Geyik testi salt yol tutuş testi değil, yol tutuş tabanlı bir güvenlik testidir. Şasinin ağırlık dengesi, ağırlık merkezi, süspansiyon sistemi, esp'nin çalışma şekli ve tekerlekler sonucu etkiler.
Beklenenin aksine aracın fiyatının bu testte bir yararı olmaz. Süspansiyon sistemi pist odaklı ayarlanmış golf gti, Type-r, Supra gibi araçlar kilitli mekanik diferansiyel nedeniyle bu testte beklenenin altında sonuçlar alır çünkü bu araçlar pistte kullanıma göre ayarlamıştır.
Jazz'ın Porshe 911'den yüksek bir derece alması da aynı sebeple gerçekleşiyor.
Yol sabit genişlikte olduğuna göre daha genişliği düşük olan araçlar daha avantajlıdır. Mercedes amg testine bakarsanız bu durum net şekilde gözüküyor.
Koca suvların bu testte başarılı olmasının nedeni de genellikle esp'nin başarısı ile açıklanabilir. Özellikle vag grubunda esp aracı durma noktasına getirir. Giriş hızı 80 çıkış hızı 15 km filan olabiliyor. Sonuç olarak ani bir durumda aracın içindekiler yaşıyorsa bence bu testi başarı ile geçmiş demektir.