o araç audi olsaydı kesin garanti yardımcı olurdu, bmw s.kcek yer arıyor geçmiş olsun
Printable View
o araç audi olsaydı kesin garanti yardımcı olurdu, bmw s.kcek yer arıyor geçmiş olsun
Yazılımsız kıran da var, hatta şu anda karşımda oturuyor. Borusan yine karşılamadı bu arada yazılım falan da yok arabada. Ekranda ikaz yandıktan sonra binmişsiniz kendiniz karşılayın demişler. :D
Yaptırıp satman daha ekonomik olur senin için. sandık motoru daha hesaplı alıp, iyi bir serviste taktırıp satacaksan da öyle sat.
yazılım konusunda da, dediklerimiz bir bir çıktı maalesef, herşeyi görüyorlar beyinden.
bende açıkcası genel fikire uygun düşünüyorum en iyisi yaptırıp satmak,yada düzgün yapılırsa kullanmaya devam etmek yolunda olurdu
2.0 benzinli motoru swaplarım mis gibi :D :D
Eliniz kolunuz nasıl bağlanıyor eğer ki sebebi yazılım değilse karşılamak zorundalar diye biliyorum. Geçmiş olsun.
Geçmiş olsun önceki konuda da okumuştum. Can sıkıcı bir durum ama Borusan'ın aracı garanti dışı bırakma hakkı maalesef ki var ve burada olay tamamen kişilsel ilişkilere ve durumlara da bakabiliyor.
bmw turkiye ye gelsede bunların trıplerı bıtse
geçmiş olsun çok
Geçmiş olsun
Hepmizin aracında ufak tefek bazen büyük sorunlar olabiliyor tabikide yaptırıp satın veya kullanmaya devam edin ama mutlaka yaptırın bencede
Öte yandan Borusan müşteri memnuniyetini pek iplemez
Vw group aracı olsaydı iyi niyete sokmayı denerlerdi yazılım olmasaydı bi kaç yüz TL masrafla çözerdiniz
Ama yazılımlı araca haklı olarak hiç bir işlem yapmıyorlar
Geçmiş olsun..
1 ve 3 serisinde kullanılan pejo motorlu bmw de biyere kadar demek ki geçmiş olsun satın kurtulun TR de hiç bir yetkili servis aracı almanyada topladıkları gibi toplayamaz illaki almanyada 3-5 vida fazla koymuşlardır...
Sizinle aynı mağduriyeti yaşayan insanlar ile bir şekilde iletişime geçip (face, twitter) toplu olarak markayı dava edin. Basına da haber verin ilgisini çekecektir. Şansınızı bu şekilde deneyin, en fazla 3-4 lira daha gider.
Bakımlar borusanda yapılmamış mı ? Araç arıza yaptığında özel bir servise mi götürülmüş ? + Bu borusan yada kosifler motor alınca 2 sene km sınırı olmadan garanti veriyoruz dediler , ama şanzımana garanti vermeyiz diyorlar .
Kendimi yerine koyup düşündüm, gerçekten kötü bir durum. Benim araç 2012 model birde, hep servise gidiyorum ama böyle bir durumda çok şansımız yok anlaşılan. Yerinde olsam yaptırırım, zararın çok daha az olur, pert araçtan çıkma motor takılırsa o da bir seçenek. Geçmiş olsun
araca dısarıda bakım yapılmıs adı sanı bilinmeyen de yağ konulmuş, ama bunlar yine de garantiye girmemesine engel olmamalı, yazılımlı yazılımsız audi-vw-seat neler değişti yazsam roman olur, audi aracımda yanlış vites attım subaplar eğildi, komple üst kapak değiştiler garantiden beş kuruşta ödememiştim..
Dava edilcek veya şikayet edecek bir konu yok ne yazıkki bakımları borusanda yapılmamış ve beynine müdahale edilen aracı servis zaten karşılamaz dava açılsa bile kaybedilir çünkü bmw nin verdiği garantinin dışına çıkılmış hee şu var diyer araç sahipleri dava açarsa sizde aradan kaynayabilirsiniz öbür türlü çok zor geçmiş olsun
Arkadaşlar motor kırılmasına ne neden olmuş önce onu tespit etmek lazım.
Daha sonra aracın dışarda bakım yapılması veya yazılımdan kaynaklı mı onu bulmak lazım.
Eğer bunlardan sebep motor kırılmışsa ok amma eğer bunların dışında motorun yapısal bütünlüğünde bir problem varsa o zaman garanti devreye girmek zorunda.
Öncelikle motor nasıl kırılmış ve ne sebep olmuş bunu öğrensin araç sahibi daha sonra olaylar çorap söküğü gibi kendiliğinden çözülecektir.
bmw ozel sahibi bi abimiz yazilim yaptirdiktan sonra motor kiran cok 316 geldi demisti...
hatta sakin yazilimla falan ugrasma diye uyarmisti beni.
yaptirip satmak daha mantikli gibi...
öncelikle çok geçmiş olsun. bakımlar borusan da yapılmış olsaydı belki bir umut derdim ama dışarıda yaptırmışssınız. hele bir de adı sanı bilinmeyen bir yağ konulmuş diyorsunuz. yazılım konusunda borusan'ın hiç insiyatifi yok yaşayarak tecrübe ettiğim için söylebilirim.size tavsiyem sandık motor aldıktan sonra satmanız. şu şekilde satarsanız çok zarar edersiniz.
Cok gecmis olsun arkadasim garanti boyunca yazilim isine girmemek lazim demekki boyle satarsan zararin cok olur bi sekilde sandik motoru alip takman lazim gerekirse kredi cek bence daha az zarar edersin
yazılım atan firmanın suçu yok mu ?
Örnek vermek gerekirse
BMW 318i için
1.499CC
136BG
220NM tork
Demiş.
Bu güç yetmezse 320i var demiş 170BG
BMW bilmiyormuydu o motorda 318i motoruna yazılım yapıp 170BG çıkarmayı.
Demekki motor'un bir limiti var sınırı var.Bunun üstünü yetkili servis dışında yaparsanız aracın üretici garanti vermez tabikide.
Yazılım yapılırken'de aracın kırılmıyacağı gibi garanti yok.Riski göze alıp yola çıkılıyor.
Birşey olmaz attır yazılımı diyenlere gelsin bu sıkıntı. büyük geçmiş olsun. iyikide hep ikilemde kaldım attırmıyorum attırmayıda hiç düşünmeyeceğim bu dakikadan sonra
Bu konuda olani makyajsız 3.16 ile güncel 3.18i'nin 136 hp lik motorları farklı. hem 1499cc değil hemde 3 silindir değil.
haliyle makajsız 136 ve 170'lığın aynı olduğuydu tıpkı 1.6 tdi'ın yada 1.2 / 1.4 tsi'ın bir ton versiyonu olması gibi
Bence konu çok saçma bir yere gelmiş.Arkadaşın aracı arızalanmış işin dolandırıcılığına kaçmamış ( bire yere alttan çarpıp kaskoya yaptırmamış)satsam sizce kaça vereyim diye soruyor.işi bilen arkadaşlardan fiyat araştırması yapıyor.
Hasar oluşmasının bana göre arkadaşında suçu var (bakımlarını dışarıda yaptırması) gibi ve ilk alındığı günde o ses varsa problem çözülene dek servisin başının etini yemeliydi.Tabi bu dışarıdan bir düşünce.Yazılım konusunda da yapan yer çok önemli.Yazılım yapıp on binlerce km yapanda var yazılım sonrası 1 haftada kıranda var,yani yazılı bir sözleşme olmadığı için (yazılım sonrası belirli bir zamana yada km ye kadar,bizden kaynaklı olabilecek tüm masraflar tarafımızdan karşılanacak gibi bir anlaşma olmadığından) şans deyip geçmekten başka çare yok diye düşünüyorum.
Aracı almayı düşünen kişi yetkili servis masrafının bir miktar fazlasını düşerek almak isteyeceğinden sizin zararınız fazla olur.Dışardan veya çıma bir motor bulup ruhsata işletip satmanız zararınızı en aza indirebilir.Geçmiş olsun
bana şase numarasını gönderir misin aracın PM den... motor kaç para tutacak araç ne kadar eder bir değerlendirmeye çalışayım..
Ben hayatımda daha saçma bir şey duymadım. O motorlardan biri 1.5 3 silindir biri 1.6 4 silindir. O eski 1.6 4 silindir olan motor thp motor, minide peugeotta bmwde kullanıldı. O motorun 136 hpliği ile (makyajsız kasa 116i) 170hpliği(makyajsız kasa 118i, 320i) birbiri ile cıvatasına kadar aynı. Parça alırken borusandan paketin üstünde 116i/118i/316i/320i/mini yazıyor(dumpvalve patlatmıştı bizimki)
Biz yazılımlı bmw 118imizi (2013te m paket 116i kalmadı, biz de o yüzden 118 almıştık, aynı paraya gelmişti) yazdırdık. 30bin kmden fazla oldu. Her şey harika şu an.
Ya bakım yapılan yerde sıkıntı var, yağı eksik koydular filtreyi yanlış takıp tıkadılar bir şey, ya da parça hatası. Standart araca uygulaman yazılımla kim blok kırmış?
Yahu bir karar verelim ben bu motoru bilmiyorum ama;
-Orjinal yazilimsizda blok patlatan var deniliyor
-Yazilimla blok patlatmak imkansizda
Simdi bu bloklar niye patliyor o zaman :(
Yazılımla blok patlatmak imkansız diye bir şey yok. Sadece yazılım yapıldığı için blok patlamaz.
Sıfır km bmw 316i aldık 2014te diyelim. Bunun motoru cıvatasına kadar 320i ile aynı, keza şanzımanı da. Eğer ki benim standart 316imin bloğu patlayacaksa, malzeme hatası ya da üretim hatası varsa, bu yazılım yapmadanda patlar, yazılım yapılınca da patlar. Sadece yazılımın blok patlatması görülmüş şey değil onu diyorum. En fazla kol kırılır. En fazla piston eritir. En fazla enjektör kırar.
Çok geçmiş olsun.
Blokla ilgili ortaya çıkan sorunun yağ basıncı-sıcaklık-yağ viskozitesi üçgeninden kaynaklandığını düşünüyorum.Yazılımdan kaynaklı değil de bu olayın olacağı varmış yazılım sadece süreci hızlandırmış.Çünkü blok çatlatan tek siz değilsiniz,genel olarak bir sıkıntı olduğu açık.
Belki söyleyeceklerim etik değil ama 60 lira şu zamanda iyi para.F30 un 1/2 parası neredeyse.Alttan hasar cart curt bir oyun yapar kaskoya yıkardım galiba ben olsam.3 bin değil 5 bin değil abi bu yeni araba parası resmen,adamın baya baya canını sıkar.En azından benim için öyle.
Tekrardan geçmiş olsun umarım en az zararla atlatırsınız bu olayı.
arkadaşlar abiler iyi dilekler yardım etmeye çalışanlar için herkese çok teşekkürler. Kısaca Olay yazılım olayı değil özel mesaj atanlar olmuş nerde yaptırdınız diye bugüne kadar 10 aracımada aynı yerde yazılım yaptırdım skıntı olmamıştı zaten bu olayın yazılımla gerçekten alakası yok sadece garanti için tuzu biberi oldu. Aracı en yakın arkdaşımdan aldım sürekli birlikteydik bakımlarını bile birlikte yaptırdık yabancı araba değil aldıktan sonra avans sesini duydum hatta burdada konusu vardı nedir ne değildir diye. Hep yakıt aldığım istasyonu değiştirdim yakıt katkısı koydum en son bujileri değiştirdim fakat sesi duyuyordum. Borusana zaten aracı götürdüm servis randevusu istedim fakat o taih gelene kadar olan oldu. Aracı istanbulotoya çektim dün büyük ihtimal sandık motor gelecek ondan sonrada satarım zaten. Bu olay baya canımı sıktı ama birdaha yazılım yaptırır mısın deseler kesinlikle yaptırmam sadece borusanın arayıp dme hatası var aracınıza yazılım atılmış sözünde bile salak rolüne bürünüp kızarıp bozulmam yeterliydi. Kasko olayına gelince gercekten düşünmedim böyle birşey olay borusanın önünde oldu zaten yağ hortumu fln patladı sandım :) Gidip yazlım yaptığım yere konusunu bile açmam. Bi şekilde atlatılacak karlı veya zararlı. Aravayı yaptırdıktan sonra satacağım almak isteyn olursa tekrardan konuşuruz.
Hocam bu avans sesini nasıl anlayabiliriz, bizde dikkatli olalım o zaman
n20b16 motoru ile f30'daki beyin uyumlu mu ki?
Denesin baksın işte orjinal BMW motoru için değer neticede ikiside 1.6 ama birisi pejo tabanlı diğeri bmw yapımı...