Benzinlilerde sorun yok, sorun dizellerde...
Evet dediğin doğru olgar abi hidropnömatik bir kol debriyaja basma görevi görüyor fakat bir yerde eksik ya da yanlış bir şey var;
SMG yalnız birebir robotlaştırılmış manuel şanzıman, DSG ile alakası yok çift kavrama değil olgar abi. Yapı olarak smg, mmt ye göre tabiki daha agresif normal şehir içi kullanımında salınım yapmaz mmt gibi, ama vuruntulu vites atıyor - debriyaja çok hızlı basıp çekmek gibi düşün
Çift kavrama m-dkg diye geçiyor bmw de
Aslında SMG vuruntu yapmaz Dou ayarı vardır agresiflik. Konfor isteyen bu ayarı en aza indirgeyip vuruntusuz ama biraz daha yavaş vites değişimi sağlayabilir. Anlık vites kolunun ordan ayarlanabilmekte.
SMG bence DSG ninde atası diyebilirim. Bana kalsa M-DCT den çok daha iyidir SMG hala F1 lerde kullanılmakta. Tabii kullanmayı bilene
Performanslı kullanımda sıkıntı yokta şehir içi dur kalkta boyun kırıyor smg
Ben m5 için konuşuyorum bu arada, 330 ci smg falan çok daha yumuşak geçişe sahipti her ne kadar tork konvertörlü kadar olamasada.
semi automatic in atası Ferrari'dir malesef Şuan da en hızlı vites değiştirme zamanı da onlara ait 0,158sn
Yani napalım alalım mı almayalım mı biz bu arabayı
Dizelden kastın nedir?MMT ile bağı nedir?
MMT nin açığını performans açısından ancak D4D kapatıyor.
Dizel olmasıyla tek bağlantısı yavaşlamalarda 2 den 1 e düşebiliyor yada 2.vitese belirli bir devirin altında geçmiyor.Ancak bundan bahsediyor olabilirsin.
Arkadaşımda 19 inç jant var mmt d4d ile kullanıyor.şimdilik onda dahi problem yok. enazından şimdilik.
maf
Dizel daha az devir çevirdiği için araç zart zurt vites değiştiriyor. Özellikle şehiriçinde. 60km hıza çıkana kadar, 5 e kadar geliyor araç.
Şanzıman da sorun yok, Motorda gayet sağlam bi motor, Sorun Dizel olan motorlarda bu şanzımanın vites geçiş zamanlaması ve vites geçişi, gene yalnış anlama gazlarken sorun yok, Sorun şehiriçinde abuk sabuk devirlerde saçma sapan anlarda vitesin değişmesi ... 50k km yaptım bunun Corolla verisiyonuyla ...
multi mode yokuşta kaydırma yapıyor mu? yani hill hold özelliği var mı? yoksa el freni ile mi kalkıyorsunuz? Bir de sıkışık trafikte manuele alıp kullanmazsan balata ısındığından araç kendini koruma moduna alıyor ve yolda kalıyorsun diyenler var.
hill holder malesef yok.dolayısıyla geriye kaçırma yapıyor.El freni pratik görünsede ben sol ayakla frene basıyorum diğeriyle de gaza basıyorum.aynen debriyaj mantığı ile üzmeden kalkıyor.
Ben 2 gün önce 1 saat dur kalk yaptım.İnan bana olmak istemeyeceğin karmaşada bir trafikti.N konumuna almadım çünkü onunla uğraşamam.Koku titretme sönme vs hiçbir problem olmadı.Zaman zaman manuelde telefon ile vs görüşürkende otomatiğe alıyorum.Karma şekilde sorunsuz devam ediyorum.
Evet koruma modu hakkında lamba yakan vs duydum ancak henüz hiç yakamadım.nasıl bir durumda yanar dersen yokuş yukarı 1 saat trafikte sürekli dur kalk yapsan herhalde sorun yaşarsın.Bende birkaç kişinin forumlarda yazdıklarını okumuştum.
maf
Nihayet geçen cuma aracı aldık. Şimdiki izlenimlerim; Multi mode en azından dizel Yaris'te yerden yere vurulacak bir yarı otomatik şanzuman değil. Gaza basınca hemen tepki verip gitmeye başlıyor. Çok ciddi bir yokuşta denemedim ama hatrı sayılır bir yerde el frensiz direk kalkıp gidiyor. Tabi ben yine de bir kereden sonra el freni kullandım.
Yalnız dikkatimi çeken bir kaç şey oldu ve onları sormak istiyorum.
Aracın yol bilgisayarındaki range kısmında sıfırı gösterdiğinde araçta yakıt göstergesinde tek tık yakıt kalmış ve yanıp sönmeye başlıyor ancak daha ne kadar yol gideceği hakkında bir bilgim olmadığından tekrar yakıt aldım. Sonra pompa attığında 1lt.de fazladan doldurmama rağmen aracı çalıştırdığımda yakıt göstergesinde 8 çizgi olması gerekirken 7 çizgi gördüm. Yani depo tam dolmamıştı :S Tabi depoyu yeni doldurduğumdan daha deneme imkanım olmadığından ort. yakıt tüketimi bilgilerinin doğruluğundan şimdilik şüpheliyim. Depoyu doldurduğumda range 446km. gösteriyordu. Hadi son çizgiye göre ayarlamış bile olsa 42lt.lik bir depo ile yine de range sıfırı gösterdiğinde 600km yapması gerekir diye düşünüyorum.
2. olarak da araç tam yavaşlayıp duracağı zaman hafif bir titreme olup sonra sanki vitesi kendi boşa alıyormuş gibi hissediyorum. Bu bir sorun değil heralde?
Hayırlı olsun, iyi günlrde kullanın. MMT den şikayet eden kişiler, aracı alırken klasik otomatik şanzımanlı araçlardan daha ucuza otomatik araç alıp ama aynı performansı bu şanzımandan bekleyenler maalesef. Birçok dezavantajı var ama fiyat konusunda avantajlı bir kere mmt. Ben 3 senedir corolla d4d mmt kullanıyorum. Şehir içinde elle müdahale etmek gerekiyor bazı yerlerde, bu şekilde kullanırsanız zaten sorun kalmıyor. Bir arkadaş durunca N ye almak gerekiyor yazmış , araç zaten trafikde durdugunuzda 1 -2 sn de kendiliğinden boşa alıyor vitesi, ayağınızı frenden cektiginiz anda da tekrar kavramaya geçiyor. YAni öyle kokma vs gibi bir durum olma şansı da yok.
Sorduğunuz 2. sorunun cevabı da bu zaten. Araç kendisini boşa alıyor duruna evet, ancak titreme olayı balata bitmeye yakın yapıyor sanırım, bizim araçta da var aynı sorun, çok da önemli değil.
Balata yeni değişmiş ama :S
Opellerdeki easytronic şanzıman gibimi acaba? Onunda çok sorunlarını çektik chipten sonra F arıza kodunu yaktımı bidaha adam olmuyor..
...
2 yıl corolla d4d mmt kullandım , babam ise 4 yıldır kullanıyor ve 2011 i ile değiştirdi bu sene.
Özetle düz vites araç kullanır gibi vites değişmesini istediğin anda ayağını gazdan hafifçe çekersen zaten vitesi değiştiriyor ve sana sadece tekrar gaza basmak kalıyor. Yani sıfır sarsıntı ile otomatik kullanım keyfini çıkarabileceğin bir şanzıman.
Bizim insanımızın alıştığı bir otm. kriteri var kafada. Tam otm şanzımandır oda. Gaza basarsın öööyle gidersin. Bu araçlar robotize edilmiş düz viteslerden oluşuyor. Senin için debriyaja kendisi basıyor yani. Bu da gaza basılı tuttuğunda aracın vites geçişinde öne yığılmasına sebep oluyor. Birçok kişi bundan şikayetçi aslında. Fakat doğru kullanımla çok keyifle binebilirsiniz.
Yakıt yakmaz , viteslere alışınca çok rahattır, performansı gayet güzeldir. Alternatif olarak zaten dikkat ederseniz hem 1,6 dizel hem otm vw grubunda var bildiğim. Genelde dizel otm ler 2.0 dan itibaren oluyor.
Ha toyota tercihinin en önemli sebebi de servistir. Servis mükemmeldir. hiç üzmez, fırsatçı ve soyguncu bir tavır hiç algılamadım 4 yıldır.
Bir de kolay kolay bozamazsın arabayı. O otomatiği de bozamazsın çünkü kullanım şekli itibariyle zorlayamıyorsun.
Otm şanzımanın düşmanı torktur. Millet cayır cayır dsg bozuyor neden ? çünkü kullanırken anasını ağlatabileceğin bir yapısı var, 7 den 3 e 3 ten 5 e , oyuncak araba gibi kullanıyor bir çoğu , ayrıca rocco için yazayım çoğu chip li. 210 ps 300 tork dsg yi iyice hırpalıyor.
mmt ,i-shift gibi şanzımanları kullanırken keyif alan nadir insanlardanım sanırım
bence hiçbir sıkıntıları yok bu tarz şanzımanların
psn&Live id: onursumer
135
├┼┼╕
246R
fangio Nickli Üyeden Alıntı
Dün yazdığınızı şimdi daha iyi anladım, pardon. O söylediğiniz olay şundan dolayı oluyor. Durduğunuz andan itibaren aracın boşa geçmesiiçin geçen 1-2 sn lik sürede araç hala kavramada duruyor, ayağınızda frende durduğundan o titremeyi yapıyor. Daha sonra N ye alınca kendisini kavramada ayrılıyor ve o titreme kalkıyor ortadan.
Yani bu bir sorun değil merak etmeyin.
Ben onu şöyle anladım, bizdeki araç bazen ışıklara yaklaşırken 1 e alıp kompresyone binince tam kavramayı yapana kadar titreme oluyor, ama dediğim gibi bu debriyajın ömrünün dolması ile alakalı ve sizin söylediğiniz olayla alakası yok.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)