Öne çıkan özellikler: Kapalı tekerlekler, düşük ve orta hız yere basma gücünü arttırmak için fan.
bence daha fazla güç elde edilcek bir araç olabilir gene 1500cc turbo motorlara dönüş olabilir ancak bakalırsa tarihteki bazı sıradışı ve başarılı özellikleri alınıyor brabham ın fan sistemi(bu sebepten glb gaz türbini kullanılıor) dediğiniz bmw projeside çok eskiden f1racing te vardı hatırlıyorum hatta dergiyi bulabilirim glb 6 tekerlekli lotus gibi yer etkisi için kenarda etekleri olan 4 çeker 900 küsür hp lik v10 motoru olan aktif süspansiyon sistemli deli bişiydiancak bana kalırsa hiç bir zaman 80 li yıllardaki turbo motorlar kadar hiç bir araç çılgın olmucaktır
Yazip cizilmis ama yok seker ederdownforce neyi arttiriyor acaba? Sizce sektiginde havalanmasinin sebebi aerodinamik hesap hatalari mi aracin agarligi mi?
Newey'in X1 Prototip Aracı 450 Km/sa Hıza Ulaştı
Belki gerçek değil ancak Red Bull Racing'in Teknik Patronu Adrian Newey'in Grand Tourismo 5 oyunu için hazırlamış olduğu X1 Prorotip aracı, hız severler için iyi bir örnek.
Newey'in hazırlamış olduğu X1 Prototip aracına dair çıkan bilgileri yeri geldiğinde sizlerle paylaşmaya çalıştık ve son olarak çıkan resmi bilgilerin de ilginizi çekeceğini düşündük.
"Şu anda mevcut kurallar olmasaydı dünyanın en hızlı yarış aracı nasıl olurdu?" sorusundan yola çıkılarak oluşturulan X1 Prototip'in 400 km/sa hıza ulaşacağı söyleniyordu ancak oyunu geliştiricilerden yapılan açıklamalar aracın bilgisayar üstünde de olsa daha da geliştirildiği yönünde.
Newey'in araca iyiden iyiye el atmasıyla birlikte aracın hızı oldukça artmış görünüyor.
Newey bu araçta Fan teknolojisini kullanarak büyük adım attı. Fan teknolojisine sahip aracın altında aracın altına giren hava basıncını azaltan bir fan mekanizması bulunuyor. Bu basınç azaltma işlemi sonucunda aracın yere daha yakın olması ve böylece daha fazla downforce üretilmesi sağlanıyor. Bu sayede aracın viraj dönme hızı yavaş virajlarda bile önemli ölçüde artıyor.
Aslında fan teknolojisi araçlar için yeni bir teknoloji değil. Benzer sistem daha önce test edildi ve hatta işlevsel olduğu yarışlarda dahi kanıtlandı. 1970 yılında Can-Nam serisinde Chaparral 2J adıyla yarışan araç bu teknolojiye sahipti ve sistem sayesinde araç o kadar hızlanmıştı ki bir sene sonra yasaklandı. Formula 1'de de Brabham BT46B bu sisteme sahipti ve 1978'de ilk yarışı domine etmesinden sonra aşırı hızlı olması nedeniyle ilk yarışından sonra yasaklandı.
Newey'in sayesinde bu sistem X1 Prototip'e dahil edildi. Aracın arkasına büyük bir fan yerleştirildi. Bunun yanında aracın ön ve arka kanatlarında, arka difüzörde bazı değişiklikler yapıldı ve aracın daha önce belirtilen 400 km/sa'lik hızı daha da üst seviyeye taşındı. Oyunu geliştirenler, tüm bu düzenlemelerin ardından aracın maksimum hızının 450 km/saate ulaştığını ve yanal G kuvvetinin 8.75'e ulaştığını ve bunun normal bir insan vücudunun dayanabileceği maksimum değer olduğunu söylediler. Bu kuvvetin savaş plotlarının ve astronotların kalkışta maruz kaldığı kuvvetin üstünde olduğu söyleniyor.
Araç ile ilk simülasyon testlerini yapan isim Red Bull'un genç yıldızı Sebastian Vettel oldu. Vettel, ilk deneyimini Suzuka'da geçirmiş ve tur zamanını 20 sn geliştirmişti. Son olarak Vettel Nurburgring'de test gerçekleştirdi ve en hızlı tur zamanını 1.4'e geliştirdi ve bu derece Formula 1 aracı ile elde edilen en iyi zamandan yaklaşık 25 sn daha iyi.
Kaynak: http://www.trf1.net/index.php/formul...#ixzz13oIEG3IO
...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...
bu araba gerçekten varmı yokmu şimdi
video çok gerçekçiydi benim kafam karıştı
nasıl bi viraj almadır o yahu!!!
F1'in geleceğini içecek markası belirliyor ve arabanın ilk tur zamanı Play Stationda kayıtlara geçiyor. Sanki bi gariplik yok mu...![]()
ağırlıkla yüksek hızda havalanmayı bağdaştıranlar çok iyiler cidden
400 km hızla giden bir araç 800 kilo yada 500 kilo olsun eğer hiçbir downforce yoksa zaten aralarındaki ağırlık farkı 50 kg geçmicektir... bunu sananlar virajı ağır araç daha iyi döner, yada ağır araç daha iyi fren yapar falan sanabilir![]()
vettel gerçek hayatta öyle kullanabilirmi? hızlanması o hızlarda viraja girip çıkması nedir abi ya?
Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager
...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...
bu şey nasıl durcak o hızlarda ani bişi olsa nasıl durmasını saglıcak direk duvara bunla lastik bir lastik o tutunmayı sağlıcak un ufak olmucak o hızla virajlarda ayrıca video daki gibi olacaksa o pilotun o pistte sayısız tur atamsı lazım alışması lazım yoksa ezberlemeden direk ölüm bence çok abartılmış ama görünen o ki kafaya konuldumu yapılır![]()
Vettel in test i .
YouTube - X1_Prototype-Full.flv
...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...
bu arada difüzör ün arkasında pervane gibi bişi mevcut bu sistem yeni değil çok önce F1 de kullanılmıştı ama o sistem e sahip araç daha ilk yarışta o kadar bi fark atmıştıki 2. yarış hemen yasaklandı 70 lerin sonuydu yanlış hatırlamıyorsam
...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...
aynen o25. mesaj da da yazmışım konuyu tekradan okuyunca gördüm
...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)