Yazım hatalarımın kusuruna bakmayın. Seyir halindeyim.
Printable View
Yazım hatalarımın kusuruna bakmayın. Seyir halindeyim.
Kimsenin yapılan yatırımlara itirazı olacağını sanmıyorum, mesele bir lira maliyeti olan şeyin beş liraya mal edilmesi, ülkenin geleceğinin ağır taahhütlerle ipotek altına alınması.
Gözünün önündekini de bizimkiler yapıyor diye körü körüne desteklemek, hataları görmemek..!
oda göreceli tabii.. 1 saat erken çıkarsın ayarını ona göre yaparsın olur biter..
tabii yolda giderken spontane bir şeyler gelişir erken hızlı gitmen gerekir buda çok istisnai bir şey o zaman köprü mesafeyi bir nebze kısaltır.. yada mola vermessin gazlar gidersin aradaki zaman farkını gene kapatırsın..benim düşüncem..
yanlış anlaşılmasın köprü çok güzel mesafelerin kısalması şahane heleki asfalta bağımlı bir ülkeyken.. ama fiyatlar uçuk kaçık..
demiycemki 40-50 tl yapsınlar herkes geçer öyle edebiyatlar yapmıycam ama 100 tl de otobanı osu busu 110-120 mi ne oluyordu en son hatırladığım.. cebini düşünen insan için türkiye orantısında aşırı fazla.. fazla demiyorum aşırı fazla bence..
Birileri diyebilir bu köprü zenginler için yapıldı zaten sizin için değil ona bile sonsuz saygı duyarım.. olabilir derim. ama çevremde gördüğüm bildiğim zenginler zaten ne topçular ne köprü nede körfezi geçiyor ..
atlıyorlar uçağa gidiyorlar orda araba kiralıyorlar yada yenikapıdan bandırma yapıp ordan zaten izmire bir şey kalmıyor öyle yapıyorlar.. onların derdide para değil direksiyon sallamamak oluyor..
para onlarda ikinci planda kalıyor ama o açıdan bile köprü gene ikinci planda kalıyor..
Hepimiz hizmetlerden çok memnunuz. Burda bir problem yok. Sorun bu hizmetlerin bedelleri. Bir hizmet bu kadar pahalı olmamalı. Zengin yada fakir olabilirsiniz ama bu hizmetleri kullanmanıza engel olmamalı. Örneğin dün 3. köprüden karşıya gidip geldik. 33.75 gidiş ve 46.25 dönüş olmak üzere 80 TL ödedik. Zavallı kamyoncular ne yapsın? Osmangazi köprüsü keza öyle. Peki Bu neyin kafası? Sizce neden bu kadar pahalı? İşte bizim derdimiz sıkıntımız tam olarak bu.
ya emin ol chp veya başka bir parti böyle birşey yapsa, bir gün iktidara gelseler ve benzer bir köprü yapıp 100 lira fiyat belirleseler, abartmıyorum öyle eylemler olur ki, sokakları kana bularlar bunlar. Emin ol gezi olayları filan resmen ne kadar masummuş muhabbetine döner işler.
Ancak akp yaptımı yol yaptı hizmet etti nankörsünüze dönüyor olay.
Mesela 7 haziran seçimlerinde bir kısım akpli arkadaşlar doğru yolu buldu ve oy kullanmadılar tepki olarak, ne oldu? ben söyliyim, asgari ücret akp tarihinde ilk defa %30 zam gördü. Çünkü tutuştular.
Benim dememde o, yine akpli olsunlar lafım yok, ama arada birde eleştirsinler, arada bir oyunu azaltsınlarki ayaklarını denk alsın adamlar. Her seçimden başarıyla çıkınca bunlar artık halk bize nasılsa her türlü destek veriyor, yolun gitsin mantığına dönüşüyor. Halbuki 7 haziranda ki gibi her 2 seçimde bir oyları düşürsün sonra isterse tekrar %60 versinler.
Fiyatları keşke akp değilde atıyorum belediye belirlemiş olsa, o zaman gider belediyeyi eleştirirdik, bizim derdimiz hükümet ile değil ki, bu fiyatları bu kadar uçuk yapanlar ile. Napalım yani malesef fiyatları belirleyende hükümet, fiyatları aydın doğan belirlemiş olsa gidip cnn i taşlardık, hükümeti eleştirmezdik. Ancak bunu anlamıyorlar, sanki fiyatları ben belirliyorum, sizlerde bana *** sürülmesin diye hükümeti eleştiriyormuşsunuz gibi tepki gösteriyorlar bide :D
Ozamanki tutuşmayı gördük bitirdik abi haklısında busene dillerde dolanaın 0 zam mevzusu olursa görücem hepsini tek tek
yok kardeşim, az yapılacak ondan o spekülasyonlar, sanırım 4+3 yapmayı planlıyorlar,
o yüzden önce patronlar sıfır zam istiyor haberi yapıyorlar ki, 4+3 e kimse gıkını çıkarmasın diye. yani tamamen spekülasyon, amacı belli, geçmişte de aynı taktiği uyguladılar defalarca. Maalesef insanımız balık hafızalı çabuk unutuyor mantığı ile hareket edip tarihi tekerrür ettirip duruyorlar.
Ya ne diyorsunuz ne hizmeti ne kolaylığı
Böyle sözde hizmet şekline sadece küfür edilir neden kısaca açıklayalım
Yapılan kıyak anlaşma ile köprünün geçiş ücreti 35$+kdv kısa zaman önce geçiş ücreti dolar 2.90 iken 120 TL idi vede 40 bin geçiş garantisi vardı yani kabaca bi hesapla devlet insanlar geçsede geçmesede günde kdv dahil 1.650.000 $ ödeme yapacak
Açıldı ne oldu geçen araç sayısı 15 bin dolaylarından yukarı çıkmadı geçen araçlarda köprü ücreti olarak 89 TL verdiler
Yani hem her geçen için 31 TL devlet fark verdi hemde geçmeyen yaklaşık 25 bin araç içinde her gün araç başına 120 TL verdi
Peki dolar oldu 3.5 TL; şimdi ne oldu buyrun bakalım devletin garantisi sebebiyle ;
Hem her geçen araç için 55 TL fark veriyor hemde geçmeyen yaklaşık 25 bin araç içinde her gün araç başına 144 TL veriyor
Yılbaşından sonra ne olacak
Anlaşmaya göre köprü ücreti 40$+kdv olacak yani yaklaşık 162 TL olacak şimdiki kurla..
Doğal olarak köprüye zam gelicek he gelse ne olur gelmese ne olur yine ödersiniz yine ödersiniz ister Vanda oturun ister Edirnede oraya sizin bizim paramız oluk oluk gidiyor..
Sonuç olarak ben böyle hizmetin...
Hizmet dediğini devlet kendi yapar 5 TL 10 TL geçiş ücreti olur o kadar
Ama bu devletin yaptığı belli başlı işadamlarına ihaleyi verip hem devleti hemde milleti ayrı ayrı söğüşlemek
Bunun adına hizmet diyebilecek herhangi biri varsa bana açıklasın
Ama iş yine her zamanki gibi "Ama yol yaptıya" dönmesin..
Rakamlar yalan söylemez adlı çalışmamızda yine birlikteyiz.
@Eworen den ilham aldım tşk ler.
Hesaplama günlük yapılmıştır. Nüfusu 80 milyon alırsak Ortalama her vatandaş 0.05081 ₺/Gün katkıda bulunuyor vergisiyle. Hamd olsun :)
http://i.hizliresim.com/Wg926m.jpg
@tolga_kaan_
Ben kdv yi %18 olarak almışım yanlış olmuş 1.-2. köprlerde kdv %18 ama 3. ve osmangazi köprüsünde %8 olarak düzeltmişler onada şükür mü desek ne desek..
Şu forumda karşı görüşlü olarak gördüğüm en düzgün adamsın.. O yüzden sana soruyorum;
günlük 40.000 Araç geçiş garantisi verip yaklaşık 30.000 aracın geçme parasını halktan almak
Geçen 10.000 araçtan araç başı 90 TL alıp geriye kalan 50 TL'yi ( köprü geçiş ücreti 35 USD + KDV, 140 TL yapıyor ) devlet kasasından ödemek
20 yıl sonunda köprü maliyetinin 2 katı kadar parayı kasadan çıkarmak
Dolar gibi her daim artan bir değer üzerinden geçiş garantisi vermek ( bugun 140 lira, 10 sene sonra belki 240 lira )
Köprüyü yapan firmalara devlet bankasından kredi vermek ( Madem finansör devlet, madem köprü maliyeti devlet bankasından çıkacak neden devlet bunu kendi yaptırmıyor da 2 kat para ödüyor )
Köprüyü kullanmayan, hayatında köprüyü görmemiş ve görmeyecek olan adamın vergisini köprü geçiş garantisi olarak ödemek
doğru bir yaklaşım mı? Bunun matematiksel doğruluğu nerede?
Toplu taşıma millete sunulan bir hizmettir ve dünyanın bir çok gelişmiş ülkesinde kar gözetmez! İstanbul toplu taşıması yılda 3,5 kaçak saray yaptıracak kar elde ediyor, bizi yıllardır kaçak sarayla oyalıyorlar.
Yol millete sunulan bir hizmettir ama her yol ticaret haneye dönüyor! Biz hep köprü otoban paralarına takıldık ama şehir içi yollar köstebek yuvası gibi!
Yol yapıyor eyvallah ama benzin 5 lira! Çevrecilik ödülü aldık benzin fiyatından ama İstanbul'da nefes alınmıyor!
Herkesin bir kaçış planı var büyük şehirlerde ama kimse huzurunun kaçtığına inanmıyor? Bu kaçışla birlikte çarpık şehirleşmenin tavan yaptığı bir inşaat sektörünü besliyoruz ama yine kimse rantın, insan yaşamının ne kadar üstünde olduğunu fark etmek istemiyor.
Yol yapıyorsun, yolun geçeceği araziler astronomik rakamlara ulaşıyor ve fırsatçılığa göz yumuluyor! Böyle bir tablo varken İstanbul'da 20 yıl üzerine orman yangını çıkıyor, biz bunu da iyimser karşılıyoruz.
Çok sevdiğim sözler, hadisler var.
1-Siyasetçiler her zaman senin duymak istediklerini söyler. (Bakınız yalancı Erdoğan)
2-Her millet hak ettiği gibi yönetilir! (bakınız biz)
3-Bir ülkenin batmasına sebep olan şey, her gün değişen kanunlarıdır! (tam hadis'i yazamadım, bulunca paylaşırım)
Yazmayı unutmuşum :)
Edit:
3-Bir ülkenin batmasına sebep olan şey, her gün değişen kanunlarıdır! (tam hadis'i yazamadım, bulunca paylaşırım) (bakınız Osmanlı)
Teşekkür ederim.. bilebildiğim kadarını cevaplıyayım. Konuya ben de dahil hiç birimizin yüzde yüz vakıf olduğumuzu düşünmüyorum. Hepimiz duyduğumuz gördüğümüz yaşadığımız kadarına vakıfız.
Bildiğim Yap İşlet Devret modeli kullanıldı. En mantıklı ödeme şekli de Kullanana ödettir mantığı. Yapımcı İşletici firma da ister istemez ya kimse geçmezse korkusu hasıl olduğundan Geçmezse ben öderim dedi devlet. Zaten YİD yöntemi olmasaydı hepsini devlet ödeyecekti. Böylelikle devletin sırtına en az yük binecek yöntem tercih edildi. Geçiş ücreti hesaplanırken de insanlara olan faydası göz ününde bulunduruldu. Hız Km Zaman Yakıt tüketimi ve bizim burda hesaplayamayacağımız bir sürü etken parametre sonucu bu tutar belirlendi. Bende bir iki tık pahalı buluyorum Lakin;
Bu köprü marmaranın güneyini İstanbul un arka bahçesi yaptı. Ben dahil çok insan şimdi Mudanya dan ev bakar oldu. Yalova Gemlik Bandırma Çanakkale ye kadar sahil şeridi hiç olmadığı kadar yakın artık İstanbul a.. Dudullu dan Beykoz a gidene kadar Bursa ya gidebilirsiniz. Ve burda İstanbul da maddi olarak ulaşamayacağımız Doğallık ve Kalite de yaşam var bu sahil şeridinde. Zaman la çok ciddi göç yaşanacağını düşünüyorum bu bölgeye.
Hal böyle iken Bazı Belli Odakların, Türkiye de her iyi şey mutlaka taşlanır prensibi ile oluşturdukları abuk subuk algı operasyonları etkisinde kalan belli arkadaşların bu ve benzeri aynı eksendeki konuları çevirip çevirip kasteddiğimiz yuvaya sokuşturmaya çalışmalarının sebebidir isyanıma sebep.
Eleştiri olmadan olmaz ve ben de eleştiriyorum bazı şeyleri. Fakat herşeyin uslubunca olması taraftarıyım.
Bana iletmiş olduğun sorulara tam olarak cevap olabildim se ne mutlu bana. Olamadımsa konu hakkında muhteşem bir profesyonellik de donanıma sahip olamadığım, herkes gibi gözlem ve iletişimle öğrendiklerimden hasıl olduğu içindir.
YID kullanıldı haklısın ama YAP kısmı kamu bankalarınca finanse edildi
İslet kismini devlet ödüyor
Sonucta da neredeyse yapım maliyetinin 2 katı bir para devlet kasasindan cikiyor
Yani köpru yapma maliyeti 1000 ise, devlet cebinden 2000 çıkıyor. Ben de diyorum ki, madem 2000 vereceksin neden kendin yapmazsın. Madem yapim maliyeti olan 1000 tl ye senin bankan finansor olacak, e sana olsun sen yap.. 1000 tl bosa harcama vergileri.
Eger tam hesap istersen de verebilirim. Köprü maliyeti, arac gecis adedi, garanti sayı ve garanti ücret bilgileri, garanti ucret ödenecek yıl gibi bilgileri kamuya açık durumda.
kendı paramızla yapabılecekken :)
Gerekli hesapları işin uzmanlarınca yapıldığını düşünüyorum. Eminim bizim hesabını yüzeysel ce yapamayacağımız parametreler ve hesaplar vardır. Ben art niyetlice yapılan bir hizmet olduğunu düşünmüyorum. Ama tekrar etmekde fayda gördüğüm birşey var , ben de fiyatı bi tık fazla buluyorum..
Bankanın neden devlet e finansör olmak yerine yapım şirketine kredi verdiği konusunu bilmemekle birlik de bir çok hesap kitap ile işin uzmanlarınca karar verilmiş bir iş olduğunu düşünüyorum.
Bu kadar büyük bir proje illaki en uygun yöntemle yapılmaya çalışılmıştır.
İşte sorun orada belkide, yani bir işle alakalı bu konudan bağımsız, örnek veriyorum şirket karar alıyor eleştiriliyor,insanların tercihleri yargılanıyor, %100 bilemediğimiz konular hakkında nasıl emin konuşulabiliyor, hayatın her yerinde var bu durum.Herhangi bir toplantıya girildiğinde bir karar saatlerce tartışılıyor artıları eksileri yatılırıyor, ama biz saniyesinde karar alabiliyoruz ve bilmediğimiz parametreler çokça olabilir....(Konu özelinde yazmadım genel konuştum)
Abi kesinlikle adabıyla tartışılacak belli başlı insanlardansın onu belirteyim; bence görülmeyen/görülmek istenmeyen noktalar oluyor. Burda halkın refahı için, hayatını daha rahat idame ettirebilmesi için yapılan şeylere aklı selim kimse hayır demeyecektir fakat, bu hükümet ''genel olarak'' halkın parasıyla halka bir hizmeti götürüyor, biz bunu yaptık diye kendini çok güzel pazarlıyor, ve bu hizmet halka getirilirken birileri korkunç derecede zengin oluyor. Bizim karşı çıktığımız da bu zaten. Bütün hesapları kitapları ortada, kimse demiyor neden yapıldı bu köprü diye, herkes pahalı diyor.
Saygılar.
Rakamlarla konuşalım tekrar.
Köprü maliyetini 1.5 Milyar USD Olarak baz alırsak garantörlük süresince getireceği yıllı getiri ve ilgili tutarın usd cinsinden faiz getirisi hesabı aşağıda.
Köprü maliyeti için 1 tık fazla aldım fakat garantör maliyeti gün bazında hesaplandığında net rakamdır.
Köprünün açıldığı tarihten 2035 yılına kadar gün sayısı x günlük ücret aşağıdaki hesapta mevcut.
Hesap detayı isteyen olursa excel'ini mail atarım yazması yeterli.
Şahsi yorumum: 1. si köprü yap işlet devret ile yapıldı ama müteahhit firmaların sermaye payı çok az ya da hiç yok.
Mali verilere vakıf olmadığım için yekten yok diyemem.
Firmalar devlet garantisini teminat göstererek kamu bankalarından bu inşaatın yapımı için finansman aldılar.
Aldıkları finansmanın geri ödemesini bilmiyoruz ama %10 üzerinden hesaplama yaparsak (farazi tabiki ama çok yanılmaz) geri ödeme rakamı belli. Devletin de garantörlük sonucu ödeyeceği rakam belli. Arada muazzam fark var.
Bu tür yatırımların yapılması elbette güzel ama gerekliliği mevcut durum açısından sorgulanıp yapılmalı.
Ülkedeki alt yapı-üst yapı ihtiyaçları. Okul - hastane - yaşlılar için geliştirme hizmetlerine daha çok ihtiyaç var bence.
Fakat gel gelelim siz 1000 tane okul yaptım dediğinizde alacağınız feedback ile ahanda köprü yaptım kardeş dediğinizde alacağınız feedback siyasi açıdan aynı değildir. Köprü tribünlere oynamaktır bu noktada. Çünkü sembolik ve görsel bir değeri vardır + akılda kalıcıdır.
Ama yol yaptılar ama okul yaptılar gibi savunma mekanizmasına mermi olacak cümleler üretir bu tür uygulamalar.
Yapılmasına karşı değilim tekrar belirteyim ama şart mıydı ? Bu zamanda gerekli miydi sorusu aklıma takılıyor.
Tüm toplum zaten doğrudan ve dolaylı vergi araçları ile kamu finansmanına dahil ediliyor.
Bütçe bu kadar zor durumda iken şovenist söylemler için malzeme üretecek uygulamalar ne kadar gerekli ?
Dolayısıyla bu yatırım tutarında daha faydalı işler yapılsa ben bir vatandaş olarak daha mutlu olurdum.
Ya da sözleşme şartları baştan belirlenip şartlar bu garantör olmam ama şu kadar yıl işleteceksin hesap kitap yap gel denebilirdi.
Devlet riski üzerinden atmak için böyle bir işe kalkışmışken riske ortak olmuş oluyor aynı zamanda.
http://i.hizliresim.com/1VDj4p.jpg
Muhasebeci adamın hali başka oluyor @tolga_kaan_
Köprünün taahhütü 12 milyar dolar zaten kdv dahil, anlaşması da her sene Amerika tüfesi oranın da artıyor.
Yuvacık barajıyla mukayesesinden biliyorum. Barajın hesaplanan maliyeti 1.2 milyar dolar, kdv dahil toplam 5 milyar dolara mal oldu, bunu eleştirenler 1.5 milyar dolar fizibilite raporu olan köprünün 12 mil. usd ye mal olmasına nasıl sessiz kalıyor diye uzun süre konusu olmuştu.
devlet bizim sırtımızdan birilerini zengin ediyor.
nereye bakarsanız bakın zarara ugrayan devlet zengin olan yandaş.
mesela kütahya havaalanı 850bin kişi tahütlü anca 84bin kişi kullanmış.devletin cebinden çıkan para 4.1milyon euro
Konu köprünün ücretinin bir tık fazla olması değil ki..
Konu, devlet kasasından yani 70 milyondan boş yere maliyetin 2 katı para çıkacak olması.
Her konuda hesabı işin uzmanları yapmıştır diye alenen ortada olan hesabı sorgulamazsak neye göre değerlendireceğiz yönetenleri, harcamaları? Ortada hata, yanlış, ihanet varsa sorgulamazsak nasıl bulacağız bunu?
Sayılar ortada; bunlar resmi rakamlar... Resmi ama her sene artacak olan geçiş ücret zammı gibi sonuçtaki makası daha da arttıracak gerçekler eklenmemiş hali..
http://i.hizliresim.com/1VDj4p.jpg
Körfeze köprü yapmak elbette güzel. Aksi söylenmez, söylenemez.. Söyleyen vatan hainidir..
Ancak köprü yapmış olmak için milletin vergilerini, kul hakkını havaya saçmak daha büyük vatan hainliğidir.
Benim gözümde de köprü elbette faydalı ama çok daha uyguna yapmak varken bu şekilde dolar üzerinden ( dolar bozdurun kampanyasının da bu döneme denk gelmesi epey trajikomik ) garantörlük vermek, devlet bankasından kredi kullandırmak temiz bir niyet değil.
ben türkiyenin hesap kitap işlerinde çokda iyi olduğunu düşünmüyorum.. bunu ak partiyede bağlamıyorum 80 lı yıllardan beri bu böyle..
hesap kitap işlerinde iyi olsaydık boğaz köprüsünü yapdık ne oldu güya parasını ödedikden sonra bedava olucakdı o köprü 20 defa parasını ödemişdir ama hala paralı. işin özüde bu.. osmangazide parasını ödesede asla bedava olmıycakdır.. kısaca bu paralar olduğu sürece köprü zarar edicekdir o zararda devlet halka ödeticekdir kısaca gene olan vatandaş ali veliye olucakdır..
yalnız boğaz köprüsüne geldiklerinden beri %500 den fazla zam yaptıkları halde 5 tlyi gördüremediler, eskiler ne kadar ucuza yaptıysa artık köprüyü :D
Benim de görüşüm şu;
1- Tamam devletin sırtına en az yük binsin de milletin sırtına binen yük neden kimseyi ilgilendirmiyor?
2- Gemlik, Yalova, Çanakkale vs'ye köprü olmadan gidemiyormuyduk? En fazla 45 dk daha geç gidiyorduk ama 80-90 TL daha ucuza gidiyorduk. Gerçi biz hala daha ucuz olanı tercih etmek istiyoruz ama pahalı olanın yükü de hala bizim sırtımızda.
Gözlemlediğim kadarıyla siz kükumeti eleştirenlere çok kızıyorsunuz ama düşüncelerinizi hep eksik buluyorum. Yani bana kalırsa (örneğin) bir yazının 80 kelimesinin içinden kalbinizin inanmak istediği 10 kelimeyi seçip onları kullanıyorsunuz. Tabi karşıt görüşü olan bazı arkadaşlar için de durum aynı şekilde. Ama onlar farklı 10 kelime seçiyo, doğal olarak karşıtlık oluşuyor.
Benim anlamadığım neden altta kalan hep biziz? Kimse devlet düşmanı değil ama sömürülmek herkesin zoruna gidiyor. Bu rejimde Kimse gidip derdini hükümete anlatamadığına göre ister istemez forumda veya orda burda deşarj oluyor.
Bana kalırsa bunları burda tartışabiliyor olmak bile güzel. Tabi anlayışlı, seviyeli insanlarla güzel. Önümüzdeki yakın gelecekte bunu bile mumla arayabiliriz çünkü gık diyenin gıdığı kopuyor artık.
su kopru 100 tl yerine 50 tl olsa daha cok vatandas kullansa bu hizmetten faydalansa? devletimiz garani ettigi arac gecis rakamlarini fazlasiyla yakalardi hemde kullanilmayan kopru icin hem vatandasin hem devletin cebinden para cikmaz. kopruyu kullanmayan araclarin ulke ekonomisine dolayli yollardan verdigi zarar (yakit,lastik,yipranma,hava kirliligi) ortadan kalkardi.
Hava kirliliği olarak katılıyorum kesinlikle.
Rakamlar yalan söylemez 2 oldu sanırım :)
http://i.hizliresim.com/8P2dOW.jpg
Şunu da söylemekte fayda var biz hesapları hep binek üzerinden yapıyoruz ama ağır vasıta getirisi fazla olduğu için muhtelen sapma benim hesabımdan daha az dır.
Yani ben getiriyi 10 hesaplıyorsam aslında 12 olabilir. Çünkü diğer araçların ödediği ücretler daha yüksek.
Ama yine de binek üzerinden hesaplasak ta günlük 50 TL yapsalar geçiş ücretini, devlete para kalır kısmı pek makul durmuyor en azından şuan ki geçiş adetlerinde göre yorumlarsak.
@B-Devi Devlet = millet değil mi zaten ? Oraya seçip gönderdiğimiz kişiler vatandaşın menfaatini düşünmek zorunda.
Bunun sadece şuan değil geçmişte de olmadığını biliyoruz en azından o konuda yüklenmenin alemi yok.
Ama geçmişte x kadar dı şimdi 5x kadar mıdır orası önemli.
2. Madde de hesabında hata var bence. 80-90 değil de 40 civarı (1.6 lt lik std bir aile otomobili düşünelim) daha uygun olabilir. Hesabını paylaşmıştım daha önce ama anımsayamadım şuan bulursam eklerim.
Kalan yolu bedava gitmiyorsun çünkü.
Emniyet’e pahalı geldi - Son Dakika Gundem Haberleri
Devletin kendisi bile pahalı diye kullanamıyor...
Ya beyler diyorsunuz ki herşeyi hesapladılar. Cem Yılmaz diyorya ne aldıkta taksidi bu kadar uzun sürdü. Aynı o hesap, 22 yıl boyunca köprü işletmesi yapılır mı. 22 yıl boyunca köprünün parası anca çıkıyorsa ya hesaplar yanlış ya da hesaplar başkalarına çalışıyor.
Köprünün parası maksimum 7 sene içinde ödenebilmiş olması lazımken, fahiş geçiş ücretine rağmen 22 yılda anca ödenebiliyorsa bu işte bir terslik vardır. Köprü dahil 12km otoyol geçiş ücreti 35dolar +kdv. Köprünün maliyeti 1 milyar dolar. Günde 40.000 araç geçmesi gerekiyor, günlük gelir garantisi 1.400.000 USD (kdv hariç), yıllık getirisi 511.000.000 USD (kdv hariç). (bu rakamlar %20 indirim yapılmamış hali) . Hadi indirimli hali ile 408.000.000 USD ediyor.
İşte yapın hesabınızı, köprü kaç senede kendini kaç defa ödüyor.
Daha da fenası var, 2016 yılı ilk 3 ayında ülke sınırlarındaki tüm otoyol ve köprülerden elde edilen gelir 288.000.000 TL (dikkatinizi çekerim TL ) . KDV'yi çıkarınca senelik gelir 320.000.000 USD ediyor. (kuru ortalama 3 TL alırsanız) Ülkenin tüm otoyol ve köprülerinin geliri ile bile Osmangazi Köprüsünün garanti edilen yıllık gelirine yaklaşılamıyor.
Birde dalga geçer gibi, 3.körpü ve Osmangazi pahallı değil, diğer köprüler ve otoyollar ucuz diyebiliyorlar. Siz tüm bu dalga geçmelere, fahiş hesaplara rağmen halen körü körüne onlar hesapları yapmıştır diyebiliyorsanız daha da konuşmaya gerek yok.
Atma lan verileri nereden buldun diyenlere;
Otoyol ve Kopru Geciş Gelirleri
http://www.kgm.gov.tr/SiteCollection...leri(2016).pdf