Başka konuda anlatamadım ama burada sen anladım başkanım Allah razı olsun.
Printable View
var olan en yuksek teknolojiyi kullansan bile fizik kuralları herzaman sabittir ve degistirilemez!
Başka bir test videosunda görmüştüm , direksiyona robotik bir zamazingo takmışlar , bu mekanizma aynı açıyı aynı çabuklukla her seferinde her arabaya uyguluyo
Böylesi daha mantıklı zira bu km77 videolarının bazılarında her denemede pilotun reaksiyonları farklılaşıyor gibi geldi
Ha tabi robotik sistem daha az değişken olması sebebiyle sonuçların daha güvenilir olmasını sağlar ama bu defa da her aracın direksiyonuna verilen açı ile lastiklerde gerçekleşen açının aynı olmama durumu sebebiyle yine tam anlamıyla her arabada aynı hareket yapılıyor denemez
Sürüş eğitimlerinde birçok Mercedes araçla geyik testi yaptık. Airmaticlerin kaldırdığı ML 350 , GL 350 dahil.
Hiç bir araç 70 km 80 km aralığında testte başarasız olmadı.
Lastik basınçları, lastik markası, pist durumu, araçla yakın zamanlarda kaç deneme yapıldığı vs bir sürü etken durum var.
Bizim başarılı tamamladığımız geyik testlerinde 2-3 kukayı altına alan arkadaşlarımız oldu...
km77'nin testlerini uzun zamandır izlemiyordum , birkaç videodan sonra dikkat ettimde bazı otomobillerde sürücü otomobil yoldan çıktıktan sonra hiçbir çaba sarf etmiyor yada geç tepki veriyor gibi. Birde diğer etkenler var asfalt sıcaklığı , lastik basıncı v.s bunları belirtilmiyorlar.
bu km77 iihs , euroncap gibi otomobil üreticilerinine sözü geçen bir firmamı yoksa dergi,youtube, tv v.s özel test içeriği çıkartan bir firma mı ?
Km77, otomobillerle ilgili haberler, testler ve değerlendirmeler yapan bir İspanyol özel kuruluşudur. Bizdeki Otohaber gibi.
km77nin bitane mini geyik testi var çok gülmüştüm.
79la mı ne girip tren gibi döndü gitti.
ama limitine s..ayım 82yle bi girdi ortalığı dağıttı attı her yer kuka oldu.
Mesela öyle araba daha tehlikeli.
VW arka salıncakları MK5'den beri aynı değil. Tamam MQB platformu fakat her otomobil için şase dinamikleri ön ve arka yürüyen aksamın şase dinamikleri platformun kaldırabildiği limitlerde yeniden set edilmektedir. Karoq nasıl oluyorda Golf 7 GTI'dan daha iyi yol tutar fiziğe aykırı yahu ya da VW mühendisleri sorunlu?
Bi Eibach yay ile çözülmeyecek şeyler değil :D
https://www.youtube.com/watch?v=NbpWpFj4JY4
Alman araçlarını çokta şeyetmeyin.
Yol tutuşun kralı hep fransızdı, hep fransız olacak.
Xantia active, ds, 306 gti, clio ve megane rslerden hiç bahsetmeden, renault laguna gt ile ilgili bir video daha paylaşayım, yeterli olacaktır.
https://www.youtube.com/watch?v=M3oHu8uiYTg
Bu arada fransız aracı deyince aklında fluence symbol c elysee falan gibi tek amacı filo kiralama olan araçlar gelen, ve bunları gerçek fransız araçları ile aynı kefeye koyan dünya görüşü dar kişiler bu posttan muaf. Biz cla'ya mercedes muamelesi yapıyor muyuz? Yapmıyoruz.
E serisi sedan 78'le, E Serisi Coupe 74'le geçmiş. Bir tezat var gibi gibi...
https://www.youtube.com/watch?v=evlYfL0xryg
https://www.youtube.com/watch?v=t3ECGjUrIy0
YouTube
jazz napmis oyle yaaa...
Hazır konusu varken yeni konu açmayayım dedim.
Buyrun bu da yeni A7.
YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=yMweP5Va4Eo
A7'de çöp. Almayın kardeşim bu VAG ları.
O boyutta ve ağırlıkta bir araç için gayet iyi hızlarda girmiş A7 ama ben bu adamların testlerine itimat etmiyorum. Uygulamalarında, pilotlarında veya başka bir sıkıntıları var ama çözemedim. En son Jazz 85'le girip 911 Turbo'yu geride bırakmıştı. Civic de keza öyle. Alfa'ları falan sildi attı. Demekki Type-R girse, bu şartlara göre 92 yapar herhalde.
Adamların testlerine itibar edip etmemek tercihtir birşey diyemem ama sanırım bazı markalar ve/veya otomobiller için fazla beklentiye girildiğinden ve o ara başka markaların daha iyi sonuçlar elde edemeyeceğini düşünmüş olmaktan bu sonuçlar ile ilgili çamur atacak şeyler aranıyor.
Şimdi sürücü olarak karşınıza en iyi Ralli pilotu veya F1 pilotu çıksa bu seferde yok kardeşim bu herif kesin para aldı denilir.
Seneler önce Benny Hill'de skeç vardı. Adama içki tattırılıyor sonra marka gösteriliyor ııh beğenmedim diyor. Garson, su içinde yüzen etiketlerden müştrinin tercih ettiğini az önce tattığı şişenin üzerine yapıştırıyor ve aynı adam farklı etiketle aynı içkiyi tadıyor ve müşteri az önce beğenmediği markayı sırf etiketi uğruna beğeniyor.
Honda yerine Bmw veya Audi logosu olsaydı büyük çoğunluk vaoov adamlar yapmış. Audi Jazz RS1,5 Quattro hede hede höy, o tabiki geyik testinden iyi sonuç çıkaracaktı denilirmiydi denmezmiydi ? Kimse sanırım o zaman lastik havası, hava sıcaklığı, pilotun anne kızlık soyadı, kuka mesafesi, esp devreye girme hızı ...vs gibi faktörlere kadar irdelemezdi diye düşünüyorum.
Aynı etki hayatın her alanında var. Lacoste'un kesin rengi solmaz, Camper'ın tabanı çıkmaz, Nike yan basmaz, Adidas yanmaz... Iphone'dan daha iyi fotoğraf çeken bir telefon olamaz...vs vs . Liste bir türlü bitmez.
Markanın verdiği pozitif hissiyat denilen şey doğrudur. Şahsen ben bu psikolojiye sık sık kapılırım. Yalnız burada Jazz'ın olayı çok tuhaf. Audi Q5 de aynı şekilde, sadece Honda için söylemiyorum. Fizik kuralları ötesi gibi bir durum var ortada. İsterse Schumacher test etsin, bana kimse 911 Turbo'nun standart bir Jazz'dan daha kötü ani şerit değiştirme sonuçlarına imza attığına ya da Q5 ile aralarında sadece 1 km/s fark olduğuna inandıramaz. Gözlerim inansa ruhum inanmaz, onun gibi birşey. Galiba biz bu ani şerit değiştirme, yani geyik testinin yapısını anlamıyoruz. Benim aklıma gelen tek şey lastikler ama bu kadar araçta da lastik hatalı seçilemez herhalde. Yine de ben bu İspanyol kuruluşunun moose testlerini takip ediyorum. En azından güzel görüntüler çıkıyor ortaya.
Aynen 75-76-77-78 km/s hepsinde de içteki kukayı aldı ama devamındaki senaryo tüm hızlarda aynı.
esp ile yapılan testler benim için birşey ifade etmiyor
Test pisti başlı başına bir sıkıntı yani. (Pist demeyelim ona, ara yol diyelim.)
Yahu son kukanın 10 metre sonrası askeri birliğe benzeyen bir yerin kapısı.
Hiç mi bir yerde 300 metrelik ucu açık düz bir yol bulamadınız?
Yeterli gelmiş demek ki...
https://resmim.net/f/u2ifnG.png
Testler kimin tarafindan ve hangi sartlarda yapıldığı cok onemli.
Bu yuzden uzaktan yorum saglikli olmuyor.
Ben bu testlerde lastik kondisyonları , havaları falan asla ve asla bakılmadığna şu anda karar verdim
https://www.youtube.com/watch?v=RO8TLr00YJA&t=52s
YouTube
Lastik eskiyse test etmeyeceksin arkadaşım , m5 74 le anca dönüyor , 520d 792la...vs
Önündeki virajı görüp 4 tekerini de ayrı ayrı açılandırabilen, Quattro sisteminin güç dengesini 4 tekere ayrı ayrı hesaplayıp değiştirebilen viraja ve kaymaya göre tonla hesap kitap yapan aracın tüm o teknolojileri çöp mü yani? Tebessüm edip saygılarımı sunuyorum.
Kimbilir belkide bu testlerde o teknolojilerin faydası yoktur. Nede olsa otomotiv mühendisi değilim.
Abilerinin 75le giremediği yere 85le girmiş Jazz bey :D Japon be kardeşim :D :hahaha:
bu tur testlerde aracin boyutlarida buyuk etkisi var. Cunku slolam da girecegi o kuka araligina koca cusseli araci kaymadan sigdirmaya calisildigi icin buyuk cusseliler dusuk km li hizlarla sonuclaniyor. Tamamen geyik testinin standartlarindan kaynaklaniyor.
Bakiniz jazz dar bir arac ve slalom araligina girdiginde oradaki bosluklari kullanabiliyor fakat buyuk cusseli arac o araliga sigmaya calisiyor.
Geyik testindeki standartlar yol kosullarina gore belirlenmis standartlar oldugundan ornek olarak bir tiri yada cok buyuk cusseli (maybach gibi) bu testte gercek veriler alinamiyor :)
Test bir yol tutuş testinden ziyade. Normal bir yolda bu arabayla karşına geyik çıkarsa ve ani hamle yaparsan bu oluru gösteriyor. Yol tutuş hakkında fikir verir mi verir. Fakat lastikmiş, hava sıcaklığıymış, pilotaj birebir aynı değilmiş gibi etkenler bu test için bence önemsiz.
Karşına geyik çıksa çarpmamak için takla atsan hava biraz daha sıcak olsa kurtarırdık mı diceksin? Ya da keşke yola çıkmadan bu havaya göre lastik taksaydık mı diceksin?
Bence test arabanın ani hamlelerde ne gibi tepki vereceğini az çok gösteriyor. Zaten amaç bence arabaları sıralamak değil, bi izlenim oluşturmak. A7 alacak adam bu testi izleyip gibip Jazz almaz zaten. Herkes çok para verdi Audi,vw, mercedes aldı biliyorum ama her konuda da en iyisi olmak zorunda değil bu araçlar.
zaten bu tür araçlar artık sürekli kameraları etrafı denetleyip hayvan çıkma ihtimalini bile uyarır hale geldi. muhtemelen ihtiyacı olmaz bu hareketleri yapmaya. insan tepkimesinden çok daha hızlı tepki verebilen otomatik frenlemeye kadar bir çok opsiyon var artık.
bence bu testlere daha çok hothatch tarzı araçları sokmaları lazım. muhtemelen bu test de bir megane rs, a8l den çok çok daha üstün başarı gösterir.
km77'nin geyik testi parkuru ölçüleriyle lastik basınç testi
https://youtu.be/wTzRq6Cy9vw
esp sistemi gereksiz sert çalışıyor. devreye girdiği zaman direksiyon tepkilerine çok müsaade etmemesinden kaynaklı bence bu durum. ani şekilde frenleme ve direksiyona verdiği his direksiyonda oturan adamın kontra verme çabası ile birleşince sakat oluyor biraz bana göre
mesela daha az şey vaat eden ama inanılmaz yol tutan bi renault talinman gerçeği var :) 4 control sistemi inanılmaz çalışıyor. arka tekerlerin de dönmesi özellikle sert uzun virajlarda inanılmaz bir tutuş sağlıyor.
YouTube
O lastikleri görünce izlemekten vazgeçtim. Kış şartlarında rahatlıkla mücadele edebilen 4 mevsim kullanılan lastikmiş, nerenin 4 mevsimi? muhtemelen finlandiya, norveç gibi yerlerin 4 mevsimidir. Bizde yazın asfalt kaynıyor. O tip lastiklerde genelde ilk sene ötmez ama sonraki senelerde özellikle yazın cayır cayır öter durur. Yazın kafa ütüleyen, sıcaktan doğru düzgün yol tutamayan lastik ile basıncı düşürünce veya yükseltince ne olur diye göstermesi bana göre mantıksız.
Madem goodyear sponsor (veya öyle hissiyat verdiriyor) o zaman yaz lastiklerini taksın ne yapacaksa ne gösterecekse öyle göstersin.
P.S: Hemen o arakdaşı savunacaklar için tavsiyem olsun, kızgın kumlarda bot ile gezinin, kar yağdığında da parmak arası terlik ile gezinin.
otoparkın testinde baya beğenmiştim keretayı, geyik testi de baya iyi geçmiş
https://www.youtube.com/watch?v=IVpFWRhnUrg