User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
32 sonuçtan 20 ile 32 arası

Konu: EBC Red Stuff Sorunu...

  1. #20
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    62
    Şehir
    Ä°stanbul
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Beyler, ister inanın, ister inanmayın ama....

    Fren balataları disk üzerine adam gibi oturmaz ise ABS devreye girer.

    Buna önce ben de inanmadım, o yüzden bir deneme dahi yaptım.

    Senaryo şu:
    Sadece ön balataları, hiç işlem mişlem yapmadan değiştiriyorsunuz. Arkalar olması gerektiği gibi çalışıyor.
    Balata yüzeyi düzgün, ama disk değil. Eski balatalardan kalan, minik minik de olsa düzensizlikler var. O yüzden yeni balata diskin yüzeyine tam oturamıyor. Balata ile disk arasındaki sürtünme de hayli azalıyor bu yüzden.
    İşte bu durumda fren yaptığınız zaman, aracı bildiğiniz, alıştığınız şekilde yavaşlatmak için ayağınız ister istemez bir parça daha fazla basıyor pedala. Bu fazla basınç ile ön balatalar diskleri tutmaya başlarken, arkadakiler de artık kilitleme düzeyine geliyorlar, çat diye ABS giriyor devreye.
    Ben de çok şaşırmıştım.
    Hemen söküp tüm işlemleri doğru yapıp monte ettiğimde ABS devreye hiç girmedi (normal şartlar altında tabi)

  2. #21
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beyler, ister inanın, ister inanmayın ama....

    Fren balataları disk üzerine adam gibi oturmaz ise ABS devreye girer.

    Buna önce ben de inanmadım, o yüzden bir deneme dahi yaptım.

    Senaryo şu:
    Sadece ön balataları, hiç işlem mişlem yapmadan değiştiriyorsunuz. Arkalar olması gerektiği gibi çalışıyor.
    Balata yüzeyi düzgün, ama disk değil. Eski balatalardan kalan, minik minik de olsa düzensizlikler var. O yüzden yeni balata diskin yüzeyine tam oturamıyor. Balata ile disk arasındaki sürtünme de hayli azalıyor bu yüzden.
    İşte bu durumda fren yaptığınız zaman, aracı bildiğiniz, alıştığınız şekilde yavaşlatmak için ayağınız ister istemez bir parça daha fazla basıyor pedala. Bu fazla basınç ile ön balatalar diskleri tutmaya başlarken, arkadakiler de artık kilitleme düzeyine geliyorlar, çat diye ABS giriyor devreye.
    Ben de çok şaşırmıştım.
    Hemen söküp tüm işlemleri doğru yapıp monte ettiğimde ABS devreye hiç girmedi (normal şartlar altında tabi)
    sen öyle diyorsan öyledir abi bize laf düşmez eğer lastiklerinden eminse o zaman budur, benim bilgi bitti bu kadar
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  3. #22
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    62
    Şehir
    Ä°stanbul
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Estağfurullah...

  4. #23

    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.294
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende soyle bir bilgi verebilirim

    araci aldigimda disklerde egiklik vardi
    120 li ve uzeri hizlardaki frenlerde cok sarsinti ve keyif bozucuydu
    bunun uzerine cem abi (st legal) diskleri taslatalim, duzelmezse degisiriz dedi

    disklerim taslandi, balatalarim oem balatalarla yenilendi
    bu islemler sonrasi frenlerimden inanilmaz memnunum.

    kisaca abimizin anlattiklar benim aracimda da oldu, sonuclari da ayni dedigi gibi oldu...
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biz imzamızı asfalta atarız

  5. #24
    emirhan sph - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul/florya
    Mesaj
    2.099
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cok yararli bilgiler paylasilmis frenler hakkinda hic bsi bilmiorm diyebilirdim. Bu ufak tuyolarla gercekten cok guzel aciklamissiniz emeginize saglik

  6. #25
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.875
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beyler, ister inanın, ister inanmayın ama....

    Fren balataları disk üzerine adam gibi oturmaz ise ABS devreye girer.

    Buna önce ben de inanmadım, o yüzden bir deneme dahi yaptım.

    Senaryo şu:
    Sadece ön balataları, hiç işlem mişlem yapmadan değiştiriyorsunuz. Arkalar olması gerektiği gibi çalışıyor.
    Balata yüzeyi düzgün, ama disk değil. Eski balatalardan kalan, minik minik de olsa düzensizlikler var. O yüzden yeni balata diskin yüzeyine tam oturamıyor. Balata ile disk arasındaki sürtünme de hayli azalıyor bu yüzden.
    İşte bu durumda fren yaptığınız zaman, aracı bildiğiniz, alıştığınız şekilde yavaşlatmak için ayağınız ister istemez bir parça daha fazla basıyor pedala. Bu fazla basınç ile ön balatalar diskleri tutmaya başlarken, arkadakiler de artık kilitleme düzeyine geliyorlar, çat diye ABS giriyor devreye.
    Ben de çok şaşırmıştım.
    Hemen söküp tüm işlemleri doğru yapıp monte ettiğimde ABS devreye hiç girmedi (normal şartlar altında tabi)
    Ben Red Stuff balataları mevcut disklerle ortalama 3.500 km kullandım.
    Peki Ate (oem) balataları tekrar mevcut disklere takmak istersem yine torna yaptırmamı öneriyormusunuz?
    SUBARU TECNICA INTERNATIONAL

  7. #26

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.231
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu konuyla fren olayındaki hurafeleri görüyoruz;

    diskleri taşlama, üstünden malzeme gitmesin, kendi kendine alışır
    bilmemne stuff balata taktım ama diskler aynen devam, artık acayip dururum, üstelik az para verdim
    disk-balata sürtünme yüzeylerini düşünmeye gerek yok, delikli çizikli disk oldu mu performans olur, araba yarış arabası olur
    ABS devreye giriyorsa lastik bozuktur, yol hatalıdır


    bu hurafelerin çoğunu servisler ve malzeme satanlar söylüyor, çünkü kendileri de bilmiyor. lafım genele, belli bir kişiyi/firmayı kastetmiyorum.

    gayet bilgilendirici bir konu oldu...

  8. #27
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.875
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SGTI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benmi yanlış anladım bilmiyorum ama amaç daha sıkı fren yapmak değilmidir ebc ile zaten.Fabrika çıkış lastik ve frenlerin birbirine uyumlu olmasından ABS daha devreye geç giriyor.Yani demek istediğim ebc fren fabrikasyona göre daha yüksek frenaj sağladığı için kızaklama yapıyor olmasın.Bu durumda sadece fren balatası/diski almak yetmiyor.Kızaklamayı dahada minimize edebilmek için lastik şart.Yazılanları okudum fakat göremedim heralde fabrika çıkışı dunlop mu lastikleriniz ? öyleyse potenza s001 ve pilot serisini araştırmanızı tavsiye ederim.
    Amaç daha sıkı fren yapmak tabiki ama Abs'nin bu kadar kolay devreye girmemesi gerektiğini düşünüyorum. Lastiklerim fabrika çıkışlı Bridgestone Potenza.

    Bostancı sanayide lastikçiye gösterdim,iyi durumdalar kesinlikle değiştirmene gerek yok dedi. Kendim normal kullanımda bile aracın sarmamasına çok dikkat ederim hem şanzıman sağlığı hemde lastiğin sağlığı açısından. Yani lastik ile ilgili sıkıntım olduğunu düşünmüyorum yol tutuşu falan hala ilk günkü gibi.
    SUBARU TECNICA INTERNATIONAL

  9. #28
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.875
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı phantom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu konuyla fren olayındaki hurafeleri görüyoruz;

    diskleri taşlama, üstünden malzeme gitmesin, kendi kendine alışır
    bilmemne stuff balata taktım ama diskler aynen devam, artık acayip dururum, üstelik az para verdim
    disk-balata sürtünme yüzeylerini düşünmeye gerek yok, delikli çizikli disk oldu mu performans olur, araba yarış arabası olur
    ABS devreye giriyorsa lastik bozuktur, yol hatalıdır


    bu hurafelerin çoğunu servisler ve malzeme satanlar söylüyor, çünkü kendileri de bilmiyor. lafım genele, belli bir kişiyi/firmayı kastetmiyorum.

    gayet bilgilendirici bir konu oldu...
    X isimli frenciye giriyorum problemi anlatıyorum; '' tornaya gerek yok yeni bir Oem balata al 100-150 km rodajını yap düzelir,çelik fren hortumu kullanma sadece motosikletlerde işe yarar sana faydası olmaz,fren hidroliği 60.000 km'den önce değiştirmeye gerek yok '' diyor.

    Başka bir X isimli frenciye giriyorum problemi anlatıyorum; '' tornaya hiç gerek yok Ebc'ler kalsın, sen sadece çelik fren hortumu ve Motul dot4 koy farkı görürsün diyor. Bunu söyleyen dükkanda E39 M5 ve 2002-2003 kasa Carrera 4 işlem görüyordu.
    SUBARU TECNICA INTERNATIONAL

  10. #29

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.231
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SGTI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benmi yanlış anladım bilmiyorum ama amaç daha sıkı fren yapmak değilmidir ebc ile zaten.
    fren performansını farklı parça kullanarak arttırmakla ilgili bir tanım var: initial bite, yani pedala basılan ilk anlarda sistemin ne kadar fren yaptığı.

    initial bite yüksek ise balata-disk sürtünmesi basar basmaz yüksek oluyor, biz de fren iyi tutuyor diyoruz.

    initial bite düşük ise sürtünme ilk başta o kadar yüksek olmadığı için yavaşlama daha az oluyor. kullanım tarzına göre pedala daha fazla basmak gerekebilir. özetle, frenin yarattığı durdurma kuvvetinin şiddetini farklı disk-balata kombinasyonları ile daha öne (hemen tutması) ya da daha geriye (yavaş yavaş tutmaya başlaması) alabiliyorsunuz.

    farklı disk-balata kombinasyonlarında initial bite değiştiği halde, fren performansının TOPLAMINI ciddi oranda değiştirmiyor.

    ancak lastik seçimi (ebat, hamur) ve yol durumu değiştiriyor.

    frenin başarısı lastik/yol arasındaki sürtünmeye doğrudan bağlı. bunu gösteren ilginç bir uygulama var: disk çapını & balatayı çok büyütün; böylece fren kuvvetini aşırı derecede arttırın. bu daha iyi durmanızı sağlamıyor, çünkü lastiği o kadar hızlı yavaşlatıyorsunuz ki lastik kilitlenip yol üzerinde kaymaya başlıyor.

    bu sebepten dolayı fren gücü ile lastik tabanı doğru orantılı olarak artıyor.

  11. #30

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.231
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Merthan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    X isimli frenciye giriyorum problemi anlatıyorum; '' tornaya gerek yok yeni bir Oem balata al 100-150 km rodajını yap düzelir,çelik fren hortumu kullanma sadece motosikletlerde işe yarar sana faydası olmaz,fren hidroliği 60.000 km'den önce değiştirmeye gerek yok '' diyor.

    Başka bir X isimli frenciye giriyorum problemi anlatıyorum; '' tornaya hiç gerek yok Ebc'ler kalsın, sen sadece çelik fren hortumu ve Motul dot4 koy farkı görürsün diyor. Bunu söyleyen dükkanda E39 M5 ve 2002-2003 kasa Carrera 4 işlem görüyordu.
    klasik hikayeler
    özetle cahillik
    forumlar bu yüzden bizlerin yardımcısı
    çelik fren hortumu kullanma sadece motosikletlerde işe yarar lafı günü sözü olmaya aday

  12. #31
    SGTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    29
    Şehir
    istanbul/başakşehir
    Mesaj
    1.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı phantom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fren performansını farklı parça kullanarak arttırmakla ilgili bir tanım var: initial bite, yani pedala basılan ilk anlarda sistemin ne kadar fren yaptığı.

    initial bite yüksek ise balata-disk sürtünmesi basar basmaz yüksek oluyor, biz de fren iyi tutuyor diyoruz.

    initial bite düşük ise sürtünme ilk başta o kadar yüksek olmadığı için yavaşlama daha az oluyor. kullanım tarzına göre pedala daha fazla basmak gerekebilir. özetle, frenin yarattığı durdurma kuvvetinin şiddetini farklı disk-balata kombinasyonları ile daha öne (hemen tutması) ya da daha geriye (yavaş yavaş tutmaya başlaması) alabiliyorsunuz.

    farklı disk-balata kombinasyonlarında initial bite değiştiği halde, fren performansının TOPLAMINI ciddi oranda değiştirmiyor.

    ancak lastik seçimi (ebat, hamur) ve yol durumu değiştiriyor.


    frenin başarısı lastik/yol arasındaki sürtünmeye doğrudan bağlı. bunu gösteren ilginç bir uygulama var: disk çapını & balatayı çok büyütün; böylece fren kuvvetini aşırı derecede arttırın. bu daha iyi durmanızı sağlamıyor, çünkü lastiği o kadar hızlı yavaşlatıyorsunuz ki lastik kilitlenip yol üzerinde kaymaya başlıyor.

    bu sebepten dolayı fren gücü ile lastik tabanı doğru orantılı olarak artıyor.
    çok doğru çoğu kişi aracını modifiye ederken fren sistemine hiç dikkat etmez.Edenlerde lastiğe dikkat etmez maliyetten dolayı.Ebc,yellow,red farketmiyor yoksa yol durumuna yapacak birşey zaten yok ama kötü lastik iyi fren olursa bu sefer kızaklama meydana geliyor.

  13. #32
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.055
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    151 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Balatalar takılırken diskler taşlandı mı?

    Cevabı hemen ben vereyim:
    Her balata değişiminde disklerin taşlanması şarttır. (Bu işlem normal bir torna tezgahında ya da disk için özel üretilmiş daha küçük bir torna üzerinde yapılır. Diskleri yerinden sökmeden, araç üzerinde taşlama yapan portatif aparatlar da var bu arada.)

    Bıyık altından gülenlere de cevap vereyim:
    Türkiye'de fren işi yapan binlerce usta vardır belki.
    Ama, benim de 5 dalda ASE sertifikam var. Fren tertibatları bu 5 daldan biri.

    Şimdi... Fren konusunda çok detay yok, değil mi? İki, balata, arada metal disk. Basarlar diskin üzerine, al sana fren.
    İş öyle değil maalesef. Balatalar, ilk çalışmaya başladıklarında diskin üzerine bir miktar "balata kalıntısı" bırakırlar. O yüzden ilk rodaj sırasında frenler "zınk"diye tutmaz. Çünkü, önemli olan balata ile metal arasındaki sürtünme değil, bu "kalıntı" sayesinde balata ile metal disk+kalıntı şeklinde olan ve yeni oluşan yüzey arasındaki sürtünme ilişkisidir.

    Balata değiştirilirken "diskleri taşlamaya lüzum yok", ya da "ne uğraşıcan abi" türü laf eden yerlerden uzak durmak en iyisi.

    Çok alakasız bir yerden örnek vereyim:
    Drag yarışlarında, yarıştan önce "burnout" yapılır. Duman dumana patinaj çekilir yani. Burada iki amaç vardır. Lastik ısıtmanın yanısıra, asfalt üzerine o lastiğin "kalıntısı" bırakılır. Ekip şefi, aracın milimetre şaşmadan tam o izlerin üzerinden geri giderek, yarışa o kalıntıların üzerinden başlayabilmesini sağlamak için göbeğini çatlatır. Çünkü, o kalıntılı iz üzerinde sürtünme daha fazladır, yarışa patinaj yapmadan başlanır o sayede.

    Bir diskin üzerinde başka bir balatanın kalıntısı var ise, yeni balatanın o diskte verimli çalışabilme olasılığı azalır. Daha da kötüsü, eski kalıntılar yeni balatanın cilalanmış gibi parlamasına yol açabilir (burada glaze demeye çalışıyorum).

    Bir de ek bilgi:
    Taşlama/tornalama işlemi biten disklerin - tıpkı silindir honlar gibi - dairesel bir şekilde honlanması gerekir. Bu işlem de çok yüksek hızda yapılır. Bu sayede yeni balatanın rodajı da çok daha kısa sürer.

    Orijinal balataları söküp yerine çok farklı bir balata takarsanız, ama bu işi yukarıda açıkladığım işlemleri yapmadan yaparsanız, olan paranıza ve fren performansına olur, o kadar.

    Tavsiyem, balataları sökün. Çalışan yüzeyleri ince bir zımpara ile temizleyin. Sonra da diskleri taşlayın. Frenler ancak o zaman gerektiği şekilde çalışacaktır.
    fren mevzusu bukadar derinken kaynak olucak nitelikteki yazıyı arada kaynatmayalım gözüksün
    1881 - 193

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •