Eskiden bende toplamıştım OTA r31 şase vardı, baya doldurmuştum, ileriye dönük hobi düşünüyorsanız TAMİYA bence sarmayacaktır, hala sakura markalar vs varsa karbon alü güzel bi şase alıp kendiniz toplayabilirsiniz. Lip, ESC, Motor, Alıcı kumanda, Servolar pek bileşeni yok zaten,
Tavsiyem (hala satılan ürünler ise)
SAKURA ya da R31 şaseler üzerine elektronik grup
dediklerinizden hiç bir fikrim yok birleştirmeden çok yeni başlayacağım için hazır bir araç olması daha kolayıma gelir diye düşünüyorum dediğiniz parçaları bilmiyorum çünkü ilk defa rc araba alma girişimim olacak ama gözüm korkmadı değil bu arabayı almakla bitecek bir şey gibi durmuyor o yüzden bir hobi satış ya da neyse garajına gidip bir test edip öyle karar vermeliyim
TT02 gibi bir modelle başlayıp ilerlemek istiyor musunuz v.s bakmakta fayda var. Ben drift için şasi kep topladıktan sonra sıkılıp satmıştım.
youtube da TT02D için bakındım kısa manevralar yapıyor drifti çok uzun gibi gelmedi zayıf kalıyor sanırım
yani yeni başlamak içinde sürekli ısınan çok dandik bir şey istemem ama çok çelişkiye düştüm o yüzden biraz daha araştırma durumunda kalıcam şu an için planlarımdan farklı yorumlar geldi attığım linklerde kumanda bile yokmuş o yüzden bu işi yapan bir yere gidip görüp deneme kullandırıyorlarsa kullanıp öyle alım yapmayı düşünüyorum
yıllarca bu hobiyle uğraşmış biri olarak tr piyasasında HPİ marka tavsiye ederim rc hobisinin tofaşıdır kendisi tr de yedek parça sıkıntısı çekmezsin
Yıllar önce başımı kaldırmıyordum bununla uğraşmaktan. Cahillikle karışık kazıklanarak Antalyadaki bir model dükkanından Tamiya TT01 almıştım s15 silvia kepli. Bütün acemiliğimi o araçla giderdim giderdikçe yetmemeye başladı. Her aracı kullanmaya gidince bir yerleri çatlayıp kırılırdı ben de en son yurtdışından full aluminyum kitini getirtip aracı metale çevirmiştim. Yeni başladığınız için acemilik olacaktır ancak acemi olacaksınız diye kötü bir model almayın derim. Öncelikle alacağınız aracın kayışlı sistem olması ilk şartınız olsun. Şaftlı sistem artık kalmadı gibi bir şey. Ayrıca şaftlı sistem daha sessiz ve geliştirmeye daha açıktır. Örneğin ön kayış dişli oranı ve arka dişli oranıyla oynayarak aracınızın %50 olan 4 çeker sistemini %60 %40 30-70 20-80 gibi istediğiniz değerlere çekebilirsiniz. Şaftlı sistemde bunu yapamazsınız. Kaliteli almak isteyeceğiniz her model zaten kayış kullanır. Ben en son bu hobiyi bıraktığımda 3Racing in sakura d3 versiyonu vardı Motoru öne konumlandırılmış ve ağırlık arka tekerden ziyade öne kaydırılıp dengesi ortalanmıştı. Zaten drift araçlarını şasideki tasarımlardan anlayabilirsiniz. Sakura d3 üzerine yenisi muhakkak çıkmıştır piyasada yorumlarına bakın bunu alabilirsiniz. Kullanıcısı boldur parça sorunu yaşamazsınız ve parçası genelde ucuzdur.
Rc de kurulan araç önemlidir ancak daha önemli olan şey kumandadır. Kumanda da kesinlikle ucuza kaçmayın binlerce tl verdiğiniz aracınızı size bağlayan tek şey kumandadır. Markası belli kaliteli ve kumanda kapatıldığında aracın kendi kendine gitmesini önleyen kumandalardan tercih edin. Bazı kumandaları arabayı kapatmadan önce kapattığınızda aracınız gaza basılı olduğunu zannedip dip gaz gidebiliyor aynı şekil kumandanın pili bitince de yaşanıyor. Kaliteli markalarda bu durum yaşanmıyor.
Pil olarak 2s Lipo pil işinizi görecektir ancak 80 tl ye aldığım piller 700-800 tl olmuş işiniz zor
DR. OWL
Hobi işi artık ülkemizde fobi oldu maalesef hiç bulaşmayın derim..
zamanında çok internet'de RC forum siteleri yoktu.RC yabancı dergiler vardı sayfa sayfa çevirip bakardım hayal ederdim.o zamanlar benzinli olanlar en hızlı en iyisiydi.Elektirikli olanlar yeni yeni çıkmaya başlamıştı.sonrasında Tamiya TL 01 sanırım sahip oldum ve RC işine başlamıştım.Beşiktaş fulyada RC pisti vardı 1-2 kez gitmiştim.Orda benzinliler benzini koyup oynuyor bitince devam.bizim araba elektirikli lipo piller falan yok.Babamın arabasında 15 dakika şarj et 10 dakika oyna onunda 5-6 dakikası keyifli sonrası zulum oluyordu.benzinli olanlara çok heves etmiştim kısmet olmadı maddi olarak sonrasında bıraktım bende.şimdi ne haldediler bilmiyorum ama alıcak olsam şunu eminim elektirikli almam kesinlikle benzinli alırım.
Seat IBIZA FR
İzmir de Serer Hobby nin her çarşamba buluşması olurdu.
Bazen karting pistinde bazen inciraltı otoparkta. Arada giderdim elimdeki Tt-01 normal batarya ile Lipo kullanan ve nitro kullanan abilerimizi izlerdim … güzel etkinlikler olurdu
Sen işi zamansız bırakmışsın fırçalı motorlu olanlar zulümdü haklısın pilleri dayanmıyordu ama benzinli olanların derdi daha çok şimdi elektrikliler daha geliştiği için aslında şimdi değil 7-8 sene önce gelişmişti lipo piller fırçasız motorlar çıktı ve benznli nitrolu araçlar rafa kalktı. Hem hızlı hem sorusuz daha hızlı ve masrafsız oluyor. Arkadaşımda elektrikli araç vardı subaru gc8 turbolu arabayla denemişlerdi aracın sahibi dalga geçmişti ilk başta ve sonrasında hüsrana uğramıştı o daha 2 ye atmadan elektrikli oyuncak 100 metre fark atmıştı bu dediğim 7 yıl önce yani bence şu an elektrikli rc araçlar inanılmaz bi yerde bu bence tartışılamaz. Şu an baştan başlıyan birisi en az 20 bin gayme harcamalı bu hobi için tr şartlarında,hobiler bile lüx idi ulaşılmaz oldu malesef
kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)