Yav zaten bi araba parası da vergiye gidiyordu. Bu ne cari açıkmış? Açık mı kara delik mi belli değil
Printable View
Yav zaten bi araba parası da vergiye gidiyordu. Bu ne cari açıkmış? Açık mı kara delik mi belli değil
Clio ucuzlarsa lüks tüketimi engellemez ithalatı kısmaz hatta dışarı çıkan para dahada artar sonuçta ötvsiz fiyatı aynı olacak devlet aldığını kısmış olacak 5bin lirası eksik olduğu için alamamış adamda gidip araba alabilecek örnek olarak
e180 ötvsi artarsa arabanın toplam fiyatı arttığı için ötvsiz kısım olan ve yurtdışına giden para azalacak yada en azından artmayacak yada en olmadı hala aynı talep varsa bile devletin kasasına giren para artacak
G plakayı da haftalık izne getirdiler moraller bitik
Cari açık ile bütçe açığı çok farklı şeyler...
10 Liralık ihracat yapıyor ve 15 liralık ithalat yapıyorsanız 5 lira Cari açık verirsiniz... Bu parayı bir şekilde bulmanız gerekir ve bunun içinde ülke borçlanır... Ve bu açık büyüye büyüye gider ... Çok fazla ithale dayalı tüketim olur ve devlet ötv kdv trt payı bandrol zilyon tane vergi alır ve cari açık sayesinde bütçeye ciddi gelir yazarsınız ama sonu iflastır... Çünki borçlanarak yaşamanın bir limiti ve sonu var.
yaw arkadaşlar bazen öyle bir yazıyorsunuzki batsak yiyecek ekmeğe muhtaç kalsak mutlu olacak gibisiniz valla
hani hükümet gitsinde darbe olsun demekle aynı şey
onlarada yaparlar inşallah
bu khk ayağına yapmak isteyip yapamadıkları çoğu şeyi sırayla gündeme getiriyorlar
G plaka
düşük ötv li arabalar falan bana kalsa hepsini oysunlar zaten
o düşük ötvli araba g plaka vs ben vergi ödüyorum o ödemiyor şekli aslında benden çalıyor başka birşey değil
vergi tahsilatı düzgün yapılabilse bu kadar yüksek vergi oranıda olmaz zaten
Vergi tahsilatı düzgün yapılsa da bu oranlar olur çünkü devletin başka gelir kapısı yok . Devlet her şeyi özelleştirdiği için artık halkın eline bakıyor bayramda harçlık bekleyen çocuk gibi . Üretim sıfır yaşasın vergiden gelen para.
Cari açıktan bütçe açığından önce köprü açığını düşünüyordur devletimiz.
Yanlis okuyorum diye sevindim ama dogru okuyormuzum.
Motor hacmine gore otv beirlemek duzgundu ve ayni hacim reno bmw kullaniyor diye mi adaletsiz?
Nasil bakis acisi bu?
Yakinda kalitesiz mallara talim halinde kalicagiz. Egea cikti,2016 arac ama ncap testleri yerlerde.
Yapilmasi gereken emisyona gore alinmasi ama yanlisi yanlisla savunma bize mahsus heralde....
KİT yani kamu iktisadi teşebbüsü kar amacı gütmez
Emin değilim iddia etmeyim ama devlet elinde olupta kar eden bir kurum yoktur herhalde yada varsa bile özele geçince 3 e 5 e katlamıştır karını
Devlet kar amacı gütmeden mecburi hizmetleri sağlamalı
Koca new york belediyesinde yanılmıyorsam 9 tane kadrolu personel olması lazım geri kalan hep özel
Şimdi tekrar görevde olmalı , sağlık bakanı idi o zamanlar bu adam canlı yayında özelde 1 kişinin yaptığı işi devlette 5 kişiye yaptıramıyoruz demişti sonra uzun süre bakan olamadı tekrar :)
Ha yani evet devletin tek gelir kapısı vergidir vergi olmalıdır
Devlet tüccar değildir kar amacı gütsün
Devlet aslında kimseye işverende olmamalıdır mecburi hizmetler dışında
Devlet özel sektörü teşvik etmelidir bunu sağlamalıdır
Ne diyelim, yeni vergilerimiz hayırlı olsun o zaman .
Pis zenginler artık düşük hacimli otomobil alırken iki kere düşünür. ( kötü adam gülüşü )
Bu khk lar ile uzun zamandır yapılamayan ekonomi alanındaki sert reformları gerçekleştirirlerse bence çok iyi olacak
Mehmet Şimşek de onu söylüyordu umarım başarırlar yada araya gitmezler menfaat çevreleri tarafından :)
Biz otomobil meraklısı adamlar olarak bakalım. Düşünsene 1 hafta önce gittin 520i almaya borusan 180 lira dedi sonra bir gittin aynı araba sana diyor 220
e buna almanya bmw demezmi sen napıyon tc ben bunun acısını çıkarırım senden vs vs vs
Bu durum gerçekleşirse Premium segment 2013 öncesine döner. Vergi oranı aynı veya benzer olduktan sonra kim ne yapsın 1.6 litre 5 serisini ya da e serisini. Zaten dikkat ederseniz, ötv farkı 1,6 litre ile 2.0 litre arasında makas açıldığından beri 1,6 litre Premium araçlar korkunç karlar ile satılır oldu. 2,0 litre satın aldığımızdan daha pahalı rakamlara 1,6 litre satıyorlar. En canlı örneği mayıs haziran aylarında 170 bine satılan 40. yıl 320ied lerin temmuz sonunda son 3 gün kota doldurulmak için cayır cayır 156 bine satılması oldu.
Sadece şu olabilir, eğer yurtdışı satış faturası tarafında baremler belirlenir ise , örneğin 20 bin eur a kadar şu oran , 30 bin eur a kadar şu oran şeklinde,,, bu durumda belki bazı Premium markalar düşük ötv den yararlanmak için fiyatlarında indirime gidebilirler, yurtdışı iskontolu fiyat yaparlar. Bu sayede giriş fiyatı belli olan aracın kdv ötv oranı da belli olduğundan saçma sapan kar sağlamalarının da önüne geçilebilir. Daha net anlaşılabilmesi açısından bugün e180 çıkış fiyatı nasıl oluyor da e220 den pahalı olabiliyor, veya 520i için de bu durum geçerli. Distribütöre sorduğunda 2 litre araçlara ekstra destek indirimi olduğunu falan söylüyorlar. Halbuki adamlar yüksek karı Türkiye'de yapmıyor, yurtdışında karı yapıyor asıl. İşte bu yasa bunun önüne geçebilir.
2. seçenekte ise bahsi geçen Premium markalarda çok ciddi hybrid yatırımı var. Buradan hareketle düşük hacim hybrid araçlar ile piyasada tutunma çabası olabilir. Ama zayıf ihtimal , zira yine fabrika çıkış fiyatları ucuz olamayacağından yüksek vergi dilimine takılma ihtimalleri yüksek olacaktır.
Bu tıp gudumlu vergıler pıyasayı kalıtesızlestırır.
Yapılması gereken bu degıl,vergıyı kontrol etmek ama oy deposuna dokunacagı ıcın bırseyler yapamıyorlar.
Ama kendı luksunu dıbıne kadar yasıyor yada karısı magaza kapatıyor...
Almanya fıyatları konusunda cok haklısın,1.6 motorlu aracların matrahsız fıyatı 2.0 ıle aynı! Acıklamalarıda o,amac sadece kar etmek. Keske elektrıklı otomobıllere tesvık mahıyetınde vergılerı dusuk olsa,hem dovıs ıcerde kalır hem cevreye yarar ama o vızyon nerde gezer...
Downsizing muhabbeti ciktigindan beri piyasada ki arac satislari okadar sacma sapan bir noktaya geldi ki! Herkes 1.600 cc ve alti araclara yuklendi. Halbu ki kadrajdan cikip baktigiimizda durum okadar icler acisi ki. Ornegin 1.600 cc hacimli bir aracin en üst paketli halini alinca 2.000 cc hacminde ki arac parasi veriyoruz ve bunu alirken tek dusundugumuz sey MTV si az oluyor. Bu dusunceye iten sey ise herkes banka kredisi ile aliyor. Aylik banka ya ödedigi kredi borcu üstune arabanin yillik bakimi onun üstüne kasko+sigorta bedeli onunda üstune yillik MTV hesabinisin icinden cikilmaz hale geliyor. Bu sebepten borclu araba aldigimiz icin firmalar uyandi 1.600 cc ve alti araclari 2.000cc hacimli arac fiyatlarina getirerek muthis pralar kazandilar. Paramiz kadar borcsuz araba alsak kimse bu kadar yorulmazdi. Lüks arac sahipleri yine istedikleri araclari alabilirler. Ama kendi adima konusursam yine gidip 1.000 cc Bile olsa Sıfır BMW alamayacam.
Bırcok arac var,1.6 sı dolu halı bıle 2.0 ın en bosundan ucuz.
Passat-5 serısı E serısı volvo vs vs....
Burada sunu atlıyoruz;devlet artık neyın ne kadar suyunu cıkarırım pesınde. Ne cabuk unuttunuz akaryakıtta kı otv artısını yada fahıs otoyol vs cezalarını....
Dua edınden can vergısı almasınlar.!
Şirket için 2.0 Insignia'ya yıllık 2 bin küsür Mtv ödüyoruz.. Bmw 1.6'ya ise insignia'nın Mtv sinin yarısından az.. Araç bedeli ise Bmw fiyatı nerdeyse Insignia'nın1.5 katı kadar.. Amaç tabiki eşitlik sağlamak değil devlete para lazım ..
otv ve mtv bizde nezaman tam anlamıyla düzgün olduki , bu duzgun olmadığı gibi üreticilerde bunu herturlu kendi karlarına çevirmeyi becerdiler zaten
yüksek hacim yüksek vergi oldu , hacim düştü , şimdi bu vergilendirmeye gore araç sınıflarındada emin olun duzenlemeler gelir fiyatları gene dengelerler
nasıl kar ederiz onu hesaplıyorlar biz nasıl memnun oluruz vs değil sonuçta :D