F serisi 1.6 motorların kronık sorunı
dump walve ve bujı
http://i.hizliresim.com/7bJag5.jpg
Printable View
F serisi 1.6 motorların kronık sorunı
dump walve ve bujı
http://i.hizliresim.com/7bJag5.jpg
Servo'daki SZL de kronik. 80/100 arası titreme :)
geçmiş olsun
sorun benzinle ilgiliyse pekte yapcak bişey yok anlaşılan.
Az evel motor ariza isigim yandi. Ancak aracin kendi bilgisayarindan check ettigimde motorda bir sorun gorunmuyor.
Titreme, rolanti duzensizligi, cekiste zayiflik, hizlanmada problem, vites gecislerinde veya ilk calistirmada herhangi bir aksilik yok. Motor sesi gayet olmasi gerekigi gibi. Ancak motor ariza isigi kabak gibi yaniyor.
Borusan ile gorsutum once atesleme olabilir dediler, dedim arac aninda calisiyor hic bir tekleme titreme yok. Ozaman kirli yakittir dedi.
Yabanci forumlarda "gas cap" kavramindan bahsedilmis bu hata ile ilgili. bir cok kiside yakitinizi fulleyin birde oyle calistirin duzelir falan demis.
Simdi yarin cekici ile araci servise alacagim ama garantim bittigi icin borusan'a mi aldirayim yoksa ozel servise mi kararsizim.
Sizce tahmini problem ne olabilir? Arac 38.000 kmde. Degil gazlamak esp kapatip yanlamayi denemisligim yoktur.
http://www.istanbuloto.com.tr/
Borusan yetkili servisi burası. bakımda fiyatları tam yarı yarıya ucuz Sezgin buraya yönel. adı üstünde şimdi borusan belli olmaz :D
Servise bana danışmadan bir işlem yapmayın demeyi unutmayın. Benim arka fren balataları bitik değişelim mi diye aradılar. Fiyatı duyunca kalsın dedim ancak 90 lira jantı söküp 2mm kalan balatayı ölçme ücreti tahsil ettiler.
Simdi ciktim servisten,
Iki sebep kaynakli ariza olmus bende.
1. Hava filtresinim altindan giden havayi olcup akismetreye aktarmayi saglayan boru zamanla sertlesip catlamis ve birlesim yerinden kirilmis. Once bu parca degisti.
2. Sebep ise tahmin ettigim ve gecen sene korktugum seyin gerceklesmesi. Genel anlamda dusuk devirle gitmek ve farkli istasyonlardan yakit almaya bagli solvent oraninin fazla olmasi. Depo temizlendi yeni yakit ile depo fullendi ve ek olarak Katki maddesi eklendi.
Tekrar ariza icin cihaza baglandi bi terslik gorulmedi.
Bakalim simdi yuksek devir ile test asamasindayim. 16-17 km full 3.000rpm ortalama ile geldim. Umarim daha buyuk is acmaz basima.
Geçmiş olsun,ne kadar ücret aldılar bunlar için peki?
Ben sadece parcayi borusandan aldim. Disarda yaptirdim. Iscilik + katkisiyla beraber net 510 TL tuttu.
merhaba, 4 gran coupe n13 aracım var. bu ara çok tahrik arızası alıyorum. acaba çözen oldu mu bu sorunu nedir ne değildir?
Bende de bir tane 3.20 ied var 2015
Turbonun orda ki alüminyum borulardan su kaçağı tespit ettim, kreçlenmiş yeşil olmuş, fotoğrafta atabilirim.
Kronik bunlarda galiba o ring'lerden kaçırıyor denildi. Başıma iş araç mı? Hemen yaptırmam gerekiyor mu? Su eksiltme uyarısı vermiyor hazneye baktım eksik gibide değil.