ben esasında yeni güncel şanzımansız hybridleri baya mantıklı buluyorum ortada şarj etme derdi yok, hybrid olduğu için zaten verimli ama en etkili noktası şanzıman olmadığı için sürtünme kaybı yok,yükü yok vs= dahada verimli.
ülkemizdeki örnekler sanırım şu an için Austral E-Tech ve Qashqai E-Power ama o araçlardan çok daha makul yakıtlar yakan ve çok daha seri sedan şanzımansız hybridler mevcut.
2025 model makyajlı Civic çıktı üzerinde 2lt atmosferik motor ve şanzımansız hybrid sistem mevcut total 200hp ve anlamsızca seri çıktı hatta birçok yayın evi fabrika verilerinden hızlı değerler elde etti testlerde 6.3sn-6.8sn arası 0-100.
ama daha etkileyici kısmı yakıtı millet 3.6-5.5lt arası değerlerden söz ediyor, şarj etme derdi yok koy benzini devam et yoluna, o güç ve serilikteki bir araç için çok iyi değer bence.
2025 Honda Civic Sport Touring Hybrid | Car Review - Reviews | Driving




Alıntı

Hani modelden modele araçtan araca değişir mi bilmiyorum ve sanmıyorum ancak A300 Hybrid kullanan arkadaşım baya anlattı bize bunu. Tüketim değerlerini, performansı, şarj işlerini... Mesela 1 hafta şarj etmediğim oldu, elektrikli hiç kullanamadım ama tüketim bu oldu diye gönderdi verileri. 4lt ortalama ile gezmiş adam. Daha ne olsun. Markete de gidip gelmiyor, işe gidip geliyor yani bir de :P