User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
63 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: TÜRKİYE 2018 Ocak + Şubat Otomobil Satiş Adetleri (Marka-Model)

  1. #39
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Oct 2017
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.098
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Satış şişirme veya manipülasyon bu ülkede yapılırmı? Rahatlıkla. Hile her yerde her şekilde var bizde ama bu konuda uluslararası kuruluşların (Carsalesbase, Statista ve B-S-C ) ODD ile aynı. Şu an itimat ediyoruz veya etmek zorundayız perde arkasını bilemem.

  2. #40
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Oct 2017
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.098
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu konuda uluslararası kuruluşların verileri (Carsalesbase, Statista ve B-S-C ) ODD ile aynı.

    -Yukardaki mesajda eksik kelime anlam bozukluğu yapmış.-

  3. #41
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KemalHDH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet.

    Bizim derdimiz Doblo Transporter L200 gibi ticariler olmadığı, 3.20 Civic Golf yani otomobil olduğu için ben sadece otomobil satış verilerini derledim. Hangi marka hangi modeliyle atak yapmış, hangisi düşüşe geçmiş okumaya devam ederseniz görürsünüz.

    Öncelikle ülkemizde otomobil satışları 2018 Ocak ve Şubat ayını topladığımızda, geçtiğimiz 2017 yılının aynı dönemine göre %3.6 oranında artarak 65.512 adet olarak gerçekleşti. Bu ne demek? Fiyat artışı, kur yükselişi, zam, gam mam umrumuzda değil demek doğrumu? (Doğru)

    Markaların toplam satışları tablo halinde aşağıda. Görmüş olduğunuz gibi sadece ithal modeller baz alındığında ülkemizin VW sevdalısı olduğu gerçeği devam ediyor. En yakın rakibi ise yine VWnin kendisine ekmek yediren Skoda oluyorki Çekyalılar uçuşa geçmiş durumda. İlk iki ayda 3.725 adet ithal araç satışı muazzam bir performans. İşin içine yerli modelleri dahil ettiğimizde ise Renault açık farkla markalar bazında zirveye oturuyor. Çünkü bu halkın hem son kullanıcısına hem kiralamasına hemde şirketlerin hizmetine sunulmasına en uygun araçları Renault sunuyor. En azından ülkemiz kullanıcısı tercihleriyle bunu ortaya koyuyor. Tablo ortada zaten haksızmıyım? (Haklıyım)

    Premiumlara baktığımız zaman Mercedes ilk sırada ama satışlarının büyük kısmı filolara giden C Serisinin başarısı olmasa iki rakibindende geriye düşecek. Aynı şekilde Audinin A3 Sedanı olmasa Audi BMWnin daha altına inecek. BMWnin bu sınıfta rakip olarak ürettiği bir modeli yok biliyorsunuz. Sonuç olarak filo besleyen modelleri çıkardığımızda BMW diğer iki rakibinden daha başarılı satış konusunda. Jaguarın Borusana geçmesiyle kıpırdanma oldu ama Porschenin bile gerisine düşmesi hatta 1/3ü kadar ancak satabilmesi Jaguarın aslında beklenen patlamayı yapamadığının bir işareti. Diğer Almanlara zaten yetişemez, hem model sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor hemde genel halka hitap eden modeli yok zaten. Eski Almanlar gibi Jaguar direk orta sınıftan başlıyor. Eskiyi hatırlarsınız Mercedes C serisinden BMW 3 serisinden başlardı. Şimdiki gibi nerde boşluk bulurlarsa oraya atlamazlardı.





    Sınıf sınıf modellerin satışlarıyla devam edelim. Önceki konuda olduğu gibi premiumları ayrı değerlendirdim. Aynı şekilde Fluance Focus Egea gibi modellerin yer aldığı ve neredeyse tamamı filoya hizmet eden araçların verileriyle hiç uğraşmadım. Zaten acımızdan ölsekde bizim gibi sevdalılar için bir M5in kaç adet sattığı, Clionun kaç adet sattığından daha önemlidir yada daha merak uyandırıcıdır öyle değilmi? (Öyle)


    Miniklerden başlayalım. Cooper bildiğiniz gibi ama 5 kapılılar söz konusu olunca tabi. Tek kapıya inince Beetle 1 adet fazla satmış. Audi iki ay içinde A1 için 5 müşteriyi bence iyi bulmuş.

    Mini Cooper (5 kapı): 54
    Volkswagen Beetle: 9
    Mini Cooper (3 kapı): 8
    Audi A1: 5


    Kompakt sınıf mahşere kadar Golfün hükümranlığında gidecek bu belli. Dikkatimi çeken Aurisin, Megane Astra gibi önemli modelleri açık farkla geride bırakması oldu. Civicin HB olarak satışlarının %80i RS olanlar belirteyim. Kaput dalgalanması(!), göçük ezik gibi şikayetlere rağmen 308 Focus ve I30u ekarte etmiş. Leon ise satış adetlerine baktığımızda insanların gözünde asla eskimeyecekmiş gibi duruyor.

    Volkswagen Golf: 1.614
    Seat Leon: 1.070
    Toyota Auris: 390
    Opel Astra: 290
    Fiat Egea: 270
    Renault Megane: 190
    Honda Civic: 170
    Peugeot 308: 127
    Ford Focus: 80
    Hyundai I30: 67


    Premium kompaktlarda zirve hatırladığım kadarıyla ilk kez A3ü geride bırakan BMW 1 serisinin. Arkadan itişle türünün tek örneği ve yeni kasası önden çekişli olarak üretilecek olan 1 serisini halk istifliyor galiba. A3ün geride kalmasının sebebi olarak Q2nin satışlardan pay kapmasıda gösterilebilir. BMWnin ipi önde göğüslediği satış kıyaslamalarına bununla başlayın, okudukça devamı gelecek.

    BMW 1: 362
    Audi A3: 272
    Mercedes A: 195
    Volvo V40: 81


    TR gibi ülkelerden ekmek çıkarmak için üretilen premium kompaktlarda iki tane araç var. Onlardada her zaman olduğu gibi A3 Sedan rakibinin toplam satışının 2 katından daha fazla satarak önde.

    Audi A3 Sedan: 486
    Mercedes CLA: 181


    Passatı orta sınıfta yorumlamaya gerek yok. Superb mantığıyla hareket edenlerin sayısının fazla olduğunu gösteriyor. Yeni Insignia iyi başladı. 508 Mondeo ve Talisman ise maalesef hak ettikleri yerde değiller. Daha doğrusu kendileri için yanlış bir ülkeye ithal ediliyorlar.

    Volkswagen Passat: 2.065
    Skoda Superb: 1.032
    Opel Insignia: 467
    Peugeot 508: 95
    Ford Mondeo: 41
    Renault Talisman: 33


    Geçtiğimiz yılın toplamında A4ün gerisinde kalan 3 serisi bu yılın ilk iki ayında az farklada olsa tekrar öne geçti. Mercedes C ise neredeyse 3 rakibininde toplamına eşit sayıda satışlara ulaşarak bu sınıfı domine etmeye devam ediyor. Sebebini Intercity Garenta Avis veya Budget gibi fimaların merkezlerini arayarak öğrenebilirsiniz.

    Mercedes C: 1.185
    BMW 3: 484
    Audi A4: 435
    Volvo S60: 182


    Coupe formlu sedanlara geldi sıra. A5 daima öndeydi yine aynı. Arteon daha yeni sunmaya başladığı 1.5 TSI motoruyla sıçradı yoksa tek tük gidiyordu. 4 Serisi ise 3 serisinden daha seksi burnu ve kıçıyla yinede iyi satmaya devam ediyor.

    Audi A5: 222
    BMW 4: 148
    Arteon: 94


    Crossover segmentinde 2. sıraya yerleşen 3008 Tiguanı geride bırakarak ne kadar başarılı olduğunu gösterdi. RAV4 hacimden, Ecosport isminden, Ateca ise yeni olmasından kaynaklı olarak rakiplerinden uzak ara geride kaldılar. Qashqai kaldığı yerden. Bu sınıf son 10 senede iyi türedi. MPV ve SWleri piyasadan sildiler.

    Nissan Qashqai: 1.242
    Peugeot 3008: 876
    Volkswagen Tiguan: 759
    Hyundai Tucson: 699
    Kia Sportage: 321
    Skoda Kodiaq: 244
    Renault Kadjar: 283
    Honda CR-V: 239
    Seat Ateca: 76
    Ford EcoSport: 43
    Toyota RAV4: 18


    BMWnin küçük SUVlarda X1 ile olan liderliği gözler önünde. GLA çok yükselen fiyatlarıyla geride kaldı. Q3 her daim bu sınıfta geriden geldi ülkemizde. Evoqueye baktığımızda RR isminin ve tasarımının avantajıyla iyi satıyor diyebiliriz.

    BMW X1: 98
    Mercedes GLA: 81
    Audi Q3: 34
    Range Rover Evoque:25


    İki premium MPV var türlerinin ender örneklerinden. Burada B serisi her zaman olduğu gibi önde. Önden çekişli BMW pek hoş gelmiyor galiba halkımızın kulağına.

    Mercedes B: 66
    BMW 2 Active Tourer: 13


    İçi aynı dışı farklı roadsterlerdan aslı kopyasından fazla satmış. Şahsen ben olsam ve ikisi arasında kalsam bende Mazda derdim.

    Mazda MX-5: 6
    Fiat 124 Spider: 1


    Orta boy premium SUVları severim. Q5 iyi iş çıkarmış tam 100 adet müşteri bulmuş kendineki bu araçlar artık 400.000 TL civarında satılıyor. GLCnin 2.0 motorla sadece benzin yakmasına rağmen daha iyi iş çıkardığını düşünüyorum Audiye göre. 2.0da dizeli olsa öne geçebilirdi. X3ün durumuna bakınca bu kasadan elde kalan 1 tanenin gittiğini ve yeni kasasının gün saydığını anlamışsınızdır. Veların maaşallahı var çünkü içide dışıda görsel olarak cidden etkileyici. XC60 onun kadar olmasada aynı şekilde hoş araç. Volvo eskii gibi değil iyi gidiyor.

    Audi Q5: 100
    Mercedes GLC: 70
    Porsche Macan: 63
    Volvo XC60: 59
    Range Rover Velar: 49
    Jaguar F-Pace: 21
    BMW X3: 1


    İki hybrid kardeşe bakınca Nironun neden Ioniqden fazla sattığını anlamak için kahin olmaya gerek yok. Yapısı itibariyle bildiğiniz SUV yani. Ioniq ise MPV tarzında. Bu satış adetlerini ben başarı olarak görüyorum ülkemizde. Aynı şekilde 60 gün içinde 10 tane satan Zoeyi ve BMWyide tebrik ederim.

    Kia Niro: 69
    Hyundai Ioniq: 17
    Renault Zoe: 10
    BMW I3: 2


    A6nın 2.0 TFSI motoru rakiplerine iyice yaklaştırmış satış rakamlarını. Satışlarının yarısı hemen hemen 2.0 benzinli. Çünkü rakiplerinin 1.6 benzinli fiyatına Audi 2.0 motor sunuyor. S90 geride olsada asla başarısız denilemez. 5 serisi ve E serisi her zaman zirveyi elde tutmaya devam edecekler. Yazmaya gerek yokda ben yazıyorum işte.

    BMW 5: 413
    Mercedes E: 386
    Audi A6: 310
    Volvo S90: 94


    Büyük beden SUV sahasına geçtiğimizde zirvede XC90ı görünce şaşırmadım. Beni şaşırtan aradaki fark oldu. Bir firma veya sülale toplu alımmı yaptı ne yaptı bilmiyorum ama iyi fark atmış Almanlara. Helal olsun diyelim. Q7 2.0 dizel satmadığı için X5in arkasından gelmeye mahkum oluyor. GLE neden ML isminden sonra satamıyor onu ise hala anlamış değilim. Volkswagene 1 müşteri 400.000 liadan fazla para vermiş.

    Volvo XC90: 134
    BMW X5: 74
    Range Rover Sport: 45
    Audi Q7: 32
    Mercedes GLE: 11
    Jeep Grand Cherokee: 6
    Maserati Levante: 6
    Porsche Cayenne: 6
    Volkswagen Touareg: 1


    Gerçek arazi araçlarını bilirsiniz. Yukardakiler gibi arazide salak salak hareketler yapmazlar insanı taşın kayanın ortasında madara etmezler. İşte tam bu sınıfta LCnin Prado versiyonu tıpkı XC90 gibi toplu siparişmi aldı ne yaptı Toyotaya iyi para kazandırmış. G Serisini aynı şekilde bir 40 yıl daha üretseler yine satar. Yeryüzünde petrolün bitişine kadar vakti var satar yani. Pajeroya selamlar 3 adet kesinlikle iyi bence.

    Toyota Land Cruiser Prado: 47
    Jeep Wrangler: 5
    Mercedes G: 4
    Mitsubishi Pajero: 3


    Coupe formlu büyük sedanlarda BMW 6 serisi ipi göğüslemiş. CLSyi geride bırakmış ilk kez ama tabi bu sınıf için ilk iki aylık dönem pek baz alınmaz. PTTnin özelleştirileceğinin açıklanması sonrasında A7 satışları düşme eğilimine girdi zannedersem. Çok teknolojik olan yeni kasasını çıkardı Audi.

    BMW 6: 9
    Mercedes CLS: 7
    Audi A7: 3


    Patronların bakanların zenginlerin sınıfında A8 yok gördüğünüz gibi. Yeni kasası piyasada. Vartolu kasa 7 serisi önde ama İngilizler hariç bu sınıfta satışlar şu an için başa baş. Sandıklar açıldıkça kim neyin nesi belli olur. 2.0 motor koyarsa her zaman olduğu gibi yıl sonunda açık farkla S alır götürür tahminen.

    BMW 7: 9
    Mercedes S: 6
    Porsche Panamera: 6
    Aston Martin Rapide: 1
    Jaguar XJ: 1


    Son olarak biz otomobil sevdalıları için bazı ilgi çekici modellerin satışlarını sıraladım. Dikkatimi çeken RS6 ve M4. 2018de Lamborghini hala satmadı. 2de 0 çekti bu yıl durun bakalım.

    Porsche 718: 11
    Mercedes SLC: 7
    Porsche 911: 7
    Audi S3: 4
    Bentley Continental: 3
    Audi RS6: 2
    BMW M4: 2
    Aston Martin DB11: 1
    Audi TT: 1
    Audi R8: 1
    BMW I8: 1
    BMW M3: 1
    Ferrari 488 Spider: 1
    Ferrari 812 Superfast: 1
    Listede olmayan çok model var, bu tarz çalışmaları yaparken rakamlar bellidir yorum katarsanız yanlış bilgilendirme yapmış olursunuz. Şirketlere satılıyor diye Megane Sedan, Focus Sedan ya da Egea gibi araçları listeden çıkarırsak yine şirketlere bol bol satılan Golf, Passat, Polo ve A3 Sedan gibi araçları da listeden çıkarmak lazım ki saçma olur:

    Renault Megane: 5879

    Ford Focus: 1422
    Ford Kuga: 590
    Ford Edge: 5
    Ford Mustang: 2
    Ford Courier: 2747 (Ticari ve Binek toplamı)

    Satışları takip etmek isteyen arkadaşlar için resmi listeyi bulabilecekleri link: Pazar - Model Dokumleri
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  4. #42

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynen, kiralık diye bazı modellerin adetleri kafaya göre düşürülmemeli.
    Kiralık miralık bu arabalar satılmış mı, satılmış. Yani talep var, tercih edilmiş.
    İşi bitince kiralama şirketi bunu piyasaya satmış mı, satmış. Yani bireysel kullanıcı almış mı almış.
    Her türlü toplam satışa bakmak lazım.
    Okumadan imzalamam.....

  5. #43
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Oct 2017
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.098
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Listede olmayan çok model var, bu tarz çalışmaları yaparken rakamlar bellidir yorum katarsanız yanlış bilgilendirme yapmış olursunuz. Şirketlere satılıyor diye Megane Sedan, Focus Sedan ya da Egea gibi araçları listeden çıkarırsak yine şirketlere bol bol satılan Golf, Passat, Polo ve A3 Sedan gibi araçları da listeden çıkarmak lazım ki saçma olur:

    Renault Megane: 5879

    Ford Focus: 1422
    Ford Kuga: 590
    Ford Edge: 5
    Ford Mustang: 2
    Ford Courier: 2747 (Ticari ve Binek toplamı)

    Satışları takip etmek isteyen arkadaşlar için resmi listeyi bulabilecekleri link: Pazar - Model Dokumleri
    Arkadaşım Ford markası içinmi çalışıyorsun nedir ama diğer konudada aynısını yaptın. Fordları listede pek göremeyince komisyonunmu düşüyor nedir anlamadım?

    İkincisi satılan 10 adet Passatın 10 adet A3ün 2si-3ü filoya gider ama satılan 10 Symbolün, senin tasarladığın veya sattığın 10 Focus sedanın yarısı filoya gider. Bariz belli işte filo modelleri onlar. Pazardada ismi filo aracı diye geçiyor artık bu modellerin. Ben paylaşmak istemedim. İlgimi çekmiyor şahsen filolara hangi model ne kadar gidiyor olması.

    Bir diğeri ilk mesajı okuyup yazmışsın ama burdaki çoğu arkadaş gibi ticariler beni alakadar etmiyor. O yüzden onları konu dışı bıraktım. Filo modeli olanları daha sona arkadaşlar talep edince Focus sedan sınıfınıda paylaştım. Sonra Fiestanın sınıfınıda hatta Mustangide paylaştım. Focus HByi, Mondeoyu, Ecosportu zaten paylaşmıştım. Bünyendeki Ford hastalığıyla saldırmak üzere mesaj yazdığın için görmemişsin.

    Son olarak ben elimden geleni yaptım, fikirlerimle derledim. Gözden kaçmış olanlar olabilir Kuga gibi. Daha iyisini hazırlayabiliyorsan sen yapda arkadaşlar yorumlu yorumsuz okusun. Yapamıyorsan eksik gördüğün şeyleri söylersin. Onuda söyleyemiyorsan seni 300 mt ilerde Ford Lounge var oraya alalım.

  6. #44
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KemalHDH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım Ford markası içinmi çalışıyorsun nedir ama diğer konudada aynısını yaptın. Fordları listede pek göremeyince komisyonunmu düşüyor nedir anlamadım?

    İkincisi satılan 10 adet Passatın 10 adet A3ün 2si-3ü filoya gider ama satılan 10 Symbolün, senin tasarladığın veya sattığın 10 Focus sedanın yarısı filoya gider. Bariz belli işte filo modelleri onlar. Pazardada ismi filo aracı diye geçiyor artık bu modellerin. Ben paylaşmak istemedim. İlgimi çekmiyor şahsen filolara hangi model ne kadar gidiyor olması.

    Bir diğeri ilk mesajı okuyup yazmışsın ama burdaki çoğu arkadaş gibi ticariler beni alakadar etmiyor. O yüzden onları konu dışı bıraktım. Filo modeli olanları daha sona arkadaşlar talep edince Focus sedan sınıfınıda paylaştım. Sonra Fiestanın sınıfınıda hatta Mustangide paylaştım. Focus HByi, Mondeoyu, Ecosportu zaten paylaşmıştım. Bünyendeki Ford hastalığıyla saldırmak üzere mesaj yazdığın için görmemişsin.

    Son olarak ben elimden geleni yaptım, fikirlerimle derledim. Gözden kaçmış olanlar olabilir Kuga gibi. Daha iyisini hazırlayabiliyorsan sen yapda arkadaşlar yorumlu yorumsuz okusun. Yapamıyorsan eksik gördüğün şeyleri söylersin. Onuda söyleyemiyorsan seni 300 mt ilerde Ford Lounge var oraya alalım.
    Evet Ford için çalıştım, listeye eklemediğin Courier modelinin projesini (dizayn-üretim) ülkemizde arkadaşlarımla birlikte yaptık. Yalnız meseleyi kişisel algılama ama bazı işlerin belirli standartlarda olması gereklidir, kötüleme niyetli yazmıyorum.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  7. #45
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Oct 2017
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.098
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ford için çalıştığın belli çalışmalarında başarılar. Belli bir standardı olması iyi olur ama o kadar profesyonel değilim hatta ben profesyonel bile değilim maalesef. Direk link kopyalayıp alın bakın demeyide pek sevmem hepsi bu.

  8. #46
    TolgaUs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bahsedilen araç satışlarının birçoğu 100Bin TL dolaylarında.
    HESAPTA bahsedilen kötü ekonomik krizin içersinde,
    nasıl oluyor da bu 100Bin TL ler direk gözü kapalı bir şekilde verilebiliyor ?
    Aklım hafızam almıyor gerçekten.

  9. #47

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TolgaUs Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bahsedilen araç satışlarının birçoğu 100Bin TL dolaylarında.
    HESAPTA bahsedilen kötü ekonomik krizin içersinde,
    nasıl oluyor da bu 100Bin TL ler direk gözü kapalı bir şekilde verilebiliyor ?
    Aklım hafızam almıyor gerçekten.
    100k adı yok artık. Ağzı dolduruyor gibi ama o da yok artık.
    Dizel düz clio 90, otomatik 96 TL.
    https://www.cdn.renault.com/content/...k-20180301.pdf
    Okumadan imzalamam.....

  10. #48
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.949
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anlayamadığım kısım ile ilgili bir örnek vermek istiyorum, çıkış noktan bir üstteki post. Düz clio olmuş 90 lira.

    Şimdi ben illaki clio alacak olsam giderim şu arabayı alırım mesela, (ilanı tanımam etmem)

    Renault Clio 1.5 dCi Icon 2017 Model 78.500 TL Sahibinden satılık ikinci el Kırmızı renk - 513129055

    4500 KM de icon paket (detayını bilmem, icon'un liste fiyatına göre yorumlayacağım, aracı tanımıyorum)

    Bu aracı aşağıdaki listedeki std fiyatlı icon olarak düşünelim.

    İlandaki araba 78.500 TL 500 TL de pazarlık koy, 78.000 TL + noter+ sigorta (Kasko yok diyelim) =79.000 TL Ye kapıya geliyor.

    Aynı arabayı bayiden alıcam desen listesi 98.100 TL hadi 2100 TL indirim aldık diyelim. 96.000 TL + sigorta + noter ((Kasko yok diyelim) = 97.000 TL ye kapıya geliyor.

    Aradaki fark = 96.000 - 79.000 = 17.000 TL bu manyaklık bence 4 bin km daha az araca bineceğim diye 17 Bin TL fazla vermek cidden akıl karı değil.

    + ilandaki aracın poşetleri kendin yırt opsiyonu da var.




    https://www.cdn.renault.com/content/...k-20180301.pdf

  11. #49
    Anıl E. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye/Sivas
    Mesaj
    9.769
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yorumlar harika ya . Arabaların özelliklerine göre satışlarının doğru ya da yanlış olduğunu tartışıyorlar

    çoğu yorumu okudum biri de çıkıp bu fiyatlar ne ? Bu fiyatlara rağmen yine alanlar var diye başlamamış.

    şöyle uled'li hatta matrix farlı bir polo 170 den satışa çıksa da alsak beee mis gibi;ama cam tavan opsiyonel olacak yoksa almam.
    imzasız..

  12. #50
    vectra-tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Türkiye'deki araç fiyatları ÖTV'siz olarak düşünüldüğünce çok çok ucuz..

    Açın VW'nin sayfasını Passat'a bakın, Ötv'siz fiyatın Almanya'daki Passat fiyatından çok daha aşağıda olduğunu görürsünüz.. Veya Mercedes - Bmw fiyatlarını inceleyin...
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"

  13. #51
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vectra-tuner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Türkiye'deki araç fiyatları ÖTV'siz olarak düşünüldüğünce çok çok ucuz..

    Açın VW'nin sayfasını Passat'a bakın, Ötv'siz fiyatın Almanya'daki Passat fiyatından çok daha aşağıda olduğunu görürsünüz.. Veya Mercedes - Bmw fiyatlarını inceleyin...
    kaçırdığın nokta birim para hesabı yapman lazım. mesela adam 541 birim para taksitle passat alabiliyor, sen 4166 birim para taksitle alabiliyorsun 48 ay vadede. çünkü alım gücüne göre hesapladığın zaman passat almak önüne gelenin yapabileceği iş iken Almanya da, Türkiye`de hayli zor.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  14. #52
    vectra-tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Almanya-Türkiye alım gücü karşılaştırması yapmıyorum., Diyorumki Almanya'da 60 bin Euro'ya satılan bir Bmw'nin Türkiye'daki satış fiyatı Almanya'ya göre çok daha düşük ... Euro'ya Euro olarak hesap yapıyorum Çıplak fiyat üzerinden... Türkiye'yi ciddi anlamda sübvanse ediyorlar
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"

  15. #53
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vectra-tuner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Almanya-Türkiye alım gücü karşılaştırması yapmıyorum., Diyorumki Almanya'da 60 bin Euro'ya satılan bir Bmw'nin Türkiye'daki satış fiyatı Almanya'ya göre çok daha düşük ... Euro'ya Euro olarak hesap yapıyorum Çıplak fiyat üzerinden... Türkiye'yi ciddi anlamda sübvanse ediyorlar
    valla alım gücümüz yüksek olsa ve vergiler düşük olsa acımaz geçirirler fiyatı ama o kadar çok indirim yapmalarına rağmen fiyatlar ortada.

    o konuda tamamen haklısın, kendi vatandaşlarına sattıklarından çok daha düşük fiyata tr ye yolluyorlar çıplak fiyatta. bizde rekabet daha fazla mecburen yapıyorlar gibi geliyor bana.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  16. #54
    vectra-tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anlatmak istediğim herkes fiyatlara kızıyor en kötü araba 70 Bin oldu diye ama ne Renault'un ne Opel'in ne Vw'nin suçu var... Vergisiz fiyatlar bedava ... 5.30i X-drive G30 ilk çıktığında vergisiz 150 Bin tl'den satıldı ... 210 Küsür bin vergi eklenince 360 küsürden verdi Borusan daha ne yapsınlar
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"

  17. #55
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence vergiler yüzünden bu kadar pahalı olduğunu bilmeyen yoktur. yani vardır da, onlarda bedava versen kullanamayacak kesim sadece. ben artık millet memnun ki ses etmiyor diyorum. %8 yapılması gereken mtv vergisini %40ı gösterip %25e halkı razı etti bu adamlar. üstüne birde alkış aldılar bir kesimden. bu kadar zeki bir millete bu kadar yüksek fiyatlar yakışıyor bence.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  18. #56
    excellency23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    viyana
    Mesaj
    256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tolga_kaan_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anlayamadığım kısım ile ilgili bir örnek vermek istiyorum, çıkış noktan bir üstteki post. Düz clio olmuş 90 lira.

    Şimdi ben illaki clio alacak olsam giderim şu arabayı alırım mesela, (ilanı tanımam etmem)

    Renault Clio 1.5 dCi Icon 2017 Model 78.500 TL Sahibinden satılık ikinci el Kırmızı renk - 513129055

    4500 KM de icon paket (detayını bilmem, icon'un liste fiyatına göre yorumlayacağım, aracı tanımıyorum)

    Bu aracı aşağıdaki listedeki std fiyatlı icon olarak düşünelim.

    İlandaki araba 78.500 TL 500 TL de pazarlık koy, 78.000 TL + noter+ sigorta (Kasko yok diyelim) =79.000 TL Ye kapıya geliyor.

    Aynı arabayı bayiden alıcam desen listesi 98.100 TL hadi 2100 TL indirim aldık diyelim. 96.000 TL + sigorta + noter ((Kasko yok diyelim) = 97.000 TL ye kapıya geliyor.

    Aradaki fark = 96.000 - 79.000 = 17.000 TL bu manyaklık bence 4 bin km daha az araca bineceğim diye 17 Bin TL fazla vermek cidden akıl karı değil.

    + ilandaki aracın poşetleri kendin yırt opsiyonu da var.




    https://www.cdn.renault.com/content/...k-20180301.pdf
    sifir araba almak kadar forslu olmaz. türkiyede sekil herseyden önce gelir.

  19. #57
    vectra-tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ötv oranları %10'a çekilse neler olabileceğini düşünemiyorum... Sanırım Bmw Mercedes dışında pek araç satılmaz ... Dar gelirli Highline Passata orta gelirli ise Ferrari Porshce alır herkes sonra uçuş modunda olan cari açık uzaya kadar çıkar..
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •