kardeşim aracın üzerinde 15 kişi de çalışsa 7-8 günde kazıma ve yeniden boyama işlemi bitmez. bi kere bütün aşamalarda katmanlarda teker teker bekleme süreleri olması lazım.
ustaların aracı kazımak dedikleri şey kalın kum bi zımparayı makineye bağlayıp aracın boyasını sıfıra indirmek. boya kazıyacak adamın komple arabayı sökmesi lazım herşeyden önce.
1 aydan önce ve 5-6 bin liradan aşağı komple bir kaporta işlemi yaparım diyen usta iyi iş yapmayacaktır.
dikkat etmen gereken çok şey var. macun işlemi bitince macunun kuruma ve zımparalanma aşaması, astar bittikten sonra yine aynı süre ve zımpara işi, boya atıldıktan sonra fırında kuruması. vernik atıldıktan sonra fırında kuruması falan derken zaten totalde 15-16 gün kadar bekleme süresi olması gerekiyor. macun ve astar üzerinde yapılacak zımpara işleminin en önemli detayı ise tamamen çiziksiz bir sonuç almaları. aksi takdirde boya ve vernik işlemi bittikten sonra aylarca polisaj yaptırsanız da o çizikler kalacaktır.
araç tamamen bittikten sonra boyayan yer kesinlikle herhangi bir polisaj işlemine girmemeli. boya tam olarak bittikten ve araç fırından çıktıktan sonra 40-45 gün süre ile boyanın kendi kendine tamamen kuruması gerekiyor. ondan sonra yapılacak iyi bir polisaj işlemiyle de tadına doyulmaz bir araç ortaya çıkarılır.




Alıntı


orta boy plastik enjeksiyon makinasını temizlemek için yaklaşık 400 kg buza ve en az 3 saate ihtiyacın var. Buzun kilosu 3,5-4 tl , elektrik fiyatları malumunuz aşırı pahalı arabaya ne gider sen düşün , ülkemizde hep ucuza kaçıldığı için müşteri bulma olasılığın çok çok düşük olacaktır. Ben makinayı ince hesaplar yapmadan aldım daha kullanmak nasip olmadı satılık şuan 

