textıl adına konusucam. izmirde Atatürk Organize de de bircok markasız giysi ihrac edilip markalanıp geliyor.
Adidas, polo, tommmy kotlar, ve bi kac marka daha..
Printable View
textıl adına konusucam. izmirde Atatürk Organize de de bircok markasız giysi ihrac edilip markalanıp geliyor.
Adidas, polo, tommmy kotlar, ve bi kac marka daha..
mercedesın yıldızı tr de yapılıyor dogru hatta ıvır zıvır bıcok dokum parca tr de yapılıyor kıbrısta ıranlı bır hocam vardı o yıldızı gostere gostere bı hal oldu bıze adam dokum manyagıydı ve ogrencısının bırının babasının fabrıkasıymıs oda konya taraflarında bı yer.almanyaya gıdıp marka basılıyor.
Tekstilde burberry gibi markalar kendi kumaşını gönderir burda diktirir geri alır sadece işçiliği Türkiye'de olur..
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._6144157_n.jpg
oktaykanların el yapımı hafiflettikleri krankları. Yaklaşık 1.5 kilo hafiflemiş.
Balans işini gebzede prof. yapan firmalar olduğunu duymuştum. ne kadar doğrudur bilemiyorum.
Hafifletme olmasa bile tüm hareketli parçaların balanslanması güzel olurdu, eğer imkanım olursa motoru toplarken yaptırıcam bende.
yapılmasına yapılır da 1 gomlek ıcın kım ugrasır mesela fabrıkada staj yaparken bı ton cnc vardı yabancı marka vs vs .he bıde aralarında durmazlar cnc vardı catır catır calısıodu butun ustalar cok sevıodu makıney tamamıyle turk yapımı.
edit:
krank denılen olay aslında cok basıt tamamıyle kalıp ve dovme ıslemınden gecıyor tr de herturlu yapılıyodur 10 tonluk makıneyle bı aklıbın ustune sıcak demırı dovdugunu dusun snr kalıbın dısına cıkan yerlerı kes gıtsın ama balans onemlı tabı o yuzden sıcak demırın kalıtesı one cıkıo..
kardesım bencede deıl ama bız bu konuda baya bı bakınmıstık. ısıl ıslemı kıvamında yapamadıklarından dolayı malzemede kırılmalar catlamalar oluyormus.
bu arada erkutum,
sana bırını onerıcem krang hafıfletmek ıcın ;) b20 ıcın krang hafıfletme ıslemı yapmıslardı motorksıklet krangından ornekleyerek. cok ıyı performans aldılar ;)
h&m magazası var Amerikada oldukça popüler girin bakın ürünlerin %70i Türk malı..
Herhangi bir şeyi üretmekte sıkıntımız yok, ama maalesef kendi markamızı yaratıp dış piyasada etkili olamıyoruz..
Koskaca F16 fabrikasına sahiptik. Amerikadan sonra ki en büyük fabrikaydı.. Keşke kendimiz dizayn edip üretebilsek birşeyleri..
Yo yapılıyor zaten. ORS gerekli kalitede satışa hazır rulmanları tamamen baştan sona kendisi yapıyor mesela. Bu rulmanlar çok çok üst seviye makinalarda sorunsuzca kullanılıyor. Taşlama ve ısıl işlem motor parçalarında da bu seviyede yapılıyor zaten. Birçok firma baştan motor üretiyor ayrıca.
bu arada şunu da anlamış oluyoruz. sanayimiz iyi ama adamlar bize yaptırıp satarken bütün sanayii atıkları bütün kirlilik bizde kalıyor. onu da almıyorlar değil mi ???
fabrikların ağır atıkları hep bizim ülkemizde kalsın bizim topraklarımıza işlesin bizim çocuklarımız zehirlensin.
zaten şu var bize bugüne kadar neyi yedirdiler ki ? illa bi giren yönü vardır ki bize yaptırıyorlardır.
pardon .. yapmamıza izin veriyorlar
bir çoğunuz belki hadi bee ordan diceksiniz ama gerçekten başımıza gelen araştırılan bi olaydır yurtdışından getirttiğimiz egzantrikler çoğu estaş sivasda gidiyor adamlar sadece isimlerini yazıolar sonra kutulayıp tekrar yolla tr ye :D
arkadaşımın babası newcastle ın antreman formalarını üretiyodu , tekstil adına böyle bi durum var , daha sonrada camel active ve burberry trikoları üretiyolardı , tekstil adına böyle bişey varken diğer alanlarda neler vardır..
lacoste nun bazı tshirt leri ankara demette bi yerde üretiliyor desem güler geçersiniz acı ama gerçek :D :D
konyada çoğu firma kapısından içeri almıyor ufak çaplı olanlara iş yaptırabiliyorsunuz oda numune olunca pahalıya geliyor.ama krank yaptırdık defalarca balansı taşlaması yaptırdığımız pistonlar yapılan ısıl işlemler hatalı olanlarıda çıktı ama 1 yada2 gerisi takılıp bi daha sökülmeyen malzemeler oldu isteyene krank yaptırırım sıkıntıda yaşamaz kesinlikle ama tekyapıldığı için aynı paralara geliyor bazende geçebiliyor malesef
Bu işin temeli arkadaşlar çok eskilere dayanıyor..:D Balıkçılıkla uğraşan Venedikve Cenevizler Osmanlıdan Tuz ithal ediyorlardı ve Fıçılara balık koyuyorlardı ve uzun süre saklanması için üstünede tuz basıp tekrar Osmanlıya yüksek fiyattan satıyorlardı tabi O zamanlar soğutucu olmadığından balıklar kokmasınlar diye böyle bir yöntemi icat etmişler.Balıklar Gemiler vasıtası ile Asya ve Orta doğuya ihraç ediliyorlardı..Adamlar ezelinden uyanıklar yaa bu Avrupalılar:hahaha: