Düz yol olsaydı cruise control daha az yaktırırdı . Fakat inişli çıkışlı rotada büyük ihtimalle daha fazla yakar
Düz yol olsaydı cruise control daha az yaktırırdı . Fakat inişli çıkışlı rotada büyük ihtimalle daha fazla yakar
Benim tecrubeme gore kendim daha az yaktiriyorum her zaman ekranda anlik tuketim acik kullanirim cc yol egimi arttikca hizi korumak icin fazla gaz veriyor ama kendim gaza basmayi arttirmiyorum ve detayli olctugumde hep cc den az yaktirdim
Cc symbol dci cok az yakıyor.
Araba ağırlığı motoruna göre işler değişebilir bence
İnsanlar ikiye ayrılır. İşine gelenler işine gelmeyenler olarak.
Kendi Ahlakın için Kuran'ı oku, vatanın için Nutuk'u oku.
Hakikatten yana olacaksan, yalnız kalmayı göze alacaksın...
Dr.ECU
Biz gencken cc yoktu kk vardı yokuş aşağı kontak kapa
yarın 1.6 tdi polo ile Kemer kısmetse bakalım yolda denerim.
İkinizi de severim. İkinizinde haklı olduğu noktalar var.
Kendimden örnek vereyim.
Std. otomobilden daha güçlü bir araçta ayağım cc dan daha az yakıyor.
Std. Otomobillerde cc ayağımdan daha az yakıyor
Surucunun gazla sevismesi yumurta varmış gibi davranmasi ile dogru orantılı
Her yol yokusda degil CC guzel yapilmis ise her türlü sürücüden az yakacaktir.
Dogru hizda cc yaparak tabi ki de![]()
İnsanlar ikiye ayrılır. İşine gelenler işine gelmeyenler olarak.
Kendi Ahlakın için Kuran'ı oku, vatanın için Nutuk'u oku.
Hakikatten yana olacaksan, yalnız kalmayı göze alacaksın...
Dr.ECU
Bak bide konu acmis ya, kanka biz bunu whatsapp da ne guzel verilerle tartisiyorduk. Niye desfre ediyorsun
Madem oyle İddaami buraya da yazayim.
Manuel control ile daha az yaktirabilirsin dogrudur ancak.
A noktasindan B noktasinda ben cruise ile ortalama hizim atiyorum 80, varis surem 6 saat, yakit tuketimim ise 5 lt ise sen ortalama hizini ve varis sureni o yakit degeri icerisinde tutamassin. Cunku yokus cikarken hiz dusureceksin ve duzluge geldiginde yeniden hizlanmayla vakit kaybedeceksin.
Genel olarak sonuc ne oldu onu soyle sen en son 77 ortalama hizi yakalamistin![]()
Polo gti 2.43.85 best
Octavia vRS 2.38.40 best
Polo gti 56.8 best ''korfez''
Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
Bulut Elektrik
Daha önce de yazdığım gibi, basit örnek vericem
Eylül’den beri her 3 haftada 1 Edirne ankara gitgel yapıyorum, 25 bin km yol yaptım bu süreçte
Ankaradan Bolu highway dinlenme tesisine kadar aynı ort hızı (120/118 kaça sabitlersem) defalarca tutturdum hem cc hem ayak ile, ayakla 0.4 lt benim araba daha az yakıyor
Yol hep aynı ort hız hep aynı olunca süre de hep aynı çıkıyor bu arada
Cruise candır. Hiç uğraşamam yokuş aşağı yukarı ayağımı gaz bas bırak yapmaya. Yokuşta gaza basmazsam araba bayilacak. Yokuş aşağı ayağımı çekmezsem hızlı gidecek. Cruise konfordur.
CC sadece konfor amacliinisli cikisli yollarda ayagina hakim olan daha az yakar. Duz yolda fark etmez.
Teknik ve fiziki olarak YouTube
Gökhan ÇAPRAZ
34 BYC 099 civic sport plus
yokuş yukarı farketmiyor ayakla yada cc ile aşağı inerken cc yi kapatıyorum, düz yolda zaten cc siz gidilmiyor topuk kopacak oluyor artıkkafanıza göre kullanın
![]()
Ben sirket araci dokker ile cok denedim bunu. Ozellikle Ankara ve Bursa rotasında CC normal kullanıma gore yaklasik 100/0.3-0.4lt kadar fazla yakiyor. Aracini ve yol durumu bilen sofor manuel ve dikkatli kullanımla cc ye gore daha az yaktirir. arada bir miktar fark olsada CC konforuna her turlu deger diye dusunuyorum. Az yakacak diye gaza basma acisini tutturana kadar ayak bilegi felc oluyor![]()
araci az yaktırmak için sürekli yaptığım bir karşılaştırma=)
1.3 multijet aracımda , bildiğim yolda , CC'den daha az yakabiliyorum. Momentumu kendi lehinize çevirdiğinizde zaten 1-0 önde başliyorsunuz.
oyum kendi sürüşe=)
ccnin psikolojik etkisi oluyor bende 100-110 civarı kuruyorum kavşak yada trafik olmazsa az yakıyor ama kapatırsam bir süre sonra sabit gitmek can sıkıyor basıyorum o zamanda can yakıyor![]()
Yol üzerinde eğim yoksa ve iki durumda da aynı hızı tutturmak zorundaysan, CC daha az yakar.
Ancak yolda eğimler, iniş çıkış varsa ayak daha az yakar. Neden? Çünkü CC'de sen 100 ile gidiyorsan 100 ü sabit tutmak için anlık tam gaz da veriyor o zaman oluyor anlık tüketim 19-20lt belki. Ama sen diyorsun ki yokuşa gelmeden hızımı 120 yapayım (düzde hızlanması daha kolay daha az yakıyor) sonra yokuşta daha az gazla 90'a kadar düşeyim, yokuş bitince de salayım. CC amca bunu yapamıyor.
Düz otoban sürüşlerinde CC candır. Onun dışında ayak bileğinizi sevin.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)