e36 325 turbo yapardım madem fk2 de var elde azcıkta drift spec olsun hep roll hep roll nereye kadar :)
Printable View
e36 325 turbo yapardım madem fk2 de var elde azcıkta drift spec olsun hep roll hep roll nereye kadar :)
Cem selam. Söylediklerine katılmıyorum ekk24 sedan vti aracım var tek eksiği klima oda kompresor takılı hatları daha çekmedik. Günlükte biniyorum sanayiye bakım dışında gitmiyorum. Maşallah 1 yıl oldu hiç sorun yaşamadım.
Burda önemli konu ne istenildiği. Ben her gece roll kovalarım her atar gider yapana kontak basarım dersen günlükten uzak olur çünkü sökmen lazım ne bilim biraz daha hard bişiler lazım falan filan uzar gider liste.
Benim amacım keyif versin olduğu için hiç sorun yaşamadım yeri geldi gazda bastım bir çok araçla.
Kullanılan malzeme uyum ve usta çok önemli.
Bursaya geldiğin de görüşelim bin bir kullan derim :)
yaaw bu kadar korkmayın swap araçlardan :)
çok hard bir set up olmadıgı sürece hergün bin hiçbir sıkıntı çıkarmaz hele ki oem kullanıcaksanız yada feh li hiçmi hiç korkmayın.
swap ın saglıklısı deil motor un saglıklısı önemli burda :)
feh bineceksen güzel bir k20 motor alıp swap kitini alıp deli gibi :) binebilirsin.. basit örnegi ankara ek9k20 kemal arkadaşımız
arkadaşlar konu sahibi neden k20 ile 2günde bir sanayide olsunki?
Kanada'da Amerikada swapi yapıp geriye kalan süreçte standart bir arabaymış gibi sadece bakımlarını yaparak devam edip 300bin km yapan bizzat 2 arkadaş tanıyorum çok ama çok abartı bir yorum ha olabilir ama nasıl olur işi bilmeyen adamlar yanlış monte eder,yanlış bileşenler kullanılır ve devamındada yanlış adamlara gitmeye devam edilirse olur.
konu sahibi arkadaş için yazıyorum
1) bence asla ama asla böyle bir aracı hazır alma derim, birinde 4birim para harcayacaksın diğerinde 5 ve 2 birimlik araca 4 veren 5te verir veremiyorsa ztn uzak durmalı.
bu işin tüm zevki bence ztn yapım aşaması, inan bana o arada gösterilen emek, zaman araca daha bir bağlıyor insanı daha kıymetli hala geliyor ve tüm ruhu orda
2) hazır alacağın aracın yaşadıklarını bilemeyeceksin, kim nasıl bir araya getirdi bu sitede bile ne konular gündeme geldi yok Forged bileşenlere sahip oldğu iddia edilen subarular stock çıktı yok şu yok bu bence maceraya gerek yok.
3) ben yerinde olsam B18C type r alırdım JDM olanından ve monte etmeden önce stock bileşenlerle (piston,kol,egzantrik vs) sadece tazelemek için içini açar sadece segman,crank bearing (türkçem kıt :) kusura bakma) , valf yataklarını, tüm contalarını değiştirrir bir araya getirirdim.
yeni baskı balatada takar , bir cold air intake,cat iptali, cat back ile yazılım atar 210-220hp düzeyinde bir EK yapar yoluma devam ederdim.
bunu neden söylüyorum? çünkü çok daha basit bir swap birinde yakıt dönüşümü vs komple değişecek, yok motor kulakları yan sanayi olcak traktör gibi titreyecek monte edecek swapleyecek adam bulunamıycak yok kprolar vs
diğerinde herşey stock ve çok çok daha kolay, kaldıki aralarında öyle uçuk bir performansta olacağını sanmıyorum.
0-400 dragda stock K20 ek ile 14.2 civarı koşarken B18r ek 14.4 çekiyordu genelde benim Kanadada olup bu araçların trend olduğu yıllarda veriler hep akılda böyle kaldı ve bence gerçekten o zahmete değmeyecek bir fark.
üstelik B serisinin sesi bence K serisinden açık ara daha güzel ve daha eğlenceli. K serisin avantajı biraz daha güç,biraz daha tq ve 6ıncı vitesin otobanda verdiği avantaj, B de özelliklede type r şanzıman ise 140kmde kendini 5000rpm civarında buluyorsun kafa açıyor bir noktadan sonra :)
arkadaslar kafa bulandırmaya gerek yok,k20 swap herzaman her yerde her şekilde kullanılır. eg side kullanılır ek sıda kullanılır hiçte bir sorun olmaz,yeterki dogru parçaları al.
bu arkadasın derdi zaten yarişmak değil orasını burasını sökmeyede gerek yok motor içinide yapmaya gerek yok headers eksoz filitre devam bir beyin takar herkezi tatmin eder. Yıllarca ep3 kullandım,tam bir amelelik ve para tuzağıymış direk swap yapıcaksın tadindan yenmiyor istege baglı şekilde klimasına kadar çalışır duruma getirilebilir her türlüde çarşı pazar dolaşılır.
Beyler,
Duygusal konuşuyorsunuz. Belkide bu işin içinde Türkiye'de en başından beri var olanlardan biriyim.
Malınızı kötülemiyorum, ama arkadaşımız soruyor "GÜNLÜK" binilir mi diye.. Lütfen yapmayın etmeyin..
Bizim forum profilimiz 9 litre yakan dizel aracını forumda 4 litre yakıyor diye yazan bir konseptte bulunuyor.
O yüzden şaşırmıyorum şu taraflı yazan insanlara.
Lütfen kendinizi kandırmayın.. Swaplı arabaların çoğu sanayiden çıkmıyor burda farklı yazmanın ne amacı var anlamıyorum..
Honda swap yapıcaksın, ve sadece yağ su bakımına gidiceksin. Hiç gazlamıyorsun demek o zaman.
E o zaman neden swap ? Hem swap yaptım hem ekonomi mi yapıyorum düşüncesi ?
Tekrar ediyorum "GÜNLÜK" demek ne demek ? Adam sabah akşam işine gidicek, çıkıcak tatiline gidicek..
Swap yaptıran, yapacak olan adam tabiki günlük biniyorum sorun yok yazacak.. Cayır cayır da gazlayacak sonra sanayisine gidicek efendi efendi.. Forumda gelip benim malım tertemiz yazmayı ihmal etmeyecek...
Ama ben gerçekleri biliyorum, malesef burda yazılan gibideğil. Çoğuna canlı şahidim. Ne gözyaşları görmüşlüğüm var Allah bilir.
He yokmu hiç sorunsuz olan, tabiki var ama 10 arabada belki 2 araba. Onlarda zıt stocktur heralde.
Normal daily drive kullanılan bir araba ili swaplı arabanın sorunsuzluğuna aynı demek resmen günahtır :)
Orjinal aracı olan sanayiye 1 ayda 2 kez uğruyorsa, swaplı olan araç 1 ayda minimum 10 kez sanayide bulur kendini.
Swaplı aracın keyfi konusu düşünüldüğünde göze alınır ama işin gücün müsait olacak, esnek saatlerin olacak, o zaman swap yap tabiki, keyfi bambaşkadır..
Türkiye'de en iyi işçilik yapılan araçlarında ne sorunlarla karşılaştığını gördük, tekrar ediyorum gerçekçi olalım.
malı kotulemek ıle ne alakası var,zevkın ne veresiyesi olur nede kar amacı izmirde asil abimiz var fd6 kasaya k20 turbo yaptı,onun harcadığı para kadar ben arabaya para harcayan bir adam görmedim. Umrunda değil dünyaya bir dahamı gelicem diyor r18 motoru ile ne ugraştı anlatsam roman olur,bu iş hata kabul etmediği için en ufak bir sorunda ciddi maddi zararlar veriyor sana o konuda hak veriyorum.
Bu arabaları kesmediğin biçmediğin yarış koşturmadığın sürece arabanın üzerinde 1.4 motoru olmus k20 motoru olmuş inana hiç bir farkı olmaz.
tekrar soylorum senın ne ıstedıgıne baglı. Sen ıstersen bu araca klimalıda binersin,istersen 650 kg da binersin bu tamamen sana kalmış bir şey doğru parçaları alırsan hiç bir sorun çıkarmaz.
Standart ep3 bozabilirmisin mumkün değil yıllarca kullan yağını suyunu değiştir bin ne zaman araca yanlış müdahaleler yapılır ozaman iste senin dediğin gibi sanayiden çıkamazsın. Sonunda ögreniyorsun bir şekilde dogrusunu ama iste önce tecrübe etmek gerekiyor.
Günlük binmek , klimayı dayayıp , 45 derece sıcakta 1 saat trafikte durmak sonra hiç ayağını kaldırmadan dolaşmak.Yani hem popom acımasın hem ayranım dökülmesin yok.
arkadaşlar amma inatsınız, kardeşim bu swapli EK ve EG serisinden muhtemelen Kanada ve Amerikada 100,000 adet vardır abartısız mubalasız ciddi ciddi!!
yahu bizzat bende EG B18C1 (Gsr integra) silindir başlı, b20z bloklu (CRV 148hp) , RS marka 84mm (b20ye özel) integra type r tipi yüksek sıkıştırma oranlı pistonlu motor, B18 şanzıman vardı.
klima, hidrolik pompa (direksiyon), airbagler, herşey çalışır halde, eibach yay, gsr blade jant .
kardeşim bu araç ile 320bin km yaptım, ne hararet ne arıza ne herhangi bir problem yaşamadan fabrikadan çıkmış EK VTI gibi sürdüm aracı ve açıkcası swaple hele hele böylesine cüp diye oturan swaple neden sanayiden çıkılmayacağınıda anlamış değilim.
burda bahsettiğim araç ile sayısız track days, sayısız drag ve sayısız otobanda 8200rpm yaptım , sonlarına doğru 200binden sonra 5000kmde bir yaktığı 0.5lt yağ haricinde en ufak bir kıllık duyduracak sorun yaşamadım!
ilanda bulunan fümenin kondisyonu konusunda çok elle tutulur bir icraat göremedik , 1.4 kasa olmasından dolayı da arkalar kampana malesef.
ben 4 tane Vti vtec 1 tane de ep3 kullandım, Vti lar 4 disk fren olmasına rağmen o motorla bile durmuyordu , k20 motorlu bir 1.4 kasa EK yı durdurmak için
gün yüzü görmemiş dualar bilmeniz lazım :)
yani demem o ki ben sizin yerinizde olsam ep3 k20 süper charger alırım ömürlük de binerim.
günlük kullanım muhabbetinde aracın specleri önemli , hard setup bir aracı k20 dışı bir motorda olsa günlük kullanımda zorlanırsınız.
stock yani feh bir k20 günlük kullanımda pek yormaz. ama kasa EK olursa iş değişir tabi..
Yarbay ve ceme sonuna kadar katılıyorum.
Yakın zamanda swap için 99 makyajlı ek kasa aldım ve bu işten vazgeçtim sattım.
Ek kasa için eg yürüyeni olmadan k swap sıkıntı motor ileride ve baya alçak oluyor karter yere oluyor.
Ek kasaya b serisi ideal ben olsam açılmamış düşük kmli bir b18c aldım feh şekilde binerdim.
Evet youtubede çok kısa videolar var motor kulakları k pro vites halatları ile iş bitmiyor malesef o kadar kolay değil :)
Elinizden bazı işler geliyorsa (motor mekanik yada elektrik) hali hazırda yakın bir garajınız varsa yada yakınınızda varsa bu işlere girin yoksa girmeyin.
Hazır araba konusuna gelince bu işin zevk kısmı zaten kendin yapmak ama hazır alınacaksa EP3 derim :)
nokta atışı söylediniz, maalesef eg ve ekların en ama en zayıf ve geliştirmesi (modifiye etmesi değilde sonuç alması) en zor noktalarından biri fren kabiliyeti.
benim swap yaptığım EG'de arkalar disk olduğu halde ztn hali hazırda dönör (kazalı araç) bir GSR olduğu için (silindirbaşınıda burdan aldım) ondan çıkan trailing arm ve diskleri monte ettirdim.
bununla pek sonuç alamadım hatta fark olmadı diyebilirim,
akabinde eibach yaylar ve daha iyi lastikler takılınca daha bir güvenilir oldu ama uçuk bir fark değildi.
delikli rotorlar/diskler takıldı yok tık fark yok :)
ne zamanki EBC marka balataları monte ettim sonuç hatrı sayılır oldu, sonrasında 1inch integra type r master cylinder taktırdım ve pedal daha sert basar oldu gerçektende VW golfler almanlar gibi bir fren performansı sergiledi araç.
hiç arkalarım kampana olmadı ama bana sorarsan arkalara harcanacak para yerine o para ile daha iyi diskler,ebc balatalar, daha iyi lastikler ve bulunabiliniyorsa type r master cylinder ile çok daha iyi sonuç alınır (ben çıkma 90 canada dolarına almıştım bu arada Craigslist diye bir siteden) ama tabi malı getirecek gönderecek adam bulmak lazım yoksa getirmesi kolay ufak bir parça.
konuya b swapta eklenecekse b swapta 2 kusur yildir gunluk biniyorum baska arabam yok. dereceli egzantrikle 1000 km izmite 1000 km orda 1000 km de geri donus yol yaptim. temiz motor koyarsaniz swap yaptiginiz arabaya emin olun kolay kolay birsey olmaz. ama siz k swap dediginiz zaman direk kendinizi zaten k swapli araclarla yaristabilacaksiniz. cunku o sinif gunluk gezeyim sinifi deil k motoru koydugunuzda herkes sizden aracinizin yururunu bekleyecek.
Konu sahibinin izniyle bir soru sorayım :D
Dikkat ettimde en çok swap "EG" kasaya yapılıyor, bunun belli bir sebebi varmı?
Yalnız "EG"ler fena :D
kasa olarak guzel. basit. parçasi cok. swap kit vs
Jaguar var stock bende 2 haftada bir sanayiye gidiyorum. K-swapla gideyim daha iyi mk.
Bence sorunsuz swap yapilir ama herkesin hesapladigi butce ve guclerle zor. Yukarida cemin yazdiklarini sifirlarsin, motor icine girmezsin, o zaman limon sıkar gibi gazlarsin ama bir audi a3 parasi harcarsin, onun yerine sat aracini al bi audi bak keyfine :D