User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
25 sonuçtan 20 ile 25 arası

Konu: Karbon fiber den krank yapımı ?

  1. #20
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İbrahim Erdem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Link direk fake zaten. Adamantiyum eklemişler karbon fibere. Wolverine bunu beğendi
    Ek olarak cf nin sürtünmeye hele ki yüksek sıcaklıkta 6 7 bin devir dönmeye dayanacağını sanmıyorum. Evet hafif ve rijit. Çok güzel aktarma şaftı oluyor ama motor içi farklı bir dünya.
    Mümkünse teknik dökümanlarla olur yada olmaz diyelim çünkü ben bu işe kesinlikle olmaz demiyorum olabilir ? Ayrıca sadece sorun çıkarak kısım yatak bölgeleri olacaksa büyük bir mevzu değil gibi uygun alaşımdan yüzük yapılır, kaplama yapılır seramik, titan vs.(mümkünse tabi) aslında söylediğinizde haklısınız motor yağının geçtiği bölgelerdeki en yüksek ısı yataklarda oluşuyor 150C ve yukarısını gördüğü olabiliyor ama bu yağın tek görevi de yağlama değil tabi aynı zamanda ısıyı üzerine alıp soğutma da yapıyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #21
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İmkansız derken ne gibi kriterlerin uyumsuzluğu söz konusu olabilir ? Çok bir bilgiye ulaşamadım ama mesela çelikten 7 kat daha dayanım gücü olan bir malzeme ama her şey dayanım değil tabi diğer kriterler nedir bilmiyorum.

    Bu arada çelik ile carbon fiber in karşılaştırmasını arıyorum geçenlerde bulmuştum ama şimdi bulamadım nedense.

    Çekme dayanımı/mukavemetine bakmak yanlış sayılmasa da tam olarak doğru/yeterli değil.

    Karbonfiberin temas noktalarında yüzey aşınması sorunlu, 'wear resistance' denen mevzuda çok başarılı değil. Özel olarak kaplanması gerekiyor yataklardaki yüzeyin hızlıca aşınmasının önlenmesi için. https://www.facebook.com/13049734032...0215641737114/

    Ayrıca karbon fiberin bir diğer kötü özelliği impact'e karşı da dayanımının az olması. Kuvveti fiberlerin dizilim yönünde uygularsanız dayanımı çelikten kat kat fazla ama kuvveti fiberlerin yönüne dik uyguladığınızda işler bir anda değişir karbonfiberde. Çelikten 3 4 kat sağlam denilen malzeme inanılmaz derecede zayıflık gösterir.

    https://www.youtube.com/watch?v=3wHkm1PQJkU
    https://www.youtube.com/watch?v=Q0j31Ct9QLs

    Krankta da sürekli olarak impact load'a maruz kalacaktır karbon, ki bu zayıf olduğu alanlardan birisi. Karbon/kevlar(aramit) kompozit katmanlar halinde kullanılsa bu sorun çözülebilir belki.


    Alıntı AşkınS. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Pdf olarak var googleda.
    https://www.google.com.tr/search?q=c..._AUIBSgA&dpr=3

    Istanbul.edu.tr adresindeki pdfde belirtiyor
    +lar güzelde -lerden bahsetmemiş hiç. Çok yüzeysel geldi bana.

  3. #22
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.performance-composites.co...operties_2.asp

    Tablo halinde buraya eklemeye çalıştım ama olmadı.
    Karbonfiber Çelik
    Young’s Modulus 0° 135-175Gpa 207Gpa
    Young’s Modulus 90° 8-10 Gpa 207Gpa
    In-plane Shear Modulus 5Gpa 80Gpa
    Ult. Tensile Strength 0° 1000-1500MPa 990MPa
    Ult. Comp. Strength 0° 850-1200Mpa 990MPa
    Ult. Tensile Strength 90° 40-50 MPa Verilmemiş
    Ult. Comp. Strength 90° 200-250MPa Verilmemiş

    Ult. In-plane Shear Stren. 60-70Mpa

    Bahsettiğimiz durum için en önemli veri "inplane shear strength" çünkü kranka gelecek kuvvetler krank yüzeyinden içine doğru etki etmeye çalışacaklar, buda in-plane demek.

    Ult. Tensile Strength 0° 1000-1500MPa 990MPa Değerlerinde karbon kompozit çeliğe göre 1,5 kat güçlü görünse de (karbon fiberin reklamının yapıldığı kısımda burasıdır zira) Bahsettiğiniz durumda bu verinin bizim için hiçbir önemi yok ne yazık ki.

    Bu zayıflığın sebebini de dilimin döndüğünce şöyle açıklayayım, klasik malzemelerin özellikleri (çelik aliminyum vs) eksenlere göre değişim göstermezler. Küp şeklindeki çeliği ne tarafından çekersen çek aynı direnci gösterir yani. Kompozitlerse tamamen farklıdır, genellikle tek eksende mukavemet gösterirler. İstediğin eksende mukavemetin çok fazla olmasını sağlayabilirsin ama her eksende güçlü olmasını sağlayamazsın. Kompozitlerde fiberler yönünde dayanım/mukavemet fazladır. Fiberlere göre açı değiştikçe bu dayanım düşer. Tabloda 0° ve 90° olan yerlerdeki değerleri karşılaştırabilirsiniz basitçe. Fiberlerin olduğu düzleme dik yönde kuvvet gelirse iyice kötüye gidiyor kompozitler en son koyu yaptığım yerde görüldüğü gibi

  4. #23
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gayet yapılabilir.
    Karbon fiberi; sadece uzun liflerden meydana gelen dokuma-örgü kumaş halinde düşünmeyin.
    Kısa liflerden kırpma şekilde genel yapıya homojen dağılmış karbon fiber kompozit isteneni verir. Verdiği içinde zaten motor bloğu bile yapılmıştır. Maliyetli olduğundan seri üretime geçilememiştir.
    Örneğin motor bloğu: http://www.thecarbonfiberjournal.com/?p=770
    Sıcaklık ise sorun değildir. 500 'C sıcaklıklarda bile önemli özellik değişimi göstermeyen termoset reçineler vardır. Ancak çelik 400 'C'den itibaren önemli dayanım kaybı gösterir, 600 'C'den sonra ise dayanımı yoktur veya ihmal edilebilir kabul edilir.
    Karbon fiber kompozitten krank yapılmasında yaşanacak tek sorun yüzey sertliğinin yeterli olmamasıdır. Bu sorunda pirinç, bronz vb alaşımlardan yüzük, halka şeklinde yataklama yapacak malzemeyle aşılabilir.
    Hakeza dökme-dövme çelik kranklarda tek bir malzeme gibi düşünülsede aslında kompozittir. Ana gövde yüksek tokluğa sahip gri veya sfero dökümken, sürtünen yüzeyler çeşitli ısıl işlemlerle yüksek yüzey sertliğine sahip martenzitik faza dönüştürülür. Hatta martenzitik fazdaki yüzeyin, ana yapıdan ayrılmasını önlemek için östenitik fazda altyapı yüzeyi oluşturulur. Yani çok katmanlı bir yapıdan meydana gelen klasik krankta tekil bir malzeme gibi kabul edilmez.

  5. #24
    Rizzini - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    Lüleburgaz
    Mesaj
    55
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor içi bilmiyorum da aktarma organlarında kullanıldığını biliyorum. Discovery Channel'da çelik alaşım şaftla CF şaftı karşılaştırmışlardı, CF nin dayanıklılığı kat kat fazlaydı. Magnezyum alaşım bana daha ilginç geliyor

  6. #25
    cabrioleter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.736
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yüksek Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. İşte parola budur.

    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

    https://www.instagram.com/biramemuru/

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •