burhanım naptın sen yaw :D
gözümü iice kokruttun hee :D
Printable View
burhanım naptın sen yaw :D
gözümü iice kokruttun hee :D
bişi sorucam sahtekarlığa girer sanırm?! :D eski motor kodunu yeni bloga gecirsek ne olur :D
yapan varya olmazmı ama cezası baya bi yuksek
mesela bundan 1 yıl once akşam saatlerınde benım dukkanın onune 4 ekıp arabası geldı cevırmeye basladılar durdurdukları butun arabalar bmw merso jiip dikkan ceken arabayı durdurup kaputu acıp dırek şase no motor noya baktılar 1 tane x5 baglamışlardı yani neyın nezamn patlak vercegı bellı olmuyor :D
evraklar tamam olsun fatura planproje sağlam bi muamelici işi bitirir özellikle aracın bağlı olduğu şubenin çevresindekiler
ben bi arkadaş motorsikletin kırank kısmı dağılmıştı , motorsikletine eski blog numarasını işledi iyi bir tornacıda muaynedende geçirmişti o şekil :) ama yasal deyil yaptığı
ya ben size şöle bişi anlatayım yakın zamanda değilde bu olay baya önce oldu babam taksicidir bizim ticarinin benzinli motoru sökülmüştü şahinin ozaman lpg yoktu citroen dizel motorlu bi 131 vardı arkadaşında ikisi beraber gitip motorları değiştirdiler ruhsattada rahat şekilde işletilmişti öyle bir durum olabilirmi şimdi
Örnek vtı motoru sökülecek si takılacak gibi
mesela benim motorda motor numarası bloga kazılı değil kucuk aliminyum bir plaka blogun ustune percinli ve gorunmeyen bi yerde hatta gecen yıl muayeneden gecmis arac motor no okunamıyor diye hafif kusur la gecirmisler goremiyorki adam numarayı altta kuytuda bi yerde. bende diyorum simdi tak diğer motoru sok aliminyum plakayı diğer motora percinle devam et basımın agrıyacagını dusunmuyorum ama sanayide bu tarz bi iside yaptırmak zor esnaflar bu tarz islere girmiyorlar dogrusuda bu ztn helal olsun. bizim isimiz gorulmuyo ayrı konu:D
Nasıl bir ülkeyiz, insana usulüyle bile iş yaptırmıyolar, illa kaçak iş yaptıracaklar.
bunu yapabılrıısnın ama ısı resmıyete dokmek gerekır yoksa ugrasırlar senınle
Burak Adana da arkadaşın başına gelen seninkine gelir aman vazgeç şu işten.. Filtreyi alan polis sana bakacak Hımm K20 güzelmiş sökelim şunu,yok olmaz dersen change yaptığın için karakol teklifi..:D
Peki aldım motoru taktım, seri nosunu falan değiştirmedim. Herhangi bir çevirmede falan hiç bakıldığını görmedim, sadece tüv'de ki onlarda motor no okunamadı diye hafif kusur gönderiyolar. Bir sorun oluşturur mu? (Noları change yapmamak kaydıyla tabii)
valla arkadaşım bu biraz vijdan işi bence
şimdi mesala samimi oldugun arkadaşlarından birisi ile aran bozuldu
polise tlf açtı ve dediki durum böle böle senin şikayet etti
polis seni direk içeri atar o işi yapan ustanında tükkanında başı yanar
Konuyu hortlatıyorum fakat, bulduğum bir bilgiyi paylaşmak istedim. Araştırırken denk geldi;
-------
4.1. Motor değişikliği veya tadilatı:
4.1.1. Tip Onayı Belgesine istinaden uygunluk belgesiyle tescil iĢlemi yapılmış olan
araçlar üzerinde yapılacak motor değişikliğinde, ülkemizde yürürlükte olan ilgili
yönetmeliklerin güncel seviyelerini sağlayan motorlar kullanılmalıdır.
4.1.2. Ġmalat Yeterlilik Belgesine istinaden teknik belgeyle tescili yapılmış araçlar
üzerinde yapılacak motor değişikliğinde, ilgili yönetmeliklerin en az temel seviyesini
sağlayan motorlar kullanılmalıdır.
4.1.3. Motorun gücü vb. genel özelliklerini etkileyecek, parça değişiklikleri, tadilat seti
kullanımı veya işlemci programlarında değişiklik yapılması durumunda, egzoz emisyon ve
araç gürültüsünün ilgili yönetmelikler de belirtilen değerler içinde kaldığı tevsik edilmelidir.
Orijinal tipinin haricindeki motor değişikliğinde;
-Aracın imal yılı (modeli) esas alınarak aynısı veya daha sonra imal edilen motorlar
kullanıldığında ve Motor Mukayese Raporunda benzinli araçlarda %30 dan fazla güç farkı,
dizel araçlarda %50 den fazla güç farkı olmadığında, tadil edilen motor için egzoz emisyonu
ve araç dış gürültüsünün ilgili yönetmeliklere göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu
aranmayacaktır.
-Güç farkının yukarıda belirtilen değerlerden daha fazla olması veya aracın imal yılından
(modeli) daha önce imal edilen motor kullanılması durumunda ya da yakıt sisteminin benzinli
motordan dizel motora, dizel motordan benzinli motora tadil edildiğinde, tadil edilen motor
için;
- Egzoz emisyonu:70/220/AT veya 88/77/AT,
- Araç dıĢ gürültüsü: 70/157/AT veya ECE-R 51,
- Motor gücü: 80/1269/AT,
- Dizel Egzoz Dumanı: 72/306/AT,
Yönetmeliklerine göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu aranacaktır.
Proje ekleri: Mukayese raporu, aranıyorsa tip onay belgesi veya teknik servis raporu,
Ruhsat aslı veya noter tasdikli sureti, motor faturası (marka, tip, yakıt türü bilgileri olacak)
4.1.4. Aracın orijinal tipindeki motor, yenileme işlemi yapılmış olanlar dâhil,
kullanıldığı takdirde, bu Ekin madde 4.1.1 ve madde 4.1.2 hükümleri uygulanmaz. Sınırlı
tadilat bildirimiyle, proje gerektirmeden değişiklik yapılır.
Aracın orijinal tipindeki motor (yeni, çıkma veya yenileme yapılmıĢ olanlar dâhil)
kullanıldığı takdirde, sadece Sınırlı Tadilat Bildirimi onaylanır.
Sınırlı Tadilat Bildirimi ekleri: Ruhsat aslı veya noter tasdikli sureti, motor faturası (marka,
tip, yakıt türü bilgileri olacak), gerektiğinde orijinal motora ait bilgileri içeren kayıt (uygunluk
belgesi, broĢür, katalog, vb.)
Model yılı eski ancak özellikleri aynı (en az aracın imal yılının güncel seviyesinde), çıkma
veya hiç kullanılmamış motorların tadilatında mukayese raporu ile proje düzenlenecektir.
TÜV'deki adamlar da öküz değil yahu, B16 ile K20'yi ayırt edebilecek düzeydeler... O kadar da abartmayın... :)
son msjları okumadan yazmamak lazım, yıllarca olmaz edilmez bol keseden bilip bilmeden sallandı duruldu,
olmaz diye bir şey yok yeter ki gerekli yöntemi kullan #62 işin özeti
Tech Turkey forumlarında kanun dışı işlemlerle ilgili bilgi paylaşımı yasaktır.
bol keseden atanları bilemem de, ben motor değiştirip işleten biriyim 2006 senesinde... Artvin'de işletebildim güzel kardeşim, o da yönergelerin gönderilip henüz işleme alınmadığından dolayıydı... Ankara'da motor işlenmeden gecen o kadar çok araba var ki, kanunen düzenleme yapıldıysa bile (emin değilim 2 tane madde ile bitmez bu işler, diğer maddeleri de iyi okumak lazım) prosedür olarak kolay olsaydı hepsi gider işletirdi...
son 1 yılda işleten arkadaş var mı? varsa buraya yazarsa ben de sevinirim, en azından uygulamada nasıl oluyor bilelim...
TSE'nin kendi sitesinden güncel mevzuat ;http://www.tse.org.tr/docs/aitm-form...m.pdf?sfvrsn=7
2011 de çıkmış bu, benim anladığım proje çizdirebileceğimiz faturası olan her motoru istediğimiz araca takabiliyoruz...
ayni marka olmak zorunda.. yani tutup hondaya toyota makinasi takamiyoruz diye biliyorum ben
Benim bulabildiğim en güncel mevzuat bu, 2011de çıkmış. Bundan daha sonra çıkmış bi mevzuat/düzenleme yok ise, aynen öyle bu mevzuata göre her motoru her araca dizel/benzin sıkıntısı olmadan işletebiliyoruz. Ancak, %30dan fazla güç artışı durumu,yakıt türü değişikliği ve takılacak motorun çıkan motordan eski olması durumlarında, hazırlanması geçilmesi gereken testler artıyor. Muameleciler fazladan işle uğraşmak istemediklerinden olmaz diye kestirip atıyorlar :)
Tse'nin yayınlamış olduğu belgelerde motor ile şasinin aynı marka olması gerektiğine dair herhangi birşey yazmıyor.
Ben Camaronun motoru için gerekli tüm dökümanları hazırlattım muameleciye, gidip tüvtürkte onaylatmam gerekiyormuş, ondan sonra ruhsata işlenecekmiş. Gerçi benim yeni motor da GM...
TSE nin teknik hususlarına göre bu durumda;dizel araca benzinli,benzinli araca dizel motorda takılabiliyor.
Ben geçenlerde hayabusa motorlu bis ya da tosba projesi için emniyette bu işlere bakan beyfendilerle görüştüm, aracın orjinal motor hacminin %30 fazlası ya da azını aşmamak şartıyla faturalı tüm motorları işletebileceğimi söylediler, marka model farketmiyor yani. bu %30 muhabbetini de emisyon değerlerinden dolayı bu şekilde diye söylediler yani 1000cc araca 1.4 ya da 600cc motor takamıyoruz en kötü şartlarda 700 ya da 1300cc işletilebiliyor. zaten şöyle bir durum var piyasada toplanan amerikanların bazılarını farklı motorlarla yürütüyorlar hepsinin her parçası bulunamıyor diye biliyorm
Yukarıdaki maddelerde hacimden bahsetmiyor, güç farkı diyor, o da kw yada hp cinsinden olur.
1.si Resmi Belgelere göre, hacim yönünden zaten bir sıkıntı yok, güç olarak %30 olduğu belirtilmiş. Yani 600 yada 1300 cc gibi bir sınırlama yok.
2.si diyor ki belge, bu sınırları (üstteki mesajımda yazdım) aşıyorsan,
Bu belgeleri raporlarıda al gel, işlet diyor.Alıntı:
- Egzoz emisyonu:70/220/AT veya 88/77/AT,
- Araç dıĢ gürültüsü: 70/157/AT veya ECE-R 51,
- Motor gücü: 80/1269/AT,
- Dizel Egzoz Dumanı: 72/306/AT,
Yönetmeliklerine göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu aranacaktır.
Yine üstte de yazdığım gibi, muameleci kişiler esktradan bu işlerle uğraşmamak için 'olmuyor abi.' diyip geçiyorlar..
mevzuatta ki kriterleri sağladıktan sonra olabiliyor miniksler baya uğraşmıştı kendisi de belirtmişti bir msjında paran yoksa zor diye. yine bilal aktepenin civic de işli olduğunu kendisi beyan etmişti, geçen aylarda sanırım 1.8 e30 kasa bmw karbüratörlüydü 1.6 enjeksiyona çevirmişti projesi ile muayene istasyonuna geldi ve geçti işlendi.
swapın önündeki bütün engeller kalkıyor o zaman en azından usül yönünden, uygulamada kurumlar saçmalamazsa bundan sonra sıkıntı olmaz...