User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
76 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Üretim bandından 1 araç nekadara iner ?

  1. #20
    başalp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    konya
    Mesaj
    587
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Toplamı 30.000 tl olan bir aracın maliyeti en az 20.000 tl dir. mantıklı bir konu açıkmış ama çok mantıksız cevaplar var.

  2. #21
    barutçu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    1.290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Madem bu kadar basit siz malzemeleri toplamaya başlayın.

    1.000$ size maliyeti %1000 karla yapın bu işi. Ben size 10.000$ veriyorum.

    Arge yapmanıza+ reklam yapmanıza + patent almanıza vs... gerek. Herhangibir model bi araçtan esinlenerek yapın...

    Toplama parça olmasın...

    Arkadaşlar o kadar basit değil yani...
    X-Trail 2014 1.6 DCI SkyPack
    Vw Golf 7 2014 1.4 TSI DSG ComfortLine
    Renault Symbol 2014 1.5DCI Joy
    Renault Symbol 2012 1.2 Authentique Edition
    Fiat Linea 2013 1.3 Multijet Active Plus

  3. #22
    Mikrop_Ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.745
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu işin alt yapısı tasarımı kalıbı motoru ıvırı zıvırı maliyet hesabına bunlarıda katıp hesaplamak gerekli.
    tahminen araç fiyatının yarısı kadar maliyeti oluyordur.
    ama işte seri üretim oldugundan firmanın yıllık satış oranlarına bakıp kaç araç satmış cirosu nedir buralardan yola çıkılarak hesaplanabilir..

  4. #23
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Üreticilerin otomobil başı ettikleri kar, sanıldığından çok azdır.

  5. #24
    darkred - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    3.319
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fabrika kalıp makine vs olarak değerlendirdiğinizde ve birim adet üretim gideri ile bu kalıp makine gibi giderleri toplayıp

    toplam üretilen adet sayısına böldüğünüzde olay ortaya cıkar ancak arge gideri bir üretim gideri değildir adı üzerinde arge dir.

    makine kalıp vs dediğimiz şeylerde kuruluş gideri kuruluş maliyetidir.hesaplamak istenilen alt yapı haricinde (arge,makina,kalıp vs) deki banttan iniş maliyetimi yoksa fabrika maliyetleride dahil olacakmı.

    bunu en basta belirtmezseniz kimi der kalıp kimi der fabrika binası inşaatı kimi der büro mobilyası kimi der arazi parası sadece argeyle makinayla hammaddeyle bitmez bu iş...
    Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.
    M.Kemal ATATÜRK

  6. #25
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    seriye baglandıgında yatan para geri alıncagından dolayı dediginiz rakamlara yakın bir maliyet olabilir nede olsa gözünüzü yumsanız 20.000 üstü araç üretilir bir fabrikada
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  7. #26
    Saro-Ş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.778
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şirkete 2004 yılında partner almıştık 24.500 TL Fiyatıydı 11.500 TL fabirka çıkış fiyatıydı fiyat listesinde öle yazıyodu

  8. #27
    Tunç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    Turkey&Istanbul
    Mesaj
    4.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bencede 30 liralık bı aracın ortalaması 8000 fakandır tum masraflar ıcınde peronelın yemegı kalıp masrafları vs. bölundugunde rakam bunu gecmez

  9. #28

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı barutçu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    madem bu kadar basit siz malzemeleri toplamaya başlayın.

    1.000$ size maliyeti %1000 karla yapın bu işi. Ben size 10.000$ veriyorum.

    Arge yapmanıza+ reklam yapmanıza + patent almanıza vs... Gerek. Herhangibir model bi araçtan esinlenerek yapın...

    Toplama parça olmasın...

    Arkadaşlar o kadar basit değil yani...
    +100000000000000000000000000000000000
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  10. #29
    s.alican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Tr/Ant , Ekaterinburg/Ru
    Mesaj
    980
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben BMW'de bir otomobilinin fabrika maliyetinin 3bin euro ile 5 bin euro arasında değiştiğini duymuştum..
    bu rakam baya bi komik geliyor insana .o zaman bayiler kalksın direk fabrikadan halka
    Alıntı erkin006 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ezel de 47 numara ayak varmış haftasonu gazetede yazıyordu...varın siz düşünün malzemeyi

    göz döndümü eyşan meyşan paklamaz

  11. #30
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Unutmayinki? Bir arac daha uretilmeye kara verildiginde bile baslangic maliyeti minimum 1.5 Milton eeuro falan. Bu sadece 1 model icin, ornek fluence. Yatirim maliyetide sonic itibari ile uretim maliyetine etkir
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  12. #31
    Onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR-Ankara
    Mesaj
    4.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşım Berlin yakınlarında BMW motorsiklet fabrikasında üretim şefi asistanı. Ana fabrikalarını gezdiklerinde anlatılmış. Aklımda kalan 1 serisinin her türlüsünün maliyeti ortalama 6000€. Fakat firma üretilen her seri için 20 sene parça ürettirmek zorunda. Yani bunun maliyeti çok daha fazla. Bir kasa max 6 sene gider(BMW için) buna bakarak adamların eski bir kasa için ne kadar parça üreteceklerini/ürettireceklerini ön görmek daha zor ve maliyetli bir iş bana kalırsa.

    OmerRS kardeşimiz daha bilgili bu konularda aslında o aydınlatabilir bizi, değil mi meister.
    19051919-23041920-30081922-01111922-29101923

  13. #32
    darkred - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    3.319
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Unutmayinki? Bir arac daha uretilmeye kara verildiginde bile baslangic maliyeti minimum 1.5 Milton eeuro falan. Bu sadece 1 model icin, ornek fluence. Yatirim maliyetide sonic itibari ile uretim maliyetine etkir
    abi fluence dedin neler cıktı netten bakayım dedimde

    DÜNYADA sadece Oyak Renault'un Bursa fabrikasında üretilen Megane Sedan, baştan aşağıya yenilenerek "Fluence" (akıcı) adını aldı. Renault-Nissan ittifakının en son ve en yeni ürünü olan "Fluence" için tüm dünyada 250 milyon Euro yatırım yapılırken, bu yatırımın 110 milyon Euro'su Bursa fabrikası için harcandı. 28 ayda geliştirilen ve dünyada Renault markasıyla sadece Türkiye'de üretilecek 'Fluence', Kore'de ise Samsung markasıyla pazara çıkacak. Fluence ile birlikte Bursa'da Megane Sedan üretimi tamamen sona ererken, üretilen model sayısı yeni Symbol, 3 ve 5 kapılı Clio hatchback ve Clio Grand Tour ile birlikte yine 5 olarak devam edecek.


    110 milyon Euro'nun yarısı kalıplara harcandı

    OYAK Renault Fabrika Proje Direktörü Teoman Yücel, Fluence için Oyak Renault Fabrikası'nın seçilmesinde, Türk mühendis ve işçisinin yüksek eğitim seviyesi, tecrübesi, maliyetlerin rekabetçi oluşu, yüksek üretim kapasitesi, çevre ve kalite standartlarına uygun oluşunun rol oynadığını söyledi. Yücel, üretim kararı alındıktan sonra geçen 28 aylık süreçte imalatçı seçimlerin tamamlandığını ve hızla kalıpların üretimine başlandığını belirterek, "110 milyon Euro tutan yatırımın yaklaşık 54 milyon Euro'su imalatçılarımızdaki üretim kalıplarına, 37 milyon Euro'su 48 yerli imalatçıya, 35 milyon Euro’su ise proses kalıplarına harcandı" dedi.

    alıntıdır...


    dipnot:yıllık üretim adedi 100bin

    satış fiyatı:38binTL ile 47binTL aralığında modellere göre değişiyor

    100bin*38bin=380 milyonTL yıllık gelir
    250milyon/100bin=2500euro araç başı düşen toplam yatırım miktarı yıllık
    250milyon/500bin=500euro araç başı düşen toplam yatırım miktarı 5 yıllık

    aslında rakamlar cok büyük gibi görünsede maliyetli gibi görünsede tek bir model için yapılan yatırım miktarı(arge-makina-kalıp hepsi) araç üretilmeye baslandığında araç başı maliyeti yıllık 2500euro ya düşüyor.üretimin 5 yıl olacağını düşündünüz zaman araç başı 500euro gibi bir rakam cıkıyor ortay gerisinide siz hesaplayın
    Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.
    M.Kemal ATATÜRK

  14. #33
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben zaten milyar yazacaktim, milion yazmisim. Gerce oda abarti olacakmis AMA durum bu. Ozellikle belirtmek isterim Demir Celik fabrikalsrinin tedarikcisiyim. **** boklu demirin olcusu biraz degissin die gecen gun 750.000 tl tadilat yaptik. Sadece mm olcu degissin die, varin siz dusunun
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  15. #34
    Mutu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    38 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Onu bilmiyorum da a3ün ney fiyatı 18bin euroyken . Piyasa da 36bin euroya satıldığını biliyorum . Bkz. A3 1.8 TFSI Net Fİyat 18.576 € Ötvcik(%60) 11.146 € kdvcik 5.350 € bandrol masrafcıgı 511 € ve karşınızda mutlu son 35.583 €

    Audi r8de durum çok vahim .d 120bin euro oluyor 274bin euro ( hopp indiregandi .d )

    Kaynak , resmi audi sitesi
    Instagram: mutusgarage

  16. #35
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın üretime geçene kadarki kısmı çok maliyetli

    ham madde olarak hesaplarsak 1 aracın maliyeti çok büyük miktarlar çıkmıcaktır zaten

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  17. #36
    mertacar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka/İZMİR
    Mesaj
    1.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı başalp Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Toplamı 30.000 tl olan bir aracın maliyeti en az 20.000 tl dir. mantıklı bir konu açıkmış ama çok mantıksız cevaplar var.
    toplamı 30.000 TL olan bi aracın ötv,kdv ve bandrol gideri çıkınca geriye 15-16.000 TL gibi bi rakam kalıyor. Bu rakamda maliyet-üretici karı-kargo ve bayi karı var. 4-5.000 bayi karı olsa geriye 11-12.000 TL kalıyor. maliyet-üretici karı vsvs.
    Bana kalırsa üretim maliyeti ne kadar ise bi o kadarda de arge masrafı eklerler kalan parada üreticinin KAR'ı olur. NET KAR değil ama.

  18. #37
    Flonky
    Misafir
    ben kendi arabamım geçenlerde şöyle torpidoyu açtım baktım beyaz beyaz çizgiler var serviste elemanla öyle ayak üstü sohbet ettim abi dedi bazen boyasız tamponlar geliyor içinde sinek ölüleri var dedi meğer plastik tamamen geri dönüşümmüş Ayrıca mondeo serisinde 20 yıllık delphi ile anlaşma vardı olay şu yani 20 yıl boyunca aynı ürün üretilcek mondeo için model gelişsede üretilen malzeme uzunluk ve ürün aynı...artık çoğu araçta bakır kablo yok fiberoptik kablo kullanılıyor özellerikle elektronik donanım arttıkça daha çok maliyet azaltmak için daha basit sunumlar üretimler çıkıyor fiberoptik kablo bakır kablodan kat kat düşük maliyetli sizin gözünüzde model yükselsede maliyet daha çok düşüyor ayrıca malzeme anlaşmaları 10 yıllık 20 yıllık öyle araba başına hesap yok .. bence tl demişim ama işte euro ya 1000 euro dur fazla değildir ... hatta dahada az olabilir ama inanmak mümkün değildir neden çünkü okadar para verip aldığımız arabalara konduramıyoruz.. ha bide şöyle durum var ben standart bi arabadan bahsetmiştim bide bu firmaların firmayı ön plana çıkarmak için konsept arabaları var R8 gibi işte o araba bir maliyet Citroen in consept gt modelleri gibi bunlar reklam arabaları bunlar maliyet işte..ama standart arabalarda bunlar mümkün değil..

  19. #38
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ahmet Saraçoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    herşey tamamda yeni bi aracın üretim için yapılan ar-ge , parçaların oluşturulmasındaki kalıplar vss nin de maliyete katılması gerekmezmi?
    uretim bandi, robot sistemini aklina gelmemis maliyet hesaplayanin
    Experience is what you get when you don't get what you want.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •