User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
66 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Vites Devirleri ve Yakıt İlişkisi

  1. #20
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.507
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ama söle bı durum var yokus cıkıorsan 5,vıtes 2500 devir yerine 4, vites 2500 devir daha az yakıt yakar tabı aracın devır bandı verımlılığıne göre

  2. #21
    BoraRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    5.051
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tam anlamadım, neyken ne olur ?
    soruyu tekrar net yazarmısın
    Anladığım kadarı ile az önce verdiğin örnekte 2 deneme arasında yokuş yukarı eğim farkı olduğunu yazmışsın. O durumda zaten yakıt farkı tartışmasız olacaktır. Benim de sorduğum aslında yokuş eğim farkı olmadan dümdüz yolda her iki denemenin de yapılması.

  3. #22
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı uTkU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vitesler büyüdükce tüketim azalacaktır.Yol bilgisayarından anlığa bakın.

    Hiç 1.vites 3 binle 5.vites 3bin aynı olurmu olmaz 5binde aynı olmaz.Kütle hızını almıştır zaten.
    yol bılgısayarı bu konudakı hesabı yapmıyor.

    bılgısayar gıdılen yoluda olcuyor ve bu hızla devam edersen 100 km de su kadar yakarsın dıyor.

    ama amac belırlı bır yolu ekonomık sekılde gıtmek degıl.

    aynı devırde ne kadar benzın harcadıkları.

  4. #23
    BoraRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    5.051
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yol bılgısayarı bu konudakı hesabı yapmıyor.

    bılgısayar gıdılen yoluda olcuyor ve bu hızla devam edersen 100 km de su kadar yakarsın dıyor.

    ama amac belırlı bır yolu ekonomık sekılde gıtmek degıl.

    aynı devırde ne kadar benzın harcadıkları.
    Evet burada tartışılan nasıl daha az yakarız değil. bu iki durumda hangisi mekanik olarak daha çok yakıt tüketir. Anlaşılan sizin de kafanız karıştı Kiminiz 5. viteste az yakar derken kiminiz çok yakar demiş

  5. #24
    Utku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.633
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yol bılgısayarı bu konudakı hesabı yapmıyor.

    bılgısayar gıdılen yoluda olcuyor ve bu hızla devam edersen 100 km de su kadar yakarsın dıyor.

    ama amac belırlı bır yolu ekonomık sekılde gıtmek degıl.

    aynı devırde ne kadar benzın harcadıkları.
    O zaman şöyle söyliyim artık anlaşılmicak bişey yok.1.vites 3bin giderken gazdan ayağını çektiğindeki tepkimeyle 5.vites 3binde giderken çektiğindeki tepki aynı değildir.Birinde kasayı hızlandırmak diğeri yola devam etmesi içindir.

    Sen sırtında 40 kiloluk çanta varken koşmak için hızlanmayı çabalarsan zorlanırsın.Ama koşma hızına ulaştığında biraz yavaşlayıp tekrar yavaşlamadan önceki hızınada daha rahat dönersin.Hızını almışsındır direnç mirenc etkilemez.

  6. #25
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.507
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BoraRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet burada tartışılan nasıl daha az yakarız değil. bu iki durumda hangisi mekanik olarak daha çok yakıt tüketir. Anlaşılan sizin de kafanız karıştı Kiminiz 5. viteste az yakar derken kiminiz çok yakar demiş
    soruyu ılk mesajında tam soramadında ondan bana dıorsunkı aynı yolu su su sartlarsa aynı yol olmaz

    yolu sıl km yok

    düz yolda 10dk bıyunca 1.vites 3000rpm le motor kac lıtre yakar

    düz yolda 10dk boynca 5.vites 3000rpm le motor kac lıtre yakar

    kat edılen mesafe formul dısı....

  7. #26
    BoraRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    5.051
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sword Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    soruyu ılk mesajında tam soramadında ondan bana dıorsunkı aynı yolu su su sartlarsa aynı yol olmaz

    yolu sıl km yok

    düz yolda 10dk bıyunca 1.vites 3000rpm le motor kac lıtre yakar

    düz yolda 10dk boynca 5.vites 3000rpm le motor kac lıtre yakar

    kat edılen mesafe formul dısı....
    Ya sen ne anlarsın yaşlı adam Bırak bu işleri dizele basınç aç basınç

  8. #27
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.507
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BoraRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya sen ne anlarsın yaşlı adam Bırak bu işleri dizele basınç aç basınç
    senı stockta gecerım o ayrı mesela dızelde durum cok ılgınc tork bandını asağıda kullanınca 5 vıtesde 4te yaktıından fazla yakıyorsun mesela

  9. #28
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    53
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.929
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    düz yolda 10dk bıyunca 1.vites 3000rpm le motor kac lıtre yakar

    düz yolda 10dk boynca 5.vites 3000rpm le motor kac lıtre yakar

    *her iki yolda düm düz ve aynı.
    5. vites 3000 devir daha çok yakar

  10. #29
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    5. vites 3000 devir daha çok yakar
    bende boyle dusunuyorum cunkı ruzgar dırenci artacak

  11. #30
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı uTkU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O zaman şöyle söyliyim artık anlaşılmicak bişey yok.1.vites 3bin giderken gazdan ayağını çektiğindeki tepkimeyle 5.vites 3binde giderken çektiğindeki tepki aynı değildir.Birinde kasayı hızlandırmak diğeri yola devam etmesi içindir.

    Sen sırtında 40 kiloluk çanta varken koşmak için hızlanmayı çabalarsan zorlanırsın.Ama koşma hızına ulaştığında biraz yavaşlayıp tekrar yavaşlamadan önceki hızınada daha rahat dönersin.Hızını almışsındır direnç mirenc etkilemez.
    aracı lıfte kaldırıp ruzgar dırencınıde sıfırlarsak senın dedıgın gıbı 5. vıteste daha az yakar cunku motor devrını almıs olur

  12. #31
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.507
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende boyle dusunuyorum cunkı ruzgar dırenci artacak
    yukarda sorulmus edıt

  13. #32
    BoraRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    5.051
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sword Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bide söyle soralım dyno bandında tamamen aynımı yakar farklı vıtes
    Dynoda sanırım aynı yakarlar. Sonuçta önemli olan dönülen devir.

  14. #33
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.639
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence mantığı yanlış kuruyoruz , yani dakika veya mesafe hesabı yapmamamız lazım
    bence şu hesap daha mantıklı olur :
    aynı ağırlık-aynı eğim-aynı yol-aynı rüzgar direnci koşullarına göre ,
    1. vites 3000 devir : enjektörden dakikada çıkan yakıt miktarı
    5. vites 3000 devir : enjektörden dakikada çıkan yakıt miktarı

  15. #34
    powERS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    35
    Mesaj
    4.804
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frank07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence azda olsa vıtes buyudukce aynı devırdekı yakıt mıktarı artmaktadır
    sebep olarakta ruzgar dırencı dıyorum...
    Alıntı 8.000rpm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    farklı viteslerde / aynı devirlerde yapılan hızla alakalı olarak , aracın kütlesinin hareketli olma durumu değişecektir bence
    1. vites 2000 devirde motorun hareket ettirmeye çalıştığı kütle/ağırlık ile , 5.vites 2000 devirde motora binen ağırlık farklı olması lazım. 5. vites 2000 devirdeyken kütle zaten belli bir hızı almış ve ilerlemektedir
    yanlış mı düşünüyorum?
    bence vitesler büyüdükçe tüketim farkı azalır
    yani 1 ile 5 arasında fark vardır ama 4 ile 5 arasındaki fark çok azdır
    tam açıklayamadım kafamdakileri ama aramızda fizikçiler varsa kütle-hareket-enerji vs. konularından sonuca ulaşabiliriz gibi geliyor bana
    iki arkadaşında söylediği mantıklı geliyor. ama bence aynı değildir 5.viteste 2000 devirde araç zaten ilerlediği için eğer sabit hızda gidiliyorsa sadece rüzgara karşı direnç oluşacaktır kütlesel ağırlıktan kurtulacaktır.

    ama 1.vites 2000 devirde motor aracın ağırlığını sırtına aldığı için daha çok enerji harcayacaktır.

    bence mantıklı olanı bu yoksa uzun yolda tüketim nasıl azalırdı şehir içi kullanıma göre ?

    *Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...

  16. #35
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.507
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 8.000rpm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence mantığı yanlış kuruyoruz , yani dakika veya mesafe hesabı yapmamamız lazım
    bence şu hesap daha mantıklı olur :
    aynı ağırlık-aynı eğim-aynı yol-aynı rüzgar direnci koşullarına göre ,
    1. vites 3000 devir : enjektörden dakikada çıkan yakıt miktarı
    5. vites 3000 devir : enjektörden çıkan yakıt miktarı

    lifte kaldırıp aksları sok bak ozaman kesın aynı cıkar tumsartları ortadan kaldırdık asıl mantık alınan mesafe onemlı olmadıı ıcın direnc oluşturabılecek tum etkenlerı ıncelemek ne kaldıysa tabı

  17. #36
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.507
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı powERS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iki arkadaşında söylediği mantıklı geliyor. ama bence aynı değildir 5.viteste 2000 devirde araç zaten ilerlediği için eğer sabit hızda gidiliyorsa sadece rüzgara karşı direnç oluşacaktır kütlesel ağırlıktan kurtulacaktır.

    ama 1.vites 2000 devirde motor aracın ağırlığını sırtına aldığı için daha çok enerji harcayacaktır.

    bence mantıklı olanı bu yoksa uzun yolda tüketim nasıl azalırdı şehir içi kullanıma göre ?
    nası sımdı 5km ıle gıden aracla 40km ıle gıden araca yercekımı farklımı davranıyor bence sadece ruzgar farklı davranır

  18. #37
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.639
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 tonluk bir kütlenin 100 ile giderken sabir hızla ilerlemesi , aynı kütlenin 20 ile sabir giderken ilerlemesine nazaran motora daha az yük bindirir diyorum ben
    ama bu durumda da rüzgar direnci konusu geliyor tabii
    ulan ne pis kısır döngüye girdik arkadaş yaa

  19. #38
    olcay_bora
    Misafir
    aynı miktarda yakıt ile
    1. viteste xxx devrinde giderken aldıgım yol zaman ölçüsü ile
    5. viteste xxx devrinde giderken aldıgım yol zaman oranı aynı güzergahta dogru orantılı yanıt verir. biri vakitten kazanır biri mesafeden. ama her ikisinde de x.y=z x.y=z rüzgarda 100le giderken 20yle giderken hesabı olmaz 100le giderken belli miktar gelio 20yle giderkende bi miktar gelkio bi miktar gidio ruzgar gücü ama belli miktarda gidio
    her türlü bu böyle aksini düşünen varsa ıspatlasın

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •