User Tag List

Sayfa 1 Toplam 11 Sayfadan 123 ... SonuncuSonuncu
Toplam 206 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 19 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: DSG daha iyi tanıyalım.

  1. #1
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31.Mayıs.2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Adana-Kırıkkale
    Mesaj
    3,233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    DSG daha iyi tanıyalım.

    quatro 4 çekeri ilk kullanan AUDI , icat eden tabiki değil ama otomobil sporlarına adapte edip ilk kullandılar, aynı zamanda taaa tarihin behrinde de dsg sistemini kullanıyormuş. ..

    dsg, çift kavramalı şanzıman diyelim, vites değişimi sırasında tek yönlü hareket yaparak değişimi neredeyse hissettirmez ve değişim süresi çok düşüktür.
    normal kavramada hareket kavramayı bırakmak ve tekrar yakalamak olarak daha uzun sürede biter.


    BORKED

    videoyu hatırlatan ark. "lewolved"a tşk.
    --
    sevdiklerinize ayyakkabı kutusu hediye edin, açana kadar ki heyecanlarına ortak olun

  2. #2
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22.Aralık.2006
    Yaş
    43
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2,102
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilgi yanlış..

    turbonun ilk olarak seri üretim otomobillerde kullanımı 1962 Chevrolet Corvair Monza.
    avrupada ilk olarak seri otomobillerde kullanımı bmw2002 ve saab 99
    komançero garage

  3. #3
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31.Mayıs.2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Adana-Kırıkkale
    Mesaj
    3,233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı overblack Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilgi yanlış..

    turbonun ilk olarak seri üretim otomobillerde kullanımı 1962 Chevrolet Corvair Monza.
    avrupada ilk olarak seri otomobillerde kullanımı bmw2002 ve saab 99
    hehe yanlış ama seninki de yanlış hacı
    1962. The Y-body Oldsmobile Cutlass
    chevy 1974 müş...
    --
    sevdiklerinize ayyakkabı kutusu hediye edin, açana kadar ki heyecanlarına ortak olun

  4. #4
    otto985 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13.Mayıs.2010
    Yaş
    24
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,621
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    DSG şanzıman sistemi BMW M3 de kullanılan SMG sistemi ile aynı prensible çalışır.

    Çift kavramalı debriyaj sistemi 32bit lik işlemcilerle Vites değiştirme işlemi Direksiyondan veya Değiştirme mekanizmasından +/- seçildiğinde saniyenin 0.08 de araçta bulunan beyine komut vererek Vites değiştirme esnasındaki kaybı minimum a indirir.

    Bu sistemin getirisi Saliselerle ölçülen seri vites değişimi + performans vaad etmektedir.

    Golf Gti düz vites 0-100 7.2 saniyede hızlanırken Opsiyon listesindeki DSG şanzıman ile 6.8 saniye de çıkmaktadır.Bu aradaki Salise Beyinin insandan daha çabuk vites değiştirme kabiliyetidir

  5. #5

    Üyelik
    07.Kasım.2005
    Yaş
    34
    Şehir
    34
    Mesaj
    3,718
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    türkiyede dsg den hızlı vites atan arkadaşlar var, muhtelif mecralarda videoları izliyoruz

  6. #6
    Escobar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03.Ekim.2009
    Yaş
    28
    Şehir
    İstanbul / Fenerbahce
    Mesaj
    102
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    türkiyede dsg den hızlı vites atan arkadaşlar var, muhtelif mecralarda videoları izliyoruz

    Katılıyorum

  7. #7
    Dookan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02.Şubat.2009
    Yaş
    30
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    2,040
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bnde kendımı dsg den hızlı atıyo sanardım..dsg ye bınene kadar.

  8. #8
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31.Mayıs.2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Adana-Kırıkkale
    Mesaj
    3,233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dookan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bnde kendımı dsg den hızlı atıyo sanardım..dsg ye bınene kadar.
    --
    sevdiklerinize ayyakkabı kutusu hediye edin, açana kadar ki heyecanlarına ortak olun

  9. #9
    lewolved - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09.Şubat.2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Seyehat halinde...
    Mesaj
    46
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilgi Amaclidir, Wikipedia'dan alinmadir Onlar Semi-Automatic yani Yari otomatik sanzimanlari 3 ayirmislar:

    1.Electrohydraulic
    2.Dual clutch
    3.Saxomat


    1.Electrohydraulic

    Electrohydraulic manual transmission is a type of semi-automatic transmission system, which uses an automated clutch unlike conventional manual transmissions where the driver operates the clutch. The clutch is controlled by electronic computers and hydraulics. To change gears, the driver selects the desired gear with the transmission shift lever, and the system automatically operates the clutch and throttle to match revs and engage the clutch again. Also, many such transmissions operate in sequential mode where the driver can only upshift or downshift by one gear at a time.
    Depending on the implementation, some computer-controlled electrohydraulic manual transmissions will automatically shift gears at the right points (like an automatic transmission), while others require the driver to manually select the gear even when the engine is at the redline. Despite superficial similarity, clutchless manual transmission differ significantly in internal operation and driver's 'feel' from manumatics, the latter of which is an automatic transmission (automatics use a torque converter instead of clutch to manage the link between the engine and the transmission) with ability to signal shifts manually.

    Kisaca Ozetlersek bu tur sanzimanda debriyaj sistemi hidrolik ve elktronik sistemler yardimi ile acilip birakilir ve otomatik sanzimandan farkli olarak tork konvertoru yoktur, bu tuektimde avantajlar ve vites degisimlerinde hizli reaksiyonlar anlimina gelmektedir.


    Bu tur Sanziman Kullanan Araclardan Ornekler:
    Alfa Romeo 156 JTS/GTA
    Alfa Romeo 147 TS/GTA
    Alfa Romeo GT
    Alfa Romeo 159
    Alfa Romeo Brera
    Alfa Romeo Spider
    Aston Martin (certain models)
    Audi R8 (R tronic)
    1997 BMW E36 M3[2] (SMG)
    BMW E46 M3 (SMG II)
    BMW E60 M5 (SMG III)
    BMW E63/64 M6 (SMG III)
    BMW E85 Z4 (Optional SMG)
    Fiat Stilo Abarth (Selespeed)
    Fiat Bravo Brazil (Dualogic)
    1997 Ferrari F355 (F1)
    Ferrari FXX
    Ferrari 360
    Ferrari Enzo
    Ferrari F430
    Ferrari 612 Scaglietti
    Ferrari 599
    Lamborghini Gallardo (E gear)
    2010 Lexus LFA (ASG)
    Maserati (certain models)
    2001 Toyota MR2 (SMT)


    2.Dual clutch

    Yukarda zaten videoda anlatilmistir ve BMW ve bircok firma yeni araclarinda Elektro Hydrolikten, Cift Kavramali sisteme gecmistir. bknz. Yeni M3

    Cift Kavrama ilk kez bir fransiz Adolphe Kégresse tarafindan 2. Dunya savasindan once icat edildi ancak bu kisi hic bir zaman calisan bir model uretemedi. 1980 lerde Porsche ilk kez Audi ve Porsche yaris arabalari icin bu sanzimani gelistirdi ve calisan bir model elde etti ve uretti.

    Cift Kavramada GETRAG ve BORG WARNER 2 ana parca uretici olarak one cikmaktadir. Sistemlerin argesi Firmalara aittir (VW, BMW , Nissan) ancak teknoloji disinda parcalari ve cozumleri bu firmalar sagliyor.

    GETRAG: Ferrari (Italia) , BMW (M3, M5) , Mercedes (SLS AMG), VOLVO, Mitsubishi, Ford , Renault

    BORG WARNER : VOLKSWAGEN AG yani Tum markalar VW bunyesindeki DSG 'ler ve R35 SKYline GTR ayrica Fiat ve Alfa Romeo ya uretmektedir. Ancak fiyat ve Alfa Mechatronic yerine kendi cift kavramalari icin Magnetti Marelli yi kullanmaktadirlar.

    LUK Clutch Systems Deutchland: Bizim Meshur DQ200 Kuru tip 7 ileri DSG leri Uretmektedir VW icin

    Ricardo LC : Bugatti Veyron 7 ileri islak tip DSG dayaniklilik olarak Veyronun urettigi 1250 torklara rahatlikla dayanabiliyor.


    3.Saxomat

    Bu da daha tip bir Yari otomatik sanziman asagida aciklanmistir ama ben sahsen hic gormedim ve kullanmadim gercek hayatta nasil bir sanzimandir hic bir bilgim yok.

    Saxomat was a type of automatic clutch available as an option on Fiat 1800, Saab 93, Borgward Isabella, Goliath/Hansa 1100, Auto Union 1000, BMW, Opel, Ford Taunus, NSU, Glas, Trabant Wartburg and Volkswagen cars. Opel sold it as Olymat; Trabant and Wartburg named the system Hycomat. The Hydrak, used in some Mercedes-Benz vehicles between 1957 and 1961, was a similar system with a hydrodynamic torque converter in place of the Saxomat's centrifugal clutch, this H.T.C. system was standard on NSU Ro 80 and was optional on the Porsche 911 (Sportomatic). The system also reappeared in the 1990s as Sensonic.
    Cars with a Saxomat clutch did not have a clutch pedal. The Saxomat consisted of two independent systems, the centrifugal clutch, and the servo clutch. The centrifugal clutch was engaged above certain engine rpms by centrifugal force, acting on spinning weights inside the clutch, similar to a centrifugal governor.
    The servo clutch used an electric switch that supplied manifold vacuum via an actuator valve to a reservoir that disengaged the cluch. The clutch is disengaged automatically whenever the gear shift lever was touched.

  10. #10
    orhan_guney - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31.Ağustos.2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    Mesaj
    6,177
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    30 salisede vites değişiyor. ben bukadar hızlı bırını dusunemıyorum.ihtimalde vermiyorum.
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    türkiyede dsg den hızlı vites atan arkadaşlar var, muhtelif mecralarda videoları izliyoruz
    DRİLL
    Dr.Ecu

  11. #11

    Üyelik
    07.Kasım.2005
    Yaş
    34
    Şehir
    34
    Mesaj
    3,718
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı orhan_guney Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    30 salisede vites değişiyor. ben bukadar hızlı bırını dusunemıyorum.ihtimalde vermiyorum.
    sanırım sen ciddisin, ama ben değildim

  12. #12

    Üyelik
    02.Eylül.2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı otto985 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    DSG şanzıman sistemi BMW M3 de kullanılan SMG sistemi ile aynı prensible çalışır.

    Çift kavramalı debriyaj sistemi 32bit lik işlemcilerle Vites değiştirme işlemi Direksiyondan veya Değiştirme mekanizmasından +/- seçildiğinde saniyenin 0.08 de araçta bulunan beyine komut vererek Vites değiştirme esnasındaki kaybı minimum a indirir.

    Bu sistemin getirisi Saliselerle ölçülen seri vites değişimi + performans vaad etmektedir.

    Golf Gti düz vites 0-100 7.2 saniyede hızlanırken Opsiyon listesindeki DSG şanzıman ile 6.8 saniye de çıkmaktadır.Bu aradaki Salise Beyinin insandan daha çabuk vites değiştirme kabiliyetidir
    acaba gerçekten öyle mi?
    dsg ile manuellerin vites oranları tamamen aynı mı ki?

  13. #13
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    17.Nisan.2010
    Yaş
    29
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7,596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bı tanıdık 160lık jetta aldı dsg ben kullanmadımda adam diyor hiç bişi anlamıyorum

  14. #14

    Üyelik
    28.Ocak.2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3,761
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı otto985 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    DSG şanzıman sistemi BMW M3 de kullanılan SMG sistemi ile aynı prensible çalışır.

    Çift kavramalı debriyaj sistemi 32bit lik işlemcilerle Vites değiştirme işlemi Direksiyondan veya Değiştirme mekanizmasından +/- seçildiğinde saniyenin 0.08 de araçta bulunan beyine komut vererek Vites değiştirme esnasındaki kaybı minimum a indirir.

    Bu sistemin getirisi Saliselerle ölçülen seri vites değişimi + performans vaad etmektedir.

    Golf Gti düz vites 0-100 7.2 saniyede hızlanırken Opsiyon listesindeki DSG şanzıman ile 6.8 saniye de çıkmaktadır.Bu aradaki Salise Beyinin insandan daha çabuk vites değiştirme kabiliyetidir
    SMG sirali sanziman (sequential manual gearbox), DKG cift kavrama. SMG-DSG farkli

    Oranlarini bilemem de cift kavrama insanustu bir sey, elle oyle degistirilemez

  15. #15

    Üyelik
    02.Eylül.2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor gücünü manuel mi daha iyi yere aktarır yoksa dsg mi?

    dsg nin 0-100 u kısadır çünkü ilk iki vitesi kısa yapılmıştır. boylece manulden daha seriymiş gibi görünür. öte yandan 4,5,6. vitesleri ise manuelden uzundur. bu sayede de manuelden az yakıyormuş gibi görünür çünkü uzerindeki yazılımla şehir içinde dahi kısa sürede hemen en ust vitese geçer(sürat 60 civarlarında bile) . bu durumda fabrika verilerine bakan vatandaş ne anlar
    dsg hem seridir, hem de az yakar.

    yazdıklarım yoruma açık....
    aslında dsg aldatmacadır

  16. #16

    Üyelik
    28.Ocak.2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3,761
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8 milisaniye upshift hizi, araba ayni oranlar ayni olsun, 0-100 kisalmaz mi?

  17. #17

    Üyelik
    02.Eylül.2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı can87 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    8 milisaniye upshift hizi, araba ayni oranlar ayni olsun, 0-100 kisalmaz mi?
    kısalır haklısın.
    ama 0-100 unun hızlı olmasının nedeni sadece upshift hızı ile ilgili değil. oranlarının kısa olmasından kaynaklanıyor diye düşünüyorum.

  18. #18

    Üyelik
    28.Ocak.2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3,761
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok tabi 0-100 un degiskeni cok, oranlari da farkliysa buyuk etken. Ama aldatmaca biraz yargisiz infaz olmus Yok sayilacak bir teknoloji degil. Oyle olsa VW dizel Poloya taktigiyla kalirdi, bugun Ferrarisine kadar herkes cift kavrama yapiyor ve hepsi de istisnasiz eski modellerine gore sanziman olarak cok iyi (458 v 430, F10 M5 v E60 M5 ...)

  19. #19

    Üyelik
    13.Ekim.2009
    Yaş
    25
    Şehir
    -
    Mesaj
    3,484
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    türkiyede dsg den hızlı vites atan arkadaşlar var, muhtelif mecralarda videoları izliyoruz
    doğrudur onlara iyi gaz vermısler

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •