ama söle bı durum var yokus cıkıorsan 5,vıtes 2500 devir yerine 4, vites 2500 devir daha az yakıt yakar tabı aracın devır bandı verımlılığıne göre
ama söle bı durum var yokus cıkıorsan 5,vıtes 2500 devir yerine 4, vites 2500 devir daha az yakıt yakar tabı aracın devır bandı verımlılığıne göre
O zaman şöyle söyliyim artık anlaşılmicak bişey yok.1.vites 3bin giderken gazdan ayağını çektiğindeki tepkimeyle 5.vites 3binde giderken çektiğindeki tepki aynı değildir.Birinde kasayı hızlandırmak diğeri yola devam etmesi içindir.
Sen sırtında 40 kiloluk çanta varken koşmak için hızlanmayı çabalarsan zorlanırsın.Ama koşma hızına ulaştığında biraz yavaşlayıp tekrar yavaşlamadan önceki hızınada daha rahat dönersin.Hızını almışsındır direnç mirenc etkilemez.
soruyu ılk mesajında tam soramadında ondan bana dıorsunkı aynı yolu su su sartlarsa aynı yol olmaz
yolu sıl km yok
düz yolda 10dk bıyunca 1.vites 3000rpm le motor kac lıtre yakar
düz yolda 10dk boynca 5.vites 3000rpm le motor kac lıtre yakar
kat edılen mesafe formul dısı....
5. vites 3000 devir daha çok yakardüz yolda 10dk bıyunca 1.vites 3000rpm le motor kac lıtre yakar
düz yolda 10dk boynca 5.vites 3000rpm le motor kac lıtre yakar
*her iki yolda düm düz ve aynı.
bence mantığı yanlış kuruyoruz , yani dakika veya mesafe hesabı yapmamamız lazım
bence şu hesap daha mantıklı olur :
aynı ağırlık-aynı eğim-aynı yol-aynı rüzgar direnci koşullarına göre ,
1. vites 3000 devir : enjektörden dakikada çıkan yakıt miktarı
5. vites 3000 devir : enjektörden dakikada çıkan yakıt miktarı
iki arkadaşında söylediği mantıklı geliyor. ama bence aynı değildir 5.viteste 2000 devirde araç zaten ilerlediği için eğer sabit hızda gidiliyorsa sadece rüzgara karşı direnç oluşacaktır kütlesel ağırlıktan kurtulacaktır.
ama 1.vites 2000 devirde motor aracın ağırlığını sırtına aldığı için daha çok enerji harcayacaktır.
bence mantıklı olanı bu yoksa uzun yolda tüketim nasıl azalırdı şehir içi kullanıma göre ?
*Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...
1 tonluk bir kütlenin 100 ile giderken sabir hızla ilerlemesi , aynı kütlenin 20 ile sabir giderken ilerlemesine nazaran motora daha az yük bindirir diyorum ben
ama bu durumda da rüzgar direnci konusu geliyor tabii
ulan ne pis kısır döngüye girdik arkadaş yaa
aynı miktarda yakıt ile
1. viteste xxx devrinde giderken aldıgım yol zaman ölçüsü ile
5. viteste xxx devrinde giderken aldıgım yol zaman oranı aynı güzergahta dogru orantılı yanıt verir. biri vakitten kazanır biri mesafeden. ama her ikisinde de x.y=z x.y=z rüzgarda 100le giderken 20yle giderken hesabı olmaz 100le giderken belli miktar gelio 20yle giderkende bi miktar gelkio bi miktar gidio ruzgar gücü ama belli miktarda gidio
her türlü bu böyle aksini düşünen varsa ıspatlasın
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)