ya memnunsan ve şanslıysan , ki şanslısın :D böyle devam et :)
herkesin leylek demesinden bıktım bide beni düşün ya :D
Printable View
döndük dolaştık yine kesmeye geldik ya :D
alıntıyı Soner icin yapmıstım pardon, ben de malzeme calısan makına muhendisiyim. Guzel bilgiler vermis Soner.
Malzemelerin sert olması illa gevrek olmasını gerektirmemekle beraber genellikle bu yaklasım dogrudur. Malzemeler ısıtıldıgında daha onceki ısıl islem cevrimlerinde aldıkları ozellkleri kaybederler. Isıtma olayları belirli ısıtma ve sogutma hızlarında belirli sureler altında ve ortamlarda yapılır. Siz malzemeyi oksi asetilen alevi ile ısıtınca butun bunları bozar havada sogutma yaparakta farklı mekanık ozellikler kazandırırsınız.
Kesilmeyle ilgili olarakta ozellikle spor yayların progressive olması (ki Eibach ve digerleri de bu tarzda uretimler yaparlar) baklalarının kesilmesini zaten bastan onleyen bir unsur. Yani bildigimiz klasik F=kX denklemi işlemiyor bu yaylar non-lineer davranıyorlar.
kesin yada kesmeyin demiyorum ama yazacaklarım yayın fırlaması ile ilgili. kullandığım hiç bir araca yay amortisör bulamadım.:icon_wack bu nedenle hepsini kestim. kestikten sonra yay fırlamasın diye yayın oturacağı alt tablaya bir köprü yaptım. yayı çevirerek bu köprünün içine soktum. üst tablaya karşılıklı iki delik açtım. yayın üstünüde bu deliklerden geçirerek defalarca yaya doladığım onlarca telle bağladım. bütün araçlarımda bu işlemi yaptım. bu sayede bırakın yayın viraj içinde çıkmasını araçlar defalarca lifte alınmasına rağmen en küçük sorun yaşamadım. bu şekilde toplamda 200.000 km kadar yol yaptım. yöntem doğru mu? DEĞİL. yapılmalı mı? HAYIR. yine yapar mıyım? EVET :hahaha: :D:D
olmaz ..........
Kesik yay spor amoritsör kullanılıyorum memnunum bende. Yayın çıkma olasılığı sıfır çünkü kesilen yere aparat yapıldı yayaın ucu aparata oturuyor. Biz babadan böyle gördük :)
Yanlış olduğunu biliyorum tek sorun neden yaptığımı bilmiyorum ama benim sattığım araç da sadece ısıtma yöntemi ile düşürülmüştü. İleride yay alırım vs. vs. derken başka şeyler aldık o iş unutuldu ve bende en az 30.000 KM yol yaptım bir problem olmadı. Ama işte biz şanslıyız sanırım kesinlikle zararlı olduğu kesin bişeyi bile bile yaptırmakda ne derece mantıklı onuda bilmiyorum. Yukarıda bir arkadaşında dediği gibi bütçem uygun olmassa mecburen tekrar yaparmıyım Evet.. :(
http://craig.backfire.ca/pages/autos/cutting-springs
Tavsiye ederim okumanizi.
Patlicak adam coilover ile de patlar, eibach yada H&R'ın yayı ile de patlar...
Duramadı öndekine vurdu... yayları kesikti
Virajı alamadı patladı... yayları kesikti
Frene bastı durmadı... yayları kesikti
Motorun subap ayarı kaçık... subap yayları kesik?
Keskik yay öyle, kesik yay böyle, ısıtma öyle, pıstırma böyle...
Yay kesilir, mil kısalır, olmadı tabla aşşağı alınır... Alet köepk gibi düşer... Alçak araban olur. Doğru işlemler ile başın ağrımaz mı? Neden ağrımasın? Marka yay kullanıpta memnun olmayanda var... Zevk meselesi, hissiyat meselesi bu iş.
Bu işlemlerde tam istediğin gibi bir sertlik ayarın olmayabilir, ne çıkarsa bahtına gibi bir durumla karşılaşırsınız. Kimisi tam istediğim gibi der, kimisi ya sert ya yumuşak oldu der.
Isıtılan yayları, yapılan eylemin akabinde suya sokup buza banıp soğutmadığınız sürece kırılma olması çok zor.
ebaydan 400 500 liralık siqimsonic specli coilover alacağınıza kesin biçin... O ürün araba taşıosa işi bilen ustanın yaptığı yay amortisöre bir halt olmaz.
Bostancıda Ayhan ustayı öneririm, Aydın amortisör...
Doğru işlemde, Yay kısalır artı olarak pay varsa tabla aşağı alınır... oluşan boşluğu almak için mil kısaltılır... Amortisörler istnilen ölçülerde sertleştirilir, sertleştirmede çok fazla alternatifiniz olmaz.
Alçak araba seven, coilover i pahalı bulan tabiki bunları yapabilir...
Performans bekleyip bulanda var bulamyanda var. Şans işi biraz...
Dipnot şunuda düşeyim ben, yrn sabah uyandığımda lafımın üzerine ters cevap okumamak adına...
"İyi bir coilover" yada "havalı sistem" alacak parası olan otomobil sahiplerine stock suspansiyon sistemi üzerinde oynama önermem...
Bunun yanında "piyasada bulunan spor yaylar ile sağlacak" alçaklıklarada stock suspansiyon ile ulaşılmasını gene önermem.
Ama bu işi yapacak arkadaş, ben çok alçak araba seviyorum, coilover alacak param yok diyorsa, bu işi düzgün yapan, kendine meslek edinmiş müesseler var, birini ben yazdım demin. Gidin önce konuşun, size uygulama ve sonrası anlatılsın.
Bu görüşmeler sonrasında içinizde bir gram ön yargı kaldıysa bu işe girmeyin, herşey boş çıkabilir, uygulama düzgün bile olsa pisikolojik olarak asla memnun olmayabilirsiniz.
Ayrıca çok alçak yani sürüngen olarak tabir edilen otomobilleri şehir içinde sürmek, özel işlere kullanmak zordur. Bazen eşiniz dostunuz sürücü koltuğunda sizin aldığınız keyfi ve zevki alamaz. Her yerin yolları kullanımıza uygun olamaz. Aracınıza zarar verebilirsiniz. İnternette gördüğünüz ne güzel düşmüş dediğiniz birçok araçta havalı süspansiyon sistemleri kullanıldığı gibi track yani pist araçları ise asla logar kapağı, kasisler ve iski çalışmaları gibi durumlarla karşılaşmazlar.
Kolay gelsin...
arkadaşlar belli ki şanslı arkadaşlar var aramızda ama ben şanslı değildim..ilk aracımda yayları ısıtarak bastık.ve sonrasında e-5 de hızla yol alırken viraj yokuş aşağı ön sağ yay kırıldı bariyellerle kardeş akraba falan oldum..ama verilmiş sadakamız varmış ucuz atlattım.düğünümden bir gün öncesi bu olay...
ve kesinlikle bu ve buna benzer uygulamaları tavsiye etmiyorum.ben yaşamış biri olarak tecrübemi sizinle paylaştım..
pek önerilemeyen sistemdir kötü sonuçları çok olmustur sonra ugrasmamakta fayda var
malzemeyi ısıtıp iç yapısını değiştirmek bilinçsizce olursa ciddi tehlikeli olur bunu lab ortamındada yapan yok snırım o yüzden böyle işlere girişmeyin bence
üstünde konusulmayacak bir konuya 103 post :)