Focusun videosu çok iyiymiş yahu. Çok zevkli görünüyor
Printable View
Focusun videosu çok iyiymiş yahu. Çok zevkli görünüyor
Focus m serilerinden farksız demekki :D bildigin yan veriyor :D
Alfa Romeo Giulietta QV Pist Gunleri - 8 nci viraj - YouTube
Adam Alfa ile bile ne güzel toplamış, focus RS ile toparlanamıyorsa, sınırlar çok zorlanmış demektir. :)
#191 Video çok güzel ya baştan sona izledim keyif verdi :)
focus rs'in arka diferansiyel ayna mahruti(ingilizcesi final drive, türkçe karşılığı tam olarak bu mu bilmiyorum) öne göre yüzde 2.7 daha kısaymış. 4wd sisteminin kavraması kendini kitlediği zaman arka tekerler ön tekerlere göre daha fazla dönmek istediği için aracın arkası kendini dışarı doğru savuruyormuş. rwd karakteri bu yüzden kaynaklanıyor. keşke 2.0 motorlu gelseydi, golf r civarında fiyatı olsaydı. varımı yoğumu satar, aç yatar kalkar yine de alırdım bu aracı.
Barslı marslı bir ismi vardı :D :D :D @mrbars
Kendi m5'iyle 8'i yanlayarak dönüyordu ama tabi aracı tanımak ya da test aracı olduğu için daha rahat davranması da söz konusu olabilir
Pist Günleri | BMW M5 - YouTube
donut işindeymiş kendisi
https://youtu.be/Igt_S35usGA?t=28
Video açılmıyor. Daha doğrusu sayfa hata veriyor. Tekrar yükler misiniz?
Ram'stan sonra konunun hiti düştü,unutuldu bile :D :D otopark bunu begendi :)
Üstüne 130 yeni üye daha kazanmışlar. Birde sanırım hürriyet ile bir anlaşma yapılmış. Bakınız. Instagram
Muhtemelen otomobil aldıkları PR ekipleri ve firmalar videoları izlemiyorlar, izleseler di zaten özellikle VW videosundan sonra otomobil vermezlerdi. Yani benim gördüğüm kadarıyla defalarca piste çıkan biri halen pisti bilmiyor, illa yanında birisi co-pilotluk yapacak.
Budget'tan otomobil kiralayıp pistte dantel nakış işleri veya bağlama çalarken kaza yaparsan, sana yenisini getirseler dahi senin zaten kredi kart bilgilerin orada olduğu için hiç soru sormadan kaç para hasar çıkıyorsa aynen oradan çekerler.
Ayrıca, kiralama firmalarından araç aldığında dahi ekstradan senin kasko yaptırman lazım. Ben her seferinde mini hasar kaskosunu da ekletip öyle teslim alıyorum. Bir sefer lastik yanaktan patlamıştı, o günde mini hasar sigortası yaptırmamıştım bir güzel lastiğin parasını çekmişlerdi.
Focus RS'in hasar bedeli nasıl çözülür bilemem ama kimse kimseye öpücük ile iş yapmadığına göre birileri mutlaka elini cebine atacaktır.
Ben de, "... araç boş kalmasın diye...." sözüne takıldım kaldım. Pendik-Kartal hattındaki dolmuşuçların bayramda araç boş kalmasın diye şoför aradıkları manzaralar aklıma geldi. :D
Hocam izninle şunu sormak istiyorum; pist günü için alınan ücretlerde, olası bir hasar durumunda oluşacak masrafı karşılayacak şekilde bir pay zaten yok mu? Yani bir nevi trafik sigortası mantığı, herkes arabasını 1000TL'ye sigortalıyor, sonra kaza yapıp arabayı pert eden adam, toplanan paradan kendi arabasının parasını alıyor, kaza yapmazsan da verdiğin 1000TL sigortacıya kalıyor gibi...
Yani biz 40.000-50.000 TL'lik arabamızla pistte kaza yaparsak, araba zaten pert olup elden gidiyor, bir de bi' araba parası kadar bariyer parası verme durumuyla karşı karşıya kalabilir miyiz?
Trafik sigortası pistte işlemiyor, o konuda kafamda soru yok. Sigorta olayını sadece "piste gelebilecek hasarlar" için pist yönetiminin her katılımcının pist ücretinden cüzi bir miktarı ayrıca değerlendirip değerlendirmediğini sormaya çalıştım aslında (400TL'lik pist günü ücretinin 50 TL'si pistin olası hasarlarını gidermek için alınıyor, yoksa aslında pist ücreti 350TL gibi) .
Ama galiba böyle bir uygulama yok, piste zarar verirsen, kazayı yapan ayrıca onu da ödüyor gibi bir durum söz konusu.
Katılım ücretinden 3-5 kuruş ayırıp 10 binlerce, bazen 100 binlerce TL'lik aracın hasarına girmek veya pistin hasarını karşılamak akıl kârı da değil, ticari olarak kârlı da değil.
Dolayısıyla böyle bir uygulama yok, mevcut şartlar dahilinde de olamaz.
Pist ticari bir işletme ise;
Araçta oluşabilecek bir hasarı veya pert durumunu karşılamak için 100 liralık sigortadan yüzlerce aracın katılımdaki sigorta parası 1 kalemde silinir.. Piste verilen zararlar için de benzeri bir durum geçerli
Dolayısıyla tacirin böyle bir ticari riske girmesi çok anlamlı değil.. Özellikle "nasıl olsa pist sigortam var" diyerek limitleri aşacak karakterde insanlar varken..
Nürbüring'te bile yok böyle sigorta veya karşılama bildiğim. Aksine hasarı da ödüyorsun, çekici parasını da ödüyorsun, hatta ve hatta aracın pistten çekilirkenki pistin durması kaynaklı zararı da ödüyorsun.......
Aracın plakasız haline kadar bildiğim için, hasarı otosan için birşey değil.
Tüm görüntüler kayıt aldığında olduğundan mevcuttur.
Böle bir pay yok tabiki. Örnek olması açısından Ring de bir kaza yapmanız durumunda nasıl bir fiyatlandırma mevcut linkten inceleyebilirsiniz.
Nurburgring prices and costs
Cost of crashing on the Nurburgring
These include Armco repairs, safety car attendance, vehicle recovery, track closure, hospital stays and helicopter fees. I recommend avoiding these. If you can't, then the following price-list may help:
Base fee for attendance of armco truck: €150
Removing damaged armco: €10/metre (x2 or x3 or x4 for multiple-height sections)
Replacement armco: €31/metre (x2 or x3 for double/triple height)
Removing damaged armco posts: €5.10 each
Replacing armco post: €39 each
Safety car attendance: €82 per 30 mins (car + 2 people)
Circuit closure: €1,350 per hour
Recovery truck: €500 (inc VAT)
Hospital stay & air ambulance: Let's just say, do NOT go there without travel insurance! (Though a European Health Card - which replaced the E111 - may cover the hospital bit.)
Everything except the recovery truck is then subject to 19% VAT.
The record armco bill I'm aware of is €15,000. That was a car that managed to flatten a very impressive length of armco between the Quiddlebacher Hohe bridge and the crest on the approach to Flugplatz. But even a minor bump can turn into a surprisingly expensive day out.
Bariyer hasarları yada çevreye vereceğiniz hasar dünyadaki tüm pist ve yollarda (yolda kaza yaparsanız o bariyer ücretini devlet sizden tahsil etmektedir.)
Kaza sonrasında kazayı yapan tarafından ödenmektedir. Sigorta bizin bilgimizin olduğu bir konu değil o nedenle sizgortacı arkadaşlar bu konuları daha doğru açıklayabilirler sanırım.
O zaman TR'deki pistlerde kaza yapmayalım, hele Nurburgring'de hiç yapmayalım. Yoksa değil araba, ev bile gider:)
Nurburgring' de kaza yapmak burada iett otobüsüne vurmaktan daha sıkıntılı bişimiş :D Nurburgring' de kaza yaparsanız durmayın kaçın :D
Hasar çekicide gözüktüğü kadar az değilmiş
http://i.hizliresim.com/kE7ORW.jpg
http://i.hizliresim.com/mEg2aR.jpg
http://i.hizliresim.com/QQ8VnZ.jpg
Bariyere göz kırpmış ;)
Bi pasta cilaya yılaaaaannn yılaaaaannn