Zamanla o da oluyor, öce sola iyice alışınca, sağa doğru yanlamak da refleks haline geliyor. Biraz da arabaya acımayacaksınız aksi halde ne gaza ne de direksiyona hakkıyla yüklenirsiniz.
Printable View
Abi yorumlardan anlaşılan o ki arabayı biraz gözden çıkartman gerek. :D Gözünü karartıcan olacak dönecek diye çevirip direksiyonu asılacan gaza. sonra kontra ve debriyaj tokatla devamı gelecek.
gel sen riske atma şu güzelim arabayı. Al bi şahin veya e30 basitten turbola diff kaynakla acemilik arabası olsun.
RX8 1 tampon 1 far şahin parası zaten.
Kışın olsaydı herşey daha basit olurdu :D debriyajın yürüyenin fiyatlarını araştırıp bu işi yapmalı :D
Bence gidip G27 alın ikinci eli 700-900 civarında internetten de asetto corsa indirin. İnternette Rx8 veya 200sx indirip onunla öğrenirsiniz sonrasında arabada denersiniz. Kaybınız 50-100tl yi geçmez işiniz bitince direksiyonu satarsınız.
Ben drift akademiden öğrendiğimden fazlasını G25te öğrendim :) Yabana atılacak gibi değil, götten evvel gözle hissetmek daha önemli.
PiscocuK,
Biz ara sıra kurtköy'de çakma drift akademi düzenliyoruz 3-4 arkadaş. S13, S14, e36 turbo vs, yaş ortalaması 30 üstü. İlgini çekerse bekleriz, koni götürüp her seferinde farklı parkur kuruyoruz. Sıfırdan başlıyorum dersen ona da sabrımız var, sakin sakin gösterebiliriz. Yağmur, yağmur sonrası vs denk getirirsen lastiklerin de zarar görmeden dönersin.
Rx8 öyle güzel yanlar ki valla sen biraz çalış.
Arabaya bir o kadar daha aşık olacaksin
yuvarlak kavşakta veya boş alan guvenlı gordugun yerlerde denıyebılırsın.
kavsagı donerken sert bır sekılde dıreksıyonu kır , aracın dengesı bozulacaktır aynı anda debrıyaja yarım basıp ara gaz yaparsan yanlamaya baslayabılırsın.
Dıreksıyonu cok sıkma serbest bırak kontra vermesıne ızın verdıkten sonra tekrar yol cızgısını takıp ettıgınde tut, yoksa spın atman veya kaldırıma cıkman kacınılmaz.
15 senedır severek yapıyorum. Hıc kazam olmadı ama bunu okuyarak cızerek degıl, en ıyı kendın ufak ufak rısk almadan tecrube edınerek yapabılırsın.
ben de motosiklette tek teker yapamıyorum :) deli gibi gazlıyorum, iyi kötü arkayla oynayabiliyordum yeni lastik aldım şuan kıyamıyorum :) ama teker olayında hep bi tedirginlik var düşersem motora zarar gelmesi de bi nebze de kol bacak kırarız diye korku var :) bir iki ve üçüncü viteste gazı açtığımda ön teker sürekli yerden kesiliyor güçle birlikte ama debriyaj tokatlayıp veya gaz kapayıp açıp teker yapmaya biyerlerim yemiyor :) nasıl yaparım, öğrenebilme gibi bi ihtimalim var mı yoksa korkuyosan bu iş olmaz mı dersiniz? :)
Abim vazgeç bu sevdadan derim. Ben ibizayla 1-2 defa yapayım dedim sigara gibi bağımlılık yaptı her virajda yan yan kayıyorum antalyayı tokyoya çevirdim, yazık aracına yapma derim :D
Emre abi senin bu alçak gönüllülüğüne hayran oldum harbi delikanlı adammışsın. Herkes senin gibi gelip de burada konu açamaz, çünkü sorsan herkes bi Keiichi..
Nacizane ben yanlamak, eğlenmek için kapıda şahin tutuyorum. E tabi doğal olarak sadece yağmur ve karda çıkıyorum :) . kavşağa yaklaştığımda 2-1 yapıp debriaj tokatlarken gaz açıyorum. Ufak ufak dönüyor, sonra 2 yi istediği için 2 ye atınca araba gaz yemiyor haliyle bayılıyor :D. Senin o arabayla 1-2 denemeden sonra çok daha rahatça kıçını açabileceğini düşünüyorum. Arabayı doğrusal çizgi üzerinde tutmaya yardımcı özellikleri kapamamışsın bunun etkisini daha sonraki denemelerinde kapatarak göreceğine inanıyorum. Eray abiye bi yemek ısmarla halleder ltd şti :)
Benim kendi çabamla edindiğim tecrübelere göre güçsüz araçla yanlamak çok daha zor.Kılı kılına yanlayabilen bir araçla çok daha güçlü aynı araçla yanlamak daha kolay.
Ben kışın el freni çekmiştim düz yolda kar bayağı vardı 3-4 yaptım 5.de kaldırıma hafif bi jant vurdum. Bükülmüş :D :D Değiştirdim :(
Abi az önce okuduğum yazıda bir rx8 tamponu şahin parası diye okudum sen acil bir durumda dsc nasıl devreye sokabiliri onun üzerinde çalış mazallah Allah göstermeye bir patladim mi tövbe edersin . Bir keresinde AVM dem çıkarken yerler yasmis rampa yukarı asildim bin gondum . Basladim hatim indirme o an hayatım filim şeridi gibi gozumun önünden geçti hatta bir ara tampon usta işçilik masraflarını bile hesapladim o an o derece uzun bir o kadar kısa idi . Allah tan son kontra ile kurtuldu. Sonrasında bir damacanada su içtim :) Gözünü seçim pahalı makinelerle şaka yapmayın pls :)
Herkese tecrube ve fikirleri icin tesekkur ederim
Kesinlikle trafikte yada ulu orta boyle seyler yapacak birisi degilim
Tuzla genel olarak bos ve sakin bir yer bi tarz seyleri deneyecek cok yer var ist park var. Ben dscyi tscyi vs kapatamadigim icin sanirim olmuyormu ilk firsatta haftaici bi ogle arasi ist parkta deneme yapabilirim. Yapamazsamda kimseye rezil olmamis olurum :) :)
haber et yardımcı olurum bi akşam. RX 8 de biraz üst devir gerekiyor onun içinde debriyajı da kullanmak gerekiyor canım.
Abi bence g27 ya da g25 al ben LFS oynarken öğrendim
Bu g27 logitech sanirim onu kurduk hic beceremedim :) arabayida o sekilde kullanirsam vah ki ne vah :)
rx8 hiç kullanmadım ama sağ koltuğuna çok oturdum yorumum şu ki kesinlikle
arabaya kıyamıyosunuz yoksa rx8 her türlü drift yapan bi araba 1. viteste biraz yüklenseniz
yada redline 1den 2 ye hızlıca çekseniz yine pati çeker diyceğim o ki sakınan göze çöp batarmış
vurun kırbacı vurun kırbacı :) :)
İlk gereken şey, E30 325 ve kilitli difransiyel :) Sonrası rölantide bile yanlarsınız, araba yanlamak için Ankaraya özel üretilmiş. :) Şaka bir yana, yaşım 20, arkadan itişli, otomatik vites, kilitli difransiyelli 3000 cc bir araç kullanıyorum, ilk 3 denememde, karşıma kaldırımı almıştım :D Sonradan arabanın direksiyon tepkilerine alışarak birazda olsun çözdüm, daha sonra daha geniş beton göbeklerde şansımı denedim, direksiyona bir nebze daha alıştım, yaptığım şey, göbeğin içine girip, gazı dipleyerek, uygun açıda kontra vermek, gerisi arabada zaten. :) Fren yapmamak lazım, yoksa sonu spin oluyor. :)
Bir de yanlis hatirlamiyorsam oyle tamamen kapatinca race modu mu ne o' kontagi kapatip acmak gerekiyordu tekrar devreye sokmak icin yani devrede sanip basiniza bir sey gelmesin. rx8 kullanicilari yanlisim varsa duzeltsin lutfen
içinizde tepsi drift'i hatırlayan varmı? hondam.com buluşmalarında mc'tan 2 tane tepsi aşırıp arka lastiklerin altına koyuyorsun.El frenini çekiyorsun tepsiler kaçmasın diye. sonra arabayı kafana göre sürmeye başlıyorsun. ne lastik eskiyor ne aktarma :D
https://www.youtube.com/watch?v=IPQy...OKNRMNau4glrMg
Reis anlatıyor abi, ileri kısımlarında nasıl pratik yapılacağını da söylüyor.
Abi ilk iş olarak öyle sakın yorumlardaki gibi el freniyle gir, göbekte sağ sol yap gaza otur yapma :D
Sana benim nacizane ilk tavsiyem; boş geniş bir alanda dur; direksiyonu az kır geniş bir daire çizecek şekilde, önce 1'de sonra tamamen halledebilirsen 2'de başlayıp, 4-5 bin devirde sabit olarak geniş bir daire çizmeye başla, sonra gaza yavaşça otur, RX8 kullanmadım ama kafadan dışarı çıkacak olursa gazı çek direksiyonu biraz daha kırıp tekrar otur. Bu şekilde ankara işi donuttan ziyade FF'te Han'ın kızların etrafında döndüğü şekilde dönmeye başlaman lazım. 1'de bu işi başardıktan sonra 2'de yap aynı şeyi. Bu aracın kontralarına, gaz tepkilerine alışmanı sağlar.
Sonra kafanda parkur çizebilirsin, arkadaşlar kukayla rota çiziyormuş onlardan yardım alabilirsin. Başlangıçta bunu yap arabanın kontrolden çıkartıncaki kontrol edilişini çöz, şehir içi gelir sonra. :D
Ben 14-15 yaşındayken toprak arazide Grand Cherokee'yle başlamıştım bu işlere. Keiichi üstadın Drift Bible'larını mutlaka izle. Özellikle hem pedal, hem araçiçi, hem araç dışı kameraların aynı anda olduğu videolar var. Onlardan baya bir şey çözersin.
on board drift videolarıda tavsiye edilir. Tabi formula d tarzı araçlar ile değilde daha çok amatör biz giibi kullanıcıların.
Ben şahsen RX-8' e kıyamazdım, bu iş için ucuz yollu bir Şahin alır onun üzerinde acemiliğimi atardım. Maksimum 1000 TL zararla hemen satabilirsiniz hem, hemde aracınıza zarar gelmez.
Bu iş için en ideal yerler tabii ki boş mekanlar. Fakat şu andaki aracınızla da yaşta güzel tecrübeler edinebilirsiniz, hem aracınıza zarar vermez hemde öpretici olur :) Bende pederin 2.8 dizel Cherooke ile denemeler yapıyordum, gerçekten büyük motorlu aracın verdiği haz çok başka.
bu olayda arabanın ve direksiyonun verdiği tepkileri hissetmek çok önemli aksi taktirde sıkıntılı sonuçlar olacaktır.. ufak ufak pratiklerle kendiniz hissederek öğreneceksiniz ama abartıya kaçmadan uygulayın ve kendinizi geliştirin.. sonra zaten oluyo :)
En kısa sürede , güzel videolarını bekliyoruz hocam , bu aleme şurda 2 satır yazarak bir driftçi daha kazandırdık. Allah cümlemizin tekerini düz bastırsın , kontrasını bol versin. En kısa sürede güzel videolarını bekliyoruz.
Senin int. dolaşan fenomenler'den neyin eksik . Altında rx8 var . :)
Ver coşkuyu :D