Schumi ve sefa_vts kardeşlerim HGT neye göre kime göre çok yakar? Bunun temel iki sebebi var. Birincisi HGT sahiplerinin o cezbedici motor sesini duymak/duyurmak için sürekli gazlamaları ikincisi ise Varyatör'ün bozuk olması. Birincisini açıklmaya gerek yok zaten her köşe başında, yolda aracı bağırtırsan 2.0 değil, 1.4 bile olsa başa çıkamazsın. Kimsenin bilmediği ikinci konuya değinmek istiyorum. Varyatör, diğer ismi "Avans Ayarlayıcısı" 4500 devirden sonra egzantrik milinin pozisyonunu değiştirerek avansın ayarlanmasına yardımcı oluyor. Bu parçayı Alfa'cılar yakından tanır ama HGT de varyatörün olduğunu bilen sayısı çok ama çok azdır. Varyatör, yağ basıncı ile çalışan, emme egzantrik miline bağlı dönen bir parçadır. Kendi içinde özel bir yağlayıcısı olmadığından, özellikle motor ilk çalıştırıldığı zaman yağın varyatöre dolması zaman alır. Belirli bir süre yağsız çalışır. Eğer bu süreçte hemen gazlamaya çalışırsanız varyatöre zarar verirsiniz ve belli bir zaman sonra varyatör bozulur. Varyatörün bozulması sonucu dediğim gibi dip gazda 11lite tüketmek varken 14-15 litreler tüketmeye başlarsınız. Keşke sende
sağlıklı bir HGT sahibi olsaydın 5 silindir bir aracın ne kadar ideal yakıt tükettiğini hayretler içinde görebilirdin...
