herkes ne kadar çok biliyor ya
bişey yapmaya çalışıyolar iyi yada kötü madem beğenmiyosunuz eleştirirken önerinizide söyleyin daha iyiye gitsin.
kuralların cogunlugu d1 in resmi sitesinden alınmıştır
http://www.d1gp.com/index.asp?PageAction=Custom&ID=85
burda da gordugunuz gibi ff katilimi serbesttir
Ben katılması yasak demedim zaten,FF lerin olduğu bir show dedim.D1 de FF hiç yok.Neyse.
Buradaki katılım şartlarından kaçı aynen kullanılacak büyük bir merakla bekliyorum.Kaç kişi roll cage taktıracak mesela.
Amatör bir işe başlıyorsunuz,takdir ediyorum.Ancak D1 deki katılım şartlarını önüme koyman komik olmuş.Bunlar kurallar değil zaten.Ve pro katılımlar düşünülerek konmuş şartlar.Sizinle bizimle bir ilgisi yok şu an için.
Bu yüzden en mantıklısı kendi kurallarınızı koymanız.Ama mantıklı olmalı , 2000cc sınırı gibi değil.
Düzgün insanlarla düzenlemek istiyorsanız ilk organizasyonunuz olduğu için çevrenizden insanları seçerek başlamalısınız.Tanıdığınız bildiğiniz kişiler olmalı.Yoksa 50 tane adam gelip el freni çeker durur.İlk organizasyon için düzen çok önemli olacak .
iste zaten benmde istedgim ilk yapilacak bir orgda sizlerin fikirlerini almak
neler bekliyorsunuz neler dusunuyosunuz mesela istdan kac kisi gelir bole bir org na ya da mahalli bir sampiyona olsa katilirmisinz ne konularda destek istersiniz bunlari acikca soleyin
2000cc konusunda farkli seyler var yonetmeligi okusaydiniz anlardinz ama kesin olmadigi icin yayinlayamadm okuduktan sonra hak verirdinz
ff nin olmasinin bir nedenide katilimci sayisinin artmasi olarak dusunuldu yeterli arkadan itisi olamayacagi icin
Keşke eleştirmek yerine yapanlara yardım etsek bütün sorun bitecek !!!!!
ist i bilmiorum da Ankara nın bmw ve nissancıları herturlu katılır cogunlugu olusturur. onda bır suphen olmasın. yanlız onemlı olan organızasyn duzenı. aracların cogunda rolll cage olmayacak. roll cage olmayan aracların sınıflarında kalın karton kolıler on tarafa arakasına lastık arkasında da beton bloklar bulunur pıstın yanından bahsedıorum.
rollcage sınfı olusturursan lastık ve beton blok yeterlı. hatta sadece beton blok a musaade var.
onemlı olan katılanların kalıtesı. bu cok onemlı. bır tur on eeme tarzı bırsey konulması taraftarıyım.
ya da cc kuralı koyacagınıza araclarda bazı ozellklerın bulunması kurallarını koyun.
mesela 2000cc bır arac guclu olabılır yanlız 4age li bır 86 efsaneler yapar.
ama Türkiye de kaliteyi korumak ve kaliteli birşeyler yapmak çok zordur. çünü insanımızda kendini kanıtlama ispatlama dediğimiz bir özellik bulunmaktadır.
kaliteyi oluşturmak için katılımın mutlaka ücretli olması ve de rakamın çokta cüzi olmaması taraftarıyım. tabi kazanan arkadaşa da bunun karşılığı olarak mısır çarşısı kupası ve madalyası değil düzgün hediyeler verilmesi şartı ile.
yapılan org. drag ya da time trial değildir. madem DRFTURKEY ypıcaksınız diğer org. lardan marjinal olması ve ayrılması lazım...
Call for prayer
http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
Instagram hesabımız
miniksracing - humidorturkiye
Puanlama normalde AÇI,HIZ,ÇİZGİ,STİL gibi ana unsurlarla yapılır.Belirli bir pist vardır.
Önce araçlar Qualification(sıralama) için tek tek çıkarlar.Daha sonra tekli turlarda tekniklerini gösterirler sırayla.Bundan sonra elemeler yapılır ve işin asıl heyecanlı kısmı TSUISO turları başlar.2 araç piste arka arkaya çıkar.Bu yarışda da ilk başta söylediğim kurallar geçerlidir.Ancak öndeki rakibe en yakında kalmak ve açısına uygun yaklaşmak gerekir.
Spin atanlar yada kaza yapanlar büyük puan kayıpları yaşarlar.
Yarış sonunda 2 pilot un puanlarının eşit olması durumunda kazanan pilot yine marjinel bir yöntem kullanılarak seçilir.Kimin kazandığı seyircilere sorulur :=)
Aşşa yukarı olan biten bular.Sizin yapacağınız yerde nasıl bir pist kuracağınız belli mi ? D1 de genelde virajları içe eğimli pistler kuruluyor,böylece virajlara daha hızlı girilebilyor.Ama düz bir otoparkda da kuka ları kullanarak basit bir pist kurabilirsiniz.
Katılım miniğinde dediği gibi ücretli olursa bu işi gerçekden yapmak isteyen adamlar gelecektir.İster istemez kalite artar böylece.
TOMSFED değil TOSFED...
Arkadaşlar mutlaka ilk başlangıçta sorunlar eksiklikler olacak...Drift denilen yarış dünyada drag ya da diğerleri gibi sık yapılan bir org. deil...Dolayısıyla biraz hoşgörüyle birazda yapıcı tavsiyelerle bu iş belki ilk sene bile çok verimli olmayacak ama belirli süre ve kaliteli katılımlar sonucu beklenti artacağı için çok daha iyileri düzenlenecektir...
mechanix yazdigin seyler yonetmeligi olustururken dikkate aldigimiz kurallar zaten
bizim ilk amacimiz genis bir alanda basit bir pistle daha cok show karakterli bir yaris la bunun ilkini gerceklestirmek gorewliler acisindan bir sorunumuz yok 2000den beri wrc,erc,ulusal ralliler,ist park yarislari yapan bir ekibimiz var ama katilimci seviyesini kalite ve sayi olarak yukseltmek sizin elinizde
D1GP
japonya
amerika
ingiltere
yeni zellanda
malezya
tayvan
bunlar sadece resmi olanlar birde otomobil kluplerinin duzenledikleri var, sonucta kimse mucize beklemiyor ama show agirlik olacak deniyorsa duz zeminde kukalarla auto cross pisti hazirlanir el freni yada diferansiyeline guvenen doner durur![]()
Experience is what you get when you don't get what you want.
Teşekkürler bilgiler için ama seninde bold olarak belirttiğin cümlede Drag ya da diğerleri kadar sık yapılan bir org. deil doalyısıyla TR de diğer org.larda bile 4-4lük başarı elde edememişken bu org. da senin belirttiğin şekilde geçicektir.Sportivo nun dediği gibi EOSK ve EMOST wrc en başta olmak üzere bir kaç org.u başarıyla bitirdi umarız bununda üstesinden gelir bizlerinde desteği ile...
Bu yazılanlara ek olarak bişe sölemek istiyorum;
Bence bu ilk organizasyon cok onemli.O yuzden katılacak kişileri
sizin belirlemeniz bence daha dogrudur.Neden derseniz ilk olarak
yapıldıgı için insanların görüşünü almak zordur.Sizin yerinizde olsam cevreden belirli bi katılımcı listesi olustururdum hem böylece istenmeyen durumlarda olmaz katılımcılar kendini bilen
arabasını bilen kişiler oldugu için otomobilleri uygun olan kişiler
tarafından bu organiasyon gercekleştrlrse seyirci daha cok ilgi
gösterir.Bnm görüşüm budur.Bence siz arastırın bulun rica edin
böle bi organzyona katılcakları.İlk basta belki anlamsız geleblir
ama ilkler her zaman cok önemlidr.
" If everything seems under control, you're just not going fast enough. "
bence cc olarak değilde araç olarak değerlendirecek bir heyet olsun dragdaki gibi off off ya yine zorunlu seyirci rolüne düşmyelim 2 saat bekliyoruz ne o adam gibi araba kalkıcak diye almayın basit arabaları... ciddi bişeyler olsun artık ya başlamasına sebep olan herkezi şimdiden tebrik ediyorum inşallah çok başarılı olucak...
Org. düzenleyen kimse Başarılar dilerim... İnşallah Hoş bi başlangıç yapmış olursunuz Bizde Burda devamını Getiririz ....
Intercity Istanbul Park
Caterham Türkiye
OMP Türkiye
Pist Günleri
Intercity Endurance Cup
Intercity Clio Cup
Intercity Megane Cup
Intercity Caterham Cup
+1 cem
katılımcıları organizasyon sorumluları seçmeli yanii herkez arabasını azda olsa kaldırmasını bilir ama kaydırmak başka bi ustalık
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)