o bir fransýz bir þeyi sökmek için 10 þeyi sökmen gereken araç hep japon kullandým sevmem fransýzlarýn berbat iþçiliðini
Printable View
o bir fransýz bir þeyi sökmek için 10 þeyi sökmen gereken araç hep japon kullandým sevmem fransýzlarýn berbat iþçiliðini
Millet bakımsız, hastalıklı arabayı alıyor sonra b*k atıp izi kalıyor :) Bu her marka için geçerli problemsiz araç yok ama maalesef Peugeot için biraz fazla söylem var. 7 Yıldır kullanmasam inanırdım da durum öyle anlattıkları gibi değil :no: Ya da ben temiz bakıp, iyi araştırıp düzgün insanlardan almışım... 2011 yılında 206 ile Fransız'a adım attım, attığım gibi de kaldı senelerdir :o
İlk 206'ıma 2 sene bindim 50 binde aldım, tek yaşadığım problem lpg taktırdığımda ibrenin düşmesi sonucu benzin almamaktan, benzin pompasını yakmak oldu. Onunda çözümünü yarım deponun üzerinde tutmakmış benzini. Pıtır pıtır bindim 30-35K km kadar.
İkinci 206'ım dizeldi 160 binler de aldım 190'larda sattım. Keyfi dışında bir şey harcamadım. Yaşadığım ekstrem problem kalorifer peteğinin patlaması oldu. Şubat ayıydı, bir sabah bir baktım gaz pedalının altı ıslak antifriz akmış. Kalorifer peteği değişimiyle bitti o zamanın parasıyla 150 lira ödemiştim. Başka markaları bilmiyorum da Peugeot'larda bu durum biraz fazla rastlanıyor ama maliyetli, markadan soğumaya sebep verecek problem değil. Arabanın 12 yaşında olmasını düşününce pekte sorun etmiyor insan.
Üçüncü ve en çok keyif aldığım aracım 307 idi. 1.6 HDi 110 binler de aldım 2. sahibinden 40'binden beri yazılımlı olan motor, ben aldıktan sonra bir kaç ufak dokunuş ve yeniden yazdırma sonrası hiç bir problem yaşamadan 130 binde sattım. 5-6 ay sonra geri almak istedim satmadı. Halen sorunsuz kullanıyor.
Dördüncü ve beşinci araçlarım 308 1.6 HDi. İlk 308'imi ucuza aldım 180 bindeydi. Aracın 1-2 parçasında kaporta masrafı vardı, sahibi ben motora bakarım kaporta önemli değil benim için diyordu araba bi geldi motor suyu yok araçta devirdaim'den kaçırıyor. Neyse aldık triger, devirdaim, arka patlak amortisörler falan derken bakımını yaptıktan araba çiçek gibi oldu. Abartmıyorum 4-5 kuruş yakıtı düşmüştü bakımdan sonra. 185 binler de sattım şuan kullandığım 308'e biniyorum halen..
Kıssadan hisse özet geçecek olursak bir kere de vay anasını diyerek sanayiye gitmedim, bir kere lanet etmedim bindiğim arabaya. Olabildiğince düzgün araç aldım ve düzgün, işi bilen ustaya emanet ettim.
Ama benim de çevremde vardı 307'si olup lanet eden. Sebep piyasasından ucuz araç, soldan kazalı ve düzgün toplanmamasından ötürü beyne su alması 1 beyin değişimi 1 beyin tamiri sonrası satarak kurtuldu. Ne kadar ekmek o kadar köfte diyebiliriz buna da.
Yazý karakterlerinde sorun olmuþ.
Millet bakýmsýz, hastalýklý arabayý alýyor sonra b*k atýp izi kalýyor :) Bu her marka için geçerli problemsiz araç yok ama maalesef Peugeot için biraz fazla söylem var. 7 Yýldýr kullanmasam inanýrdým da durum öyle anlattýklarý gibi deðil :no: Ya da ben temiz bakýp, iyi araþtýrýp düzgün insanlardan almýþým... 2011 yýlýnda 206 ile Fransýz'a adým attým, attýðým gibi de kaldý senelerdir :o
Ýlk 206'ýma 2 sene bindim 50 binde aldým, tek yaþadýðým problem lpg taktýrdýðýmda ibrenin düþmesi sonucu benzin almamaktan, benzin pompasýný yakmak oldu. Onunda çözümünü yarým deponun üzerinde tutmakmýþ benzini. Pýtýr pýtýr bindim 30-35K km kadar.
Ýkinci 206'ým dizeldi 160 binler de aldým 190'larda sattým. Keyfi dýþýnda bir þey harcamadým. Yaþadýðým ekstrem problem kalorifer peteðinin patlamasý oldu. Þubat ayýydý, bir sabah bir baktým gaz pedalýnýn altý ýslak antifriz akmýþ. Kalorifer peteði deðiþimiyle bitti o zamanýn parasýyla 150 lira ödemiþtim. Baþka markalarý bilmiyorum da Peugeot'larda bu durum biraz fazla rastlanýyor ama maliyetli, markadan soðumaya sebep verecek problem deðil. Arabanýn 12 yaþýnda olmasýný düþününce pekte sorun etmiyor insan.
Üçüncü ve en çok keyif aldýðým aracým 307 idi. 1.6 HDi 110 binler de aldým 2. sahibinden 40'binden beri yazýlýmlý olan motor, ben aldýktan sonra bir kaç ufak dokunuþ ve yeniden yazdýrma sonrasý hiç bir problem yaþamadan 130 binde sattým. 5-6 ay sonra geri almak istedim satmadý. Halen sorunsuz kullanýyor.
Dördüncü ve beþinci araçlarým 308 1.6 HDi. Ýlk 308'imi ucuza aldým 180 bindeydi. Aracýn 1-2 parçasýnda kaporta masrafý vardý, sahibi ben motora bakarým kaporta önemli deðil benim için diyordu araba bi geldi motor suyu yok araçta devirdaim'den kaçýrýyor. Neyse aldýk triger, devirdaim, arka patlak amortisörler falan derken bakýmýný yaptýktan araba çiçek gibi oldu. Abartmýyorum 4-5 kuruþ yakýtý düþmüþtü bakýmdan sonra. 185 binler de sattým þuan kullandýðým 308'e biniyorum halen..
Kýssadan hisse özet geçecek olursak bir kere de vay anasýný diyerek sanayiye gitmedim, bir kere lanet etmedim bindiðim arabaya. Olabildiðince düzgün araç aldým ve düzgün, iþi bilen ustaya emanet ettim.
Ama benim de çevremde vardý 307'si olup lanet eden. Sebep piyasasýndan ucuz araç, soldan kazalý ve düzgün toplanmamasýndan ötürü beyne su almasý 1 beyin deðiþimi 1 beyin tamiri sonrasý satarak kurtuldu. Ne kadar ekmek o kadar köfte diyebiliriz buna da.
peugeot piþmalýktýr :) 2014 da 95k de aldým 307 xt. aldýðýmda triger deðiþmiþti ve bakýmlarý otomatik þanzuman dahil yapýlmýþtý. antalyaya tayinim çýktý ve þu kadarýný söyleyim benim antalya da taksiye bindiðimden çok çekiciye bindi araba :) marþ motoru gitti saklýkentte 5 saat mahsur kaldým, çekiciyle indim. . immo bozuldu evden çýkamadým araba çekiciyle gitti. alternatör gitti meþhur antipollition fault verdi, otomatik þanzuman automatic gear fault verdi bakýma girdi. bobinler gitti. yetmedi benzin pompasý gitti. lpg sistemi ben ne duruyorum dedi o da gitti yeni sistem kuruldu. alt takým süspansiyonlar falan bunlar sarf malzemeleri onlarý saymýyorum. bi ara sudan etkilendi sanýrým arka park sensörü gitti. beyni yanmýþ yenisi 800 dedi eyv dedim kalsýn.. bu arada yaklaþýk 70k km yaptýðým için triger set deðiþti. kaput açýlýnca dediler motor takozu da kýrýlmýþ. o bu derken 1500 tl öpücük.. haa arabayý seviyormuyum, evet amk neden çünkü bu araba 30k 35k arasýnda. ve ben bu dolulukta araba alayým desem sýfýrý 120k den baþlar. ehh deðiþmesi gereken herþeyi deðiþtirdim seve seve biniyorum.. bu arada, peugeot piþmanlýktýr demiþmiydim :)
2 sene önce hanýma 2013 model 208 aldým. Yakýt ve donaným olarak çok memnunuz. Kaporta saðlamlýðý olarak çok vasat ayrýca dokunmatik ekran çok güneþ ýþýðýna maruz kaldýðýnda kendini korumaya alýyor kapanýyor,akü kutup baþýný sökmezsen bir daha açýlmýyor.
Alýrken ailem çok karþý çýkmýþtý piþman olursun elinde patlar vwden sonra binilmez felan diye. Tam tersi her depoyu fulledigimde iyi ki almýþým bunu diyorum
Peugeot nasýldýr bilemem, hiç sahip olmadým ancak 3008'in kokpiti hayatýmda gördüðüm en güzel kokpit tasarýmlarýndan biri.
Polo ile kýyasladýðým zaman malzeme kalitesi, konfor, saðlamlýk ve sürüþ keyfi olarak hissedilir fark var. ( 4 sýfýr polo alýp en fazla 15k km de sattýðým için de öyle gelmiþ olabilir neticede pejoyu 50k km aldým.)
Donaným olarak polodan çok daha dolu ( Dokunmatik ekran teyip, katlanýr ayna,hýz sabitleyici,mercek & led far gibi )
LPG de km de 20-25 krs arasý yakýyor bu deðer Polo da imkansýzdý ( 2 Poloya da alýr almaz LPG baðlatmýþtým )
Pejoyu Sanayi de bakýma sokuyorum parçalar servisten alýp max 300₺
Aklýma gelenler þuan için bunlar kýsacasý oldukça memnunum,sanýrým uzun yýllar satmam pejoyu
Daha önce 206plus hdi, 207hdi kullandým ve su an 508 sw hdi kullaniyorum. Pejoya karsi olan tutumdan memnunum. Alirken bu uygun fiyatla ekononik arac sahibi olmami sagladi bu onyargilar. Satarken de benim gibi bunlara aldirmadan düzgün aracsa alýnýr düþüncesindeki insanlar aldi araclarimi. Diðerleri de iyiydi fakat 508 cidden cok iyimis. 4bolgeli digital klima vs bunlar cogu aracta isteseniz bile opsiyona sokulamayacak ozellikler.
508i performans odakli kullanacagim diyen kimseye önermem ama gunluk kullaniyorsaniz alisiyorsunuz. Ozellikle chip sonrasi baya toparlandi araç. Özetle Pejo kötüsüne bakimsizina henüz denk gelmedigim icin iyidir. Tavsiye ederim
1990 model 205 gti 1.6 tek sýkýntýsý debimetreydi onuda ingiltereden getirdim sýkýntýsýz uzunca süre bindim
1992 model 205 gti 1.9 4 defa üst kapak söktüm sahip olduðum araçlar içinde kullanýrken en çok keyif aldýðým aracýmdý
1 ay önce 98 VTS aldým map , benzin pompasý ve oksijen sensörü onun dýþýnda daha sýkýntý yaþamadým çok þükür :D
206 rc ye 1 senede 10býnden fazla masraf yaptým... kapýya býr daha eský model peugeot kesýnlýkle sokmam...
106 ve türevleri hariç peugeot alýnacak araç deðil
YouTube
3:45 ten yada 9:05 ten sonra da izleyebilirsiniz..
konuyla ilgili olan arkadaþlar bu ayki otohaber dergisini mutlaka edinsinler. 3008 ile 100.000 km testi yapýlmýþ. genel olarak problemsizliðinden bahsediliyor. hatta bizim gibi peugeot maðduru veya benzer deneyimlere sahip yazarlarýn yorumu kýsaca "hiç beklemiyorduk" þeklinde. ancak tabi burada þunu da göz önünde bulundurmak lazým, araç 3008, yani üst sýnýf suv grubu ve 3008'de peugeot'nun baya bi çað atladýðý zaten yazýlýp çiziliyordu ama yine de testin güvenilirliði ve sonuçlarý önemli
orasýný bilmem. ben verilere dayanan bi testten bahsediyorum. adamlar 100.000 km kullanmýþlar, her bakýmý her onarýmý, deðiþeni km'sine kadar not etmiþler. ilk günkü test verileri ile 100.000 km deki test verilerini koymuþlar (hýzlanma vs dahil) yýpranmalarý falan fotoðraflamýþlar vs vs vs.
bana objektif geldi. merak edenler alýr okur, önyargýlýlar almaz ve okumaz. bu kadar basit.
Arkadaþlar 407 1.6 hdi tecrübesi olan var mý? Fiyat/performans açýsýndan makul duruyor, sizin görüþlerinizi merak ediyorum.
@lowrider özgür cevaplar
Ýlk aracým hariç(fiat uno) kullandýðým tüm araçlar peugeot hatta þuan kullandýðým 207 sw outdoor þuan 5 nci peugeot um. Sorundan sýkýntýdan kasýt nedir öncelikle bunu tartýþmak lazým. Evet belki kýsa sürede sanayi yolu gözükür ama her gidiþimde 50-100 lirayla iþimi hallederim. Bu ülkede 106 quýcsýlverlar bile gtý kullanýr gibi gazlanýrken ve gazlanýrken hiçbiþeye dikkat edilmiyorken, býrakýnda araç biraz sorun çýkartsýn. Bence araçlar deðil bizler sorunluyuz 68 hp aracý abi bu pecooo diyip sýkýp durursak, araçta buna karþýlýk verir :)
Þöle bir aným olmuþtu 2004 model 307 xt araç almýþtým. Sözde araçlardan çok iyi anlayan bir arkadaþým, bana bu alýnýrmý sanayiden çýkmazsýn demiþti. 307 mi 20250 tl ye almýþtým ozaman ve bu fiyatlara 97 98 model polo almamý söylüyordu. Taki birgün aracýma binene kadar. Þuan o arkadaþým halen 307 kullanýyor. Yani içine dahi binmemiþ kiþilerin yorumu çokta ilgilendirmiyor beni.
Kim ne düþünürse düþünsün büyük ihtimalle sonraki aracýmda PEUGEOT olacak.
179.000km de aldým (alýr almaz da yazýlým yaptým), 1 sene de 15.000km yaptým.
Yað su filtre,disk balata dýþýnda para harcamadým. V kayýþý deðiþtirdim bir tek rutin bakým dýþýnda.
Konunun genelinde yazýldýðý gibi düzgün bakýmlý bir araç alýrsan problem yaþamazsýn. 407'nin donanýmý, konforu, tüketimi güzeldir tavsiye ederim.
Galericiyim, Peugeot ve Citroen muadllerine göre aðýr satýlýyor. Birçok modelini kullandým, sahip olduklarýmda oldu, denildiði gibi fiyat performans olarak iyiler.
onu bunu bilmem 7 aracým oldu bunun 3ü peugeot du peugeot araçlarýný çok seviyorum eski yeni farketmez hatta 106 306 206 206cc larý alýp orjinal restore edeyimmi diye düþünmüyor deðilim, ama gönlümde anneme 2008 kendime 308 gti ve ya rcz hanýma 208 kýzýmada 107 yakýþýrdý hani .
Psa grubunla cok hasýrnesýr býrý olarak sunu soylemeliyim bu ulkeden ýyýký peugeotlar tutulmuyor cunku býzým ulkemýzýn ýnsanýna ustasýna fazla býr araba býr kere sorunu býlmeyen adama sen sorun coz dýyemezsýn dýger ýnceleme výdeolarýnda da paylastým korna calmýyor dýye role takan ustadan cok hayýr gelmez
bu araclar konfoy beyýnlerý olan araclar oyle elleyip mýncýklamaya gelmez ýsýnýn ehlý yere gýtmek lazým
307 ve yýlý 2001-2005 familya araclarýnýn tek sýkýntýsý BSI beynýdýr baþ sorunu SU dur
tedavisi deðiþimtir ...
bsý beyný araca neler yapar
* aracý calýstýrtmaz
* sýlecekler kendý kendýne calýsýr
* korna basmaz
*selektor yapmaz
*kapýlar kýtlenmez
*gosterge panelý calýsmaz
bu ve bunun gýbý cesýtlý arýzalarý yerýne getýrýr cozumu degýsýmdýr
2 - sýgorta kutusu
* mars basmaz calýsmaz
*farlar tek yanar veya yanmaz
tek sýkýntýsý SU
araclarýnýza sess sýtemý yaparken ýzolasyonunuda ýyý yapýnýz tek sýkýntýsý budur
http://i.hizliresim.com/O0rO3P.jpg
http://i.hizliresim.com/DPOq4z.jpg
https://i.hizliresim.com/QVkpBg.jpg
https://i.hizliresim.com/9a5aDN.jpg
https://i.hizliresim.com/MVyVa1.jpg
Su diyince aklýam geldi, biraderin komutanýnda cordoba vardý, beyin silecek kýsmýnýn altýndaymýþ su almýþtý, ta urfadan buraya gösterge ve beyin gönderip tamir ettirmiþtik.
Ben bazen düþünüyorum bu adamlar bu aletleri neden daha izole yerlere koymazlar diye, kendi aracýmda da (c5) akünün arkasýnda üstü kapalý bir kutunun içinde,
geçen söktüm temizlemek için o kapaðý (motor yýkatmaya karþýyým) bilmeyen biri suyu bassa al sana citroen sorunlu araba olacak :)
bu yazýdan sonra 3008i merak ettiðim için aldým okudum, açýkcasý peugeot'un ''Back in race' yaklaþýmý da zaten bir dönem ürettiði modellerideki kalite problemlerini kabul eder nitelikte.
3008 zaten listemde olan ama detaylarýný hiç araþtýrmadýðým gidip test sürüþü dahi yapmadýðým bir modeldi (marka algýsý nedeni ile) üstüne aisin üretimi tork konvertörlü eat6 þanzýman eklenince listemde daha üstlere çýktý, yapýlan çalýþma da oldukça faydalý
3008 çok net bir þekilde piyasadaki en iyi SUV. Para olsaydý ben de alacaktým ancak benzer özelliklerde ve yaklaþýk 40 bin lira daha ucuz olduðu için Kadjar tercih ettim.
Dün akþam 508'leri inceledim niyeyse çok içime sindi siyah dizel otomatik bana çok yakýþýrdý :D Opel ve twingoyu satarsam sanýrým 508 alacaðým.
1.5 senedir 207 1.6 hdi dinamic aracým var.genel bakýmlarý dýþýnda çok þükür hiç bir masraf açmadý.Ayný fiyat bandýnda bir çok arabaya bindim.Honda civic es - Bmw e36 - ford fiesta - Wv scirocco bu araçlarýn içinde en masrafsýz en dertsiz olaný þuan kullandýðým 207