3. Köprü Güzergahı

Thread: 3. Köprü Güzergahı

  1. SOMEONESPECIAL's Avatar

    SOMEONESPECIAL said:

    3. Köprü Güzergahı

    İşte 3. köprü güzergahı

    Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım açıkladı: 3. köprü Garipçe Poyrazköy mevkiinde yapılacak. 5 yılda bitirilmesi planlanan köprünün uzunluğu 1257 metre olacak. Maliyetinin 6 milyar dolar olması bekleniyor

    Yıldırım, bir basın toplantısı düzenleyerek İstanbul'da 3. Boğaz Köprüsü'nü de içeren Kuzey Marmara otoyolu projesini açıkladı. İşte Yıldırım'ın açıklamalarından önemli bölümler:

    İstanbul’un ulaşım sorunu sadece bu şehrin değil, tüm Türkiye’nin bir sorunudur. İpek yolu güzergahı üzerindeki ülkeleri de çok yakından ilgilendirmektedir. Bakü Tiflis kars demiryolu projesi, yüksek hızlı tren projesi, marmaray projesi, İstanbul modern ipek demir yolu koridorunun en önemli durağıdır.

    100 YILLIK HAYAL GERÇEKLEŞİYOR

    Trafikten raylı sistemin payını yüzde 8’den yüzde 20’ye çıkaracak marmaray projesinde iki kıta birbirine bağlanmış olup, proje tamamlanmak üzere gün saymaktadır. 29 ekim 2013'TE 100 yıllık hayal gerçekleştirilmiş olacaktır.

    Bu projelerin tamamı İstanbul için önemli olmakla birlikte uluslar arası transit trafiğin İstanbul dışına alınması bakımından çok önemsediğimiz kuzey Marmara otoyolu projesi de bugün karar aşamasına gelmiştir. Bu projeyi, İstanbul kuzey çevre yolu projesi olarak da adlandırabiliriz.

    Türkiye’nin Avrupa’ya yönelik sevkiyatının yüzde 95’i İstanbul üzerinden yapılmaktadır. Ülke nüfusunun yaklaşık yüzde 25’i bu projenin konuşlandırılacağı bölgede yaşamaktadır. Türkiye’de motorlu taşıt sayısının yüzde 25’i yine bu bölgededir. 2000 yılı sayımlarına göre İstanbul üçüncü boğaz köprüsü ve kuzey Marmara otoyol bölgesinde, yaşayan nüfus 12.6 milyon iken, 2009’da bu sayı 16.1 milyon seviyesine çıkmış. Yani 9 yılda yüzde 28 artmıştır.

    ARAÇ SAYISI 3.3 MİLYON

    Aynı dönemde yaklaşık 2 milyon civarında olan araç sayısı 2010’da 3.3 milyona yükselmiştir. Araç sahipliğindeki artış nüfus artış oranının iki katıdan fazla olmuştur. Refah göstergesi olarak da gösterilen araç sahipliğinde artış eylemi, mevcut durumda tedbirler alınamaz ise kabusa dönüşebilir.

    Nakliyeciler 10 dakikada gidebilecekleri mesafe için her sabah 4 saat her akşam 4 saat beklemek mecburiyetinde kalmaktadır. İkinci çevre yolunda günlük 250 bin trafiğin yüzde 20’si ağır taşıtlardan oluşmaktadır.

    Trafik kapasitesi her iki köprünün günlük 250 bin iken, fiili durum zaman zaman 500 bini aşmaktadır. Birinci köprü 1973 yılında, ikinci köprü 1988 yılında hizmete girmiştir. Köprülerin zaman zaman düzenli bakım ihtiyaçlarını karşılamak için kapatılması gündeme geldiğinde, İstanbul trafiğinde çok büyük bir kaos oluşmaktadır. Ancak kapasitenin yüzde yüz üzerinde çalışan köprülerin, planlanmış bakımlarından önce bakıma alınması ayrı bir fiili durumdur.

    TRAFİĞİN MALİYETİ 3 MİLYAR TL

    İstanbul içinde trafik nedeniyle, işgücü kaybı ve fazladan yakılan akaryakıtın maliyeti 3 milyar TL’yi aşmıştır.
    Bütün bu veriler üçüncü köprüyü de içeren kuzey Marmara otoyol projesi olarak adlandırdığımız projenin geciktirilmeden hayata geçirilmesini zorunlu hale getirmemizi gerekmektedir.

    1993 yılında ilk defa devlet planlama teşkilatında yatırım programına konmuştur. 1993-98 yıllarına kadar İstanbul boğazından geçilebilecek güzergahlar yerinde yapılan incelemelerle tespit edilmiştir. 2005 yılında 5 üniversite uzmanı ulaştırma sektörüne hizmet veren tüm kesimlerin ayrıca 29 kamu kurum ve kuruluşlarının katılımıyla yaptığımız ulaşım ana plan stratejisinde de üçüncü boğaz köprüsü ve çevre ve otoyol projesi yer almıştır.

    2005’ten bugüne yapılan çalışmalar 6 koridor, 6 güzergah için, Nakkaştepe Ortaköy iki köprü arasında Arnavutköy Çubuklu Yeniköy, Beykoz Tarabya, Anadolu Kavağı Sarıyer, Poyraz ve Garipçe güzergahları bütün yönleriyle incelenmiş ve bu 6 güzergahın birbiriyle karşılaştırılması yapılmıştır.

    İŞTE 3. KÖPRÜ GÜZERGAHI

    Boğaz geçiş noktaları Garipçe ve Poyrazköy mevkiidir. Çevre yolu bölümü ise ***** Anadolu yakasında ve Avrupa yakasında olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Kınalı odayeri, asya yakası paşaköy Akyazı, köprü ile birlikte yapılacak çevre yolu bölümü ise odayeri, Paşaköy, Poyrazköy, Garipçe kesimidir. Toplam 260 km anayol ve buna bağlı bağlantı yollarında oluşmaktadır.

    MALİYET 6 MİLYAR DOLAR

    Yaklaşık maliyet 6 milyar dolar civarındadır, kamulaştırma bedeliyle birlikte.
    Projenin yüzde 75'e kamu arazilerinden geçtiği için kamulaştırma bedeli düşük gerçekleşmiştir. 1-1.5 milyar dolarlık bir kamulaştırma maliyeti sözkonusudur.
    Yeşil alanların korunması için İstanbul Boğazı ve yakın çevresinden şehir içine doğrusal bağlantılar projede asgari ölçüde bulunmuştur.

    Belgrad ormanları, fatih ormanları, Polonezköy milli park gibi orman alanlarıyla tarihi yerlerin korunması temel hedef olarak benimsenmiştir. Kuzey Marmara otoyolu İstanbul’un batı sınırında 41 derece enlem 28 derece boylamında bulunan kınalı mevkiinde TEM Otoyolu kavşağında başlamakta, kömür ocakları mevkiini katetmekte, İstanbul boğazını ise 41 derece enlem 29 derece boylamla bir asma köprüyle geçmekte, daha sonra paşaköy mevkiine ulaşarak, 40.8 derece eylem 29.4 derece boylamda Gebze civarında İzmir otoyolu ayrımına ulaşmaktadır.

    KÖPRÜ HATTININ YARISI ORMAN ARAZİSİ

    Garipçe-Poyrazköy hattında özel arazi oranı yüzde 16, orman arazisi yüzde 48, 2B'li alan yüzde 11, Hazine arazisi yüzde 16, askeri bölge yüzde 11 düzeyinde bulunuyor. Bu bölgede kamulaştırılacak bina sayısı ise 222. Bakan Yıldırım, orman arazisinin birçok kısmının artık orman vasfını yitirmiş araziler olduğunu belirtti.

    TÜM YÖNLERİYLE İNCELENDİ

    Bütün bu veriler üçüncü köprüyü de içeren kuzey Marmara otoyol projesi olarak adlandırdığımız projenin geciktirilmeden hayata geçirilmesini zorunlu hale getirmemizi gerekmektedir.

    1993 yılında ilk defa biz devlet planlama teşkilatında yatırım programına konmuştur. 1993-98 yıllarına kadar İstanbul boğazından geçilebilecek güzergahlar yerinde yapılan incelemelerle tespit edilmiştir. 2005 yılında 5 üniversite uzmanı ulaştırma sektörüne hizmet veren tüm kesimlerin ayrıca 29 kamu kurum ve kuruluşlarının katılımıyla yaptığımız ulaşım ana plan stratejisinde de üçüncü boğaz köprüsü ve çevre ve otoyol projesi yer almıştır.

    2005’ten bugüne yapılan çalışmalar 6 koridor, 6 güzergah için, Nakkaştepe Ortaköy iki köprü arasında Arnavutköy Çubuklu Yeniköy, Beykoz Tarabya, Anadolu Kavağı Sarıyer, Poyraz ve Garipçe güzergahları bütün yönleriyle incelenmiş ve bu 6 güzergahın birbiriyle karşılaştırılması yapılmıştır.
     
  2. SOMEONESPECIAL's Avatar

    SOMEONESPECIAL said:
    İlk Tepki

    CHP İstanbul İl Başkanı Gürsel Tekin, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın açıkladığı 3. boğaz geçişi projesini "Korsan Köprü" olarak değerlendirdi.

    Açıklanan projenin kentin anayasası olan yüz binlik planlarda yer almadığını ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş tarafından da istenmediğini belirten Gürsel Tekin, "Bu köprüyü yapamazlar. Çünkü kente ilişkin hiçbir planda köprü çalışması görülmüyor' dedi.

    Çevreye en zarar verecek proje olarak açıklanan güzergâhın tam bir skandal olduğunu ve İstanbul’un akciğerleri olan ormanların ve su havzalarının tam ortasından geçtiğini belirten Gürsel Tekin sözlerini şunları söyledi:

    "BU KÖPRÜ KORSANDIR"

    "İstanbul ve Marmara Bölgesi için tam bir çevre faciasına yol açacak projenin açıklandığı toplantıda Çevre Bakanı neden yok acaba? Bu projeyle karşı olduğu için mi yoksa çevre konusu kimsenin umurunda olmadığı için mi? Açıklanan köprü çalışması tamamen korsandır. Bu köprü ne binlik ne de yüz binlik planlarda yoktur. Kentte yapılacak en küçük bir değişiklik bile önce planlara işlenir. Ardından uygulamaya geçilir. Daha bir yıl önce kentin yüz binlik planları kabul edildi. O planlarda 3. Köprü'ye ilişkin tek bir çalışma yok. 470 bilim insanının hazırladığı planlarda 3. Köprü'nün adı bile geçmiyor. Ulaştırma Bakanı Yıldırım ise 3. Köprü güzergâhı diye bir yol haritası açıklıyor. Ulaştırma Bakanı’na sormak istiyorum; 3. Köprü hangi planda var? Bu yüzden, çakılacak tek bir çivi bile yasadışıdır. Bu köprü korsandır. Kenti yönetenlere rağmen alınan bir karardır. Bu köprüyü yapamazlar."

    "İSTANBUL'U KİM YÖNETİYOR"

    AKP'li İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ı da eleştiren Tekin sözlerine şöyle devam eti: "Sayın Topbaş'ın 3. Köprü'ye karşı olduğunu biliyoruz. Hatta 100 binlik planlar yapılırken, 3. Köprü'yü koydurtmamış. Bilim insanları da köprünün çevreye vereceği zararı anlatmış. Bu konuda bilim insanlarıyla mutabık kalmış. Doğru da yapmış. Ama ne yazık ki; bu kararlılığını şimdi gösteremiyor. Köprüye karşı olduğu halde sesini çıkarmıyor. Sorumluluktan kurtulmak için de açıklamayı Bakan Yıldırım yapıyor. Kenti Başbakan mı, Ulaştırma Bakanı mı, yoksa Kadir Topbaş mı yönetiyor anlamış değiliz. Köprüyü Ulaştırma Bakanı açıkladığına göre bu kenti yöneten Kadir Topbaş tamamen devre dışı bırakıldı."

    "1275 METRELİK HANÇER"

    3. köprünün planlarda olmadığı için 'korsan' olarak anılacağını belirten Tekin, "Nasıl çivi çakacaklar merak ediyoruz. İstanbul'un en güzel ormanları ve su havzaları yok edilecek. İstanbul’un akciğerlerine 1275 metrelik bir hançer saplanacak. Yaşanan şey tam bir köprü açmazıdır. Bu plan ile İstanbul’un nüfusu 25 milyona çıkarılacak ve yeni kurulan Arnavutköy ilçesinde yaratılan sınırsız rant ile İstanbul bir kez daha birilerine peşkeş çekilecek. 150 kilometrelik güzergahta kimlere rant sağlandı merak ediyorum. Bu, çözüm yerine yeni sorunlar yaratacak bir projedir. Bu projeyi engellemek için direneceğiz. Hukuki yollarla halkımızı da yanımıza alarak direneceğiz. Korsan köprüye izin vermeyeceğiz" dedi.
     
  3. Day Walker's Avatar

    Day Walker said:
    orman arazileri gidecek gene her taraf villa olacak millete peşkeş çekecekler
    Yolların Ustasıyım Modların Hastasıyım
     
  4. VTec_king's Avatar

    VTec_king said:
    chp nin tepkisi yerinde
    ağaç bırakmıcaklar sonunda istanbulda..
    Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya,cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur.ATATÜRK
     
  5. Yasin Y.'s Avatar

    Yasin Y. said:
    bi oralar kalmıştı zaten dokunulmadık
    geçerken oralardan 10 sene sonra ne olur diyoduk
    10 seneye kalmaz artık
     
  6. SekoLive's Avatar

    SekoLive said:
    çok gereksiz bi iş olacak 3. köprü...
    Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ
     
  7. _Burak_'s Avatar

    _Burak_ said:
    malumun ilanı yapıldı...
    duymayan bilmeyen kalmışmıydı
    kafa firmalar parselledi oraları , hükümetle yakın olanları özellikle
    Burak ÇAPKAN
    Volkswagen Ticari Araç Satış
     
  8. MSK's Avatar

    MSK said:
    Bizim karşımızdaki cifliğin büyük bir kısmını istimlak ettiler bile , bizim cifliktende 300-400m2 gibi bi alan gitti.
     
  9. Day Walker's Avatar

    Day Walker said:
    Quote Originally Posted by MSK View Post
    Bizim karşımızdaki cifliğin büyük bir kısmını istimlak ettiler bile , bizim cifliktende 300-400m2 gibi bi alan gitti.
    mahkemeye falan vermedinizmi salih
    Yolların Ustasıyım Modların Hastasıyım
     
  10. Frid's Avatar

    Frid said:
    Quote Originally Posted by MSK View Post
    Bizim karşımızdaki cifliğin büyük bir kısmını istimlak ettiler bile , bizim cifliktende 300-400m2 gibi bi alan gitti.
    elmi koydular yoksa ödeme yapıldımı
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ
     
  11. erayakar's Avatar

    erayakar said:
    Güzargah istanbulla ne alakası var ..istanbulun dışında kalan bir bolüm...sariyerin üsttaraflarından gümüştere komur ocaklarının bulunduğu bir alandan geçiyor bağlantı yolları nasıl olucak çok ters bi yol..trafiği nasıl rahatlatıcak proje bitmeden bişe demekte yanlış olur..hayırlısı olsun
     
  12. JumboAli's Avatar

    JumboAli said:
    Mımarısı aynımı olucak acaba
     
  13. SekoLive's Avatar

    SekoLive said:
    Quote Originally Posted by erayakar View Post
    Güzargah istanbulla ne alakası var ..istanbulun dışında kalan bir bolüm...sariyerin üsttaraflarından gümüştere komur ocaklarının bulunduğu bir alandan geçiyor bağlantı yolları nasıl olucak çok ters bi yol..trafiği nasıl rahatlatıcak proje bitmeden bişe demekte yanlış olur..hayırlısı olsun
    bu 3.köprüyü istanbuldan edirneye edirneden diğer illere giden kamyonlar için yaptıklarını sölemişlerdi en başlarda istanbulla işi olmayan burdan devam etsin yol rahatlasın gibi...

    edit otobusler binek araçlarda dahildir sanırım
    Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ
     
  14. SOMEONESPECIAL's Avatar

    SOMEONESPECIAL said:
    Quote Originally Posted by erayakar View Post
    Güzargah istanbulla ne alakası var ..istanbulun dışında kalan bir bolüm...sariyerin üsttaraflarından gümüştere komur ocaklarının bulunduğu bir alandan geçiyor bağlantı yolları nasıl olucak çok ters bi yol..trafiği nasıl rahatlatıcak proje bitmeden bişe demekte yanlış olur..hayırlısı olsun
    Rahmetli Menderes E-5'i yaparken "Buraya uçak mı indireceksin" demişler...
    Sanırım İstanbul yavaş yavaş kuzeye kaydırılacak Karadeniz e doğru...
    Bir şekilde depreme de önlem olacakmış diye duydum fısıltı gazetesinden
     
  15. Yigit-Y's Avatar

    Yigit-Y said:
    tem bizemi kalıcak şimdi ?

     
  16. TarikS's Avatar

    TarikS said:

    Talking

    Quote Originally Posted by Yigit-Y View Post
    tem bizemi kalıcak şimdi ?

    ahuhasuhsuhdsuhusuh
     
  17. Yigit-Y's Avatar

    Yigit-Y said:
    valla öyleyse piste filan gerek kalmadı

    tırlar kuzeyden gider biz ortadan gideriz vatandaşda e-5 den takılır rahat rahat yapılır rolller artık
     
  18. SOMEONESPECIAL's Avatar

    SOMEONESPECIAL said:
    Quote Originally Posted by Yigit-Y View Post
    valla öyleyse piste filan gerek kalmadı

    tırlar kuzeyden gider biz ortadan gideriz vatandaşda e-5 den takılır rahat rahat yapılır rolller artık
    Ne güzel paylaştırdın yolları öyle
     
  19. HALUK's Avatar

    HALUK said:
    istanbul trafik çilesi olmadan daha güzel, bence yapılsın, köprü trafigi diye birşey kalmasın. geçen salı akşamı tam 1 saat 36 dakikada geçtim köprüyü.
    agaçlar kesiliyor demişsiniz kesilmesede yanmıyormuyormu, hem kaçtane agaç diktik bu güne kadar, kendi adıma yazayım o kadar çevreciyim, 5 agaç dikmemişimdir hayatımda.

    10 yıldır havalimanında çalışıyorum, halkalıda oturuyorum, trafik yokken evimle işim arası 7 dk. bazı sabahlar 1 saat bazı sabahlar 1,5 saat sürüyor, yazın cuma akşamları ise eve 2 saatte gidiyorum.
    bu günlerde havalimanına gelen varmı ? ne trafik ışıgı kaldı nede trafik benim 10 yıldır yaşadıgım eziyet 3 aylık bir çalışma sonunda bitti, okadar güzel olduki sanki piknik alanı gibi yeşillik ve agaçlık,
    sayın baykal hep konuşuyor, peşkeş diyor, satış diyor, ama kendi sadece konuşuyor, kimse bilmedigi bir şeyi yapamaz, ancak yaptıgı işi bilir. icraat yok. ne oldu dosya vardı kemalde bir sürü nerde, danışıklı dövüş yapıp bizleri oyalıyorlar
    bu adamlarda konuşuyor ama gerçekten ATATÜRK adına yakışır bir havalimanı girişi yaptılar helal olsun diyorum.
    sayın topbaşın ellerinden öpüyorum

    ne demişler yiğidi öldür, yoğurt yiyişini degiştiremezsin

    lütfen gelin görün sizde çok begeneceksiniz.
    insanlara icraat yapcak adam lazım, siyasi düşünceme terste olsa mecvuren tebrik ediyorum çünkü hakikaten çalışıyor belediye.
    Çok bilmiyecen, Bir bilenede sormuyacan, bileni bulmuşken yaptıracan