kaza yaptın yapalı her konunu okuyorm sen bu gidişle araba alamayacaksın uzun bi süre arayışta kalıcaksın....uzun süre aramanda canını sıkıcak ...
tez olsn hayırlısı olsn diyorm
kaza yaptın yapalı her konunu okuyorm sen bu gidişle araba alamayacaksın uzun bi süre arayışta kalıcaksın....uzun süre aramanda canını sıkıcak ...
tez olsn hayırlısı olsn diyorm
Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ
herkes yazmış ama bende bildiklerimi yazayım
kronik sorun olarak 05 öncesinde direksiyon pompası en büyük kronik sorun.. hepsinde olacak diye birşey yok ama hor kullanılan pek dikkat edilmeyenlerde çıkıyor genelde.. tamiri mümkün ama yine baş gösteriyor bir süre sonra.. değiştirirken de pahalıya patlar biraz..
radyatör su kabının contası çok ufak ama önemli bir kronik sorundur50 liralık kapak 5k liraya mal olabiliyor
ön takım orj de pek sıkıntı çıkarmaz ama yapısı sert olduğu için üstüne bide yay vs takılırsa kule takozlarını yırtıyor 15 20k kmde bir tabi kullanıma da bağlı.. çok pahalı değildir tanesi 60 lira civarı.. rotillerde sıkıntı yapabilir..
iç kısımda tıkırtılar olabiliyor göğüsten ama çok sinir bozucu şeyler değil ufak tefek müdahelelerle çoğunun önüne geçilirsunrooflularda mekanizmadan da gelebiliyormuş ama bende olmadığı için bilemiyorum
motoru yürüyeni bence gayet sağlam tabi bilinçli kullanırsan ve yüklersenşanzımanı da gayet dayanıklı..
yakıt tüketimi şehir içinde kullanıma göre 9-12 litre arası değişiyor.. uzun yolda eğer sabırlıysan 5 6 litre civarına inebilirsinkm üzerinden şehiriçinde 55 lt depo ile 500 550 uzunda 900 e kadar yolu var
yedek parçaları da makul ne pahalı ne ucuz..
eğer ciddi düşünüyorsan bencede 2005 sonrası alman daha yararlı olur.. makyajda birçok şey yenilendi.. motor kulakları direksiyon pompası far stop göğüs şanzıman nispeten farklı vs..
kasnak filtre egsoz sıradan modifiyeler tamamen zır stock bakmana gerek yok bence
üst kapakları dayanmıyor diye birşey yok dayanıyor ama kötü bi tasarımı varegt sıkıntısı oluyor aşırı ısınıyor bu yüzden de
chronopack donanımı olanlarda hız ve devir birlikte ortada yağ ısısı, yağ basıncı, hararet ve benzin bir arada oluyor.. genelde 05 sonrasında var..
YouTubeDR.ECU
R56 da chip+komple egzos+chip R53 de kasnak+chip+k.egzos yüklense hangisi daha keyifli olur? sade olsun bizim olsun![]()
bazıları uyumlu bazıları değil
direksiyon pompası yeniyle uyumlu değil diye biliyorum ben mesela ama 05 sonrasında ayna mahruti daha kısa az birşey o değişebiliyor.. istenirse göğüste değiştirilir tabi farlar stoplar da.. motor kulağından tam emin değilim ama o da uymuyordu diye hatırlıyorum..
YouTubeDR.ECU
Peki 05 Modeller Direk Makyajlımı Yekta Yoksa 05 6.ay üretim öncesi gibi kriterler varmı ben bakıyorumda Makyajını Çözemedim İlanlardan
04'ten Sonrası Yani 05'ler Makyajlı 06'lar Makyajlı 07'ler Yeni Kasa Olarakmı Baz Alıcaz?
Makyajlılarda 3 Kol Direksiyon Standart Galiba
Yekta Çok Soru Sordum Ama Sen Forumda mcs Hakkında Bilgili Bi Arkadaşsın Diye Biliyorum![]()
04 yarısında makyajlandı ama türkiyede makyajlı 04 varmı bilmiyorum onun için 05 sonrasını makyajlı olarak düşün sen
06 ya kadar üretildi ama 06 da manuel bulmak çok zor ağırlıklı olarak triptronik geldi.. 07 ve sonrası r56 yani turbolu olanlar..
makyajlıların çoğunda 3 kol direksiyon var ama olmayanları da gördüm kimi paketlerde 2 kol direksiyon olanlar da var
yok estağfurullah bildiğim kadarını paylaşıyorum bende![]()
YouTubeDR.ECU
kulakların tasarımı cok degisik hakikaten uymuyor diye biliyorum bende
r56 nın limitlerini henüz bilmiyoruz , hoş gördüğüm en hızlı r56(filtre,intercooler,borular,turboback egzoz) benim aracımla(filtre,kasnak,header,orjinal son susturucu iptali) hemen hemen aynı gidiyordu , beklediğimden farklı şekilde üst süratlerde ben biraz daha öne çıkıyordum. Ikimizde de yazılım olsa muhtemelen o daha hızlı olacaktır.
ekstra olarak gösterge paketi alınmışsa , devir saati ve hız göstergesi birlikte direksiyon arkasına gelir , orta konsolun üstündeki büyük alanda da hararet , benzin vs. göstergeler olur.. bu gösterge paketi ekstra satın alınan bir özelliktir , normalde hız büyük ve orta konsolda , devir saati de tek başına direksiyon arkasındadır
r53 cooperS lerde makyaj öncesi kasaların (yanlış hatırlamıyorsam makyaj 2005 yılında oldu) direksiyon pompaları sıkıntı yaratabilir , zaten makyaj öncesi araçlarda direksiyon pompası vıyyyy vııyyy diye inler
makyaj sonrası r53 lerde bu sorun ortadan kaldırılmış , direksiyon pompası ile ilgili birtakım değişiklikler yapılmış , kısacası arıza çıkarma olasılığı daha düşük...
otomatik şanzımanlarda da makyaj öncesi-makyaj sonrası farklar var ama otomatik şanzımanlısını almanı tavsiye etmem , düz vites cooperS kesinlikle daha sorunsuz olacaktır...
cam tavan olayına gelirsek ,
ses yapar mı? bu tamamen aracın önceki sahiplerinin aracı hangi koşullarda ne şekilde ve hangi yollarda kullandıklarına bağlı... sessizine de rastlayabilirsin çatır çutur ses verenine de...
cam tavan alınmalı mı?
aracın içini kuşkusuz çok ferahlatıyor ve cidden çok keyifli , bence alınmalı
ama r53 kasalarda cam tavan , delikli bir kumaş panjura sahip , yani her ne kadar camı siyah da olsa yazın sıcağında aracın içinin ısınmasını ve kafanızın yanmasını tamamen engelleyemiyor diyebilirim , kumaş panjur demiyelim de perde diyelim...
ama r53 kasalarda artık kumaş değil , direkt sürgülü kapak var , kesin çözüm yani...
döşeme konusu ;
s versiyonlarında yarım deri veya tam deri olarak iki farklı tür var. ben tam deri tavsiye ederim , aracın değerini kesinlikle arttıran bir unsurdur
doğal olarak ön koltuklar daha fazla kullanıldığı için , özellikle şöför koltuğunun kalça kenarlarındaki plastik kaplama ile deri döşemenin birleşim / iç içe geçiş noktalarını kontrol etmek lazım , deri o noktalardan atma / sıyrılma yapabiliyor
yol tutuş
standart amortisör-yay ikilisi gayet yeterlidir , yeteri kadar da serttir , daha sert süspansiyon tamamen zevk meselesidir , ama dediğim gibi standart hali bile çok çok iyidir
yakıt
şehir için ortalama 10 litreden aşağı çok zor , yukarısı ise mümkün
şehir dışı sabit-sakin kullanım halinde 7 litre seviyesi yakalanabiliyor
yedek parça / servis
daha önce bir honda sahibi olduğun için sana bir miktar yüksek gelecektir
şimdilik aklıma gelenler bunlar![]()
Tesla Model Y Sr
öğrenciye gidermi mcs
ep3 r53 arasında kaldım bende hergece roll vs işim pek olmaz anca arkadas arasında denerım
benzın problem degılde çok buyuk sorun cıkarırmı bana(direksiyon pompası hariç ) 2005 oncesi 70k-8k km arası mcs![]()
İlker G.
YouTubeDR.ECU
r56 konusundaki düşüncelerinizide alabilir miyim? r53 e göre yakıtta biraz daha cimri başka ne artı yönleri var.
Valla Allah Razı Olsun Kelimesinden Başka Birşey BulamadımHepinize Çok Teşekkür Ederim Zaman Ayırıp Yazmışsınız Şu An Aklımda Çok Az Şey Kaldıki Onlarda Genel Düşünceler İşte Bakım,Headers Vs Gibi
Ben Aracımla Günde Min 50 60 Km Yapıyorum Şehiriçi Banada Daha Uygun Geliyor mcs Birde Şimdi Tamam k20 Akıyor Ama Klima+Abs+K20 = 40...Mini İse Segment Olarak Bambaşka Duruyor...
Büyük İhtimalle Tertemiz Bir Mcs Bulursam Alıcam Min 1 Ay Max 3 Ay'a Kadar Ve Sayenizde 2005 Üstü Olacak Maslakta Mini Auto'yla Gidip Tanışıcam En Kısa Zamanda Özgençi Bmwci Arkadaşlarım TanıyorOnlarda Konuşucam
Çok Teşekkürler Cidden Bayağı Bir Aydınlandım
Peki Modifiye Olarak Nasıl Bir Araç
Kesinlikle ve Kesinlikle Motora Zarar Vermeyecek Şeyler Takarım Takarsam
Daha Önce Charger Kullanmadım Bilmemde Pek
Bu Kasnak'tır Gidiyor Varmı Bunun Zararı
Ne Gibi Bütçelerle MOTOR Riski Yaratmadan Yürünebilir Neler Takmalı
inşallah 1 ay sonra yine değişmez fikrin![]()
mini auto yusuf ustayla tanış esnaf olarak da insan olarak da çok iyi birisidir
kasnak sc basıncı arttırmak içindirorj de 0.7 bar civarıdır basınç %17 ufak kasnak ile 1.1 bar civarına çıkar yaklaşık da 15hp güç alırsınız.. kimileri krank kasnağını da değiştiriyor.. orjinalinde 05 sonrasında krank kasnağında damper var ve aftermarketlerde bu yok çoğunda.. zaten sineğin yağını çıkarmak gibi birşey bence gereksiz
![]()
headers gerçekten önemli çünkü orjinali çok kötü ve zaten yüksek egt ile dolaşan bi araba.. filtre egsoz zaten klasikbunlar ile hiçbir sıkıntı yaşamazsın.. yazılım konusu biraz muallakta sanırım
superchips ile sıkıntı yaşayanlar oldu filan.. orjinal yazılım ile şu an bende bi sıkıntı yok afr de normal 11.5 civarında
![]()
YouTubeDR.ECU
risksiz yürütmek , kafanın rahat olması için egzoz , filtre kiti , headers tavsiye...
kasnak ve yazılım da tabii mümkün de ben olsam r53 ü limitlerine çok dayamazdım , soft bir yazılım ve %'si düşük bir kasnak belki...
charger biraz değişik bir duygudur , rölantiden itibaren sürekli devrede olan bir sistem olduğu için sağ ayağının altında güç devamlı var
r53 modifiye konusunda kaput altı sıcaklıklar meselesi var , sıcak bir arkadaşımızdır kendileri
![]()
Tesla Model Y Sr
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)