Bence bu iş pek ayrım yapılabilecek bir konu değil. Sonuçta kelebek açılmaya başladığı anda SC flow üretmeye başlıyor. Ama bu her zaman tercih edilen birşey değil. Adam sakin sakin gidecekse neden tork istesinki?. He drag falan yapacaksa tamamda onun haricinde 2500-3 bin devir civarında dolan bir turbo daha verimli olur. Sakin kullanan az yakar çok gider, basmak isteyen çok yakar az gider.. Ama SC de böyle bir şansın yok gibi birşey.
Eğer amaç güç değilde düşük devirde torksa SC düşünülebilir. Motorun yapısına bağlı olmak kaydı ile bazı montaj kolaylıkları var. Ama artık değişken geometriydi falandı filandı derken 1500-2bin devir civarında zaten turbolar dolmaya başlıyor. Dolayısı ile tork içinde illede SC diye bir kural yok bence. Daha küçük bir turbo kullanılıp aynı iş yaptırılabilir.
Turbonun çok zamanzingosu var. Yok yağ borusuydu, su borusuydu, manifolttu ottu kıldı derken bir sürü şeyle uğraşıyorsunuz. Yoksa her şartta günlük kullanılan bir arabada turbo avantajlı diyebilirim. Devir ekonomi devri. Her dakika tapa gaz gitmiyoruz sonuçta...