yok kanka ne olucak işine yarayan alsın kullansın ticaretini yapmıyozkı aldık zevkını cıkardık işte![]()
"HAYALLE YAŞAYANINDA YAŞAMAYANINDA ... "NAMIK KEMAL
Bronz jant beyaza guzel olur aslında ama beyaza En cok beyaz jant gıdıyor, beyaz rpf1 takıcaksın aslında off süper olur![]()
tek kelıme harıka olur dıyroum veya yandan bı foto gonder ben sana photosohpta oturtıyım
"HAYALLE YAŞAYANINDA YAŞAMAYANINDA ... "NAMIK KEMAL
yok estafurullah bana laf düşmez.. şahin sahibiyim ben
Şaka bir yana dikkat ettiyseniz burada halen kulaktan dolma bilgilerle yazılıyor. Ben HR yi sert diye duydum, aa ben de yumuşak diye duydum şeklinde yorumlar yapılıyor ki aslında buna hayret ediyorum..
215 x 45 x 17 jant ve lastik takımı ile birlikte 3.5" H&R kullanıyorum.
En ufak bir sürtme yaşamadım.
Orjinal jantlarım 205 50 16 idi.
17" jantlara çıktığım için, 50 yanak kalınlığını 45 e indirdiğim için konforda pek tabiiki bir azalış oldu. Ancak benim için kabul edilebilir düzeyde idi.. Konforda aşırı bir sorun yaşamadım. Çok yumuşak olup virajlara girdiğimde de pinpon topu gibi sekmiyorum. Ki eibach larda olan bir konudur bu. Gayet memnunum aracımın basıklığından da konforundan da yol tutuşundan da..
Aslında burada kişinin beklentileri öne çıkıyor. Şu iyidir bu iyidir demekten öte,
* Kütür kütür giden esnemeyen bir araca mı sahip olmak istiyorsunuz?
* Benim için görüntü çok önemlidir ve benim zevkim de yollarda sürünen bir görüntüdür, yol bozukluklarını o tip yollara girmeyerek halledebilirim mi diyorsunuz,
* Görüntü de olsun, ancak çok da fazla sert bir aracım olmasın, başkalarının da konforunu (eşim annem babam aile vs) düşünmek zorundayım mı diyorsunuz? (Benim seçimim bu oldu)
şeklinde biraz daha geniş düşünmek lazım sanki? Siz ne dersiniz?
Ayrıca aşırı düşüklük isteniyorsa coil-Over alınmasının daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum.
Stock amortisörlere 3.5" ten fazla takmanın sağlıklı olmadığını çoğu kişi söyler. Yürüyen aksamda üretim amacını zorlayıcı bir takım uygulamalar yapmak benim güvenlik anlayışıma ters bir durum.
1.5 yıldır dünya üzerindeki hemen hemen tüm yabancı forumlar dahil her yerde civic ile ilgili tüm güncel konuları ve teknolojileri bu güne kadar takip ettim, takip etmeye de devam ediyorum. Tüm bu araştırmalar ve gerçekten "bilir kişiler" in referansları sonucu 3.5 H&R tavsiye ettim Hüseyin kardeşime. Abi çok iyi basıyor şunu al gibi yorumlar değildi bunlar..
Memnun olmadığım bir ürünü tavsiye etmem sonuçta ki 65km/h ile spin attığım virajlara artık 110km/h ile girdiğim gibi çıkıyorsam H&R ye kötü denmesi benim için tuhaf bir durum haline gelir..
Lastik yarma (40 yanakta yaşanması muhtemel)
Performans azalışı, (3-4 bin TL lik jantlar haricindeki jantlarda mutlaka yaşanacaktır)
Yakıt tüketimi yüksekliği (Bknz yukarıdaki açıklama)
Alt takımların zorlanması ve
Jant yamultma gibi sorunların yaşanmaması ve aracın sağlıklı bir şekilde kullanılması anlamında da 17 jant tavsiye ettim.
18 de tercih edilebilir ama bahsettiğim gibi biraz keyfi işler bu konular
Görsellik bir yere kadar, önemli olan kullanılabilirliğidir bana göre.. 20 jant takan da var ama 30 yanak lastikle kullanamadıktan sonra çok bir anlam ifade etmiyor benim için görselliği..
En önemlisi ztn Raatlık..
Çünkü Gündelikde Olmasa Kullanıyorm ßu Aracı
Hem Görünü$ hem konfor İstiyorum..
17 ile 18 Arasında Kararsızım.. Ama Bakınızki İlerleyen ghunlerde göreceğim bende ne takacağımı![]()
O sahın gıbı basıyor olayını ben uydurmuyorum uye oldugum honda forumundakı herkez aynı goruste.. Vırajda sekme gıbı bır olay olsa benım basıma gelırdı yol tutus konusunda tum sınırları zorlarım, o dedıgınız sekme olayı coıl yaylarda dıp basıkken olan bır olay
Ayrıca eıchbach en cok basan yay degıl! Bu arabayı en cok basan yay coıl-ex 5cm'dir(eıchbachdan önü belırgın 1.5-2cm daha alcaltıyor)
Yol tutus, yumusaklık-sertlık, konfor olayını da ben kafamdan uydurmuyorum heralde eıchbach soyle hr boyle dıye..
Hr den eıchbach a gecen bır arkadasımızın yorumlarından yola cıkarak yazdım.. HR nın her cukurda kasısde küt küt dite vurdugunu ses yaptıgını vırajlardada aptal aptal yattıgını soyluyor..
Orj amartısorde coıl ex vs gıbı yaylar ıcın guvensız dıyebılecegımız tehlıkelı durum soz konusudur fakat eıchbach fazla basmadıgı ıcın kesınlıkle bu durum soz konusu olmaz..
Size tavsıyem eıchbachlı ve hr lı bı araca bınıp ona gore karar vermenız yonunde..
Edit: Konfor konusunda eichbachla hr yı kıyaslamak enteresan dogrusu.. 10 yasındakı yegenım bıle bılıyor eıchbach'ın hr'den konforlu bır yay oldugunu
herkes görsün diye hüseyın kardesım buraya koyuyorum ok
![]()
"HAYALLE YAŞAYANINDA YAŞAMAYANINDA ... "NAMIK KEMAL
bence onnumara 5 yıldız dostlar sızce![]()
"HAYALLE YAŞAYANINDA YAŞAMAYANINDA ... "NAMIK KEMAL
@ocean0636
Sevgili Arkadaşım.. Benim bakış açımla sizinki çok ama çok farklı..
Benim tek derdim aracın "basması" değil..
Çok daha geniş değerlendirmeler yapıyorum. Tekrar okumanızı tavsiye ederim.
Mesajımı tekrar okumanızı tavsiye ederim
Aracı basmak ısteseydım coıl ex alırdım.. Benım olayım ılk yol tutus sonra konfor daha sonra basıklık.. (Yukarıdakı mesajımda yazdıgım uzere)..
Edit: Basıklıgı severım ama guvenlıgımlede oynamam bunun ıcınde coılover kit(Xyz Street) alıcam yakında..
Hangi mesajı? Şahin e benzettiğinizi mi (basıklıktan mütevellit)
Yoksa 5cm olanın daha iyi basacağını mı,
Yoksa HR nin rezil ötesi saçma sapan bir marka olduğunu mu?
O kadar çok mesaj yazmışsınız ki bilemedim hangisini okuyacağımı..
Tekrar ediyorum benim olaylara bakış açım çok daha farklı.. Bazı arkadaşlar anladı zaten..
Eibach ı kötülemiyorum bu arada.. İyi yaydır.. Lakin ben H&R tavsiye ederim. Kendim kullandığım için de değil.. Daha iyi olduğunu bildiğim için..
Bir de takılacak iki yay vardır, H&R ve Eibach tır bunların markaları da.. Diğer markalar bu iki markanın muadilidir.
Neyse..
Peki siz daha iyi bilmiş olun..Burada bişeyleri yarıştırmak çok anlamsız zira..
Bilgilerimi paylaşmak belki birilerine yardımcı olmak, zamanında benim verdiğim yanlış kararları başkaları vermesin, zaman ve maddi kayba uğramasın diye yazıyorum yoksa ne zaman tüketirim ne de emek harcarım..
Bu kadar kelam yeter
Sevgiler saygılar herkese..
Hala sahın vs benzetmesıne takılıyorsunuz aracınızın basına gıdıp on ve arka camurluk arası mesafe farkına bakarsanız anlarsınız demek ıstedıgımı, aynı seylerı 2. kez yazıyorum bahsettıgım mesaj yukarıda bakın ordada yazdııgım gıbı ben kendı kendıme uydurmuyorum sahın vs gııbı dıye suanda en unlu honda forumlarından bırısınde bu benzetme mevcut..
Ben arkadasın kotulugunu ıstıyorum parası bosa gıtsın ıstıyorum ya haklısınız, o yuzden bır suru yorum yazdım..
Hr kullanıp eıchbach a gecen bır suru kısı duydum ama eıchbach dan hr ye gecen kımseyı gormedım duymadım su ana kadar, arkadasta hr alıp 2 gun sonra eıchbachlı bır araca bınıp kafasına vurmasın dıye ugrasıyorum yoksa banane ben eıchbach dıstırıbıtorumuyum..?
ya kımse bıze elıne saglık demıyor ustune bıde yıne hararetlenıyor ortalık
hadı yaa adama yardımcı olucaktık hani![]()
"HAYALLE YAŞAYANINDA YAŞAMAYANINDA ... "NAMIK KEMAL
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)