abi sen benden de inatçıymışsın
bak abi formülle ispatı var bi önceki msj da.. sabit hızda giderken, veya sabit ivme ile hızlanırken harcanan gücü hesaplayabiliriz..
aracın modeli aynı (yani dış dizayn dolayısıyla oluşan sürtünme kuvveti) ve hızı aynıysa , şanzımandaki kayıplarıda aynı sayıyoruz.. bu durumda iki farklı motorun o anki ürettiği güç (aynı zamanda tork, güç torkun bi ifadesi sadece) aynıdır.. (çünkü harcanan güç aynı, üretilen güç - kayıp = harcanan güç)
aynı ivme ile hızlanma durumunda da kütlesi büyük olan cismi hareket ettirmek için harcanan güç fazla olacak
fizik bu, yanılmaz..
senin verdiğin hava hacmi ile ilgili örnekler gaz kelebeği tam açıksa geçerli oluyor..
Gaz kelebeği yarım açık olduğu zaman içeri giren hava ile tam açık pozisyondaki hava aynı değildir..
sonuçta bir motor 100 hp diye lanse ediliyorsa bu tam gaz pozisyonunda 100 hp, gaz kelebeği %10 olursa motorun gücü 100 hp ölçemeyiz hiçbir devirde dimi?
bunu kanıtlamak etmek istersen bi dyno ölçümü yapalım dinamometrede ne dersin? gaza yarım ve tam basmak olarak 2 farklı ölçüm.. çıkan sonuçlar aynı olmaz..