Bunda devletin suçu yok, suç hükümette.
Kendinize 1 tane araba alabilmek için ak parti hükümetinede 1 tane almalısınız.
Vergi adı altında soygun yani, bu işin başka bir açıklaması yok.
Printable View
abi genelde rb25 neoları swaplamak daha uygun diyorlarda tabi iş biraz üfletmeye geldiğinde 2jz daha kolay güç aldığından haklı olabilirsin. Abbas abinin s13 mesela 450-500 civarıydı diye biliyorum oda 2jz.
vvtiden kastım 2jz-gte modeli. özür dilerim biraz açık yazsam olucakmış.
Fiyatları tekrar kontrol edeyim dedim, Nissan Skyline konusunda GTT" ler 45-50 BİN TL civarında.
GTR" 80 BİN TL" den başlıyormuş bu konuda haklısınız, yeni fark ettim.
Tüm Supra"lar 2JZ diye biliyorum ben.
Toyota Supra"ların fiyatlarına baktım, daha ucuz olanlar atmosferikmiş.
Turbo olanlar 25 BİN TL"den başlıyormuş.
leboncoin.fr isterseniz kontrol edebilirsiniz.
Fransanin piyasasi farkli olabilir. Bilemem ama simdiki fiyatlariniz biraz daha normal. Cunki ben r34 alicaktim baya piyasa arastirdim japonya dahil. Hatda yarim saat once 338.000 km de r34 ihalede satildi 57.000 euro ya. 80.000 tl ye gtr oda uc assagi bes yukari 27.000 euro yapar ben bu zamnaa kadar 40.000 euro dan sagi gercek orjinal gtr 34 bulamadim. Gtt den gtr a donmus olanlar haric. Supra lara gelirsek 15.000 euro ya otomatik sagdan dreksiyon mevcut. Non turbo derseniz cok zibil gibi ama degmez. Tamam belki 10.000 euro ya bulursunuz ama ustune en az 10.000 de harcarsiniz. En ucuz buldugum gtr 30.000 euro idi oda curuk heryeri kule baslari curumus hasat durumda idi. Temiz bakimli gtr lar 2013 gtr 35 fiyatina satiliyir... Amacim tartismak veya polemik yaratmak degil yanlis anlasilmasin bildiklerimi paylasmak istedim. Keyifli forumlar saygilar.
Bu konuyu hafife alanların,hafife alma sebeplerini açıklamaları;abartanların,abartma sebeplerini açıklamalarından daha zor bence.
gte 2jz yı 20 bın dolar altına bulmak cok zor kotu kondısyondadır oda.atmosferık supra 8 10k dolar arasına var. 32 33 gtr lar 15 20 k arası r34 gtr 30k dan baslıyo
arkadaşlar atladığınız bir konu var. Yurtdışındaki ikinci el fiyatlara neden bakıosunuz ki. Yasal olarak getirebilme şansınız 0. Yasal olarak sadece kullanılmamış ve faturalı motor ithal edebilirsiniz. Adamların yurt dışında 3 kuruşa mal etmelerinin nedeni kullanılmış motor ithalatı yasak değil ve ucuza mal edebiliyorlar. Sadece işçilikler çok yüksek. Onda da adamlar layıkı ile motoru toplayıp yapıolar sıkıntısız kullanıosun. Buradaki gibi motor ustası diye dolaşan kaynak ustalarının yaptıkları motorlar gibi daha rodajdayken yatak sarmıolar.
tamam 700-800+hp ler güzel ama bir de yol tutma sorunu var tabii ki. tutamadıktan sonra bir anlamı kalmayabliyor o güçlerin..
Yurt disinda da çoğu ülkede legal bir olay değil swap ve modifiye R34 ler silvialar gibi birçok modifiyeli ve swap yapılan araçlar pres makinasında eziliyor. Aptalca birşey mi swap? Bence hayır, kullanım amacına göre işi abartmadan doğru yerde, doğru ustalar ile çalışılması gerek ***** sitedeki 2jz li kirmızı s13 gibi profesyonel birşey olacak swap olacaksada. Ben kendim şahidim ki o s13 e ilandaki yazan rakamdan daha fazla harcandı. Ama ne yazıkki benim ilanımın 230 etmeyeceğini söyleyen arkadaşlar gibi bakıyoruz olaya ancak tamamen zevk meselesi fantaziye kaçan şeyler bunlar. Kırmızı S13 un sahibinin birçok aracı var supersport zevk için yaptı satılıkta, hatta E30 yapmaya bile başladılar, tamamen zevk meselesi. He ben satarmıyım o rakama, hayır kendi zevkim için yaptığım sey bir başkasının tam aradığı sey olması lazımki alsın, satılmasıda gerekmiyor ilana girilmeyen ve sürekli eklenen birçok şey var ve bu camiyadan benim yakınlarımda şahittir ki yazan rakamdan 10-15 bin kadar fazlası gitti ve gitmeye devam ediyor. Tamamen zevk meselesi, tavsiyede bulunmam gerekirse pist aracı tasarlamıyorsanız amaç günlük gazlamaksa 2jz yada bir başka motor swaplayıp kendinizi riske atmamaniz olur. İlerde bende 2jz yada rb26 swaplarsam geceleri 3, 5 arkadas ile gazlamaktan başka yapabileceğim birşey kalmayacak ve trafik şubede sırf bu yasadışı modifiyeli araçlar hakkında ayrı bir masa oluşturuluyor ve her gecen gun daha sıkı denetimler olacak.
Bi 5-6 sene önce arkadaşım 1000'e aldığı atmosferik Suprasını 750'ye bana teklif etmişti. Onun yerine gidip aynı paraya arabama emme manifoldu, egzantrik almıştım:D
Diğer yandan GT-R gibi arabalar her ülkede değerlidir fiyatları artıyor sürekli.
İşin garip tarafı 10.000 liraya tofaş bile turbolanmıyor :D
swap konusunda amerikada her aracın örneği var. Örneğin rx8 düşünüyorum en ağır basan şaşe o aklımdaki. rx8 için rb2x, 1jz/2jz, LSx motorları için hazır swap kitleti var. öncelikli olarak planımda rx8 alıp bi süre kullandıktan sonra swap fikrim var. Doruk'un verdiği fikir rb25 lerin 10-12k dolara mal oluyor dedi ve en büyük planım RX8 + RB25 neo kombinasyonu hatta motor arızalı rx8 denk gelirse efsane olur. direk motor ve swap kitini sipariş verip montajına girişmek kalır. sonuç olarak aslında ülkemizde swap olayı yaygınlaşmaya başladı inşallah düzenleme gelmez diye umuyorum.
Rx8 motoru yani 13b-msp motor ile harikalar yaratabilirsiniz 415whp size yeterli ise rx8, 1300cc yasal olarak %30 hacim büyütme şansınız var swap yapacaksanız bu zor ama sizin fikriniz tabi :) renesis kulanmam ben derseniz 13b-msp motor yerine 13b rew (Rx7 Fd3s motoru) kullanabilirsiniz single turbo 800hp kadar yolu var ve türkiyede 2 örneği bulunuyor.
İşin kitabına uygun şekli, benim yazdığım gibi. Şikayet edilirsen sıkıntıya düşersin, tavsiyem, alacagin aracını bulduktan sonra swaplı kullanıcılardan detayları alman.
benim 500 e 1.6 motor swaplasam benden mutlusu olmaz :D :D :D
3-4 bin tlye araba boyatılan ülkede yapılan yanlışa karşı güzel bir açıklama yapmış arkadaş. hakkıyla yapılacak bi kaporta işçiliği boyanması ile birlikte 10-12 bin tl civarı tutacaktır normal şartlarda. kaporta işçiliği diyorum bakın hatları macun ile doldurmak değil. özel bir renk özel bir boya özel bir işçilik vs o paralar tutar .
Tabi ogrenebilirsiniz. Arac alicam ve bir cok import firmasi ile temes durumundayim. Surekli ihaleleri kovaliyorum. Japonya da ve avustralya da arkadaslarim var bu isleri yapanlar. Ve ayriyetten burada bir cok import firmasi ile gorusuyorum. Internetten takip ediyorum. Niyetim gtr 34 v speck nur II almak fakat butun birikimi araca vermekten vazgectim. Ondan dolayi alternatif araclari takip ediyorum. Supra, silvia s15 , r33 gibi... Surekli 34 lerin fiyati yukseliyor.
body kit + basıklık zaten olayı değiştiriyor :D cuff derken blow off mu demek istedin :)
aynen 1.4 abarth modeli oluyor. Keşke olsa ne güzel 1.4 180 hp fıstık gibi makina sahibi olur insanlar
swap olsun aşırı besleme olsun cok malıyetlı işler. gectıgımız ay e30 turbolattım. sadece ustten eglencelık olsun ıstedım ona ragmen 15-16 bın den fazla param gıttı. dısardan bakınca ya bır turbo bı ıntercooler, borular vs dıye dusunenenler var ışin içine girmeyen bılmez. en basıtı beyın,tesısat, ayar, bobın 3000-3500 tl para gıdıyor. her seyı gectım suprızlere hazırlıklı olmanız lazım.
turboya baslamadan once arabanın yuruyenını ve fren sıstemnı guclendırmıstım ardından turbo yapıldı vs. artık hersey bıttı ayarcı beklemeye koyulduk bır tek ayar parası vercem dıye dusunurken pazar pazar ayarcı enjektor yetmez dedı 1000 tl verdım hemen enjektor aldım, ayara cıktık baskı kırdı aynı gun ıcınde hemen baskı degıstı ayar yapıldı vs derken hıc hesapta yokken pazar pazar 3000 lık oldum. yanı demem o kı ya ne olcak bı turbo kıtı alır takarım demekle olmuyor.
motor bıtıyor sanzuman yetmıyor, sanzuman derdı bıtıyor aktarma sorunları baslıyor tutunma sorunları baslıyor vs. cok buyuk sabır ve para lazım.
supra olayını gelınce cevremden gordugum kadarıyla stok olarak en az 30-35 bın tl para gıder. ustune cıkmak ısteyene sınır yok. neden supra tercıh edılıyor dersenız parcası bol ve ucuz.motor cok saglam. bende bıraz alısayım sıkılınca supraya gecmeyı dusunuyorum
Abi noldu çevrede ki olumsuz yorumlara olumsuz insanlara karşı
2jz aldın mı ?
Taktırabildin mi yoksa vaz mı geçtiN
Bide ben bişiy merak ediyorum burda bunu sormam yanlış belki affedin özür dilerim ama
S54 motoru ile 2jz kıyaslayınca
S54 cok mu güçsüz bir motor oluyor ?