bu olay yazılımdan olmaz, daha öncesinde piston-segman kırarsın
daha önce yazıldı
ama şöyle bir gerçek varki eğer firma yazılım yapıldığını kanıtlarsa geçmiş olsun, hiç birşey alamazsın
ellerindeki en büyük koz o
Sen aracı almadan önce de yazılım varmıydı?Yada alırken yetkili serviste mekanik kontrol yaptırdın mı?
---BTU cupra---
Arkadaslar aracta yazilim yoktu arac en yakin arkadasimin araci birliktw bakimlara gittik birlikte kullandik arac benim olmasada cogu zaman bendeydi. Araci aldigim zaman ne olur nr olmaz diye zaten bakimlarini yaptirip kontrol ettim birsey var mi diye sadece lastik lazim dediler. Yazilimi anlayacaklarini sanmiyorum bakalim durum hakkinda bilgi verecegim fakat konuyu kapatabilirim kimle ittibat kurmam gerekiyor
History;
1.6 GLI corolla / 1.6 IES civic / 1.4 IS civic/ 1.6 TDCI focus2 / 1.6 TDCI focus3 / 1.2 TSI Golf7 / 1.4 TSI Leon FRed / 1.6TDI DSG B8 Passat / Audi A3 Sedan 1.6TDI DSG-Golf7 1.6TDI
olası borusana dava açma sürecide sıkıntılı, bir abimin 3 yıl önce aldığı bmw 5,25xd modeli için 3. yılında dava devam ediyor...
new project GTR 280SX
https://www.instagram.com/gtr_280sx/?hl=tr
1-Bu araçlarda mustang dynoda 230 bg lerde gazlayan adamlar da var, kendi arkadasım var arabası 100 bin km civarında ,234 mustang verisi var hiç sorun yok aracında. araç aynı 136 lık versiyon.
2-Yazılım yaptırıp akabinde motor kıran var, bariz yazılımdan başka açıklaması yok bunun.
3-Stock kıran da var, bu araç stokken kırmıs
bu motor olmamıs kısacasıarada bmw cıkartıyor böyle saatli bombalar n47 dizeller de nerde ne yapcağı belli değildi. Aracın yağı zaten içerden görülüyor yol bilgisayarında ölçümü var bilginize, sıcak motorda ölçüyor sadece, 1 dk filan sürüyor.
Benim başıma gelse çıkma blok alıp güzel bi garajda jcw pistonları ile toplatırdım maliyetine göre,aracın kolları 1.6 211 mini jcw ile aynı, pistonları farklı sadece, 260-280 bg oluyorlar kurcalayınca, yani aracın kolları zayıf sayılmaz, başka bi sorun var bunlarda. Ancak o adı sanı bilinmeyen yağla aracınızı kullanmasaydınız keşke, çok hakim olmasamda konuya, ben açıkçası aracımı o yağla kullanmazdım 5-30 konulmuş çok farkı yok ancak ben borusanda yaptırıyorum bakımlarını (f20 118i) 0-30 castrol koyuyorlar. Belki de dışarıda fazla yağ konuldu aracınıza. Bunlar hep muamma.
bedavadan dava aç filan diyenler olmuş dava süreci kolay bir süreç degil dava süresinde araban olmuyo ve bu davalar takribi 3yıl ila 5 yıl sürüyo kazanırsan eğer paranı alıyosun faiziyle alamazsan erikli su içiyosun
senin yapman gereken servisten tanıdık birisini çözmen olur kendi adına her yolu dene ayrıca yazılım olayları artık eskisi gibi degil servistekilerde biliyorlar
ilk önce motor segman kanalını kırıyor daha sonra bmw kullanıcısı bunu fark edemiyor ve kol cıkartıyo
Tamamdır ozmaan inş anlamazlar 2 gündür telefonla konuşmalar neticesinde şuanda yazılım için ses yok. sadece eksik bir bakım kağıdım vardı onu teslim edeceğim.
yazılımın anlaşılmaması diye bir durum yok, anahtarı okuyucuya soktuklarında en kötü ihtimalle yazılımın güncellendiğini görecekler, güncellemeyi yapan da Borusan olmadığı ortaya çıkacak, isterse o yazılımda tuning olsun isterse harita güncelleme hiç farketmez, borusan o yazılım güncellemesinden yine anlayacaktır durumu... önemli olan bunu karşılamak isteyecekler mi ? Borusan bu konularda bazen çok iyi niyetli bazense çok acımasız oluyor... BMW AG ye yazı yazın, aracın ne zaman satın alındığını gösterin ruhsatta, sonuçta chipi siz yazdırmamışsınız, belki bir iyi niyet garantisinden yararlanabilirsiniz. Borusan değil ama BMW bu konularda daha yumuşak...
Degistirilme tarihi gibi beyin log tutuyorsa eğer ki.
F serisinde anahtardan herşeyi öğreniyorlar.
Isiniz zor
İçeriden tanıdık bulman en için en pragmatik çözüm olacaktır. 2008 senesinde 1.4 tsi 170'Lik jetta'da yatak sarmıştı, dava vs uğraşmadan tanıdık bularak 4000 tl fark vererek arabayı sıfırlatmıştım. Benzer bir yol izlemeni tavsiye ederim. Borusan bu tarz konularda çok dik davranıyor ancak tanıdık varsa bütün kapılar sonuna kadar açılıyor, sonuçta onlar da BMW Almanya'ya yansıtıyor masrafları vs.
hocam bu akıllı anahtar senin beyninde ne zaman ne işlem yapıldığını görüyor hatta servis temsilcisi bile görüyor, muhtemelen senden istedikleri diğer servis dökümanları ile bunları karşılaştıracaklar... senin arabanın 3.20sini geçen sene hanıma aldım, servise götürdüğümde anahtarı okuyucuya takıp aldığımız günden o güne neler yapılmış seceresi çıkıyor ekranda...
beyine ne yapıldığı, silinip stok yazılımın atıldığı bile anlaşılıyor, tecrübemle sabittir. BMW'de yazılımı garanti bittikten sonra yapılmalı ki garanti kapsamında sorun olmasın.
e90 da yapılan yazılımı anında anladılar.
Tamam kardeşim de borusan aracın beynine baktığında yazılımın daha önce yapılıp şimde orjinal yazılıma geçildiğini görebilecek.
Yani sen ne kadar şuan araç yazılımsız desen de aracın daha önceden yazılım yapıldığı okunabiliyor.
Şimdilik sen senden istenenleri ver borusana ama bil ki yazılımdan dolayı sorun çıkartma ve garantiye sokmama durumu olabilir.
İnşallah garantiden çözüler sende mağdur olmazsın.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)