User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Kaza Barı Olmayan Tırlar Men Edilmeli

  1. #1
    Çağlayan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    29
    Şehir
    Konya-Nevşehir
    Mesaj
    99
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Kaza Barı Olmayan Tırlar Men Edilmeli

    Merhabalar, ülkemizde ciddi kazalara ve ölümlere sebep olan bir konu olduğunu düşünüyorum.

    Tıra arkadan çarpmalar yaşandığında sonuçlar çok kötü oluyor. Hatta tırın arkasında yolculuk etmek çoğu insanın korkulu rüyası.

    Bu kaza barları ülkemizde artık zorunlu olmalı diye düşünüyorum. Sizin düşünceleriniz neler?




    Video 3:12 den sonra izleyebilirsiniz.

    Zamanı olmayanlar için;

    Kaza barı olmayan dorse 3:12

    Kaza barı olan dorse : 5:30
    Bir milletin kültür düzeyi üç safhada; devlet, düşünce ve ekonomideki çalışma ve başarılarının özüyle ölçülür.
    Mustafa Kemâl ATATÜRK

  2. #2
    mehmetbirdall - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    KOCAELİ TÜRKİYE
    Mesaj
    63
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gerçekten çok etkili bir durum Kesinlikle bir yaptırımı bulunmalı bu işin.

  3. #3
    Çağlayan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    29
    Şehir
    Konya-Nevşehir
    Mesaj
    99
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetbirdall Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gerçekten çok etkili bir durum Kesinlikle bir yaptırımı bulunmalı bu işin.
    İnsanların canına kıymet veren uygulamalar ön planda gelmesi gerekirsen malesef ülkemizde buna pek dikkat edilmiyor. Allah korusun arkadan bir çarpma gerçekleştiğinde dorse insanın kafasına biçiyor. Çoğu haberlerde hep böyle olduğunu gördüm. Bunun için bir imza kampanyası başlansa aslında yerinde olur. Maliyeti de fazla değildir, 200-300 liraya karşılık bir can kurtulabilir.
    Bir milletin kültür düzeyi üç safhada; devlet, düşünce ve ekonomideki çalışma ve başarılarının özüyle ölçülür.
    Mustafa Kemâl ATATÜRK

  4. #4
    semsialtunbas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    571
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zaten zorunlu diye biliyorum muayenede bakıyorlar, ama asıl önemli olan o barın ideal yüksekliği ve dayanıklılığı, 2 tane profil kaynatmakla can kayıplarının önüne geçilmez malesef, çok basit bir önlem ve çok önemli bir konu bence de
    SM Spacers

    http://www.facebook.com/smspacers

    instagram: @smspacers

  5. #5
    yyfidan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2016
    Yaş
    29
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    29
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Farkettiyseniz videodaki trailer ın lastikleri çift teker diye tabir edilen cinsten. Bunlar yanlış hatırlamıyorsam 2012 yılında ülkemizde yasaklandı ve tek tekere çevrildi. Yani eskiden iki dingilde toplamda 8 tekerlek varken şuan iki dingilde 4 tekerlek var. Bunun yapılma sebebi de güvenlik. İki tekerlek arasına girmiş taş, çamur vb. yüksek hızlarda oradan fırlayıp arkadaki sürücülerin güvenliğini tehlikeye sokabiliyodu. Aynı şekilde tek tekerlek uygulamasıyla birlikte kaza barı zorunlu hale geldi. Yani şuan ülkemizde de zorunlu kaza barı.
    Altın Çocuk

  6. #6
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aramızda agır vasıta sahıbı yada naklıyecı var mı?
    Ulkemızde kı barlara yakından bakın,bu carpmalarda HICBIR ISE YARAMAZ.
    Sadece 300tl cıvarına yapılan demır bar.öbunun sase baglantısı olması gerek,yanı daha komplıke olmalı....
    Eger hakkıyla yapılıcaksa denetım,ulkemızde kı agır vasıtaların %80'ı trafıkten men edılmelı....

  7. #7
    fthdrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Fikirtepe
    Mesaj
    9.894
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    233 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bizim tırların arkasında mevcut. Hatta çoğu dorse firması koyuyor bu barları ama etkisi tartışılır.

  8. #8
    ErkanCanS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    34
    Mesaj
    618
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    On muayene istasyonunda calisiyorum. Gunde 50-60 tira bu uygulamaya yapiliyor. Zaten agir kusur muayeneden gecemez. Sadece arka tampon degil bisikletlik diye tabir ettigimiz yan korumaliklarda var. Dayanikli mi ?? Hayir. Yapilamaz mi ?? Evet. Yuzlerce tiri olan koca koca firmalar , 10-15 tamponla butun tirlarini muayeneden geciriyorlar . Muayene zamani ondan sokup digerine takarak. Hafriyat kamyonlari zaten muayeneden sonra sokturuyor hemen , ocakta damperi sifirlayamiyorlar diye. Bizim ulkemizde insan hayati dayanikli tampon yaptirmaktan daha ucuz maalesef.
    DÜNYADA İKİ BİLİNMEYEN VARDIR.BİRİ KUTUPLAR , DİĞERİ TÜRKLER.. Albert Sorel

  9. #9
    leader_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.101
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bunlar ülkemizde zorunlu.

    Bir süre TR nin en büyük trailer üreticisinde çalıştım. Kullanılan malzemeler standartlara uygun yapılıyor.

  10. #10
    220T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.801
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    "Arabayı bastık/pıstık on numara oldu." diyen arkadaşlar iyi baksın.
    Modifiye parayla yapılır ama parayla yaptırılmaz.

  11. #11
    220T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.801
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaldı ki bu test sonucu bile yapay.Bu şekilde (olduğu gibi)kaza yapacak araç sayısı,kaza istatistiğinde azınlıkta kalır.Çoğu araç dip fren ile bu kazayı yapacak,ki onun da videodakinden daha hasarlı olacağı aşikar.
    Modifiye parayla yapılır ama parayla yaptırılmaz.

  12. #12

    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    TR
    Mesaj
    375
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konuyu görmeden 1-2 saat önce coil araştırıyordum yeminle
    nickime kadar..

  13. #13

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    28
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    2.762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ülkemizde mevcut var ama ne kadar etkili bilmem, hatta olması zorunlu.
    Şöyle bir durumda var bu testler 56 km/h hızlarda yapılıyor kaza barı ince olduğu için her türlü kesiyor. Siz gidip buna 90 la çarpsanız ortada kaza barı falan kalmaz kucağınıza her türlü girer o dorse Çok dikkatli olmak lazım, genelde böyle kazalar emniyet şeridinde oluyor, makas atmaya girdiğimiz zaman kaçınılmaz son. Emniyet şeridinden haldur huldur yardırmamak lazım

  14. #14
    Ferhat_V - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    34
    Şehir
    Polonya/Lodz
    Mesaj
    5.743
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tırlarda pek görmesemde hafriyat kamyonlarında var bu..sebebide arkadan iş makinası yada asfalt makinası iteret döküm yapıyor diye biliyorum..kaza sırasındada koruma sağlayabilir tabi.
    en önemlisi dikkatli olmamız kazayı arabalar değil insanlar yapıyor..

  15. #15

    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    298
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bunla ilgili bir kaç ay önce okuduğum ya da izlediğim bir haberde Amerika'da bile tırların %80'inde olmadığını söylüyorlardı. Çok büyük bir problem ama sayıları çok fazla da testi zor olduğu için denetlemesi mümkün mü bilinmez.

  16. #16

    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    298
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok ara vermişim edit tuşunu bulamadım kusura bakmayın:

    Bu 2011'deki konuyla ilgili başlatılan makale/dilekçe.
    Özet resim:



    IIHS videosu:

    Most underride guards fail to stop deadly crashes - IIHS news - YouTube

    Bunda da söylediği gibi 3 durum var
    full overlap -> tam ortalandığında
    %50 overlap ->aracın %50'si çarptığında
    narrow overlap -> aracın küçük bir bölümü çarptığında, 30%'luk

    full overlap'te ortalayınca hepsi testi geçmiş, tabi 35 mil, 56 km/s ile
    ancak sadece 1 tanesi 50%'de kalmış, sadece 1 tanesi %30'da geçmeyi başarabilmiş. Yani hadi hepsine koydular, bir de small overlap, ortalanmayan durumları düşünmeleri lazım. Tıra çarpacak olan adam kurtarmaya çalışırken rahmetli olmasın diye.
    Tabi bunların hepsi 997TT'nin de dediği gibi bu koruma düzgün konulup, sabit kaldığında geçerli.

    Bu videonun makalesi:
    Truck underride guards leave car occupants at risk

    En çok satan markaların istatislikleri:

    full width: ortalama
    %50 yarı yarıya %30 small overlap dediği aracın yarısının azının vurması

  17. #17
    ErkanCanS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    34
    Mesaj
    618
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu tur seylerden once hava kacaklari , balata , disk - kampana gibi fren sistemlerinin denetimine kafa yormak lazim. O yollarda gordugunuz sari damperlilerin cogunda balata bitik demir demire degiyor. Hava kacaklari almis basini gidiyor. Hava yok = fren yok. Muayeneden muayeneye disklere kampanalara bakiliyor. Balata degisecekken adama hafriyat arabalari icin olan balatadan takalim daha fazla dayanir diyorsun , 10 lira daha pahali diye almiyorlar . Balataya ne gerek var retardarli bu arac diyen bir zihniyet var..
    DÜNYADA İKİ BİLİNMEYEN VARDIR.BİRİ KUTUPLAR , DİĞERİ TÜRKLER.. Albert Sorel

  18. #18
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.913
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ülkemizde model yılı olmaksızın, kamyon-kamyonet-römork gibi araçlarda zorunludur. Usule esas ayrı bir teknik ünitedir. Tip onayı olmalıdır. Maalesef tek kontrol eden kuruluş araç muayene istasyonlarıdır. Yukarıda birisininde bahsettiği gibi genelde sök tak yöntemlerle %80 muayene sonrası kullanılmamaktadır.

    Kurala uymadıkça %100 insan kurtarmaz. Trafik kurallarına uyma oranı ülkemizde maalesef yerlerde. Keza araç bakımlarına verilen önemde ortada.
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  19. #19
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıcı gozle ınceleyın o barları,sonra tekrar yazın...
    Sıze yarın fabrıkadan foto atarım...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •