi onlarada ses etmediler
aracın şimdilik en azından yerli bir şeyi yok ilerde belki olabilir ama şu anda görünen yok onada ses etmediler..
aydın doğan suzuki ile sözleşme yapınca yerli otomobile bakın gördünümüz üretilmesini istemiyorlar oluyor .. Hey Allahım..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)