User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
42 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Geleceğin Formula 1 i ?

  1. #20
    bluestain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    İZMİT
    Mesaj
    211
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öne çıkan özellikler: Kapalı tekerlekler, düşük ve orta hız yere basma gücünü arttırmak için fan.

  2. #21
    ramo35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.237
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence daha fazla güç elde edilcek bir araç olabilir gene 1500cc turbo motorlara dönüş olabilir ancak bakalırsa tarihteki bazı sıradışı ve başarılı özellikleri alınıyor brabham ın fan sistemi(bu sebepten glb gaz türbini kullanılıor) dediğiniz bmw projeside çok eskiden f1racing te vardı hatırlıyorum hatta dergiyi bulabilirim glb 6 tekerlekli lotus gibi yer etkisi için kenarda etekleri olan 4 çeker 900 küsür hp lik v10 motoru olan aktif süspansiyon sistemli deli bişiydi ancak bana kalırsa hiç bir zaman 80 li yıllardaki turbo motorlar kadar hiç bir araç çılgın olmucaktır

  3. #22
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazip cizilmis ama yok seker eder downforce neyi arttiriyor acaba? Sizce sektiginde havalanmasinin sebebi aerodinamik hesap hatalari mi aracin agarligi mi?

  4. #23
    ReßeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    New York - Maçka/IST
    Mesaj
    1.675
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hangi insan evladi surebilecek bunu
    ///Mürüvvette endaze olmaz.

  5. #24
    Selcuk_RoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    izleyip görelim bakalım nasıl olucak

  6. #25
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Newey'in X1 Prototip Aracı 450 Km/sa Hıza Ulaştı


    Belki gerçek değil ancak Red Bull Racing'in Teknik Patronu Adrian Newey'in Grand Tourismo 5 oyunu için hazırlamış olduğu X1 Prorotip aracı, hız severler için iyi bir örnek.




    Newey'in hazırlamış olduğu X1 Prototip aracına dair çıkan bilgileri yeri geldiğinde sizlerle paylaşmaya çalıştık ve son olarak çıkan resmi bilgilerin de ilginizi çekeceğini düşündük.

    "Şu anda mevcut kurallar olmasaydı dünyanın en hızlı yarış aracı nasıl olurdu?" sorusundan yola çıkılarak oluşturulan X1 Prototip'in 400 km/sa hıza ulaşacağı söyleniyordu ancak oyunu geliştiricilerden yapılan açıklamalar aracın bilgisayar üstünde de olsa daha da geliştirildiği yönünde.

    Newey'in araca iyiden iyiye el atmasıyla birlikte aracın hızı oldukça artmış görünüyor.

    Newey bu araçta Fan teknolojisini kullanarak büyük adım attı. Fan teknolojisine sahip aracın altında aracın altına giren hava basıncını azaltan bir fan mekanizması bulunuyor. Bu basınç azaltma işlemi sonucunda aracın yere daha yakın olması ve böylece daha fazla downforce üretilmesi sağlanıyor. Bu sayede aracın viraj dönme hızı yavaş virajlarda bile önemli ölçüde artıyor.

    Aslında fan teknolojisi araçlar için yeni bir teknoloji değil. Benzer sistem daha önce test edildi ve hatta işlevsel olduğu yarışlarda dahi kanıtlandı. 1970 yılında Can-Nam serisinde Chaparral 2J adıyla yarışan araç bu teknolojiye sahipti ve sistem sayesinde araç o kadar hızlanmıştı ki bir sene sonra yasaklandı. Formula 1'de de Brabham BT46B bu sisteme sahipti ve 1978'de ilk yarışı domine etmesinden sonra aşırı hızlı olması nedeniyle ilk yarışından sonra yasaklandı.

    Newey'in sayesinde bu sistem X1 Prototip'e dahil edildi. Aracın arkasına büyük bir fan yerleştirildi. Bunun yanında aracın ön ve arka kanatlarında, arka difüzörde bazı değişiklikler yapıldı ve aracın daha önce belirtilen 400 km/sa'lik hızı daha da üst seviyeye taşındı. Oyunu geliştirenler, tüm bu düzenlemelerin ardından aracın maksimum hızının 450 km/saate ulaştığını ve yanal G kuvvetinin 8.75'e ulaştığını ve bunun normal bir insan vücudunun dayanabileceği maksimum değer olduğunu söylediler. Bu kuvvetin savaş plotlarının ve astronotların kalkışta maruz kaldığı kuvvetin üstünde olduğu söyleniyor.
    Araç ile ilk simülasyon testlerini yapan isim Red Bull'un genç yıldızı Sebastian Vettel oldu. Vettel, ilk deneyimini Suzuka'da geçirmiş ve tur zamanını 20 sn geliştirmişti. Son olarak Vettel Nurburgring'de test gerçekleştirdi ve en hızlı tur zamanını 1.4'e geliştirdi ve bu derece Formula 1 aracı ile elde edilen en iyi zamandan yaklaşık 25 sn daha iyi.



    Kaynak: http://www.trf1.net/index.php/formul...#ixzz13oIEG3IO
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  7. #26
    DaRkNeSs- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye İzmir
    Mesaj
    2.760
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu araba gerçekten varmı yokmu şimdi
    video çok gerçekçiydi benim kafam karıştı
    nasıl bi viraj almadır o yahu!!!

  8. #27

    Üyelik
    Jan 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.743
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    F1'in geleceğini içecek markası belirliyor ve arabanın ilk tur zamanı Play Stationda kayıtlara geçiyor. Sanki bi gariplik yok mu...

  9. #28

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Sarıyer-Etiler / İstanbul
    Mesaj
    97
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eriador Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o sekme olayı bordürlerden oluyor + o virajda otomobiller 100 km ye kdar düşüyor normal de hızlandığında ön ve arka kanat araçı tavanda ters götürcek kadar basınç yapıyor
    evet havalanması imkansıza yakın tabiki olabilir ama dediğim gibi çok zor
    Two in the moose, one in the caboose.

  10. #29
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ağırlıkla yüksek hızda havalanmayı bağdaştıranlar çok iyiler cidden

    400 km hızla giden bir araç 800 kilo yada 500 kilo olsun eğer hiçbir downforce yoksa zaten aralarındaki ağırlık farkı 50 kg geçmicektir... bunu sananlar virajı ağır araç daha iyi döner, yada ağır araç daha iyi fren yapar falan sanabilir

  11. #30
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  12. #31
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vettel gerçek hayatta öyle kullanabilirmi? hızlanması o hızlarda viraja girip çıkması nedir abi ya?
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  13. #32
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vettel gerçek hayatta öyle kullanabilirmi? hızlanması o hızlarda viraja girip çıkması nedir abi ya?
    yazanların yalancısıyım insan limit in sınırıymış zaten araç .. tur ciddi çok iyi o tempo ile 70 tur atabilmek ciddi zor iş
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  14. #33
    ramo35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.237
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu şey nasıl durcak o hızlarda ani bişi olsa nasıl durmasını saglıcak direk duvara bunla lastik bir lastik o tutunmayı sağlıcak un ufak olmucak o hızla virajlarda ayrıca video daki gibi olacaksa o pilotun o pistte sayısız tur atamsı lazım alışması lazım yoksa ezberlemeden direk ölüm bence çok abartılmış ama görünen o ki kafaya konuldumu yapılır

  15. #34
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vettel in test i .
    BORKED
    YouTube - X1_Prototype-Full.flv
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  16. #35
    ramo35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.237
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eriador Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vettel in test i .
    BORKED
    YouTube - X1_Prototype-Full.flv
    vışşş iyimiş bayada keyif almış oynarken

  17. #36
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada difüzör ün arkasında pervane gibi bişi mevcut bu sistem yeni değil çok önce F1 de kullanılmıştı ama o sistem e sahip araç daha ilk yarışta o kadar bi fark atmıştıki 2. yarış hemen yasaklandı 70 lerin sonuydu yanlış hatırlamıyorsam
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  18. #37
    ramo35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.237
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eriador Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu arada difüzör ün arkasında pervane gibi bişi mevcut bu sistem yeni değil çok önce F1 de kullanılmıştı ama o sistem e sahip araç daha ilk yarışta o kadar bi fark atmıştıki 2. yarış hemen yasaklandı 70 lerin sonuydu yanlış hatırlamıyorsam
    brabham bt46 yı diosun glb yanlış hatırlamıosam niki lauda kullanmıştı fan lı araba bence ideal f1 arabası şuan turbo motor etek yer etkisi aktif süspansiyon olmalı çok aşırı maceraya gerek yok böle olsa tekrar süre olur

  19. #38
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen o 25. mesaj da da yazmışım konuyu tekradan okuyunca gördüm
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •