Bmw'nin , Mercedesin, Avrupa dahilinde Honda ve Toyotanın, Klimada Mitsubishi ve Daikinin, İş makinelerinde Cat ve Hitachi ve Volvonun en büyük pazarları içersinde Türkiye ya ilktir yada en gerisinden gelse gelse 3üncüdür arkadaşım.
Bugün İsrail,İsveç,Norveç,Belçika bu ülkelerin nufüsüne bak onuda geçtim ne hızla yeni ürünleri tercih eden ne sıklıkla araba,klima vs yenileyen ülkeler buralar diye bir bak derim.
emin olun bu denli arabanın satıldığı, bu büyüklükteki nüfus ile Türkiye pazar adına yeterde artar bile , Avrupa'yı gördük.
bugün bizim firmanın Kova üretim kısmı adına gittiğim yurtdışı ziyaretlerin neredeyse %90ında oranın üreticisi bizi fason kullanıp, bize adına üretirip kendi etiketini vurup Alman malı, Avrupa malı diye satmak istiyor.
hepsinede (Volvo hariç) yok dedik gurur ile ama emin olun o avrupada satılan güya Avrupa mallarının çoğu artık Alman,Fransız vs üretimi değil o devir 1980lerde kaldı 90larda bile adımları çoktan atılmış 2000lerde neredeyse yerler altına düşmüş bir durum.
bir an evvel şu Avrupalaşma, Avrupayı gözümüzde büyük görme,hedef görme durumundan vazgeçmeliyiz bence,bu benim fikrim ama sizinkine saygı duyarım.
sizin dediginizde sorun yok zatende benim dedigim meseleyi ben dogru aktaramiyorum sonuc bu,
eminim algilayacak kapasitedesinizdir.
2014 yilinda 5milyar diyanete ayrilan ulkede bilim teknoloji konusmamiz bana zaten fantezi geliyor...
Experience is what you get when you don't get what you want.
hidrolikle calısan makına sadece forklift vinç vs değildir.
en basitinden yerli ayakta durabılen plastik enjeksiyon makınası kaç tane var 2biri sadece montaj yapar parçaların hepsi ithal diğeri Çin de yaptırıp üstüne türk malı damgası vurup bu turk malı cın malı degıl dıye cın mallarından ıkı katı fıyat yazarlar.
bı tuketıcı olarak hangısını tercıh edersınız ? aynı makınayı turk malı dıye aslında degıl2 katına almayı mı ?
turk uretim sektoru once malını pazarlamayı ogrenmelı musterı ne ıstıyor onu bılmelı
aa musterı gelsın ben ona çakayım kafasıyla gitmez bu işler tuketıcı bilinçleniyor artık
İlker G.
yav ciddi ciddi tartışıyosunuz yaparız yapamayız diye
maksat seçim öncesi tatlı bi heyecan gelsin, yüzlerde hafif bi gülümseme olsun
seçim yaklaşırken 2-3 petrol keşfi, yanına 1-2 kömür madeni
araba tamam zaten, hafif bi cila olarak elektrikli araba güneşten doldurulmalı olabilir
3-5 tane %100 yerli uydu fırlat
uçak yapılır, uçak gemisi de olur
ilk türk yıldız gemisi olabilir
jüpiter'e gidebiliriz
LPG'li uzay istasyonu olur, aynı anda dünyanın ilk uzay açık otoparkı olarak işletilir
projeler sıkma gücünüzle limitli
dolapta dolma var, yersen
![]()
harbi doğrusunuz.
maalesef ülkemizde MİİLETİN VEKİLİ kavramı yok politikacı var her ikisi aynı gibi görünsede kafası basana farkı görmek kolay.
eminim kimse inanmayacak buna ama benim yaşım 8-9ken babam Kanadada torontoda beni İtalyan berberine götürürdü nerdeee türkler biz koca torontoda 300-350 kişiydik bir halk parkında piknik yapılarak tüm türkler buluşabiliyorduk, şimdi sadece torontoda 15000 türk var.
neyse lafı uzatmim o İtalyan berberi 8 dolara traş ederdi, birtek İtalyanlar enseyi düzgün alırdı kalite traş yapardı babamda oraya götürürdü oraya ben traş olurken hiçbir koruma yanında olmaksızın altında şahsi (Toyota camry marka model) arabasıyla koskoca Toronto valisi gelmişti.
şimdi aynı tabloyu türkiyede düşünebiliyormusunuz?gülerim ...
maalesef oradaki bilinçli insanlar insanken buradaki politikacıların tek derdi çıkar ve açıkçası dürüst olayım bir Selanik göçmeni ailesinin evladı olarak ve yurtdışında büyümüş bir türk olarak ben milliyetçiyim.
ama maalesef ne MHPliyim,ne CHPli nede AKPliyim çünkü hepsininde düşündüğü ben değilim ,hepsinin derdi başka ve ne yazıki bizim adam gibi temsil edecek bir yapı göremiyorum hep kötünün iyisi var aralarından seçecez maalsef.
biri bedeli askerlik olmayacak der parası olmayana ayıp oluyor der sonra çıkarı düşünce 2günde bedeli askerliği çıkarır
diğeri yok 2009daaaakiii iki sıfırı çıkar ile 40ı bulur vs
ufaklıktan söz bile etmiyorum onun konuşmasıyla bakkalda dido bile satamaz o
hakkımızda hayırlısı..
yerli herhangi bir üretime kim hayır diyebilir ki? ama harbi yerli olacak, biz yıllarca reno ve tofaşı yerli diye almadık mı? dergilerde 'en iyi yerli' karşılaştırmaları yapılmadı mı? konserve kutusundan araba yapıp dünyaları azananlar yüzünden binlerce kişi basit kazalarda bile kaybetmedik mi? bu ülke hava yastığını, abs yi standart donanımda göreli kaç sene oldu?
sıkıntı yerli otomobil değil, her seçim döneminde bunun siyasi malzeme olarak ısıtılıp önümüze konması, İslami uçak üretecektik 20 sene önce, geçen sene savaş uçağımızı üretmeye!!!!! başladık, güya kendi savaş helikopterimizi ürettik!!!!! yersen...
yerliye itiraz yok, kandırmaya itiraz var...
Yerli araç üretilecekse en başta , ülkenin standartlar belirlenerek , taksi , minibüs , otobüs üretmesi lazım. Cari açığı büyük derece de kapatacaktır.
Aynı şekilde orta alt segment bir araç yaparak şirketlere belirli teşvikler verip reno-fiat vs. araçların yerini alacak bir şirket aracı tarzı bir araç yapılmalı.
Ondan sonra son tüketiciyi fln düşünürler önemli olan bu yazdıklarım.
Ama ,
Bunların olmasına izin verirler mi ? Fransa-italya kime araba satacak sonra ? Rüyamızda görürüz biz ancak bunları. Cari açık kapanacaksa böyle kapanır. Millet araba almasın diye habire ÖTV ye bindirip milletin sırtına yüklenmekle cari açık kapanmaz.
Ya bakıyorum da herkes bişey söylemiş. Merak ettim dma nın satılık araçlarına baktım 100k- 70 80k $ falan filan.
bence once yerli taksi yapsınlar , tum taksiler aynı marka model olsun ,bir standart belirlesinler
şu saatten sonra son kullanıcı odaklı araba yaparak birşeyler elde edilemez bence
psn&Live id: onursumer
135
├┼┼╕
246R
Bu mantikla bakarsan isin kaynagi hammadde.
Hammadenin cogu bizde degil. Biz hammaddeyi alacagiz mutlaka.
Onemli olan katma deger katmak.
Parcalar disarda uretilsin, biz montaj yapalim yeterki katma degeri olsun, sadece emek satalim iscilik satalim.
Oda ulkeye faydadir ulkeye
Abi Güleryüz, Tezeller, Temsa bunlar hep türk malı otobüsler hemde motoru hariç neredeyse her cıvatası türk malı olan ürünler.
bugün Temsa nın koltuğundan,şasesine, tamponundan camına kadar hatta izolasyon malzemelerine kadar yerli malı , Temsa fabrikası bana 2dk uzaklıktaiçeride hiç yoksa çevremden 20 kişi çalıyor hatta bir tanesi Doğus fiberglas adı altında komple tampon,havalandırma boruları,iç trim, ön göğüsü üreten firmanın sahibi ve Temsa'nın tedarikçisi.
millet siz minibüs,halk otobüslerinin, okul servislerinin hiç yoksa %30nun türk malı olduğunun farkındamısınız? bugün Halk otobüsleri genelde Güleryüz, okul ve işçi servislerinin orta ölçekli midibüsmüdür nedir olanlarının ciddi bir kısmı Temsa vs?
eğer bir motoru takmakla o araç yabancı malı olacak ise, biz sadece montajcı olacak isek bu durum hep böyle kalacaktır derim ben.
motor ve şanzımanda adetler aşırı derecede önemli döküm kalıpları muazzam derecede pahalı ve biz hiçbir zaman bir man yada Mercedes motoru kadar uyguna üretemeyeceğiz bu bir gerçek.
yalnız bu gerçek fransa içinde , Belçika içinde,İsveç,Kanada içinde geçerli oyüzden çokta üzülecek yada korkulacak bir durum yok.
Temsa otobüslerinin cıvatasına kadar, Hidromek iş makinalarının contasına kadar motor şanzıman hariç argede, ürgede, tasarımda yerli malı yabancı kaynaklı değil.
hatta Temsa terzi usulü üretiyor Mısıra verdiği araçta içerik ve detay başka Rusyaya verdiğinde başka Fransaya verdiğinde başka.
Beyfendi,
Yazdıklarınızı dikkatle okudum, ve yazdıklarınızdan çıkarım yaparak yazıyorum, otomobil üretiminden zerre anlamıyorunuz, üzgünüm.
O yerli dediğiniz parçaları üretmekle araç yapılmaz.
Araç mühendis ve tasarım ekibi ile masa başında yapılır.!
Sonra dünyanın neresinde isterseniz üretirsiniz.
Otobüs üretmekle, otomobil üretmenin uzaktan yakında bir alakası yok.
Otobüs kutu profiller yapılmış, dev bir odacıktır. Ne rijitliği vardır ne çarpışma testi. (2,5 sene neoplan ve Man üzerinde çalıştım)
Otomobil ise yazmaya başlasam sayfalar sürer.
Yerli motor ve şanzıman üretmediğimiz takdirde yerli araç üretemeyiz. ürettik dersek kendimizi kandırırız. T*mosan motorlarıda F*attan kopya, F*at'ın birebir kopyası olmasına rağmen aynı performansı veremiyor o da ayrı konu.
Motor ve şanzıman üretmek de pahalı değil ayrıca. Dünyanın heryerine, OEM ve oemden daha iyi aftermarket parça üretilip gidiyor.
Haberin komik kısmı, daha ilk araba yapılıyor orta - üst sınıf olcakmış, halkın zaten milli geliri kaç bin dolardı değilmi, herkeze uygun bir seçim.
olmaz en ince detayına kadar türk malı yazmazsa kabul değil
adam SsangYong diye adını bile söyleyemediğim arabayı motorunu şanzımanını kendi üretmeden yapıp satıyo o araba kore malı oluyo
burda bi kıpırdanma oluyo motoru hariç yerli malı damgası yiyo hemen !
ulan motorunu ıvırını siktiret sağdan al soldan al nolcak markamız olsun yurtiçinde yurtdışında tanıdık burdan çıkmış bi araba görelim
Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.
sabahtan beri konuyu okuyorum ama bu kadarda bir şeyleri göz ardı etmek olmaz bence olmamalı. öncelikle şunu unutmayın üst postta da olduğu gibi bir araca veya bir ürüne başka bir ülkeden bir mal alıp monte ettin diye o ürün başka ülkenin olmaz. Ben günlük hayatta hepimizin kullandığı deodorant kutularının üretildiği bir farbrikada çalışıyorum. ihracaat yapıyoruz bu fransaya irana cezayire ve daha bir çok yere ama sonuç olarak adamlar bizden aldıkları kutulara kendi ürünlerini koyup made in france yazılı biçimde satıp bizim malımız diyorlar ki made in france yazılarını dahil biz yazıyoruz. ama fransadaki adam demiyor ki la bunu türkler üretti bizim malımız değil bu
adam bizden o ürünü satın alıyor bir nevi iş gücü satın alıyor
bunu neden anlattım yani dışardan motor alıp kendi yaptığınız arabaya monte etmek sizi montajcı yapmaz siz onu kendi yaptığınız bir şeye ekliyorsunuz
sizin mantığınıza göre düşünelim a dan z ye herşeyi japonyada yapılan bir araç olsun ama üretici kendisinde olmayan almanyadan aldığı x parçasını arabaya takınca o araba alman mı oluyor yada japonlar montajcı mı oluyor bu örneği bir kaç parça olarak da düşünün
ki geçen forumda çinliler çakmanın b.kunu çıkardı diye bir konu vardı hatta land roverın çakması land wınd bir kısmımız o araçlar buraya gelse bineriz diyor kimse adamları bunlar çin malı değil ki diye öteledimi adam aynısnı bir şekilde yapmış dimi kendi hiç bir şey katmamış ama bakınız çin malı
biz taklit etmeye bile kalksak taklit deyip aşağılıyoruz
ya abiler kardeşler bir şeyi yapmadan taklit etmeden örnek almadan denemeden olmaz ki biz istiyoruz olmuşken en iyi olsun henry ford işe başladığında sadece siyah araba üretiyordu hatırlatırım sonra sonra bir şeyler oldu bunlar zaman alan şeyler siz diyorsunuz ki x aracı böyle bizde onu gibi yapalım ama bir bakın o x firması nerden başladı oralara gelene kadar neler yaptı nasıl arabalar üretti
iğneyi kendinize batırırken çuvaldızı başkasına batırmayı unutuyorsunuz ki biz bunu toplum olarak yıllardır yapıyoruz
az önceki kot örneği 2 dolara ülkemizden çıkıyor 150 liraya tekrar geri geliyor
peki kaçımız aynı ürünün 2 dolara üretilip ülkemiz içinde kalarak 15 tl ye satılan markasız olanını giyiyoruz he illaki var aramızda bunlarıda giyenler onlara lafım yok ama kaçımız yapıyoruz sonra yerli arabyı kötülüyorsunuz ya bir bırakın
türkiyede kaç araba kamyon tır gibi araçların montaj fabrikası var bir düşünün bunları burada bizim insanımız yapıyor belki montaj belki üretim ama yapıyor ve bunu elin oğlu dediğimiz gözümüzde büyüttüğümüz adamlar yapıyor hemde bize yaptırıyor
yani demem o ki denemeden olmaz gerekirse çinliler gibi taklit edin ( ülkemizde ucuz diye çok satan gelly ler çabuk unutldu sanırım) sadece avrupa diye düşünmeyin dünyada bir çok ülke ve pazar var sadec avrupa değil bir çok yer var yapılsın bizim milletimiz arkasında durusn yeter.
NOT: belki seçim vaadi belki ütopya belki deli saçması ne derseniz deyin bu araba muhabbeti için ama unutmayın ki Atatürk bu ülkeyi kurarken onada gülenler vardı.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)