Karoser, iç mekan
Amerika'da "piliç mıknatısı" olarak nitelenen Crossfire'ın tavansız Roadster versiyonu, meraklı bakışları üzerine toplamak konusunda coupe versiyondan daha da etkili. Çabuk kuruma özellikli kumaş tavan, manuel kilidi açıldıktan sonra elektrikli olarak bagaj kapağı üzerinde açılan kapağın içine yerleşiyor.Altyapısı, coupe versiyonda olduğu gibi, ilk nesil Mercedes SLK'dan alınan otomobilin gövde tasarımıysa coupe versiyonla aynı. Bagaj kapağı üzerindeki spoyler, 100 km/s aşıldığında otomatik açılıyor. Kabindeki bir düğmeyle manuel olarak da açılıp kapatılabilen spoyler, manevralarda geri görüşü hayli kısıtlıyor. Kabin içinde orta konsolda kullanılan metalik renkli plastik kaplamalar dışında kalite düzeyi oldukça yüksek. Ancak sürücü oturma pozisyonu, roadsterleri tanımlamakta kullanılan "eldiven gibi oturmak" tanımından uzak.
Motor, performans
Mercedes'e ait bütün mükemmel tasarım ve performans özelliklerine sahip V6 motorun üstün performansındaki kilit noktası, 310 Nm'lik maksimum torkun yüzde 90'ını, 2600 ile 5300 d/d arasında sürekli sunuyor olması. Bu sayede starta hazır sprinter gibi duran otomobil, kağıt üzerindeki verileri şova çevirmek için sürücüden onay bekliyor. Manifold ve egzoz yapısı Chrysler mühendisleri tarafından yeniden geliştirilip, yaydığı ses Amerikan notalarıyla baştan akort edilen motorun performans lezzetindeyse herhangi bir değişiklik yok. Tam gaz verildiğinde arka akslara binen tork yükü, otomobilin burnuna gereğinden fazla özgürlük veriyor. Ama özellikle kaygan zeminlerde daha çok ortaya çıkan riskli durumlarda ESP Plus dizginleri hassasiyetle eline alıyor.
Kullanım, konfor
Kural: Cabriolar, güneş ışınlarının beyine saplanmaması için yazın kavurucu sıcağında değil, sadece ilkbahar ve sonbahar aylarıyla yaz gecelerinde üstsüz olarak kullanılır. Türkiye gibi hava koşullarının gün içinde anlık olarak değişebildiği ülkelerde bu tip araçlardan "tavan çabukluğu" beklenir.Sorun: Sürüş dinamikleri ve keyfinde doruklarda olan Roadster, bu disiplinde ikmale kalıyor. Tavanı ön cam çerçevesine kilitleyen manuel kilit yüzünden tam otomatik açılamayan, otomatik çalışan kısmı da 22 saniyeyi aşan otomobilin yolcularının, ani bastıran yağmurda şemsiye açmasının daha yararlı olacaktır. Tavanın sadece araç dururken kumanda edilebilmesi de dur-kalklı trafikte üniforma değiştirmeyi imkansız hale getiriyor.Kural: Cabrioların gövdesinin ne kadar rijit olduğu A sütunlarını birleştiren ön cam çerçevesinden anlaşılır.Sorun: Crossfire Roadster'in ön cam çerçevesi, bozuk zeminli yollarda tavan açık ya da kapalı fark etmeksizin deprem yaşıyor gibi titriyor. Tabii ki bu titreşime aldanıp dayanıklılığıyla ilgili yorum yapamayız ama göze iyi görünmediği, güvenli hissettirmediği ortada.
Sonuç
Crossfire'ın roadster versiyonu, tipik dinamik sürüş keyfini üstü açık olarak yaşama imkanı veriyor. Tam otomatik olmayan tavan mekanizması biraz yavaş kalsa da sürüş standartlarıyla kesinlikle çok keyifli.
Baz donanım
Sürücü, yolcu ve yan havayastıkları, ABS Plus, ESP, çekiş kontrol sistemi, çift bölgeli otomatik klima, elektrik kumandalı ve ısıtmalı koltuklar, deri döşeme, deri kaplı direksiyon simidi, follow-me-home özellikli farlar, Infinity müzik sistemi, elektrik kumandalı camlar, elektrikli açılır kumaş tavan, elektrikli ve ısıtmalı dış aynalar, hıza duyarlı arka spoyler, ISOFIX çocuk koltuğu sabitleyici, alarm, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve immobilizer.