@arda35
Giriş çıkış nasıl yapıyorlar açıkçası bilmiyorum işin içinde olmadığım için ama VUK kapsamında ceza dosyalarına baktığım müvekkillerden anladığım kadarıyla ihbar olmadıkça yakalanmak biraz zor, ya da bazı esnaflar birbirleri arasında hayali ticaret yapıp vergilendirmeyi malın esas sahibine ödetiyor, bu şekilde sirkülasyona sokabiliyorlar.
@d3n1s
Evet çoğu öyle ne yazık ki. Yani şöyle düşünün a malının x bedeli var, bu bedel üzerinden Ötv+Kdv+Gümrük vergisi alınacak. Aynı malzemeyi yurtiçinde vergilendirilmiş haliyle x5 değere satıyorlarken sen bunları 1x-2x bedellerle alıp montaj dahil araca takıp satıyorsan orada bir durup düşünmek lazım, nasıl daha ucuza mal ettin?
Faturalı olarak alıp takan adamın şahsi sorumluluğu olmasa da faturayı kesen bu tip işlerde sorun yaşayabilir, iş ki ortaya çıksın.
2. El araç piyasası, sıfır araç muhabbetleri nedeniyle devletin şu aşamada bu alanda yeteri kadar titiz çalışamadığını düşünüyorum ancak birileri bu işe uyanıp incelemeye başladığında sıkıntılı durumlar önlenemez bence. Neticede bu devlet Sibel Can'ın altından buzdolabı diye gümrükten girip sonrasında otomobil diye tescillendiği için G kasa Mercedes'ini aldı, kimseye acımazlar.![]()
Benimde çok merak ettiğim bir konu. Yapanların milyon milyon kendini katladığı borusanın getirdiğinden daha çok M otomobil olması düşündürücü
araba alıp proje yapıp binen adama lafım yok hobi ama bu işten ciğeri 5 para etmeyip köşeyi dönenler için bende bekliyorum ne zaman öpülecekler![]()
2014 - VW GOLF MK7 R 3K
2002 - BMW X5 4.6is
2013 VW BEETLE
hobi instagram@thegarageoffical_
Binek araç için motor gücü ve hacmi açsından aynı marka ait ve aynı çeşit yakıtı kullanılan motorlarda en fazla %20 güç ve hacim artışı yapılıyor diye biliyorum ama yarış aracı olarak gösterildiği zaman bu sınırlama kalkıyor ama her sene TÜV'e girmesi gerektiğini biliyorum. Yarış aracı olarak gösterildiği zamanda roll-cage vs isteyebilirler mi onu da bilmiyorum. Ama gördüğüm kadarıyla çoğu bmw lerin motoru ruhsata işlenmiyor bizim buralarda motor numarasına bakan yok zaten
Motor ruhsata işlenmese 2 yılda bir girdiği TÜV den nasıl vize alacak araç ? Motor no ya bakan yok tamam da, Sıralı 3 silindir v6 motoru görünce kaputta bu ne arkadaş aracın ruhsatında 320i ya da 316i yazıyor demezler mi ? Kıla tüye takılıyorlar o kadar bunu pas geçeceklerini hiç sanmıyorum.
Bu kadar masrafa girip dönüşüm yapıyorsan bi zahmet motoru da ruhsata işletmek lazım.
Şu sıra fiyatlardan ötürü bmw lerde inanılmaz restarasyon var herkes ucuza kıyıda köşede bulduğu kelepir sorunlu sıkıntılı özellikle e34,e36,e39,e60 çok kovalıyor ..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Eh evet?O anlamda bi ustalıkları bilgileri yok ki?
Anca şöyle, atıyorum günde 100 tane bi araçtan görüyorsa, kaputu açtığında "çok çok çok farklı" bir görüntü ile karşılaştığında "bu ne ya" diyebilir. Ancak yine de lan bu motor farklı, bu araba farklı, bilmemne diyebilecek bilgiye hiç bir muayene elemanının haiz olduğunu sanmıyorum.
Sonuçta, motoru boyayan, farklı renk hortumlar kullanan, filtre takan vesaire yapan, yani görüntüyü daha basit şekilde bile değiştirenler var. Bu da bir şeyler yapmış diye bakar geçer, ne anlayacak![]()
Plastik korumayı geçir bitti gitti çok daha güzel bir yöntem hatta zatenHerkes benzer şekilde katalizatörü geçiriyor içi boş, dışarıdan var mı var
![]()
mesela ben bir tüvtürk çalışanı olsam ve ben petrolhead biriyim. swap yapılmış bir bmw görsem gayet görmezden gelir motor no okunamadı yazar geçerim. çünkü en ufak arızada hem işlem süren uzuyor hem de bunun bir prim sistemi yok. eğer sistem hata bulana prim sistemiyle çalışsaydı hepsi elinde balata spreyiyle endoskop kamerayla bütün araçların motor numaralarını okurlardı.
turbocuk istiyoruz
Hata bulana prim diye bir şey olmaz ki, zaten görev tanımları bu amaAncak çoğu zaman çoğu şeyi sallamasyon geçiyorlar.
Adam kaputu açıyor, 1sn bakıyor, geri kapatıyor.
Eski arabada xenonları söküp ampulü öylesine takıp giriyordum, aydınlatmıyor ulan yani, ampul yalan yanlış bi yerde![]()
Motor no da okunamıyor tabi![]()
Abi yanlış anlama ama bence bu sistemde de başka sıkıntılar olur.
Mesela hiç kazası, tıklaması dahi olmayan, sıfır alındığından beri sahibi olduğumuz tamamen yetkili servis bakımlı ve bixenon farlı araca dahi far yönü hatalı diye yazıyorlar, ma.lum herkesin araçta bunu hafif kusur diye yazdıkları gibi. Ya da bir zaman çok yaşanmıştı benzer olaylar, karbonfiber tavanlı araçların "ruhsatta çift renk olmaması" nedeniyle aracı muayenede bırakıyorlardı. Bununla ilgili dayımın bir arkadaşı E92 M3'ünü muayeneye sokamadığı için günlerce yetkili servisten mütalaa benzeri bir yazı bekledi, antetli kağıda Almanya'dan gelen cevap ve Borusan'ın üst yazısıyla adam Tüv'e gidince bu sefer de Almanya'dan gelen cevap yazısını yeminli notere çevirttir getir diye 2. sefer adamı muayenede bırakmışlardı da adam cinnet geçirmişti Tüv'de. Adam araç muayenesine avukatla gitti yani 3. seferinde böyle iş olur mu?
Şimdi bu işe bir prim-teşvik benzeri bir zımbırtı getirirlerse bunun arkasını kimse alamaz, iş yoğunlukları fazla olduğu için detaylı inceleme yapamamalarını bir nebze anlıyorum ama çoğu personelin teknik bilgisi ve donanımı da yok, araçtaki mevzuyu anlayamıyorlar, düzgün yorumlayamıyorlar. Biz zamanında Doblo'yu muayeneye götürdüğümüzde araç 5 kişilik ama arka koltuk kafalığı 2 tane diye muayeneden kalmıştık, halbuki koltuk desenine göre arkada 3 kişilik yer olduğu da anlaşılıyordu, Tofaş'ın panelvandan kendi açtığı Active Combi modellerinin koltukları 2 kafalıklıydı adama derdimizi anlatamamıştık. Herkese her araca saplarlar birçok araç muayeneden kalır neticede işin ucunda para var, öbür türlü bir muameleci vs bulsan bu sefer dönen rüşvetin miktarı artar. Belli başlı araçları muayeneden geçirmek ızdırap olur, örneğin egzoz sesi nedeniyle i20 N, Civic Type R gibi kanatlı araçlar, karbonfiber ekipmanlı görünüşte çift renk araçlar ve benzeri...
arkadaşlar ben keşke prim sistemi olsun demiyorum zaten, kim niye durduk yere başını ağrıtacak şekilde hata bulsun diyorum. ampül yanmıyor kusur, kemer toplamıyor kusur, ampul rengi farklı hafif kusur gibi basit olaylar harici tespit yapmayarak sorunsuz bir mesai geçirip evine gider olur biter. yoksa 100 araba geçiyorsa günde bunun yarısını biraz dikkatle muayeneden bırakabilirsin bundan bahsediyorum.
turbocuk istiyoruz
Abia dam TÜV den geçiyor yolda giderken ne farı yanıyor ne bilmem nesi düzgün. Egsoz desen almış başını gitmiş. LED karşıdakini kör eder cinsten. Ne yani şimdi 2 yıl istediği gibi gezebiliyor bu adam. Bence Polise yetki verilmeli ve bariz görünür kusurlarda TÜVü iptal edebilmeli. Polis haklı çıkarsa vatandaş muayeneyi öder. Haksız çıkarsa ödemez.
"...Bilgisiz kimseler onlara söz söyleyince "Selam" der geçerler."
M3'ten 320i'ye dönmüşler.
MODİFİYENİN ALTINDA YATAN GİZLİ SIRLAR? - YouTube
Mustafa Kemal ATATÜRK
Donör araba var ise yapması çok basit ve karlı. Yeni kasa 5 için konuşalım, 2milyona falan kasası temiz 520i alınabilir. Yurt dışındanda 60.000dolara temiz bir tane alınsa 1.6 milton falan ediyor.
Toplamda 2 tane arabamız oldu birisi 520i, birisi m5 ve toplamda 4 milyon harcadık diyelim. Şimdi M5'i tamamen 520i'ye geçirseler, 520i'den çıkan çamurluk kaput, tesisat, koltuklar,tavan,şanzıman, motor...vs ölüsünün ölüsü 300k etse ve onuda işçiliğe yazsak. 4 milyona f90 m5 nerede var? Sıfır 520i parası![]()
İşin illegal kısmı sanırım M3 - M4 - M5 olarak ülkeye giren araçlar benim bildiğim üzere 320i, 520i olarak çıkamaz. Muhtemelen o tarz araçlar son nefesini veriyorlar ülkede. Oradan bağlantısız biriside araba getiremez, getirse bile 2 yıl sonra çıkmadığında devlet hayırdır kardeşim nerede bu araba der? Oranın vatandaşı arabayla girse arabasız çıkabilir mi bilmiyorum?
Fatura işini sanırım kesebiliyor, ne olacak hurda motor girişi yapsa. Ardından hurda motora fatura keser geçer (rektefiye ettik düzelttik...vs)
Eğer devlet bu işin üstüne giderse zaten ruhsata işletenleri kimsenin ihbar etmesine gerek yok çünkü kendileri zaten işlettiği için kayıt altındalar. Bunu daha önce imar affında yapmışlardı, imar affı olacak diye herkes inşaata başladı ve sonrasında af için başvurdu. Af çıkmadığında ise kaçak yapıları kimsenin şikayet etmesine gerek kalmamıştı, herkes başvuru yaparak aslında kendi kendini şikayet etmişti.
Ruhsata işletmeyenler ise zaten direkt illegal onlara diyecek bir şey yok.
Ben bile 2 arabamı satsam, dönüşüm M makine alsam üstüne ciddi paramda kalıyor. Ama önceki yazılanlarda olduğu gibi bu iş bende patlar, M arabaya binelim derken M sporttan bile oluruz diye girişmiyorum
BMW G20 320i
https://www.youtube.com/c/smokemotion
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)