Tekne vs işlerinden hiç anlamam. Bahsettiğin durumun pratikte bir faydası var mıdır ? Bilmiyorsam öğrenmiş olurum.
Printable View
Sektörün içinde olduğum için yazma gereği hissettim.
Tekne, yat vsden alınan ÖTV'den kaynaklı olarak ülkemizdeki tersaneler bu tip deniz taşıtlarını bir türlü satamamakta, ancak devlet ihalelerinden aldıkları siparişler için üretim yapmaktalar. Bu sebeple sektör gelişemiyor, kapasite olmasına rağmen üretim çok düşük kalıyordu. TR'deki tersanelerin bu tip lüks deniz taşıtları için ciddi projeleri ve kapasiteleri var ancak bu ÖTV konusundan kaynaklı olarak bir türlü yurtdışına satış yapılamıyordu. Yakın zamanda yapılan bir fuarda da çok fazla talep alındı, haliyle ÖTV'nin kaldırılması konusunu da devlet hızlandırdı.
Bugün karar çıkar çıkmaz bile yurtdışından gelen siparişlerde ciddi bir yükseliş oldu bilgisi verdi bir çoğu.
Ek olarak, yatların Türk Bayraklı olması sayesinde limanlar da kazanıyor. Dikkat etmişinizdir, tatil bölgelerinde çok fazla bilmem ne marin vs diye liman yapılmaya başlandı ancak Türk Bayraklı gemi çok fazla olmadığı için bir çoğu boş. Bu limanlar da ciddi bir gelir kaynağı. Bu adımla dolaylı yoldan limanlar da para kazanmış olacak.
Bu tip taşıtlara verilen (gezi amaçlı kullanılan, vergi levhası olan gemi değilse) yakıtlardan ise ÖTV kısıtı yok. Taşıtlara uygulanan yakıt fiyatları uygulanıyor.
aklıma bir arkadaşım geldi trafik kazasında kaybettik..
Beşiktaşda büyük spor giyim üstüne mağazası vardı.. yılda birkez büyük indirim yapardı büyük indirimden bir ay önce bütün ürünlerin fiyatlarına 20-30 tl zam koyardı 60 tl lik montu 80-90 tl yapardı ..
sonra büyük indirim damping kapatıyoruz tüketiyoruz patron çıldırdı diye cama kağıtlar asar gene eski fiyatından 3-5 tl düşüğe güya indirimli diye satardı ve yok satardı millet doluşurdu :))
bu ötv indirimlerini izleyince tv de aklıma ne dense o geldi şimdi.. :)
mobilya indirim yok mu
Bilgiler güzel yalnız şunu merak ettim. %8 lik ötv oranı mı tüm bu siparişlerin azalmasına sebep.
Ya da diğer türlü soralım %8 lik ötv kalktı diye mi siparişler patladı.
Oran çok (şahsen) yüksek değil esasında. Bana garip geldi nedense.
Bu kısım alıntıya nazarla yazılmadı konu geneli için fikrimi yazıyorum.
Lüks (özel yani) tüketim nedir sorusunu biz mi yanlış yorumluyoruz. Mesela pırlanta da da ötv %0 ama bakıldığında,
bir otomobil bir pırlantaya göre daha genel tüketimdir ve daha zaruri ihtiyaçtır. Sanırım kavram kargaşası yaşıyorum / yaşatıyorlar.
Oldukça rekabetçi bir piyasa ve fiyatlar uçuk olduğu için %8 gibi bir rakam bile çok etkiliyor. En basitinden bir katamaran 650.000 euro mesela (yurtdışı fiyatı). Güzel bir motoryat vs dediğiniz 3.000.000 dolar civarını bulabiliyor. Bundan %8'i düşseniz 240.000 dolar, yani ciddi bir indirim. Bunun ABD gibi bir ülkede yapılıp, başka bir gemiye yüklenip Avrupa'ya ya da Arap yarım adasına kargolanması da ciddi para tutuyor. Ülkenin konumundan dolayı çok daha rahat kargo yapabiliyoruz. Hatta alan adam İzmir'den yelkeni açıp geze geze ülkesine gidebiliyor.
Buna ek olarak burada belirtilmemiş ancak Türk Bayraklı olunca bizim araçlarda yıllık MTV ödediğimiz gibi bir vergi var. O da ÖTV'ye oranlı diye hatırlıyorum. Türk malından uzaklaştıran sebeplerden birisi de bu yıllık vergiydi, o da ciddi oranda düştü.
Yani aslında Türk zenginleri için yapılan bir indirim değil bu. Maksat yurtdışına mal satılsın.
Aynen öyle ÖTV artışına rağmen adetsel olarak binek araç satışları (Yerli + İthal) %10 küsür artmış durumda.
Aralık 2016 satışları ise muazzam rakamlarda bana göre.
Gördüğüm kadarıyla yok, olsa keşke düğün sezonu insanlara faydası olurdu.
Rakamları görsel olarak paylaşmak daha iyi anlaşılmasını sağlayacak sanırım.
Kıyas sadece otomobil kategorisinde yapıldı, aralık 2016 ve ocak 2016 rakamları mevcut.
http://i.hizliresim.com/QvmjOk.jpg
iyi 30 dolara millet amerikada şirket açmasına gerek kalmıycak..
Tekne ve yatlarda Ötv kalktı hayırlı olsun.
Ülke öyle bir darboğazda ki. Hani sadece araç satışlarını ele almıyorum bu yorumu yaparken. Müşterilerimizin %60 kısmı sanayici diye tabir ettiğimiz üretimle uğraşan kesim.
İşler durgun olduğu için müşterilerle sohbet etme imkanımız çok oluyor. Herkes kan ağlıyor.
Ocak ayı hatta şubat ayı durgun geçer ama Ocak-Şubat 2017 çok pasif geçiyor.
Tüm TR de showroom ziyareti sayıları düştü. Telefonun çalmadığı günü biliyorum.
İstanbul bayilerimizle görüştüğümde günde 10 kişiden fazlasının gelmediğini söylüyorlar.
Bir çok marka ve bir çok bayi küçülmeye gidiyor. Personel çıkartıyorlar. Duyduğum kadarıyla maaş artışları yapılmamış.
ODD Pazar parekende satış adetlerine baktığınızda lüks markaların yani 3 lü pazar dediğimiz Audi-Bmw-Mercedes grubunun düşüş yaşadığını görürsünüz.
100.000 TL Altı çok etkilenmez. 100.000-200.000 arasıda VW passat uçar gider.
Eskiden ilaç sırası beklerdiniz, röntgen mi ? 1 sene sonra .
Doktor bulsanız cihaz bulamazdınız .
:(
Dün itibariyle gene zam gelmis araçlara duyduguma göre. Fiat icin konusuyorum 2500 bi gelmis dünde 2000 tl gelmis. Bakalim ne olacak
Passat tdi comf. dsg 158 bin olmuş. vay babayın çarığına. 4 ay önce 105 liraya dizel otm. cam tavan içi bej beyaz 90 bin de aldıramadık peder beye. neymiş 90 bin km yüksekmiş. şimdi kafasını duvarlara vursun.
Tamamda ihracat yapıyorsun. Sen Bursa'da ürettiğin arabaları tırlar ile ihraç ederken Türk plakası takmıyorsun ki. O yüzden burada üretilen yatlarda yurt dışına satılırken alıcının ülkesinin bayrağı koyulur yada direk kargo yapılır. Sonuç olarak ihracatta ÖTV ödenmez. Hadi bizim bilmediğimiz saçma bir yasa sebebiyle ihracata ÖTV vardı diyelim. İhracat ÖTV'sini kaldır. Niye sen yerli zenginin yat gibi gerçekten Özel Tüketim Vergisine konu olması gereken lüks malzemesinin vergisini süresiz sıfırlıyorsun ? Bunlar müslüman felan değil diyecem siyasete giricek. O yüzden demiyorum.
yatçılık için biraz işe yarayabilir ancak bu konunun aslı yatçılık için değil, türk kontrolündeki yabancı bayraklı ticari gemiler içindi, 1000 tane türk bayraklı gemi varsa 5000 tane de türk armatöre ait yabancı bayraklı gemi var, esas bunların türk bayrağına girmesi gerekli ki üzerinde çalışan personelin SGK'sı olsun, devlete gelir vergisi versin. Yat üretiminin kapasitesi zaten belli, bir tersane senede 20 tane megayat yapamıyor, 1-2 ; toplamda da çok büyük bir gelir etmez ticari gemilerin sayısını ve gelir imkanını düşününce. Kötü mü oldu, hayır kötü olmadı ama hedef bu değildi.
@ACYV konu hakkında bilgi sahibi olduğunu düşünüyorum.
Madem böyle bir uygulama faydalı olacaktı neden daha önce yapılmadı ?
Yani 16 senedir yapılsa daha iyi olmaz mıydı ya da geçmiş hükümetlerde. (mevcut hükümeti eleştirmek adına yazmıyorum)
Sgk durumundan ötürü görüyorum ki faydalı bir iş.
Ayrıca kişiler tr de bir şirkete bağlı iseler zaten bildirgeleri verilmesi gerekiyor burada farklı bir uygulama mı var ?
Armatör türk şirket türkiyede kurulmuş ama personel gemiye mi bağlı oluyor ? (anlamadım)
gürcistan falan bu kodumun ülkelerindede ekonomik kriz yokmu?
Gece gece küfür ettiriyorlar adama.
Bunlar niye bizden 9-10 kat ucuz araba alıp, 5-6 kat daha ucuza yaşıyo.
Ekonomik anlamda bizden kat kat daha düşük olan ülkeler bizden daha ucuza yaşıyorsa; biz niye ekonomik anlamdan kat kat yüksek olduğumuz ülkelerden pahalı yaşıyoruz.
Halkın parasıyla yapılan köprümüzden gidiş-geliş geçmek için neden asgari ücretli bir maaşın 100/10"unu ödüyoruz.
Yakında otv affıda gırıyor. Yanı dusuk otv yatmıs araclara af gelıyor.
Bınlerce kısı mılyonlarca euro haksız kazanc sagladı.
Hatta kapına bekcı olarak koymayacagın ınsanlar zengın olup "adam" oldu...
Bu ulkede he yapanın yanına kar kalıyor! Nefret edıyorum durust yasamaktan....
Türk Denizciliği çok geride olduğu için düzenlemeleri de geriden geliyor, 50 yıl önce yapılması gerekenler daha bugün yapılıyor/yapılamıyor.
Yabancı bayraklı geminin maliki yabancı olduğu için Türkiye'den sgk bildirimi diye bir şey söz konusu değil. Devlet SGK lı yapın diyor ama tatbikinde bir şey yok, yani yapılmıyor, takip de edilemiyor.
Son sorduğun sorunun cevabı da şu; bir gemi yabancı bayraklı ise o gemi türkiyeye ait değil, yani yabancı plakalı araç. O gemide çalışan personel de o bayrak devletinde çalışıyor oluyor. Örnek, gemi panama bayrak ise, panamada çalışıyor gibi(tamamen panama değil) oluyor.
O zaman görünürde sahibi yabancı ama gerçekte sahibi Türk oluyor sanırım. Muvazaalı bir durum söz konusu.
Peki bu durumda sgk ödemeyen adam ötv ödemeyip Türk bayrağı taktığında kendine sgk açısından külfet getirecek.
Aylık bildirgesi işveren payı / kıdemi vs. Araştıralım biraz tam oturmadı mantık olarak bende konu.
normalde bu... çünkü türkiyede şu anda ticaret durma noktasında hissettirmiyorlar ama tabiri caizse yaprak kımıldamıyor her sektörden arkadaşım var firma sahipleri yöneticiler müdürler iş sahipleri bir kişiden işler iyidir hatta bunada şükür diyeni bile yok.. daha demin arkadaşımlaydım adam halı işinde geçen ay bir halı sattım sadece dedi .. onun dışında siftahım yok dedi..
bir arkadaşım dükkan kapatıyor.. sirkecide arkadaşlarım var kiralar oralarda dolar üstünde ödiyebilen yok onlarda sinek avlıyor.. çarklar durmuş ve hala bir inşaat sektörüne suni bir yüklenme var.. inşaat sektörünü lokomotif yapmışız ama o lokomotifin hiç bir vagonu çekicek gücü enerjisi yok durmak üzere.. yanlış lokomotifi koyduk vagonları çeksin diye..
ötv olayı çıkdı sanıyorlarki tüketim artar ekonomi hareketlenir..
Ben nedense bu ötv düzenlemelerinin iç talebi yeteri kadar arttırıp ekonomik anlamda piyasada bir hareketlenme sağlayacağına inanmıyorum.
Kaldı ki bunun süreli olarak yapılması da siyasi bir manevra gibi geliyor açıkçası.
Belli oranda bir talep artışı olur ama ekonomik açıdan çok daha fazlasına ihtiyacımız var.
Not şirketlerinin güncellemeleri zaten durma noktasında olan yatırımları bence iyice nötrledi bundan sonra da pek ümitvar olmuyorum açıkçası.
Şuan birçok şirket / esnaf mevcutları tüketmeye başladı ve maalesef önümüzdeki süreçte ciddi iflas / işten çıkarma / ödenmeyen bor, banka kredileri olacak gibi duruyor.
Okuduğum dinlediğim etrafımda gözlemlediğim tablo maalesef bu. Yapısal reformlar yapıp (bkz:K.Derviş'in bankcılık üzerinde yaptıkları) güven tazelemek yerine daha da olumsuz sonuçlar doğuracak senaryolar üzerinde film çekmeye çalışıyoruz.
2017 sonunu merakla bekliyorum açıkçası.
2000 model altı araçları güzel bir değerde otv den düşüp 0 araca teşvik etse daha güzel olmaz mi
Bunu yaptıkları anda kimse bundan sonra dürüst olarak işlem yapmaz. Yada yapmamak için fırsat kollar.
Bu yapılan en büyük yanlış resmen hırsıza aferim iyi yaptın diyor dürüst vatandaşa da salak muamelesi yapıyorsun.
Zamanında vergisini ödemeyenler için yapılandırma yapıldı, baktılar yeterli olmadı onu da (mayıs) uzattılar.
ben bile kyk borcumu 2 kere yapılandırdım ama bu yapılandırmaları doğru bulmuyorum yine de.
ben çok iyi anladım diyorumki kasada para kalmamış ticaret durmuş artık bu tip yollarla kasayı doldurmaya çalışıyorlar.. yani ne günlere kaldık bu tür işlere tenezzül ediliyor demeye çalışdım..
ayrıca şunuda söyliyim bu illegal işlere af getirmek ilerde yapılıcak illegal işlerede özendirmek ve yol açmakdır benim fikrim..