User Tag List

Sayfa 4/10 İlkİlk ... 23456 ... SonSon
188 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: İlk yerli spor otomobili üretimi için işbirliği

  1. #58
    BlackEmperor
    Misafir
    Alıntı mgnPower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    buna yorum yapmadan delete tusuna basalim hic kargasa cikmasin
    malesef mühendisliğin iş takibi olarak değerlendirildiği ülkemizde daha çok delete tuşuna basarız. Son olarakta yaygara çıkarmadan çalığ çırpmadan hiç bir tasarım tek seferde başarıya ulaşamaz. Ha bu işi çok çok çok dha profesyönelce ve göz dolduracak şekilde yapacak adam ve imkan yok mu ? elbette var ama ellerini taşın altına koymuyorlarsa buna ne diyecez ? Ben bi isim buldum vatan haini!

  2. #59
    BKaya35i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    202
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Önce biz bi motor + şanzıman üreteilelim onu giydirecek kaporta zaten yapılır..Burada işin mühendisliği motor + şanzıman üretip bunu yürütebilmek.Buda kolay bişey değil mağalesef.Çok büyük yatırımlar ve Ar-Ge gerekir bunun için.

  3. #60
    BlackEmperor
    Misafir
    Alıntı Hondata Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Önce biz bi motor + şanzıman üreteilelim onu giydirecek kaporta zaten yapılır..Burada işin mühendisliği motor + şanzıman üretip bunu yürütebilmek.Buda kolay bişey değil mağalesef.Çok büyük yatırımlar ve Ar-Ge gerekir bunun için.
    evet önemli olan motor vw şanzumanı üretebilmek ayrıca elektronik donanımla beraber ama Motor uretmek çok zor bişey değil dostum ha başta 1.6 80 bg 100 km de 12 lt yakan bi motor uretirsin sonrası gelir. Rotary motor bile yapmışız zamanında suan hatırlamayadım hangi araba iiçin yaptığımızı

  4. #61
    BKaya35i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    202
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Hondata Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Önce biz bi motor + şanzıman üreteilelim onu giydirecek kaporta zaten yapılır..Burada işin mühendisliği motor + şanzıman üretip bunu yürütebilmek.Buda kolay bişey değil mağalesef.Çok büyük yatırımlar ve Ar-Ge gerekir bunun için.
    Hatta bir örnek vereyim.(Okulda hocamın verdiği bir örnekti bu);

    Honda Türkiye biz silindir ve pistonları Japonya'dan getirmeyelim Türkiyede taşerona verelim demişler.Bir firmayla anlaşmışlar ama firma silindir ve piston yüzeyi pürüzlülüğü için verilen tolerans değerlerine bırakın yaklaşmayı bunu sağlayabilecek bir teknoloji için Türkiye'nin çok geride olduğunu görmüş.Yani bu çok basit bir örnek.

  5. #62
    mirafiori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    976
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    106 stoplarının kullanılmasının sebebi güvenlik unusuru olduğu için üretmek için bayabir yerden onay alınması vs. gerekiyormuş.kalıpları v.s özel pahalı bişeyler olması lazımmış buda bi kaç milyon doları buluyormuş.yani kısaca maliyetten dolayı 106 stopu.
    bunu auto show dergisinde etoxu test eden kişi söylemişti bana.
    ne kadar doğru nekadar yanlış bilemem

  6. #63
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı BlackEmperor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet önemli olan motor vw şanzumanı üretebilmek ayrıca elektronik donanımla beraber ama Motor uretmek çok zor bişey değil dostum ha başta 1.6 80 bg 100 km de 12 lt yakan bi motor uretirsin sonrası gelir. Rotary motor bile yapmışız zamanında suan hatırlamayadım hangi araba iiçin yaptığımızı
    anadol icin uretmisiz rotary motor, ntv de 0 dan 100 e adlı programda izledim muzede duruyordu
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  7. #64
    BlackEmperor
    Misafir
    Alıntı GökhanOluk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anadol icin uretmisiz rotary motor, ntv de 0 dan 100 e adlı programda izledim muzede duruyordu
    tamam şimdi hatırladım sağol

    ayrıca dünyada hiç bir marka yoktur tüm parçaları kendi üretsin. Doğrusuda budur her alanda uzman olamazsınız. Uzmanım diyenden uzak durun bunuda bir dip not olarak belirteyim. Ama burda yapılan bir yanlış var. Bu aracın ucuz olması lazım.(kalite düşmeden) Aksi halde vatan severlik yapacam diye cebimi niye yakayım ki ?

  8. #65
    Day Walker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    8.020
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    aynen ucuz olması lazım ki satılsın

  9. #66

    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    Köln - Izmir
    Mesaj
    4.289
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BlackEmperor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamam şimdi hatırladım sağol

    ayrıca dünyada hiç bir marka yoktur tüm parçaları kendi üretsin. Doğrusuda budur her alanda uzman olamazsınız. Uzmanım diyenden uzak durun bunuda bir dip not olarak belirteyim. Ama burda yapılan bir yanlış var. Bu aracın ucuz olması lazım.(kalite düşmeden) Aksi halde vatan severlik yapacam diye cebimi niye yakayım ki ?
    Bilmeden ve arastırmadan konusuyorsunuz. Devrim arabasının tamami turkiyede turk muhendislerce yapılmıstır. Kollar pistonlar Eskisehirde yada Bursa'da tam olarak hatırlamıyorum ozel olarak dokturulmustur.

    Madem calmadan, esinlenmeden olmaz diyorsunuz hatta yapan şahsın Turkiye icin cabaladıgını yazıyorsunuz; Turklerin yaptıgı ve basardıgı seyleri ornek alsın onlardan esınlensın.

    Otosan'ın yaptıgı ilk rotaryı kullansın, STC veya diger urunler gibi Tasarımı bizlerce bilinen aracları yenıden uyarlasın? Ferrari veya baska markalar kendılerımı yapıyorlar hayır Bertone pininfarina gibi tasarm firmalari ile calısıyorlar. Ama Devrim'im cizimi tamamiyle turkler tarafından yapılmıstır safkan turk.

    Boyle onun stobunu alalım bunun farını alalım onun gogusunu alalım bunun motorunu alalımla Mİlliyetçilik olmaz vatan haini bunu yapıpta milliyetci duygularla pazarlamaya calısanlara denir.
    KA Style

  10. #67
    ahmetuygur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    1.408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence tt'den bua rabanın uretımı ıcın destek almalılar bu konuda cok bılgılı arkadaslarımız var cidden güzel bi tasarım cıkabılır ama 30 40 bin eurolara kimse bu arabayı alkmaz ne kadar milletci olursam olayım binmem
    Alıntı hantypR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sevgınıze layık olmaya calısacam

  11. #68
    nitrO_Oxide - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    turkiye/istanbul
    Mesaj
    4.464
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Day Walker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen ucuz olması lazım ki satılsın
    valla bence kimse almaz

    türkiyede marka fanatakliği var bence insanlar bildiklerinden şaşmıyor

    Mesela proton Lotusu satın aldı.İçi dışı bence gayet fiyatıda ucuz.Ama kimse almıyor

  12. #69
    BlackEmperor
    Misafir
    Alıntı Serencebey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilmeden ve arastırmadan konusuyorsunuz. Devrim arabasının tamami turkiyede turk muhendislerce yapılmıstır. Kollar pistonlar Eskisehirde yada Bursa'da tam olarak hatırlamıyorum ozel olarak dokturulmustur.

    Madem calmadan, esinlenmeden olmaz diyorsunuz hatta yapan şahsın Turkiye icin cabaladıgını yazıyorsunuz; Turklerin yaptıgı ve basardıgı seyleri ornek alsın onlardan esınlensın.

    Otosan'ın yaptıgı ilk rotaryı kullansın, STC veya diger urunler gibi Tasarımı bizlerce bilinen aracları yenıden uyarlasın? Ferrari veya baska markalar kendılerımı yapıyorlar hayır Bertone pininfarina gibi tasarm firmalari ile calısıyorlar. Ama Devrim'im cizimi tamamiyle turkler tarafından yapılmıstır safkan turk.

    Boyle onun stobunu alalım bunun farını alalım onun gogusunu alalım bunun motorunu alalımla Mİlliyetçilik olmaz vatan haini bunu yapıpta milliyetci duygularla pazarlamaya calısanlara denir.
    devrim arabasının 4 silindirli motoru şavrolenın 8 silindirli motorunun kesilerek 4 silindirli hale getirilmesiyle işe başlanmaıştır. sonrasında çoğu parça bizim tarafımızdan üretildi oda ayrı bi mevzu. Bu arada benım dediğimden farklı bişey söylemiyorsun ki veya değinmek istediğim noktayı anlayabildin mi? Bir daha özet geçeyim. Bu aksesuarcıya gelenene kadar binlerce uzman kurum kuruluş ve şahıs var bu işi çok çok daha iyi ve hakkıyla yapacak. Ama sallamadıklarından bu işi bari bu adamın yaptığı çakma arabaya laf atmayın. Çünkü o hakkı şahsen ben kendimde görmüyorum. Siz görüyorsanız ayrı mesele...

  13. #70

    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    Köln - Izmir
    Mesaj
    4.289
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben goruyorum o hakkı zaman sen benım fikrime karışma

    Istedigim gibide laf atarım insan kazıklamaktan öte bisey degil cunku.
    KA Style

  14. #71

    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    Köln - Izmir
    Mesaj
    4.289
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GökhanOluk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    stoplar icin laf etmeyin zamanında lotus stoplarıda ae86 stopları idi



    onun haricinde gercekten ozensiz hazırlanmıs gibi duruyor jantlar ile aracın burnunun kalkmıs olması cok ilginc umarım bunlar ilk seri hatalarıdır, en azından boyle biseye niyetlenmis olmaları bile guzel bence her ne kadar arac bir butun olarak bakınca tatmin etmesede.
    amaan bunlarda type 2 imiş kullansaya şöyle adam gibi type3 sprinter
    KA Style

  15. #72
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    etox spor otomobil pazarina nasil yenilik getirmis peki?
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  16. #73
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emir_b16a Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arka iz açıklığı nie 2 mm dar
    genelde çoğu araçta durum böyledir.

    Alıntı Hondata Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hatta bir örnek vereyim.(Okulda hocamın verdiği bir örnekti bu);

    Honda Türkiye biz silindir ve pistonları Japonya'dan getirmeyelim Türkiyede taşerona verelim demişler.Bir firmayla anlaşmışlar ama firma silindir ve piston yüzeyi pürüzlülüğü için verilen tolerans değerlerine bırakın yaklaşmayı bunu sağlayabilecek bir teknoloji için Türkiye'nin çok geride olduğunu görmüş.Yani bu çok basit bir örnek.
    bu başarısız bir örnek ancak bunun 3 katı kadar başarılı olduğumu bir otomotiv sanayimiz var hakkını yememek lazım. kamyon iş makinası traktör ticari araç motorları falan çok yaygın şekilde türkiyede üretiliyor.

    bu araçta ise küçük bir üretici olduğundan ki genelde küçük üreticilern maliyet için hazırda bulunan parçaları kullanması kadar olağan birşey yoktur kendilerince bir iş çıkarmışlar. satın alan alır almayan almaz tercih meselesidir bu. farları motoru kendileri üretmiyolar diye o araba türk arabası olmaktan çıkmaz.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  17. #74
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Hondata Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hatta bir örnek vereyim.(Okulda hocamın verdiği bir örnekti bu);

    Honda Türkiye biz silindir ve pistonları Japonya'dan getirmeyelim Türkiyede taşerona verelim demişler.Bir firmayla anlaşmışlar ama firma silindir ve piston yüzeyi pürüzlülüğü için verilen tolerans değerlerine bırakın yaklaşmayı bunu sağlayabilecek bir teknoloji için Türkiye'nin çok geride olduğunu görmüş.Yani bu çok basit bir örnek.

    hocan abartmış bence ne elemanları vs üretiyorlar burada
    körler sağırlar

  18. #75
    fatiii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    AnkarA
    Mesaj
    4.821
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    buna bi ledlisini alcan o stobun tamam,cok sekıl olur

    bence araba o kadar güzel degil,yazıldıgı gıbı şahın cıkarsalardı bıraz makyajlayıp hem bunun 1 mılyon katı fazla satardı hemde bu kadar sekılsız olmazdı
    remaps.tr & Turbo Zone Garage

  19. #76
    brutal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    ank
    Mesaj
    729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arabanın sahibi yada üreticisi diye adlandırmak gerekirse bizim iş ortağımız olan Ercan Malkoç'dur. Bizzat bende arabaya bindim gördüm test ettim. Aracın fiyatı şu anda yanıltıcıdır çünkü daha çok gelişim ve değişim olacaktır. Benim kendi görüşlerim ise şöyle:

    Öncelikle böyle bir işe kalkıştıkları için kendilerini tebrik ediyorum. Böyle bir projeyi finanse etmek çok külfetli bir iş. Türkiye'de bu şekilde elini taşın altına koyabilen başka bir kişi yada firma olmadığınıda göz önünde bulundurduğunuzda hiçkimsenin böyle bir iş için kötü bir yorum yapma hakkı yok bence. Dediğim gibi bu işi kıyaslayabileceğiniz bir girişim yok. Ne Devrim ne de Anadol gerek kişiler/şirketler gerekse finansman açısından farklı projelerdi.

    Araç görsellik ve kalite açısından şu anda oldukça vasat, çünkü bütün parçalar hala test aşamasındadır ve üretim kalitesinde yerlerine oturtulmamışlardır. İçini hiç söylemeyim ben size içi çok daha kötü.

    Motor şu anda belli değildir. En uygun maliyeti araştırmaktadırlar. Ama büyük ihtimalle 2000cc yi aşmayacak benzinli ve dizel bir araç olacaktır. Böyle bir araca 2000cc altında bir motor koymak çok anlamsız bence. En azından 200hp civarlarında üretebilecek bir motor olması gerekiyor.
    FastCare.com.tr
    detailing & mini onarım

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •