Benim araç konusundaki fotolardan belli oluyor mudur bilmiyorum, sonuçta fotoda olandan koyu çıkması doğal ama benim arabada film var mı yok mu belli bile olmuyor, ondan da anlamayıp kusur vermemiş olabilir
O biraz da istasyonun insiyatifi sanırım şuana kadar her defasında ön cam dahil bütün arabalarım için hafif kusur yedim :)
Spacer ( arka 15mm ön 12 mm ) muayeneden geçiyor mu?
Dün annemin aracını götürdüm kaldım.Sol ön tekerde minik bir balon oluşmuş ağır kusurmuş.Sizlerinde bilgisi olsun.
Onca arabaya bindim en stressiz Tüv olacak derken kaldım :)
bende şahini muayeneye götürdüm aracımda sonradan takılma noktalı cam var sadece arka 3 cam noktalı ön camların sadece çevresi siyah şeritli bilgisi olanlar vardır muhakkak raporda sonradan film çekilmiş hafif kusur yazıldı :) ben 215-50-13 lastikle muayeneden kaldım arkadaşım aynı jant lastikle geçti :) tamamıyle istasyondan istasyona değişken durumlar var.
bende octavia ile geçtim spacer varken
Çok teşekkürler
Peki mesela SS egsos taktım sadece son susturucu? Kafalar falan şuanki gibi. egsos da araç için 1e1 olandan
Kaşınmaya gerek var mı yoksa muayene sonrası mı takmak lazım
2020 g20 320i üzerinde katalizör ve son susturucu varken geçti
opf ve orta susturucu sökülüydü, krom boru çekilmişti
benim komple stok egzoz sistemime bunda eksik susturucu var diye olay çıkarmışlardı, zar zor ikna etmiştim
(katalizör, orta susturucu, son susturucu üzerindeyken araç gürültülüymüş. 2.0 tsi olduğu için olabilir mi? :D )
egzoz işinde biraz sese bakıyorlar, ben olsam muayeneden sonra takarım
Carsamba gunu MiTo'yu muayeneye goturdum. Ancak hikayeye 2 yil onceki muayene ile baslayacagim.
2 yil onceki muaynede, araci o gun oldugu hali ile muayneye goturmustum. Goze carpan ilk modifikasyonlar, spor cat, yay ve amortisor, gt1446 turbo, acik hava filtresi, meth kit, kule ve sasi gergileri, arac ici sensorler ve gostergeler vesaire seklinde idi. O gun Cigli'deki Tuvturk istasyonuna gitmistim ve resmen bana ecel terleri dokturmuslerdi.
Basta meth kiti goren genc tuvturk gorevlisi arkadas konuyu bir sekilde amirlerine falan bildirdi ki, bir anda araba basinda abartisiz 10 yetkili toplandi. İlk anda uygun bir dille aracin mevzuata uygun oldugunu falan anlatmaya calismistim ama ozellikle araclara muayneyi yapan genc arkadaslarin fazla agresif oldugunu sezince, zaten gergin olan ortami daha da kotuye goturmemek icin hemen geri adim atmip, sadece olanlari izlemistim. Oyle ki, genc bir gorevli,o sira benim degil, yandaki arabayi muayene etmesine ragmen, yuksek sesle "turbosuna iyi bakin, o da orijinal olmayabilir, oradan da birakin" seklinde bagiriniyordu.
Kanala 3 kere tekrar tekrar beni alip, ozellikle egzoza cok bakmislardi. Oem olarak tek susturucuya sahip MiTo icin, sozum ona benzinlide en az iki susturucu zorunlu diye ezbere bilgiye takilmislardi. İsin tuhaf yani ise, egzozda degistirmedigim tek yer susturucu ve spiralden sonraki borulardi. Spiral ve oncesini, cat da dahil olacak sekilde degistirmistim. En son yasi da diger calisanlara gore yuksek olan bir yetkili kanalda egzoza asagidan dakikalarca bakip, orta susturucu olmasi gereken yerde kaynak izi gormeyince, aracin orijinalden tek egzoz olduguna ikna olup, beni sadece meth kitten (yakit sisteminde tadilat maddesi ile) muayeneden birakmislardi. Akabinde oradaki bir baska yonetici ile ilimli dozda konusup, meth kiti sokup tekrar gelmem konusunda anlasmistik. Sadece 1,5 saat icinde meth kitin depo, pompa ve nozzle'ini sokup tekrar geldigimde muayneden gecmistim.
Tek gunde konuyu cozmustum ama magruz kaldigim muameleden cok cok rahatsiz olmustum. Ozellikle de zamaninda govdesi catladigi icin gt1446 turboya gectigim, bulunamayan oem vl38 turbonun degistirildigine dair sisteme bir tek not dusulse, cok cok ciddi sikinti yasayacagim kesin. O sebeple bu seneki vize oncesinde arabayi mumkun oldugunca oem hale cevirip, vize yerini de İzmir'de her hangi bir ilce yerine manisa merkez seklinde randevu aldim.
Vize oncesi, arabanin mumkun oldugunca dikkat cekmemesi icin yaptigim degisiklikler:
- Acik hava filtresini komple sokup, oem filtre ve kazanini taktim.
- Coilleri mumkun olan en yuksek seviyeye getirdim.
- Meth kitin pompa, depo ve nozzle'ini soktum.
- Arka viraj demirini soktum
- Arka kule gergisini soktum
- Sueucu koltugundaki, sadece pist gunlerinde kullandigim 4 nokta kemeri soktum
- Mbc ve onu kontrol eden selonoid valfi soktum.
- Oct ve tum baglantilarini sokup, yerine oem karter havalandirmayi taktim.
Muayeneye giderken kaput alti su sekilde gozukuyordu:
https://i.hizliresim.com/lhy5qpp.jpg
Muayene oncesinde, ek olarak lpg sokumu icin proje cizimi, tse onayini da yaptirip, gerekli belgeleri Tuvturk'e ilettim.
Carsamba gunu Manisa'daki muayene esnasinda gorevli arkadasin tek yorumu "abi herkes lpg, takar sen sokuyorsun ya" seklinde sprili bir tavirdi, gulumseyerek eyvallah dedim kendisine.
Sadece 5 dk sonra ise cikis tarafinda ayni arkadas hayirli olsun deyip arabayi teslim etti.
Yani Tuvturk'un kesinlikle standart bir uygulamasi var diyemiyorum. Cunku 2 sene once beni dakikalarca ugrastirdiklari egzoz konusunda bu aefer tek kelime bahsedilmedi. Burada arac sahibi olarak yapabilecegimiz tek sey, karsiya mumkun oldugunca minimum seviyede dikkat dagitacak modifikasyon sunmak. Oem gorunumlu bir kaput altinda gorevliler de bir sey aramadan, konuyu kapatiyorlar. Ama tabi o gorevlinin de ruh hali sizin o anki sansiniza bagli.
Sonradam takılan xenon artık muayeneden geçiyor mu? Bilgisi olan var mı? Böyle bir şey duydum.
Tuvturk Pazar günü işini ne zaman kaldırdı yav, ne güzel pazar erkenden gidip hallediyordum, muayene zamanı geldi randevu alamadım mecbur Ctesi sabahı gideceğim.
iyi günler
Yeni 2021 model bir ara. aldık aracın ilk tescil tarihi 01.10.2021
aldığımızda muayyene yapılmış olduğunu söylediler zaten ilk tescil tarihinden de 3 yıl geçtiği için yapılmış olduğuna emin oldum ancak hangi ayda yapıldı bir sonraki muayyene tarihi ne zaman göremiyorum.Nereden görebilirim?
e devlet araçlarım sekmesinde muayene rapor no istiyor en son muayene yi görebilmemiz için.
Tüvtürk ün sitesinde de yine muayyene rapor no istiyor plaka harici.
SMS bizden önceki sahibine gittiği için göremiyoruz nasıl öğrenebiliriz bilginiz var mı?
İstanbul Mimarsinan'da muayene girdim, arabayı bırakmak için ellerinden geleni yaptılar dışarı çıkarıp arabayı çapraza aldılar, coilover var zaten kaldırsaydın diyip bıraktılar, farlarım düzgündü onada hafif kusur yazdılar daha sonra Çatalca'ya gittim oradaki çocuk egzoza taktı kafayı , bırak dedim kardeşim ne egzozu kaldırdık arabayı leylek gibiyiz dedim güldü farları kontrol edip far yazan kusurları sildi ve 2 sene daha bu sancılı süreçten kurtulduk..
Aracımda mercekli farlar var sisler, kısalar uzunlar hepsi led xenon sıkıntı çıkmadı.
İçeride önden ve arkadan arabayı alttan hidrolikle kaldırıp birşeyler denediler anladım zaten bi .... çıkaracaklarını dışarı alıp uğraştılar boşa bırakmayın boşa para harcatmayın dedim çamurluğa sürtüyor dedi, e bi zahmet o kadar uğraşırsan sürter dedim ama malesef boşa coili yükseltmeye para verdim + benzin..
Selamlar
Aralıkta muayenem bitti vakit darlığından ve arabadaki bir takım kablolama işlerinden kaynaklı ancak götürebilecek hale getirdim. Sorum şu; kapı döşemeleri ve konsoldaki trimlerin eksikliği muayeneye engel midir? Emniyet açısından kapı kolu ve kilidinin kolaylıkla ulaşılabilmesi için döşemelerin üzerinde olması gerekli olacağını düşünüyorum ama hareket etmeden önce danışmak istedim
arabayı muayeneye yolladım.
Öncelikle downpipe'ı söktüm, orjinal cat'ı taktım. ACT susturucsu iptaldi, yerinde düz boru vardı. Onu ellemedim, öyle iptal kaldı.
sonda kocaman supersprint vardı, onu da çıkarmadım. zira orjinal cat ve supersprint varken arabadan çıt çıkmıyor.
Stoplarda gizli özellik açıktı, çok önem veriyorlarmış. onu da düzelttim.
Jantlar 19, ve bilstein coiloverlar dibine kadar basıktı. Bilstein'ların dibi, sokak terminolojisi ile dip değil. ön tarafa kağıt girecek kadar boşluk oluyor, o kadar.
Muayenede en çok basıklığa takılmışlar. ben spacer desteği ile de tam tadında bir düşüklükte tuttuğumdan sağ/sol çevirmede sürtmüyordu. uğraşmışlar, bakmışlar ama sürtmeyince geçer not vermek zorunda kalmışlar.
Ezcümle sorunsuz geçti.
https://i.hizliresim.com/o4s323v.jpg
Desene daha çok koyacaklar
Ağustos 2026'ymış yeni firmaya geçişi.
Dünyanın farklı bölgelerinde muayene işi yapan firmalar devralmış, uygulamada daha iyiye gider mi bilinmez ama gün sonunda tekel olarak kalacakları için olan yine vatandaşa olur muhtemelen.
Değişim masraflarını fiyatlara yansıtırlar çünkü muz cumhuriyetindeyiz
Ülkedeki "mış gibi" yapılan işlerden bir tanesi daha.
Zaten uzun süre önce muayene işini o çok eskiden "sadece ruhsatın gidip geldiği" hale çevirdiler bile.
İsterse dünyanın en bilmemne firması alsın. Hiç bi mikim olmayacak.
İlk aldığımda DP üzerinde içi boş kat / susturucu gibi bir parça vardı. ben onu kesip komple düz yaptım.
DP dursa hem ses çıkıyordu, hem hiç kat olmayacaktı, hem de fark edilir bir koku vardı.
Manifolddan sona kadar sadece ortada freeflow ufak bir susturucu ve sonda supersprint ile geçmez diye düşündüm.
Egsoscunun sökmesine gerek yoksa,kelepçeli sistem ve mekanik garajlar sökebiliyorsa çok dert değil aslında
ama sökmek için illa egsoscu gerekiyorsa o sıkıntı.
En kötü dediğin gibi girersin, kalırsan gidersin sökmeye. Benim kaldıktan sonra sökme vaktim olamayacağından baştan söktüm :)
Bu yüzden RS de flanş kestirmiştim, sürekli o bölge de kaynak işi çok riskli geliyor. + boruların da iç çaplarını bozuyor bence.
Şimdiki sistem direkt turbo dan alta kadar, tam olarak aşağıdaki ürün.
VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 TDI SPİRALLİ DOWNPİPE
: PERFORMANS EGZOZLAR : Downpipe : VOLKSWAGEN : VW PASSAT : Egzoz Sepeti
Ama sıkıntı şu, DPF i 2 ye böldüler sökmek için. Bir de travers vs işi var oldukça dert. Umarım kalmayız seneye.