User Tag List

Sayfa 3/5 İlkİlk 12345 SonSon
81 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Soru:opel insignia 180hp

  1. #39

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç güzel hoş alanlarda iyi günlerde kullansınlar ama çok yakıyor
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  2. #40

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorun nerede ben onu anlamadım. Sonuçta araba 1.6 ama 0.5 bar basıyorsa stock hali ile içeri normalden 1.5 kat fazla hava veriyorsunuz demektir. Bu durumda hacimi 1.6x1.5=2.4 lt gibi düşünün. Eğer 2.4 motorlu bir arabadan fazla yakıyorsa onu konuşalım. Yok yakmıyorsa o zaman konuşulacak fazla birşey yok.

    leanburn olmadığı sürece hacim ne olursa olsun içeri giren havanın miktarına dayalı olarak tüm arabalar 3 aşağı 5 yukarı aynı yakıtı tüketir. Hem 180 hp olsun hem az yaksın yok. Öyle "Az yak dedim, yakacak" diye olmuyor malesef.. Optimum devir aralığı yakalanana kadar çok yakar. Mümkün olan en düşük devirde vites değiştirilip sağ ayak kontrolü iyi yapılırsa insani değerlere indirilebilir bu değerler. Ancak kimse 180hp 1500 kg bir arabanın şehiriçinde 9-10 litreden daha az yakmasını falan beklemesin zira gerçekci olmuyor.. Gazlarsanda yakar..

    Diyeceksiniz ki passat 1.4 tsi az yakıyor.
    1- Araç 1.4 . Onun yarım bar basması hacmi 2.1 lt ye getirir. 2.4 ile 2.1 arasındaki 300 cc dediğin hacim neredeyse o motorun bir silindiri kadar.
    2- VW 1.4 tsi lar leanburn çalışıyor. 1.8 125 lerde öyle. Adamlar emisyon ve EGT değerlerini düşürmenin bir yolunu bulmuşlar fakir fukara demeden çalıştırıyorlar.
    3- 180>122 Ne kadar beygir o kadar arpa.. Çaycı Hüseyinin beygirleri bile arpasız koşmaz sanırım..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  3. #41

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VTİ1035 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1,6 t 180 hp bu kadar yakıyorsa 2.8 V6 sı ne kadar yakar acaba
    insignia opc.. roma'yı bile yakar bence o rakamlara girip moral bozmayalım

  4. #42

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Usturuplu kullanınca gerçekten TSI az yakıyor. Ben sakin kullandığımda 6.0 litrelere düşüyorum. Basarsamda 10-11 arası yakıyor. Son 7.000 km ort. 7.3 lt.

  5. #43
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    insignia opc.. roma'yı bile yakar bence o rakamlara girip moral bozmayalım
    ahuahau ne adamsın ya
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  6. #44
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    farklı başlık açmadan devam edeyim,

    araştıran vardır mutlaka, bu 1.6 180hp lik motora bov varmı ? takan veya gören ?
    takarsak hata verirmi acaba ecu`su bazı motorlar gibi,
    mesela colt czt, bonalumenin kiti dışında düzgün çalışan bov görmedim , bunda nasıldır ?

  7. #45

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorun nerede ben onu anlamadım. Sonuçta araba 1.6 ama 0.5 bar basıyorsa stock hali ile içeri normalden 1.5 kat fazla hava veriyorsunuz demektir. Bu durumda hacimi 1.6x1.5=2.4 lt gibi düşünün. Eğer 2.4 motorlu bir arabadan fazla yakıyorsa onu konuşalım. Yok yakmıyorsa o zaman konuşulacak fazla birşey yok.

    leanburn olmadığı sürece hacim ne olursa olsun içeri giren havanın miktarına dayalı olarak tüm arabalar 3 aşağı 5 yukarı aynı yakıtı tüketir. Hem 180 hp olsun hem az yaksın yok. Öyle "Az yak dedim, yakacak" diye olmuyor malesef.. Optimum devir aralığı yakalanana kadar çok yakar. Mümkün olan en düşük devirde vites değiştirilip sağ ayak kontrolü iyi yapılırsa insani değerlere indirilebilir bu değerler. Ancak kimse 180hp 1500 kg bir arabanın şehiriçinde 9-10 litreden daha az yakmasını falan beklemesin zira gerçekci olmuyor.. Gazlarsanda yakar..

    Diyeceksiniz ki passat 1.4 tsi az yakıyor.
    1- Araç 1.4 . Onun yarım bar basması hacmi 2.1 lt ye getirir. 2.4 ile 2.1 arasındaki 300 cc dediğin hacim neredeyse o motorun bir silindiri kadar.
    2- VW 1.4 tsi lar leanburn çalışıyor. 1.8 125 lerde öyle. Adamlar emisyon ve EGT değerlerini düşürmenin bir yolunu bulmuşlar fakir fukara demeden çalıştırıyorlar.
    3- 180>122 Ne kadar beygir o kadar arpa.. Çaycı Hüseyinin beygirleri bile arpasız koşmaz sanırım..
    esas problem 180 hp olması değilde 1500 kg olması..

    bende bir astra G var 1050 kg civarı, 1,6 100 hp, sakin kullanım ile ortalama 7-7,5 yakıyor..

    aynı şekilde kullandığım 1500 kg aracım olsa 1500/1050= %42 daha fazla ağırlık dolayısıyla daha fazla iş yapılmış olcak

    7 lt/100 km --> %42 fazlası = 9,95 lt / 100 km
    7,5 lt/100 km --> %42 fazlası = 10,5 lt / 100 km

    aynı şekilde kullanırsak ha 1.6 turbo, ha 2.0 turbo ha 2.8 v6 olmuş, anormal fark çıkmaz..

    ama kullanırken motorun tüm gücünü kullanacak şekilde hızlanma gerçekleştirirsen, bu sefer motor gücüne oransal olarak artan yakıt harcayacaksın demektir.

    Biz iş makinası üreticisiyiz, makinalarımızda dizel motorlar kullanıyoruz

    kullandığımız motorların 2,3 ve 4 silindirli versiyonları var, (2.2 lt, 3.3 lt ve 4.4 lt silindir hacmi var). eğer hidrolik sistem aynı kullanırsak yakıt tüketimi değişmez..

    zaten motor üreticisi yakıt tüketimini birim güç başına vermiş

    mesela bu tip motorda (2, 3 veya 4 silindirli olması farketmez) 1 kwh enerji için --> ortalama 220 gr dizel harcanır (üst devirlerde 2500-3000 devir arası biraz artar 230 gr a kadar çıkar)

    şimdi ben bu motordan 15 kw güç çekecek bir hidrolik sistem kullanırsam

    12 saat boyunca tam yükte çalışırsa bu makina: 15kwx12h = 180kwh

    toplam harcayacağım yakıt= 220gr/kwh x 180 kwh= 39600 gr dizel

    hacim olarak 15 C sıcaklıkta, 1 lt dizel = 835 gr dır, toplam harcanacak dizel hacmi 47,4 lt dir.

    Saatlik yakıt tüketimi= 3,95lt/saattir. (Bu hesaplardan yola çıkarak makinalarımızda mazot deposunun hacmini hesaplıyoruz, 12 saat kesintisiz çalışabilecek şekilde depo hacmini ayarlayıp deposunu yapıyoruz.)

    ben 2 silindirli motorda kullansam, 4 silindirli motorda kullansam eğer kullanacağım güç 15 kw ise , harcayacağım yakıt 3,95 lt/saat tir..

    şimdi arabalara dönecek olursak, arabada yapılan iş nedir kütleyi hareket ettirmek ve onu hava direncine karşı sabit hızda sürmek..

    arabanın kütlesi motor tipine göre çok anormal artmaz, aracın dizaynıda rüzgar direncini belirler.. dolayısıyla farklı motora sahip aynı tip 2 arabayı aynı ivme ile hızlandırmak ve aynı sabit hızda gitmek ile harcadığım enerji dolayısıyla yakıt tüketimi aynı olur diyebiliriz..

  8. #46

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence yanılıyorsunuz. Benim mondeo 1595 kg. İstanbul şehiriçi tüketimi 8.5-9 lt arasında oynuyor.
    Aşağıda yazdığın şey tüketimin direk olarak zaten güç ile ilintili olduğunu gösteriyor.
    zaten motor üreticisi yakıt tüketimini birim güç başına vermiş
    Sizin üretmekte olduğunuz iş makinalarında ne nedir bilemem. Hatta iş makinası nedir onu da bilmem desem yeridir.
    Ama benzinli motorda güç alabilmen için motora hava sokman lazım. Ne kadar hava girerse o kadar güç alırsın. AFR belli olduğuna göre güç alabilmen içinde benzini vermen gerekir. AFR oranı üç aşağı beş yukarı değişmediğine göre geri kalanı enrichment ve sizin gaz pedalına gösterdiğiniz şefkat ile doğru orantılı olarak artar ya da eksilir. Olayın ağırlıkla bahsettiğiniz anlamda bir alakası yok. He şunu söyleyebiliriz. Aynı motor 1200 kg bir arabada aynı kullanım tarzı ile daha iyi bir performans verir. 0-100 hızlanması ara hızlanmalar vs vs vs daha iyi olur. Evet bu doğru. Ama aynı kullanım tarzı korunduğu sürece aynı yakıtıda yakacaktır.

    Ağır araba ile hafif araba arasında ne fark var o zaman? Ağır araba hızlanmasını daha yavaş gerçekleştirir. Eğer drag yapacasanız hafif olanı seçin. Ancak günlük kullanımda öyle dramatik tüketim farklılığı falan olmaz/olmuyor..
    Aşağıdaki motorların ikisininde yapısı ve yakıt stratejileri aynı. Yukarıdaki mondeo'nun verileri, alttaki focus'un.

    1.6L Ti-VCT benzinli 125PS 1595 kg 9,2lt 5,4lt 6,8lt 195km/h 12,3sn
    1.6L Ti-VCT benzinli 115PS 1257 kg 8,7lt 5,4lt 6,6lt 193km/h 10,9sn
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  9. #47

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aşağıda yazdığın şey tüketimin direk olarak zaten güç ile ilintili olduğunu gösteriyor.
    burda aynı şeyi diyoruz tüketim güçle ilgili, orası kesin zaten.

    dur kalk trafikteyiz, sürekli durup kalkıyoruz

    bu durumda aynı motorlu iki farklı modelden ağır olan hafif olana göre daha fazla yakıt harcar..

    farklı olarak iki tane insignia var motorları farklı..

    120 km/h ile rüzgarsız bir havada eğimsiz bir yolda ilerliyorlar

    Bu şu demek şu anda iki motorda aynı gücü üretiyor (motorun ilan edilen gücü ile kullanım esnasında anlık olarak ürettiği güç farklı)

    örnek değer olarak söylüyorum iki motorda sabit 120 ile giderken 100 hp güç üretsin..

    Bu durumda 1. motor 1.6 turbo, 2. ci motor 2.0 turbo olsun, bu iki motorun sabit hızda giderken harcadıkları yakıt hemen hemen aynıdır

    dediğim gibi motorun harcayacağı yakıt değerini birim güç başına yakıt miktarından orantılıyarak bulmak mümkün

    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    1.6L Ti-VCT benzinli 125PS 1595 kg 9,2lt 5,4lt 6,8lt 195km/h 12,3sn
    1.6L Ti-VCT benzinli 115PS 1257 kg 8,7lt 5,4lt 6,6lt 193km/h 10,9sn
    bu değerlere yorumum, şehir dışı test değerleri aynı çıkmış, neden diye düşünürsem, büyük ihtimalle sürtünme katsayıları aynı olan iki farklı araçtan bahsediyoruz.. şehir dışı tüketimi sabit hızda gitme olarak değerlendirebiliriz..

    yakın bir hava direnci ile karşılaştığından dolayı, iki motor hemen hemen aynı gücü üretiyor şehir dışı kullanımında..

    bundan dolayı yakıt tüketimi değeri aynı çıkmış..

    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sizin üretmekte olduğunuz iş makinalarında ne nedir bilemem. Hatta iş makinası nedir onu da bilmem desem yeridir.
    bizim makinamızda, dizel motor ve motora bağlı bir hidrolik pompa var. Pompanın her bir turdaki debisi, motorun dolayısıya pompanın devir hızı ve hidrolik sisteminin basıncı, pompaya aktarılması gereken gücü belirliyor..

    otomobilde de arabanın ağırlığı ve sürtünme katsayısı dolayısıyla, sabit hızda ilerlerken ve ivmelenmeye çalışırken karşılaşacağı kuvvetlerde motorun üretmesi gereken gücü belirler..

    aynı ivmeyle hızlanıp, aynı sabit hızda ilerlerseniz motorun hacminden bağımsız olarak güç ihtiyacı aynı olur..

    toplam yakıt = güç x birim güç başına yakıt

    güç aynıysa yakıtta aynıdır..

    otomobillerde şu farklar var, şanzıman oranları motorlara göre farklılık göstereceğinden motor devirleri farklılık gösterir, birim güç başına yakıt motor devri arttıkça artmaktadır. yani 10 kw gücü 1500 devirde üretmek için harcanan yakıt, 2500 devirde üretmek için harcanan yakıttan az olur.. ama bu fark %5-10 arasında olur..

    bir de şöyle bir fark var

    turbo beslemede, atmosferik beslemeye göre birim güç başına yakıt tüketimi düşük olur, hatta turbo beslemede intercooler gibi soğutma varsa birim güç başına yakıt tüketimi daha da düşer..

    elimdeki verilerden örnek vermek gerekirse

    ALMAN DEUTZ firmasının ürettiği motor hacmi 3-4-5-6 silindirli motorları var.

    Atmosferik beslemeli olanlar : 225 gr / kWh
    Turbo beslemeli olanlar : 210 gr / kWh
    Turbo + Intercooler olanlar: 195 gr / kWh

    yakıt tüketim değerleri bunlar..

    yani 3 silindirli atmosferik motorda, 6 silindirli motorda 10 kwh güç üretirken aynı yakıtı harcıyor (ikiside atmosferik veya turbo veya turbo+soğutma olacak)

    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ama aynı kullanım tarzı korunduğu sürece aynı yakıtıda yakacaktır.
    aynı tarzdan kastımız ne burda? şehir dışında sabit hızda gitmekse bu durumda önemli etken sürtünme katsayısı.. Günümüz araçları sürtünme katsayıları birbirine çok yakın.. dolayısıyla yolda giderken karşılaştıkları kuvvetler yakın.. dolayısıyla yakıt tüketimleri yakın

    ama dur kalk trafikte aynı ivmeyle hızlanıcam dersek iş değişir, ağırlık fazla olan araç için daha fazla kuvvet gerekecek, dolayısıyla daha fazla güç.. bu da daha fazla yakıt harcayacağını söyler bize zaten

    toparlarsam biraz bu insignianın çok yakması motorunun güçlü olmasından değilde aracın ağır olmasından kaynaklı..

  10. #48

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 nokta var;
    1- iş makinelerinde sabit devir ve vitesde/vitessiz kullanılıyor ama otomobil öyle değil..aktarma organının dişlisine göre aktardığı güç ve tork değeri değişir.
    2- dizel motor kullanmanın asıl nedeni ağır yük taşıtlarında olduğu gibi tork değerinin yüksek olmasından dolayıdır.

    w=f.x yani newton.meter (nm)

    işin birimi nm dir yani tork. motorun gücü 6500 devirlerde vay efendim 6700 devirlerde gördüğü değerdir. ama roll dışında kim o devirlerde vites atıyor ki ? o devirlerin altında değerler düşer. yani 1.6 lt lik bir atmosferik motor hep 100 bg üretmez sizin de bildiği gibi. mühim olan max tork değeridir. tork değeriniz arttıkça birim zamanda yaptığınız iş yani güç (p) artar.. bü yüzdendir ki turbo ve küçük hacimli araçlar istenilen hıza sahip olduğu tork değerinden dolayı daha hızlı çıkar ve siz atmosferik motor ile çok daha fazla süre boyunca yakıt yakana kadar o anlık tüketimi fazla olmasına rağmen tüketim süresi az olduğu için az yakıp işin içinden çıkar.

    ağrılık ise torktan sonra en önemli faktor.. f=m.a yani kütle ne kadar düşerse sabit ivmelenmeyi sağlamanız gereken kuvvet o kadar azalacak. az kuvvet az yakıtı beraberinde getirecek. kuvvetiniz de sabit ise kütleniz düştükçe ivmelenmeniz artacak.. (bkz. arabayı boşaltmak)

  11. #49

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu durumda aynı motorlu iki farklı modelden ağır olan hafif olana göre daha fazla yakıt harcar..

    farklı olarak iki tane insignia var motorları farklı..


    Bu şu demek şu anda iki motorda aynı gücü üretiyor (motorun ilan edilen gücü ile kullanım esnasında anlık olarak ürettiği güç farklı)

    örnek değer olarak söylüyorum iki motorda sabit 120 ile giderken 100 hp güç üretsin..

    Bu durumda 1. motor 1.6 turbo, 2. ci motor 2.0 turbo olsun, bu iki motorun sabit hızda giderken harcadıkları yakıt hemen hemen aynıdır
    Onu söyleyemeyiz işte. Heleki turboda hiç söyleyemeyiz. Zira o iki motorun VE (volumetric effiency) leri farklı olacağından aynı gücü farklı devi bandında ve/veya farklı basınçlar altında üretiyor olabilirler. Hacimsel farklılığı olan iki ayrı motoru geçtim turboları farklı ancak aynı olan iki motorda bile bu %100 doğru diyemeyiz.



    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu değerlere yorumum, şehir dışı test değerleri aynı çıkmış, neden diye düşünürsem, büyük ihtimalle sürtünme katsayıları aynı olan iki farklı araçtan bahsediyoruz.. şehir dışı tüketimi sabit hızda gitme olarak değerlendirebiliriz..

    yakın bir hava direnci ile karşılaştığından dolayı, iki motor hemen hemen aynı gücü üretiyor şehir dışı kullanımında..

    bundan dolayı yakıt tüketimi değeri aynı çıkmış..
    O sizin kişisel yorumunuz.

    Şehirdışı tüketimi değerlendirmemize gerek yok. Zatne nasıl hesaplandığı belli birşey..

    Yukaridaki tabloda verilen yakıt tüketimi değerleri, Avrupa Ekonomik Topluluğu’nun EEC 80/1268/EC direktifi uyarınca laboratuar ortamında ve aşağıda özeti verilen koşullarda yapılan testlerde elde edilen, lt/100 km mertebesinde sonuçları göstermektedir. Tabloda yer alan yakıt tüketimi değerleri, aracın bu değerlerde yakıt tüketeceğine ilişkin bir garanti ya da taahhüt teşkil etmediği gibi, bu maksatla yapılacak bir değerlendirme için de emsal teşkil etmez.
    Testlerde kullanılan araçlar standart donanımlıdır. Opsiyonel donanım ve aksesuarlar, jantlar ve lastikler yakıt tüketimini farklı etkileyebilir.
    Şehir içi: Laboratuvar ortamında soğuktan çalıştırılmış motor ile 4km'lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 50km/s ve ortalama 19km/s hızla ölçülmüş yakıt tüketim değerlerdir.
    Şehir Dışı: Şehir içi ölçümünden hemen sonra gerçekleştirilen, 7km'lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 120km/s hıza ulaşacak şekilde, yarı zamanli sabit hız ve yarı zamanlı değşsken hızla ölçülmüş yakıt tüketim değerleridir.
    Ortalama: Şehir içi ve Şehir dışı testlerinin kat edilen mesafe ölçüsüyle ağırlıklı ortalamasi alinarak hesaplanmaktadir.
    otomobilde de arabanın ağırlığı ve sürtünme katsayısı dolayısıyla, sabit hızda ilerlerken ve ivmelenmeye çalışırken karşılaşacağı kuvvetlerde motorun üretmesi gereken gücü belirler..

    aynı ivmeyle hızlanıp, aynı sabit hızda ilerlerseniz motorun hacminden bağımsız olarak güç ihtiyacı aynı olur..
    Sürtünme sizin zannetiğiniz kadar büyük bir etken değil. Üç aşağı beş yukarı bugün üretilen araçların Cx katsayısı 0.3 ya da altında zaten.

    toplam yakıt = güç x birim güç başına yakıt

    güç aynıysa yakıtta aynıdır..
    E bende bunu demiştim. En başında

    otomobillerde şu farklar var, şanzıman oranları motorlara göre farklılık göstereceğinden motor devirleri farklılık gösterir, birim güç başına yakıt motor devri arttıkça artmaktadır. yani 10 kw gücü 1500 devirde üretmek için harcanan yakıt, 2500 devirde üretmek için harcanan yakıttan az olur.. ama bu fark %5-10 arasında olur..
    Yok böyle bir fark işte. O 10 KW ı elde edebilmen için motorun içine sokman gereken hava belli. Yakıt karışım oranında belli. Bunu ister 1500 de al istersen 3500 de.

    bir de şöyle bir fark var
    turbo beslemede, atmosferik beslemeye göre birim güç başına yakıt tüketimi düşük olur, hatta turbo beslemede intercooler gibi soğutma varsa birim güç başına yakıt tüketimi daha da düşer..
    Yok böyle birşey. Püskürtülecek yakıt miktarı hesaplanırken kaç mol hava girdiği hesaplanır. Yani motora giren havanın kütlesi hesaplanır. Ve o kütlenin karşılığı olan yakıt miktarı hesaplanarak püskürtülür. Dolayısı ile Turbo arabada tüketim dah adüşük diye birşey yok.
    Soğutma birimi varsa IAT ölçen ve birim havanın kütlesindeki değişime göre düzeltme yapan bir sensörde var ama. Yani IC taktın diye arabanın tüketimi falan düşmez.

    aynı tarzdan kastımız ne burda?
    Araba daha hızlı hızlansın diye daha faza gaza basarsan çok yakar. Ama hafif olanda gaza ne kadar basıyorsan ağır olanda da o kadar basarsan değişiklik az olur.

    bu insignianın çok yakması motorunun güçlü olmasından değilde aracın ağır olmasından kaynaklı..
    Değil.

    Araba ister ağır olsun isterse hafif. Euro4 ve üzeri emisyon kriterlerine sahipse uyması gereken olmazsa olmaz kriterler var. Karışım oranını closed loop ta stoichiometrik'ten sapamaz. O da yaklaşık 3000-3500 devir civarına falan devam ediyor. Ötesinde open loop çalışıyorlar. Hatta birçok araba TPS e dayalı olarak open loop a geçiyor. Dolayısı ile isterseniz neredeyse tüm devir bandında stoichiometrik te yürüyebilirsiniz. Bunun anlamı aynı güçte aynı yakıtı tüketeceğiniz ve bunun ağırlıktan bağımsız olduğudur.

    Burada farklılık yaratan enrichment'tır. Yani zenginleştirme. Bununda olduğu durumlar belli.
    1- Motor soğukken
    Motor soğukken emisyon değeri alınmaz. Euro4 der ki; max 90 sn boyunca aracı durduğu yerde motor ısıtmak amacı ile rölantide çalıştırabilirsin. Ondan sonra kademeli olarak karışımı düşüreceksin. Ve bu süre. max 180 sn olacak. O arada araba yürürse coldstartup enrichment iptal olacak.
    2- Akselerasyon (hızlanma) esnasında kısa süreli
    Motorun stoichiometrikte devirlenmesi yavaştır.. Bu nedenle gaza ilk basıldığında 2-3 sn gibi kısa bir süre için fazla benzin püskürtülür. O durumda karışım oranı zengindir. İşte bu zamanda da fazla tüketir. Eğer sürekli olarak tapa gaz gidiliyorsa zaten karışım oranında stoichiometrik takip edilmez. Yakıt stratejisi open loop a döner ve tüketimde artar hali ile. Bunun tek exception u lean burn giden arabalardır. 90 lı yıllarda üretilen japon arabaları mesela. Bunlar ciddi fakir çalışan arabalar. Ama emisyon değerleri de bir o kadar kötü. reno9 da bunlara önemli bir örnek. 5.5 lt /100 km şehiriçi tüketimi vardı o arabaların.

    Az yakmak istiyorsanız, arabayı mümkün olduğunca gaz pedalını severek kullanın. Şefkat gösterin. Avans vurmayan en düşük devirde vitesi büyütün. Ani hızlanma yapmayın. Eğer turbo ise turbo devreye girmeden önce vitesi büyütün vs vs vs..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  12. #50
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar arabalar çok yakmıyor.benzin pahalı sadece sorun burda...
    komançero garage

  13. #51

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok böyle birşey. Püskürtülecek yakıt miktarı hesaplanırken kaç mol hava girdiği hesaplanır. Yani motora giren havanın kütlesi hesaplanır. Ve o kütlenin karşılığı olan yakıt miktarı hesaplanarak püskürtülür. Dolayısı ile Turbo arabada tüketim dah adüşük diye birşey yok.
    Soğutma birimi varsa IAT ölçen ve birim havanın kütlesindeki değişime göre düzeltme yapan bir sensörde var ama. Yani IC taktın diye arabanın tüketimi falan düşmez.
    Renault Clio 1.5 dci 65 hp yakıt tüketimi : 4.6 / 4.2 / 5.3
    Renault Clio 1.5 dci 85 hp yakıt tüketimi: 4.4 / 4 / 5.2


    şanzıman oranları aynı, 65 lik te intercooler yok, 85 likte var

    Kaynak renault web sitesi

    + olarak bu benim yorumum değil ALMAN DEUTZ kataloglarında diyorki

    benim atmosferik motorum 1 kw güç için 225 gr dizel harcar, sadece turbolu olan 210 gr, turbo + intercooler lı olan ise 195 gr harcar diyor..


    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok böyle bir fark işte. O 10 KW ı elde edebilmen için motorun içine sokman gereken hava belli. Yakıt karışım oranında belli. Bunu ister 1500 de al istersen 3500 de.
    bunuda ben demiyorum abicim, devir bandında yukarı gittikçe 1 kw güç için gerekli yakıt miktarı artıyor, gene motor üreticilerinin katalog verisi..

    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Onu söyleyemeyiz işte. Heleki turboda hiç söyleyemeyiz. Zira o iki motorun VE (volumetric effiency) leri farklı olacağından aynı gücü farklı devi bandında ve/veya farklı basınçlar altında üretiyor olabilirler. Hacimsel farklılığı olan iki ayrı motoru geçtim turboları farklı ancak aynı olan iki motorda bile bu %100 doğru diyemeyiz.
    abicim sabit hızla giderken yapılan iş belli, iki aynı araba dış tasarımları aynı, dolayısıyla sürtünme kuvveti aynı, sabit hızla giderken motorların ürettiği güç aynıdır. Fizik bu ya, buna da yorum mu yapıcaz yani?

    İş = Kuvvet x yol (F.x) F nedir? sürtünme kuvveti, her iki araba aynı olduğuna göre eşitmi eşit, aynı x mesafesini kat ettiler x eşit mi eşit

    dolayısıyla yaptıkları iş eşit

    Güç nedir? birim zamanda yapılan iş yani W / T

    Hız aynı mesafe aynı dolayısıyla T aynı.. üsttede hesaplamıştık iş te aynı idi

    Dolayısıyla güç aynıdır.

    Şimdi ben tekrar diyorum ki opel insignia 120 km hızla giderken 1.6t motor olsun veya 2.0t motor olsun, motorları aynı gücü üretir.

    Şimdi şöyle bir fark olabilir: dişli oranından dolayı motor devri farklıdır, bundan dolayı da birim güç başına yakıt tüketimi farklıdır (bu mesajın üst tarafında bunu yazdım zaten) ama sonuçta bu fark çok büyük olmaz, biri 3000 devirse diğeri 3250 olsun en fazla, dolayısıyla birim yakıt tüketimleri birbirine yakın olur diyebiliriz. Bu farkta %10 dan fazla olmaz

    Hızlanma konusunada biraz açıklama getireyim

    bu sefer motor aynı, ağırlıklar farklı.. insignia 1.6 t, astra gtc 1.6 t

    aynı ivme ile iki aracıda hızlandırıyorum (aynı sürüş tarzı diyebiliriz)

    F = m.a formülümüz (F:kuvvet, m: kütle, a:ivme)

    Kütlesi büyük olanın F değeri büyük olur.. (burda bir diğer F de sürtünme kuvveti ama sizin de kabul ettiğiniz gibi sürtünme katsayısı bu iki araç için birbirine yakın, aynı bile sayabiliriz)

    ivme aynı olduğuna göre aynı T sürede aynı X mesafesini katederler

    iş: F.x, Güç = iş/T idi.. Dolayısıyla insignia , astra gtc ye göre aynı şekilde ivmelenmek isterse insignia daha fazla güce, dolayısıyla daha fazla yakıta ihtiyaç duyar..

    Bu iki hesaplamadan şu sonucu çıkartıyorum ben: hem ivmelenme hemde sabit hızla aynı şekilde araçları kullandığımızı varsayarak, insignia nın ortalama yakıt tüketimi aynı motora sahip astra gtc den fazla olacaktır..

    dolayısıyla ağırlık aracın ortalama yakıt tüketimini etkileyen önemli bir kriterdir


    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    E bende bunu demiştim. En başında
    abi sen ve ben onda hemfikiriz sadece iki farklı motorun aynı gücü ürettiğinde hem fikir olamıyoruz galiba

  14. #52
    Boost Up - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Alemdağ.
    Mesaj
    7.157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2000cc 1700kg dizel arabanın ortalaması 7.5litre, normal mi anormal mi(alakasız ama)
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kemik sesleri eşliğinde gideri var beyler, olur olur bethoven ın 8. senfonisi bile çalınır bunla

  15. #53
    VteC_MaNiaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.052
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    farklı başlık açmadan devam edeyim,

    araştıran vardır mutlaka, bu 1.6 180hp lik motora bov varmı ? takan veya gören ?
    takarsak hata verirmi acaba ecu`su bazı motorlar gibi,
    mesela colt czt, bonalumenin kiti dışında düzgün çalışan bov görmedim , bunda nasıldır ?
    Regal Autosport - Online Vauxhall Tuning Store 02380 558636

    bunlarda baya bişeyler var abi iyi bir firma

  16. #54

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O bahsettiğin iki motorda birçok farklılıklar var biliyorsun değilmi? Turbo ve/veya basıncı gibi mesela.

    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Şimdi ben tekrar diyorum ki opel insignia 120 km hızla giderken 1.6t motor olsun veya 2.0t motor olsun, motorları aynı gücü üretir.

    Şimdi şöyle bir fark olabilir: dişli oranından dolayı motor devri farklıdır, bundan dolayı da birim güç başına yakıt tüketimi farklıdır (bu mesajın üst tarafında bunu yazdım zaten) ama sonuçta bu fark çok büyük olmaz, biri 3000 devirse diğeri 3250 olsun en fazla, dolayısıyla birim yakıt tüketimleri birbirine yakın olur diyebiliriz. Bu farkta %10 dan fazla olmaz
    Aynı gücü üretmez işte. Varsayalım şanzımanda aynı. İkiside 3bin devirde çalışıyor.
    1.6T olan motor o an yarım bar bassın. İçeri giren havanın hacmi 2.4 lt.
    2.0T olan motorda yarım bar bassın. İçeri giren havanın hacmi 3 lt...

    Hacim farklı dolayısı ile kütlede farklı. Buna uygun olarak püskürtülecek yakıtta farklı. E herşey farklı iken gücün aynı olmasını beklemek biraz ütopik olur bence.

    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iş: F.x, Güç = iş/T idi.. Dolayısıyla insignia , astra gtc ye göre aynı şekilde ivmelenmek isterse insignia daha fazla güce, dolayısıyla daha fazla yakıta ihtiyaç duyar..
    Bak gene aynı yere takıldık. Sürüş tarzı..

    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu iki hesaplamadan şu sonucu çıkartıyorum ben: hem ivmelenme hemde sabit hızla aynı şekilde araçları kullandığımızı varsayarak, insignia nın ortalama yakıt tüketimi aynı motora sahip astra gtc den fazla olacaktır..

    dolayısıyla ağırlık aracın ortalama yakıt tüketimini etkileyen önemli bir kriterdir
    Değildir. Enrichment ta olsun olsunda yarım litre fark oluşsun. Daha fazla olmaz. Konuda bahsedilen şey yarım litra bir litre falan değil. 15-16 litrelerden bahsediyorlar.


    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi sen ve ben onda hemfikiriz sadece iki farklı motorun aynı gücü ürettiğinde hem fikir olamıyoruz galiba
    İki farklı motor aynı gücü üretmeyeceği için olabilirmi
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  17. #55

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi sen benden de inatçıymışsın

    bak abi formülle ispatı var bi önceki msj da.. sabit hızda giderken, veya sabit ivme ile hızlanırken harcanan gücü hesaplayabiliriz..

    aracın modeli aynı (yani dış dizayn dolayısıyla oluşan sürtünme kuvveti) ve hızı aynıysa , şanzımandaki kayıplarıda aynı sayıyoruz.. bu durumda iki farklı motorun o anki ürettiği güç (aynı zamanda tork, güç torkun bi ifadesi sadece) aynıdır.. (çünkü harcanan güç aynı, üretilen güç - kayıp = harcanan güç)

    aynı ivme ile hızlanma durumunda da kütlesi büyük olan cismi hareket ettirmek için harcanan güç fazla olacak

    fizik bu, yanılmaz..

    senin verdiğin hava hacmi ile ilgili örnekler gaz kelebeği tam açıksa geçerli oluyor..

    Gaz kelebeği yarım açık olduğu zaman içeri giren hava ile tam açık pozisyondaki hava aynı değildir..

    sonuçta bir motor 100 hp diye lanse ediliyorsa bu tam gaz pozisyonunda 100 hp, gaz kelebeği %10 olursa motorun gücü 100 hp ölçemeyiz hiçbir devirde dimi?

    bunu kanıtlamak etmek istersen bi dyno ölçümü yapalım dinamometrede ne dersin? gaza yarım ve tam basmak olarak 2 farklı ölçüm.. çıkan sonuçlar aynı olmaz..

  18. #56
    RsErdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.386
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    insignia cok agır geliyosa aynı motorlu astra al derim hoş oda kac kilo tam bilmıyorum ama 1200 1300 vardır gene

  19. #57
    BlackEmperor
    Misafir
    Vauxhall Opel VXR OPC Westfield Leading UK Tuning & Motorsport Specialist Courtenay Sport
    Regal AutoSports Tuning Parts

    bu 2 sitede aradığınızı bulabilirsiniz.

    Tüketim olarak arada gazlamalı şehir içi ortalamam 9-9,5 arasında. basmadan sakıncene kullanırsam under 9 lt diyelim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •