User Tag List

Sayfa 4/7 İlkİlk ... 23456 ... SonSon
123 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: Etox

  1. #58
    OnurS
    Misafir
    Alıntı CanAwaR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bnm bildigim dewrim yürüyemedi degil yürüyordu ama tren yolculugunda bir problemle karşılaşmamak için benzin koyulmamıştı ordada koymayı unutunca araç hortumdaki benzinkle yetinmiş we stop etmiş die biliorum...

    Benim bildiğimde ya deposu yoktu yada depo kapağıBenzin bitince olayda bitmiş

  2. #59
    NOSman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    ist
    Mesaj
    626
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bgun gazetede okudum Ertex yapıyormus etoxu fenerıum magzalarında satış ııcın anlaşma yapıcaklarmışş

  3. #60
    sulhi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbuL-turkey
    Mesaj
    4.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iddia etmıorum ama sanırım gri ve dizel görmüştüm...

  4. #61
    B!Rtan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Tuzla
    Mesaj
    1.401
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arac güzele benziyor.. yakından hiç görmedim bi yorumda bulunamıycam ama bide euro n cap çarpışma testine sokulsada derecesini öğrensek diye düşünüyorum
    bence önce güvenlik olsunda sonra yürür nasılsa bi şekilde yürümezsede yürütürüz

  5. #62
    zurhuho
    Misafir
    biraz nissan havasi var ama bide gidişini gormek lazım

  6. #63
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araba fiberglas olabilrmi takıldım baya
    0-100 8 sn konusuna.110 hp
    0-100 yanlış yazılmış , bu arac 1.5 reno dizel motor kullanıyor 85 hp gücünde 185 nm tork üretiyor ve 1400 kg... 0-100 12-13 sn olması lazım.Bu arada marka ETOX modeli ise ZAFER
    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

  7. #64
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tanıtımlarda 125hp deniyordu??
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  8. #65
    Sercan Keklik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ferrari ve Lamborghini'ye yerli rakip geliyor !!!

    Yurt dışındaki otomobil fuarlarında herkesin lüks spor otomobilleri incelemesine izin verilirken, Türkiye’deki otomobil fuarlarında belirli kişiler dışında kimsenin bu otomobillere yaklaştırılmamasını içerleyen bir girişimci yerli spor otomobil üretti.
    Ertex Oto Dekorasyon Genel Müdürü Ercan Malkoç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, işi gereği sık sık yurt dışındaki otomobil fuarlarına katıldığını, buralarda her isteyenin rahatlıkla lüks spor otomobilleri inceleyebildiğini anlattı. Türkiye’de düzenlenen otomobil fuarlarında ise bu otomobillerin çevresine bant çekildiğini, ünlü ve zenginlerin dışında kimsenin otomobilleri incelemesine izin verilmediğini belirten Malkoç, "bu duruma çok içerlediğini ve bunun üzerine yerli bir spor otomobil geliştirmeye karar verdiğini" söyledi.
    Malkoç, ilk otomobilin icadının üzerinden yaklaşık 100 yıl, ilk Türk otomobili olan Devrim’in yapılmasının üzerinden de 46 yıl geçtiğini ifade ederek, şöyle konuştu:
    "Ülkemizde 1966 yılından bu yana otomobil üretimi yapılmaktadır.
    Çağımızın ve özellikle de otomobil sektörünün gelişimi göz önüne alındığında, dünya otomotiv sektörüne bir marka kazandırmamış olmamız bizleri çok üzüyordu. Oysa daha 1938 yılında Türkiye, 140 tane avcı bombardıman uçağı üreterek şu an teknolojilerine imrendiğimiz AB ülkelerine satmıştır. 2007 yılındayız ve uçak yapan bir milletin torunları olarak bir otomobil yapamıyoruz. Cesaretimizin temelinde bu çok önemli bir etken oldu. Artık bu konuda bir şeyler yapmamız gerektiğini düşündük ve Etox’u geliştirdik."

    NEDEN SPOR OTOMOBİL?

    Spor modellerin firmaların vitrinini oluşturduğunu ve her otomobil tutkunlarının spor modellerin sahibi olmayı hayal ettiğini dile getiren Malkoç, bu nedenle spor otomobil geliştirmeyi tercih ettiklerini kaydetti.
    İnsanların spor otomobillerin her ayrıntısındaki beklentilerinin çok yüksek olduğunu anlatan Malkoç, bu otomobillerin hızlı gitmesinin, aynı zamanda en kısa mesafede durmasının istendiğini dile getirdi.
    Tasarımdaki beklentilerin de bu yönde olduğunu belirten Malkoç, "Motordaki performansın dış çizgilere yansıması istenir. Bu beklentileri çoğaltmak mümkün. Bu nedenle spor otomobil üretmek zor bir iştir. Projeye başlamadan önce insanlar bize ’bunu yapamazsınız’ diye güldüler. Fakat dünyada zoru başaran Porche, Ferrari, Lamborghini gibi firmalar var. Bizde iddialı başlamak istedik. Belki başlangıçta yıldızları hedef seçtik ama sonunda başarılı bir prototip geliştirdiğimize inanıyoruz. Bu araba çok konuşulacak." diye konuştu.
    Projeye başlarken öncelikle tasarım ekibini oluşturduklarını belirten Malkoç, tasarımın geliştirilmesinin 6 ay sürdüğünü anlattı. Bu aşamada oldukça zorlandıklarını ifade eden Malkoç, şunları kaydetti:
    "Çünkü kendi insanımızın beklentileri doğrultusunda bir tasarım hazırlamamız gerekiyordu. Buradaki beklentiler oldukça yüksektir.
    Hayallerde hep Ferrari ve Porche gibi otomobiller vardır. Biz onlara benzetmek için yola çıkmadık. Deyim yerinde ise spor otomobilde bir sınıf yaratmak için yola çıktık. Tasarım felsefemizin temelinde 4 kişilik günlük hayatta kullanılabilecek bir otomobil üretmek vardı.
    Hedeflerimizi bu yönde şekillendirdik. Aynı zamanda da tasarımımız performans isteyen kullanıcılara da hitap edecek görsellikte olmalıydı.
    Kişiye göre aile otomobili, kişiye göre günlük hayatta kullanılabilecek spor otomobil, kişiye göre tam bir performans otomobili. Kısacası Etox’a baktığınız açılardan bu özelliklerin tamamını görebilirsiniz. Yüze yakın tasarım eskizimiz arasında şu an prototip üretimini yaptığımız modeli seçtik."

    SERİ ÜRETİM BELGESİ ALDILAR

    Etox’un günümüz otomotiv firmalarının tüm tasarım ve prototip üretimlerini kapsayan süreçleri içinde barındıran iki yıllık çalışmanın sonucunda geliştirildiğini ifade eden Malkoç, prototip hazırlama aşamasında tasarım ekibi de dahil 46 Türk personelin görev aldığını belirtti. Malkoç, aracın şasinin yurt dışındaki diğer özel üretilen emsallerindeki gibi örme şasi tekniğine dayanarak kendi mühendisleri tarafından projelendirildiğini kaydetti.
    Malkoç, otomobilin bütün parçalarını kendilerinin ürettiğini, sadece motorunu Fransa’daki bir firmadan aldıklarını ifade ederek, "Bir süre sonra kendi motorumuzu kendimiz üretmeyi hedefliyoruz. Henüz ilk aşamadayız. Gelişime açık bir proje bu" dedi.
    Etox’un günümüz koşullarını sağlayabilecek bir donanıma sahip olması nedeniyle fren testlerinde uluslararası geçerliliği olan R 13H testine tabi tutulduğunu belirten Malkoç, test sonucu bu kapsamdaki gereken tüm kriterlere uygunluğunun tespit edildiğini ifade etti. Malkoç fren sisteminin aynı zamanda ABS’yi de kapsadığını dile getirdi.
    Etox’un, ayrıca İstanbul Teknik Üniversitesi Otomobil Teknolojileri Araştırma Merkezi’nce (OTAM) Sanayi Bakanlığının 2001/16/AT M1 sınıfındaki motorlu araçlar tip onay yönetmeliği kapsamında yapılan tüm testlerden de başarıyla geçtiğini söyleyen Malkoç, Türkiye’de seri üretim (Tip Onay) belgesini aldıklarını kaydetti.
    Daha önce üretilen yerli otomobiller "Devrim" ile "İmza"nın "Tip onay belgesi bulunmadığını" ifade eden Malkoç, Etox’un künyesinde "Made in Turkey" yazan "ilk otomobil olacağını" söyledi.
    Malkoç, şu an da firmanın kendi testi olan 100 bin kilometrelik yol testine başladıklarını ifade etti. Dörtte biri sorunsuz tamamlanan test sırasında gidilen şehirlerde vatandaşların araca büyük ilgi gösterdiğini anlatan Malkoç, henüz tanıtımını gerçekleştirmemiş olmalarına rağmen şimdiden 3 ön sipariş talebi olduğunu belirtti. Malkoç, Etox için gelen sipariş taleplerini yol testi tamamlandıktan sonra alacaklarını kaydetti.

    "İLGİ BİZİ SEVİNDİRİYOR"

    Dünya otomotiv sektörü için olmasa bile Türkiye için bir marka yaratmanın zamanının çoktan geldiğine inandıklarını ifade eden Malkoç, "Markayı firmalar yaratmaz, o markayı kullanan insanlar yaratır ve sahiplenir. Etox’a sokakta ve internet ortamında vatandaşlarımızın gösterdiği büyük ilgi bu konuda bizi oldukça sevindirdi" dedi.
    Etox’un, piyasadaki spor otomobiller arasında "en düşük yakıt tüketimine sahip araç olacağını" saivunan Malkoç, standart modelin şehir içinde 5.7, şehirler arasında ise 4.1 litre yakıt tüketimine sahip olduğunu söyledi.
    Malkoç, en düşük Ferrari modelinin fiyatı 400 bin avrodan başlarken, Etox’un bunun 5’te biri oranında 100-150 bin YTL fiyat aralığında satışa sunulacağını kaydetti.

    "TANITIMI ZAFER BAYRAMI’NDA YAPILACAK"

    Etox’un geliştirilmesini "Türk otomotiv sanayinin bir zaferi" olarak gördüklerini anlatan Malkoç, bu nedenle aracın tanıtımını da 30 Ağustos Zafer Bayramı’nda yapacaklarını söyledi.
    Yol testlerinin tamamlanmasının ardından hemen seri üretime geçmek istediklerini bildiren Malkoç, Etox’un üç ayrı motor seçeneği ile satışa sunulacağını dile getirdi.
    İlk etapta yılda 20 araç yapmayı hedeflediklerini, ilerleyen yıllarda de bu rakamı 500’e kadar çıkarmak istediklerini ifade eden Malkoç, araçlarının her birinin kişinin istediği üzere ayrı ayrı özelliklere sahip olacağını kaydetti.
    Malkoç, daha şimdiden Güney Kore’den bir firmanın projeye ortak olmak istediğini belirterek, "Ancak yerli bir firmayla ortak olmayı tercih ederiz" dedi.
    Gerek çizgileri, gerek kullanım özellikleri ve gerek motor çeşitliliğiyle anlatan Etox’un, 125 beygir (hp) gücünde 1500 cc hacminde dizel motor kullanılan standart modelinin yanı sıra 220 hp güç üretebilen 3000 cc dizel ve daha fazla performans isteyenler için de 272 hp güç üretebilen özel bir V6 benzinli motor seçenekleri bulunuyor.

    LAMBORGHİNİ DE BÖYLE BAŞLAMIŞTI

    Ünlü spor otomobil Lamborghini de benzer bir hikayeyle üretilmeye başlanmıştı.
    İkinci Dünya Savaşı’nın öncesi ve sonrasında önemli bir traktör üreticisi olan Ferruccio Lamborghini’nin bir Ferrari otomobili vardı.
    Ferrari’nin debriyaj aksamının kendi traktörleriyle aynı olduğunu fark eden Lamborghini, Enzo Ferrari ile görüştü ve onu bu konuda eleştirdi.
    Fakat Enzo Ferrari Lamborghini’yi basit bir traktör üreticisi olarak görerek onu dinleme gereği duymadı. Bunun üzerine Lamborghini, Ferrari’ye rakip kendi spor arabalarını üreterek, Enzo Ferrari’den intikam almaya yemin etti. Daha sonra Ferrari’yi eleştirdiği her konuda Ferrari’den çok daha üstün olan Lamborghini 350 GT’yi yaptı.
    Alıntı Everyone Nickli Üyeden Alıntı
    Aracım Türkiyede TEK!

  9. #66
    Sercan Keklik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    img]http://img166.imageshack.us/img166/3962/97536223hl1.jpg[/img]











    Alıntı Everyone Nickli Üyeden Alıntı
    Aracım Türkiyede TEK!

  10. #67
    Sercan Keklik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)










    [img]http://img487.imageshack.us/img487/5310/75118899yy7be6.jpg[/img
    Alıntı Everyone Nickli Üyeden Alıntı
    Aracım Türkiyede TEK!

  11. #68
    Jehuty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    35/Alsancak
    Mesaj
    946
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Keşke sıfırdan herşeyi ile yerli üretim olsaydı. Başlangıç için yinede başarılı.

  12. #69
    orc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    881
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arka tampona inceden bi difüzor ile cok tatlı olar
    bence güzel bi olay. dizel olmasıda türkiye şartları için mükemmel tek eksiği rwd olmaması sanırım.
    gozu tırmalayanlar direksiyon, jantlar ve camurluklardaki sinyaller.. e o kadarda olacak
    sıkıntı yok, o da bizim aracımız
    öteki mi? o da bizim
    diğeride bizim

  13. #70
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Testlerde simsiyah duman atan bir süperspor...

    Bence cok kötü, önce bir benzinli motor lazımdı...
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  14. #71
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stopları 106danmı almışlar ne

  15. #72
    Muvaffak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Bodrum/İstanbul
    Mesaj
    720
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    içi kötü gibi +dışı da alıntılarla dolu ama ilk düzgün arabamiz olucak ınsalla bakalımm...zamanla herşey olurr beklicezz bu olmaz başka bir firma gelir belki ama güzel şeyler yapacağımıza ınanıyorum hadi bakalım
    http://i1230.photobucket.com/albums/...a/imzatech.jpg

    JDMWorks
    PHOTOWORKS
    Etme eşşekle muhabbet küstürürsün...

  16. #73
    deathofacar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    75
    Şehir
    ümitköy
    Mesaj
    733
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bi tanede siyah yapmışlar . bugün gördüm
    "Asıl önemli olan ve memleketi temelinden yıkan,halkını esir eden,içerideki cephenin suskunluğudur."
    M.Kemal ATATÜRK

  17. #74
    DoDo_hamann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.062
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araçın tanıtım satış fiyatı 85 bin ytl..Sıfır S2000 parası
    Aracın kendi sitesinde 80 hp dizel olduğu ve ayrıca 125 hp benzinli motor olduğu yazılıyor donanımlarına kadar bilgilendirme var.. Ayrıca 225 ve 300 hp dizel araçlar için çalışıyorlarmış 150 bin ytl isterler onada süper olur
    Alıntı R-Turbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lanet Olasıca Sokak Yarışçıları...

  18. #75
    deathofacar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    75
    Şehir
    ümitköy
    Mesaj
    733
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yav yakından bakınca arabanın hiç bi yeri biyerini tutmuyor. kapı aralıkları kaput aralıkları gibi...
    "Asıl önemli olan ve memleketi temelinden yıkan,halkını esir eden,içerideki cephenin suskunluğudur."
    M.Kemal ATATÜRK

  19. #76
    Onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR-Ankara
    Mesaj
    4.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ertex'in önünde duran Renault 19 Dizel motorlu Fiber araç.
    Yaklaşık 1600-1800kg arasındaymış, dedikodular böle...
    19051919-23041920-30081922-01111922-29101923

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •